Sari la conținut

Despre Avans....


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

atat doar? ma dezamagiti baieti! nici macar doua teme dezbatute? si cea dezbatuta doar superficial? pacat! mare pacat!

chiar nu cred ca mai are rost sa-mi bat "gura"! deloc.... :rose:

Acuma chiar ca exagerezi

Avem cumva obligatia sa-ti raspundem?

Daca tii mortis sa fii bagat in seama, du-te in fata primariei :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

corect. nu are nimeni obligatia sa imi raspunda! :rose: vroiam sa vad daca mai sunt oameni care cred in aceste motoare vechi. si care vor sa le faca sa mearga mai mult si mai bine. dar vad ca nu prea sunt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, stim cu totii ca un avans mai mare duce la obtinerea unei turatii mai mari, dar un cuplu mai redus, in sesnsul ca pe plat motorul fuge mai puternic, dar in urcare moare. Un avans mic, asigura exact inversul: in urcari trage extraordinar iar pe plat se plafoneaza repede, din acest motiv avansul variabil rezolva unele probleme, in sensul ca odata cu micsorarea turatiei motorului, scade si avansul! Stressule, nelamuriri? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nota mica de tot... ce ai spus tu se potriveste la motoarele 4t nepretentioase si atat! avansul trebuie sa scada la turatii mari! :rose: curba de avans in mare este ca un munte, urca de la ture mici pana la un maxim undeva pe la turele medii si coboara din nou la turele mari! de asemenea poate arata si ca mai multi munti! am dat exemplu muntii ca sa va faceti un grafic in cap! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect. nu are nimeni obligatia sa imi raspunda! :blink: vroiam sa vad daca mai sunt oameni care cred in aceste motoare vechi. si care vor sa le faca sa mearga mai mult si mai bine. dar vad ca nu prea sunt!

OK, si ce castigi daca sunt sau nu sunt astfel de oameni?

Eu, unul, sunt un astfel de om, dar ma bazez doar pe cunostintele mele, atatea cate sunt

Intr-o lume dominata de mercantilism nu prea mai este loc de idealism :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

OK, si ce castigi daca sunt sau nu sunt astfel de oameni?

Eu, unul, sunt un astfel de om, dar ma bazez doar pe cunostintele mele, atatea cate sunt

Intr-o lume dominata de mercantilism nu prea mai este loc de idealism :rose:

 

 

castig placere! placerea de a vorbi desprea ceea ce imi place si placerea de a facew impreuna cu alti oameni ceea ce imi place! asa apare concurenta si concurenta nu naste decat performanta! ma rog, naste si dusmanii cateodata, naste certuri, etc. dar d.p.d.v al performantei este 100% benefica! ma ajuta sa evoluez si mai mult! in momentul asta sunt limitat pt. ca nu am cu cine sa ma intrec decat cu mine. si nu e prea placut.

 

e adevarat ca lumea e dominata de mercantilism. si eu vand oarecum informatiile astea, nu la pun pe tava si atat. ca nu cer bani e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Cata modestie...

I'm out of here :rose:

 

 

de ce? este o realitate! vrei sa spun ca nu stiu nimic? bine, nu stiu nimic! :blink: vroiam sa vad si eu pe cineva macar dispus sa invetze mai mult si de acolo sa inceapa sa-mi dea peste nas! e asa de rau? imi pare rau daca da! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, nimeni nu contesta ca avansul e f important.

Dar parerea mea e ca nu cred ca poti sa vii cu o curba apriorii si sa zici ca e panaceul universal. Frecventa tobei, muntii aia (umplerea dependenta de frecv tobei) e mai greu de determinat. Nu cred ca e usor sa trintesti o curba nici macar dependenta de copresie, ca sa nu mai vb de sarcina, care sa fie perfecta..Eu cred ca tot prin feed-back si ajustari succesive te duc mai aproape de un optim. Ca sa stii cit ii dai, trebe sa stii si cit trebe sa arzi, si in cit timp..

Poti sa zici ca daca ai mai mult de ars, trebe sa-l cresti, si invers. Dar de unde stii cit e acel ceva? Corect, raport de compresie mai mare, avans mai mic. Cit de mic, in raport cu cit de mare? Ce forma la camera de ardere? Ce combustibil?

Uite o intrebare seaca, care are un raspuns: Ce inseamna pt tine un raport de compresie 13:1?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Mai, nimeni nu contesta ca avansul e f important.

