Korben Postat Ianuarie 16, 2007 Share Postat Ianuarie 16, 2007 atat doar? ma dezamagiti baieti! nici macar doua teme dezbatute? si cea dezbatuta doar superficial? pacat! mare pacat! chiar nu cred ca mai are rost sa-mi bat "gura"! deloc.... Acuma chiar ca exagerezi Avem cumva obligatia sa-ti raspundem? Daca tii mortis sa fii bagat in seama, du-te in fata primariei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 corect. nu are nimeni obligatia sa imi raspunda! vroiam sa vad daca mai sunt oameni care cred in aceste motoare vechi. si care vor sa le faca sa mearga mai mult si mai bine. dar vad ca nu prea sunt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Fratilor, stim cu totii ca un avans mai mare duce la obtinerea unei turatii mai mari, dar un cuplu mai redus, in sesnsul ca pe plat motorul fuge mai puternic, dar in urcare moare. Un avans mic, asigura exact inversul: in urcari trage extraordinar iar pe plat se plafoneaza repede, din acest motiv avansul variabil rezolva unele probleme, in sensul ca odata cu micsorarea turatiei motorului, scade si avansul! Stressule, nelamuriri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 nota mica de tot... ce ai spus tu se potriveste la motoarele 4t nepretentioase si atat! avansul trebuie sa scada la turatii mari! curba de avans in mare este ca un munte, urca de la ture mici pana la un maxim undeva pe la turele medii si coboara din nou la turele mari! de asemenea poate arata si ca mai multi munti! am dat exemplu muntii ca sa va faceti un grafic in cap! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) pai na, sunt si eu nestiutor, dar ar fi marfa sa ma lamuresti si pe mine cand apare palier pe aceasta curba si din ce motiv? Editat Ianuarie 17, 2007 de Auxois350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 corect. nu are nimeni obligatia sa imi raspunda! vroiam sa vad daca mai sunt oameni care cred in aceste motoare vechi. si care vor sa le faca sa mearga mai mult si mai bine. dar vad ca nu prea sunt! OK, si ce castigi daca sunt sau nu sunt astfel de oameni? Eu, unul, sunt un astfel de om, dar ma bazez doar pe cunostintele mele, atatea cate sunt Intr-o lume dominata de mercantilism nu prea mai este loc de idealism Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 OK, si ce castigi daca sunt sau nu sunt astfel de oameni? Eu, unul, sunt un astfel de om, dar ma bazez doar pe cunostintele mele, atatea cate sunt Intr-o lume dominata de mercantilism nu prea mai este loc de idealism castig placere! placerea de a vorbi desprea ceea ce imi place si placerea de a facew impreuna cu alti oameni ceea ce imi place! asa apare concurenta si concurenta nu naste decat performanta! ma rog, naste si dusmanii cateodata, naste certuri, etc. dar d.p.d.v al performantei este 100% benefica! ma ajuta sa evoluez si mai mult! in momentul asta sunt limitat pt. ca nu am cu cine sa ma intrec decat cu mine. si nu e prea placut. e adevarat ca lumea e dominata de mercantilism. si eu vand oarecum informatiile astea, nu la pun pe tava si atat. ca nu cer bani e altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 in momentul asta sunt limitat pt. ca nu am cu cine sa ma intrec decat cu mine. si nu e prea placut. Cata modestie... I'm out of here Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Cata modestie... I'm out of here de ce? este o realitate! vrei sa spun ca nu stiu nimic? bine, nu stiu nimic! vroiam sa vad si eu pe cineva macar dispus sa invetze mai mult si de acolo sa inceapa sa-mi dea peste nas! e asa de rau? imi pare rau daca da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) Mai, nimeni nu contesta ca avansul e f important. Dar parerea mea e ca nu cred ca poti sa vii cu o curba apriorii si sa zici ca e panaceul universal. Frecventa tobei, muntii aia (umplerea dependenta de frecv tobei) e mai greu de determinat. Nu cred ca e usor sa trintesti o curba nici macar dependenta de copresie, ca sa nu mai vb de sarcina, care sa fie perfecta..Eu cred ca tot prin feed-back si ajustari succesive te duc mai aproape de un optim. Ca sa stii cit ii dai, trebe sa stii si cit trebe sa arzi, si in cit timp.. Poti sa zici ca daca ai mai mult de ars, trebe sa-l cresti, si invers. Dar de unde stii cit e acel ceva? Corect, raport de compresie mai mare, avans mai mic. Cit de mic, in raport cu cit de mare? Ce forma la camera de ardere? Ce combustibil? Uite o intrebare seaca, care are un raspuns: Ce inseamna pt tine un raport de compresie 13:1? Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Mai, nimeni nu contesta ca avansul e f important. Dar parerea mea e ca nu cred ca poti sa vii cu o curba apriorii si sa zici ca e panaceul universal. Frecventa tobei, muntii aia (umplerea dependenta de frecv tobei) e mai greu de determinat. Nu cred ca e usor sa trintesti o curba nici macar dependenta de copresie, ca sa nu mai vb de sarcina, care sa fie perfecta..Eu cred ca tot prin feed-back si ajustari succesive te duc mai aproape de un optim. Ca sa stii cit ii dai, trebe sa stii si cit trebe sa arzi, si in cit timp.. Poti sa zici ca daca ai mai mult de ars, trebe sa-l cresti, si invers. Dar de unde stii cit e acel ceva? Corect, raport de compresie mai mare, avans mai mic. Cit de mic, in raport cu cit de mare? Ce forma la camera de ardere? Ce combustibil? Uite o intrebare seaca, care are un raspuns: Ce inseamna pt tine un raport de compresie 13:1? heheheeee! uite ca totusi mai misca cineva! asadar... daca ai citi posturile mele ai vedea ca am adus in discutie mult mai multe decat avansul. si nu ma refer numai la acest topic! o sa mai deschid astazi unul. legat de chiulase cel mai probabil. asta daca nu ma razgandesc si scriu despre tobe! depinde de cum o sa-mi vina cheful! un raport de compresie de 13:1 inseamna un raport mult prea mare pt. benzinele noastre! lasand la o parte aceasta gluma pe jumatate. raportul de compresie este raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere, respectiv volumul cilindrului este de 13 ori mai mare decat camera de ardere! formula cu care e calculeaza raportul de compresie este: Raportul de Compresie = (pi/4 x alejazul la patrat x cursa + volumul camerei de ardere) impartit la volumul camerei de ardere! multumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) Nu, nici pe departe multumit. 13:1 nu inseamna absolut nimic. Ce motor? Aaa, 4 timpi? Ok, formulele date de tine. Aaa nu? 2 timpi? Hopa, 13:1 in ce standard? Japonez, aaa, ok, pai care e distanta de la cilindru pina unde se deschide fereastra de evacuare? Ok, pai atunci e volumul cilindrului pina unde se deschide fereastra de evacuare, si se aplica iarasi formula ta. dintr-odata parca 13:1 pare mult...A, pai nu-i standard japonez, pai atunci sint formulele de la tine..Dar 13:1 nu mai e asa de mult...Pai ce motor e? a, pai de 49, 9 cmc..Pai e destul de putin.. Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 castig placere! placerea de a vorbi desprea ceea ce imi place si placerea de a facew impreuna cu alti oameni ceea ce imi place! asa apare concurenta si concurenta nu naste decat performanta! ma rog, naste si dusmanii cateodata, naste certuri, etc. dar d.p.d.v al performantei este 100% benefica! ma ajuta sa evoluez si mai mult! in momentul asta sunt limitat pt. ca nu am cu cine sa ma intrec decat cu mine. si nu e prea placut. e adevarat ca lumea e dominata de mercantilism. si eu vand oarecum informatiile astea, nu la pun pe tava si atat. ca nu cer bani e altceva. check this out http://www.jcna.com/library/tech/tech0013.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Nu, nici pe departe multumit. 13:1 nu inseamna absolut nimic. Ce motor? Aaa, 4 timpi? Ok, formulele date de tine. Aaa nu? 2 timpi? Hopa, 13:1 in ce standard? Japonez, aaa, ok, pai care e distanta de la cilindru pina unde se deschide fereastra de evacuare? Ok, pai atunci e volumul cilindrului pina unde se deschide fereastra de evacuare, si se aplica iarasi formula ta. dintr-odata parca 13:1 pare mult...A, pai nu-i standard japonez, pai atunci sint formulele de la tine..Dar 13:1 nu mai e asa de mult...Pai ce motor e? a, pai de 49, 9 cmc..Pai e destul de putin.. ohooo ohooo! macar unul ca tine si tot e bine! da, compresia la 2t se calculeaza de la inchiderea ferestrei de evacuare. de ce ti se pare 13:1 dupa formula "mea" mult? hai ca m-ai facut curios! normal ca daca e sa calculezi compresia la 2t ca la un 4t ignorand fereastra de evacuare compresia e mica! dar cum calculezi compresia? cu sau fara rezonator sau toba 2t cum este cunoscuta? daca o calculezi fara e bine de la inchiderea ferestrei! daca ai toba 2t u mai e bine pt. ca toba 2t impinge gazele inapoi pe fereastra de evacuare creand un efect de supraalimentare si implicit o crestere a presiunii! check this out http://www.jcna.com/library/tech/tech0013.html foarte folositor pt. toata lumea interesata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) ohooo ohooo! macar unul ca tine si tot e bine! da, compresia la 2t se calculeaza de la inchiderea ferestrei de evacuare. de ce ti se pare 13:1 dupa formula "mea" mult? hai ca m-ai facut curios! normal ca daca e sa calculezi compresia la 2t ca la un 4t ignorand fereastra de evacuare compresia e mica! dar cum calculezi compresia? cu sau fara rezonator sau toba 2t cum este cunoscuta? daca o calculezi fara e bine de la inchiderea ferestrei! daca ai toba 2t u mai e bine pt. ca toba 2t impinge gazele inapoi pe fereastra de evacuare creand un efect de supraalimentare si implicit o crestere a presiunii! Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba). Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul. Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere :D PS: In ultimele discutii, fiind vorba de motoare in doi timpi, am referit prin "umplere", umplerea datorata rezonantei tobei, si nu aceea datorata admisie prin carb. PS2: Experimental (cu o flansha transparenta), s-a constat ca muzicuta e deschisa muuult mai larg de catre suctiunea cauzata de toba comparativ cu aceea cauzata de admisie (2t evident) Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba). Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul. Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere pai acum vorbeam despre raportul de compresie, nu despre cum poti sa schimbi curba de avans fara sa umbli la aprindere! pe partea cu avansul mic la turatii mari. la un motor nemodificat care sa zicem la 10.000 rpm are un avans de.... 2mm din fabrica si tu ii pui un avans de 1.5 (nu ma refer la comuniste, astea-s "calculate" sa mearga si atat. sunt adevarate baze pt. tuning daca vrei. in sensul ca fatza de un motor calculat cum trebuie cresterile de putere la comuniste sunt pur si simplu SPECTACULOASE) presiunea scade, flacara propagandu-se si dupa ce fereastra de evacuare s-a deschis. se intampla exact ce ai spus tu. dar daca ii modifici squish-band-ul? micsorand-ul! ei, atunci se schimba putin treaba! gazele sunt impinse in camera de ardere cu o presiune mai mare decat in cazul motorului stock. implicit temperatura gazelor din camera creste si mai mult. si compresia. un avans mai mic nu face decat sa ajute gazele sa arda, nu sa detoneze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Mamaaa ce discutii !!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Pai aici e o problema: De calculat ( ca sa o fabrici/modifici) ar trebui sa tii cont si de toba, pt ca la aceaasi valoare intervine si umplerea (respectiv toba). Pe de alta parte, raportul ala e dat ca un raport de volume, deci odata ce l-ai determinat, asta e, nu mai conteaza rezonatorul. Acuma revenind un pic la avansul mic la ture mari. E clar ca presiunea pe piston scade, ca n-are timp sa arda. Acuma temperatura gazului care trece in toba creste, si evident se schimba si viteza acestuie, ducind la modificarea parametrilor de rezonanta (plus ca na, mai racesti pistonul). Ideea e ca trebe sa te ajute si toba (sa compenseze pierderea de presiune prin rezonanta si umplere)..Dar asta nu poate fi luata ca modificarea curbei de avans fara sa umblii la aprindere PS: In ultimele discutii, fiind vorba de motoare in doi timpi, am referit prin "umplere", umplerea datorata rezonantei tobei, si nu aceea datorata admisie prin carb. PS2: Experimental (cu o flansha transparenta), s-a constat ca muzicuta e deschisa muuult mai larg de catre suctiunea cauzata de toba comparativ cu aceea cauzata de admisie (2t evident) ps-urile nu erau cand am dat reply-ul. da, am inteles ca te referi la umplerea cauzate de toba. care daca vrea cineva o poate numi oarecum o a doua admisie. sau supraalimentare. p.s. 2. da, stiam de muzicutza. dar s-o lasam pt. mai tarziu. deocamdata vorbim de admisie controlata numai de piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) Pai eu dupa cite inteleg, treaba e cam asa: Scazind avansul, muti (era sa scriu cu f,dam) o parte din temperatura in toba, racind cil, astfel previi detonatia. (Dar si frecv de lucru a tobei, se schimba t gas) Referitor la raport de compresie si umplere, fenomenul e cumva similar ca la turbo, respectiv mai multi bari, mai putina compresie. Tot similar cu unele modele de turbo, injectie cu apa raceste amestecul si permite raport de compresie mai mare. (Astea erau analogie turbo -2t dpdv umplere/compresie respectiv racire/detonatie) PS: Sper sa fii de acord cu analogia Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Pai eu dupa cite inteleg, treaba e cam asa: Scazind avansul, muti (era sa scriu cu f,dam) o parte din temperatura in toba, racind cil, astfel previi detonatia. (Dar si frecv de lucru a tobei, se schimba t gas) Referitor la raport de compresie si umplere, fenomenul e cumva similar ca la