Dar parerea mea e ca nu cred ca poti sa vii cu o curba apriorii si sa zici ca e panaceul universal. Frecventa tobei, muntii aia (umplerea dependenta de frecv tobei) e mai greu de determinat. Nu cred ca e usor sa trintesti o curba nici macar dependenta de copresie, ca sa nu mai vb de sarcina, care sa fie perfecta..Eu cred ca tot prin feed-back si ajustari succesive te duc mai aproape de un optim. Ca sa stii cit ii dai, trebe sa stii si cit trebe sa arzi, si in cit timp..

Poti sa zici ca daca ai mai mult de ars, trebe sa-l cresti, si invers. Dar de unde stii cit e acel ceva? Corect, raport de compresie mai mare, avans mai mic. Cit de mic, in raport cu cit de mare? Ce forma la camera de ardere? Ce combustibil?

Uite o intrebare seaca, care are un raspuns: Ce inseamna pt tine un raport de compresie 13:1?

 

 

heheheeee! uite ca totusi mai misca cineva! :blink: asadar... daca ai citi posturile mele ai vedea ca am adus in discutie mult mai multe decat avansul. si nu ma refer numai la acest topic! o sa mai deschid astazi unul. legat de chiulase cel mai probabil. asta daca nu ma razgandesc si scriu despre tobe! depinde de cum o sa-mi vina cheful! :lol:

 

un raport de compresie de 13:1 inseamna un raport mult prea mare pt. benzinele noastre! lasand la o parte aceasta gluma pe jumatate. raportul de compresie este raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere, respectiv volumul cilindrului este de 13 ori mai mare decat camera de ardere!

 

 

formula cu care e calculeaza raportul de compresie este: Raportul de Compresie = (pi/4 x alejazul la patrat x cursa + volumul camerei de ardere) impartit la volumul camerei de ardere! :D multumit? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nici pe departe multumit.

13:1 nu inseamna absolut nimic.

Ce motor? Aaa, 4 timpi? Ok, formulele date de tine.

Aaa nu? 2 timpi? Hopa, 13:1 in ce standard? Japonez, aaa, ok, pai care e distanta de la cilindru pina unde se deschide fereastra de evacuare? Ok, pai atunci e volumul cilindrului pina unde se deschide fereastra de evacuare, si se aplica iarasi formula ta. dintr-odata parca 13:1 pare mult...A, pai nu-i standard japonez, pai atunci sint formulele de la tine..Dar 13:1 nu mai e asa de mult...Pai ce motor e? a, pai de 49, 9 cmc..Pai e destul de putin.. :lol: :rose: :blink:

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

castig placere! placerea de a vorbi desprea ceea ce imi place si placerea de a facew impreuna cu alti oameni ceea ce imi place! asa apare concurenta si concurenta nu naste decat performanta! ma rog, naste si dusmanii cateodata, naste certuri, etc. dar d.p.d.v al performantei este 100% benefica! ma ajuta sa evoluez si mai mult! in momentul asta sunt limitat pt. ca nu am cu cine sa ma intrec decat cu mine. si nu e prea placut.

 

e adevarat ca lumea e dominata de mercantilism. si eu vand oarecum informatiile astea, nu la pun pe tava si atat. ca nu cer bani e altceva.

check this out http://www.jcna.com/library/tech/tech0013.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Nu, nici pe departe multumit.

13:1 nu inseamna absolut nimic.

Ce motor? Aaa, 4 timpi? Ok, formulele date de tine.

Aaa nu? 2 timpi? Hopa, 13:1 in ce standard? Japonez, aaa, ok, pai care e distanta de la cilindru pina unde se deschide fereastra de evacuare? Ok, pai atunci e volumul cilindrului pina unde se deschide fereastra de evacuare, si se aplica iarasi formula ta. dintr-odata parca 13:1 pare mult...A, pai nu-i standard japonez, pai atunci sint formulele de la tine..Dar 13:1 nu mai e asa de mult...Pai ce motor e? a, pai de 49, 9 cmc..Pai e destul de putin.. :D :blink: :lol:

 

ohooo ohooo! macar unul ca tine si tot e bine! :D

 

:D

 

da, compresia la 2t se calculeaza de la inchiderea ferestrei de evacuare. de ce ti se pare 13:1 dupa formula "mea" mult? hai ca m-ai facut curios! normal ca daca e sa calculezi compresia la 2t ca la un 4t ignorand fereastra de evacuare compresia e mica! dar cum calculezi compresia? cu sau fara rezonator sau toba 2t cum este cunoscuta? daca o calculezi fara e bine de la inchiderea ferestrei! daca ai toba 2t u mai e bine pt. ca toba 2t impinge gazele inapoi pe fereastra de evacuare creand un efect de supraalimentare si implicit o crestere a presiunii! :P

 

:D :D :D :rose:

 

 

 

 

 

foarte folositor pt. toata lumea interesata! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ohooo ohooo! macar unul ca tine si tot e bine! :D

 

:blink:

 

da, compresia la 2t se calculeaza de la inchiderea ferestrei de evacuare. de ce ti se pare 13:1 dupa formula "mea" mult? hai ca m-ai facut curios! normal ca daca e sa calculezi compresia la 2t ca la un 4t ignorand fereastra de evacuare compresia e mica! dar cum calculezi compresia? cu sau fara rezonator sau toba 2t cum este cunoscuta? daca o calculezi fara e bine de la inchiderea ferestrei! daca ai toba 2t u mai e bine pt. ca toba 2t impinge gazele inapoi pe fereastra de evacuare creand un efect de supraalimentare si implicit o crestere a presiunii! :D

 

:D :lol: :D :rose:

 

Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba).

Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul.

Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere :D :D

 

PS: In ultimele discutii, fiind vorba de motoare in doi timpi, am referit prin "umplere", umplerea datorata rezonantei tobei, si nu aceea datorata admisie prin carb.

PS2: Experimental (cu o flansha transparenta), s-a constat ca muzicuta e deschisa muuult mai larg de catre suctiunea

cauzata de toba comparativ cu aceea cauzata de admisie (2t evident)

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba).

Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul.

Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere :rose: :blink:

 

 

pai acum vorbeam despre raportul de compresie, nu despre cum poti sa schimbi curba de avans fara sa umbli la aprindere! :D

 

pe partea cu avansul mic la turatii mari. la un motor nemodificat care sa zicem la 10.000 rpm are un avans de.... 2mm din fabrica si tu ii pui un avans de 1.5 (nu ma refer la comuniste, astea-s "calculate" sa mearga si atat. sunt adevarate baze pt. tuning daca vrei. in sensul ca fatza de un motor calculat cum trebuie cresterile de putere la comuniste sunt pur si simplu SPECTACULOASE) presiunea scade, flacara propagandu-se si dupa ce fereastra de evacuare s-a deschis. se intampla exact ce ai spus tu. dar daca ii modifici squish-band-ul? micsorand-ul! ei, atunci se schimba putin treaba! gazele sunt impinse in camera de ardere cu o presiune mai mare decat in cazul motorului stock. implicit temperatura gazelor din camera creste si mai mult. si compresia. un avans mai mic nu face decat sa ajute gazele sa arda, nu sa detoneze! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba).

Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul.

Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere :rose: :blink:

 

PS: In ultimele discutii, fiind vorba de motoare in doi timpi, am referit prin "umplere", umplerea datorata rezonantei tobei, si nu aceea datorata admisie prin carb.

PS2: Experimental (cu o flansha transparenta), s-a constat ca muzicuta e deschisa muuult mai larg de catre suctiunea

cauzata de toba comparativ cu aceea cauzata de admisie (2t evident)

 

 

ps-urile nu erau cand am dat reply-ul. da, am inteles ca te referi la umplerea cauzate de toba. care daca vrea cineva o poate numi oarecum o a doua admisie. sau supraalimentare.

 

p.s. 2. da, stiam de muzicutza. dar s-o lasam pt. mai tarziu. deocamdata vorbim de admisie controlata numai de piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu dupa cite inteleg, treaba e cam asa: Scazind avansul, muti (era sa scriu cu f,dam) o parte din temperatura in toba, racind cil, astfel previi detonatia. (Dar si frecv de lucru a tobei, se schimba t gas)

Referitor la raport de compresie si umplere, fenomenul e cumva similar ca la turbo, respectiv mai multi bari, mai putina compresie. Tot similar cu unele modele de turbo, injectie cu apa raceste amestecul si permite raport de compresie mai mare. (Astea erau analogie turbo -2t dpdv umplere/compresie respectiv racire/detonatie) :rose:

PS: Sper sa fii de acord cu analogia :blink:

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pai eu dupa cite inteleg, treaba e cam asa: Scazind avansul, muti (era sa scriu cu f,dam) o parte din temperatura in toba, racind cil, astfel previi detonatia. (Dar si frecv de lucru a tobei, se schimba t gas)

Referitor la raport de compresie si umplere, fenomenul e cumva similar ca la turbo, respectiv mai multi bari, mai putina compresie. Tot similar cu unele modele de turbo, injectie cu apa raceste amestecul si permite raport de compresie mai mare. (Astea erau analogie turbo -2t dpdv umplere/compresie respectiv racire/detonatie) :rose:

PS: Sper sa fii de acord cu analogia :blink:

 

 

corect, am spus si mai sus! muti o parte din temperatura in toba. si daca toba e de fabrica ii modifici si ei frecventa de lucru. ce am spus eu mai sus se referea dupa aia la un motor cu squish-band-ul modificat.