turbo, respectiv mai multi bari, mai putina compresie. Tot similar cu unele modele de turbo, injectie cu apa raceste amestecul si permite raport de compresie mai mare. (Astea erau analogie turbo -2t dpdv umplere/compresie respectiv racire/detonatie) PS: Sper sa fii de acord cu analogia corect, am spus si mai sus! muti o parte din temperatura in toba. si daca toba e de fabrica ii modifici si ei frecventa de lucru. ce am spus eu mai sus se referea dupa aia la un motor cu squish-band-ul modificat. totusi ce vorbim noi aici are si nu prea are sens. adica vorbim despre niste lucruri diferite in parte dar nu ne gandim la motor in general. daca modifici chiulasa (in special squish-band-ul... nu stiu cum dreq se spune in romana) faci si alta toba. pt. ceea ce vrei tu. putere in ture, cuplu, combinatzii dintre cele doua. la fel si avansul. la fel si carburatorul. cu analogia sunt perfect de acord! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) Pai in principiu, cam toate modificarile de motor atrag dupa sine si ajustarea tobei si avans si tot, ca iti dai seama daca iti modifici ferestrele pt o plaja de turatie, cresti raportul, se schimba radical datele. Si ceea ce e mai nasol e ca poti sa ajungi in conditii de saracire drastica in anumite plaje de turatie, si asta poate termina motorul. Chestia aia cu power valve cere tehnologie, dar sa stii ca la barci de motor foloseau toba ajustabila..Acolo probabil ca se justifica, ca ai loc de cabluri si probabil ca si forma tobei poate fi mai faina.. PS: Ideal cred eu ca ai putea avea o toba culisanta, si cind esti gata cu toate, o sudezi unde e cit de cit optim Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Pai in principiu, cam toate modificarile de motor atrag dupa sine si ajustarea tobei si avans si tot, ca iti dai seama daca iti modifici ferestrele pt o plaja de turatie, cresti raportul, se schimba radical datele. Si ceea ce e mai nasol e ca poti sa ajungi in conditii de saracire drastica in anumite plaje de turatie, si asta poate termina motorul. Chestia aia cu power valve cere tehnologie, dar sa stii ca la barci de motor foloseau toba ajustabila..Acolo probabil ca se justifica, ca ai loc de cabluri si probabil ca si forma tobei poate fi mai faina.. de power valve nu am adus vorba. dar da, cere tehnologie! in schimb efectele sunt benefice si asupra consumului si asupra fiabilitatii precum si a performantei! si cuplu si cai cu aceeasi fereastra! super tare! despre tobele variabile dat fiind faptul ca nu le poti folosi pe un motor (de fapt le poti folosi dar nu numai ca ocupa spatiu dar mai si cantarec mult) nu m-am documentat decat superficial! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 (editat) de power valve nu am adus vorba. dar da, cere tehnologie! in schimb efectele sunt benefice si asupra consumului si asupra fiabilitatii precum si a performantei! si cuplu si cai cu aceeasi fereastra! super tare! despre tobele variabile dat fiind faptul ca nu le poti folosi pe un motor (de fapt le poti folosi dar nu numai ca ocupa spatiu dar mai si cantarec mult) nu m-am documentat decat superficial! Da, dar ideea cu toba variabila era ca idee, pt ca daca o poti culisa (vorbesc acum static, nu dinamic), poti sa mai ajustezi un pic lungimea inainte de a o suda, si in felul asta mai poti elimina unele imperfectiuni, de calcul sau de implementare Evident si cu un avans reglabil dinamic, ai putea scoate ceva fain PS:Referitor la avans, ar mai fi ceva neacoperit ? PS2: Mai, cam ce sanse sint sa reglezi cu senzorul de o2 un 2t cu rezonanta tapana? Ca ma gindesc ca innebuneste senzorul la treba asta.. Editat Ianuarie 17, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Da, dar ideea cu toba variabila era ca idee, pt ca daca o poti culisa (vorbesc acum static, nu dinamic), poti sa mai ajustezi un pic lungimea inainte de a o suda, si in felul asta mai poti elimina unele imperfectiuni, de calcul sau de implementare Evident si cu un avans reglabil dinamic, ai putea scoate ceva fain PS:Referitor la avans, ar mai fi ceva neacoperit ? da, poti sa o mai ajustezi, iti lasa loc de eroare! referitor la avans cel putin la nivel teoretic mai sunt foarte putine chestii neacoperite aici dar pe care deocamdata nu vreau sa le dezvalui! de fapt nu pot! trebuie s-o fac in alt context, lund in calcul motorul cu totul! deschid inca un topic azi, sper sa participi si tu la el! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Cu placere, dar nu promit, azi am cam tras chiulu' de la munca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.