 

totusi ce vorbim noi aici are si nu prea are sens. adica vorbim despre niste lucruri diferite in parte dar nu ne gandim la motor in general. daca modifici chiulasa (in special squish-band-ul... nu stiu cum dreq se spune in romana) faci si alta toba. pt. ceea ce vrei tu. putere in ture, cuplu, combinatzii dintre cele doua. la fel si avansul. la fel si carburatorul.

 

cu analogia sunt perfect de acord!

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in principiu, cam toate modificarile de motor atrag dupa sine si ajustarea tobei si avans si tot,

ca iti dai seama daca iti modifici ferestrele pt o plaja de turatie, cresti raportul, se schimba radical datele. Si ceea ce e mai nasol e ca poti sa ajungi in conditii de saracire drastica in anumite plaje de turatie, si asta poate termina motorul.

Chestia aia cu power valve cere tehnologie, dar sa stii ca la barci de motor foloseau toba ajustabila..Acolo probabil ca se justifica, ca ai loc de cabluri si probabil ca si forma tobei poate fi mai faina..

PS: Ideal cred eu ca ai putea avea o toba culisanta, si cind esti gata cu toate, o sudezi unde e cit de cit optim

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pai in principiu, cam toate modificarile de motor atrag dupa sine si ajustarea tobei si avans si tot,

ca iti dai seama daca iti modifici ferestrele pt o plaja de turatie, cresti raportul, se schimba radical datele. Si ceea ce e mai nasol e ca poti sa ajungi in conditii de saracire drastica in anumite plaje de turatie, si asta poate termina motorul.

Chestia aia cu power valve cere tehnologie, dar sa stii ca la barci de motor foloseau toba ajustabila..Acolo probabil ca se justifica, ca ai loc de cabluri si probabil ca si forma tobei poate fi mai faina..

 

 

de power valve nu am adus vorba. dar da, cere tehnologie! in schimb efectele sunt benefice si asupra consumului si asupra fiabilitatii precum si a performantei! :rose: si cuplu si cai cu aceeasi fereastra! super tare!

 

despre tobele variabile dat fiind faptul ca nu le poti folosi pe un motor (de fapt le poti folosi dar nu numai ca ocupa spatiu dar mai si cantarec mult) nu m-am documentat decat superficial!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de power valve nu am adus vorba. dar da, cere tehnologie! in schimb efectele sunt benefice si asupra consumului si asupra fiabilitatii precum si a performantei! :lol: si cuplu si cai cu aceeasi fereastra! super tare!

 

despre tobele variabile dat fiind faptul ca nu le poti folosi pe un motor (de fapt le poti folosi dar nu numai ca ocupa spatiu dar mai si cantarec mult) nu m-am documentat decat superficial!

 

Da, dar ideea cu toba variabila era ca idee, pt ca daca o poti culisa (vorbesc acum static, nu dinamic), poti sa mai ajustezi un pic lungimea inainte de a o suda, si in felul asta mai poti elimina unele imperfectiuni, de calcul sau de implementare Evident si cu un avans reglabil dinamic, ai putea scoate ceva fain :rose: :blink:

 

PS:Referitor la avans, ar mai fi ceva neacoperit ?

 

PS2: Mai, cam ce sanse sint sa reglezi cu senzorul de o2 un 2t cu rezonanta tapana? Ca ma gindesc ca innebuneste senzorul la treba asta..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Da, dar ideea cu toba variabila era ca idee, pt ca daca o poti culisa (vorbesc acum static, nu dinamic), poti sa mai ajustezi un pic lungimea inainte de a o suda, si in felul asta mai poti elimina unele imperfectiuni, de calcul sau de implementare Evident si cu un avans reglabil dinamic, ai putea scoate ceva fain :rose: :blink:

PS:Referitor la avans, ar mai fi ceva neacoperit ?

 

 

da, poti sa o mai ajustezi, iti lasa loc de eroare! :lol:

 

 

referitor la avans cel putin la nivel teoretic mai sunt foarte putine chestii neacoperite aici dar pe care deocamdata nu vreau sa le dezvalui! de fapt nu pot! trebuie s-o fac in alt context, lund in calcul motorul cu totul!

 

deschid inca un topic azi, sper sa participi si tu la el! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...