Sari la conținut
Marcos

Alezare/honuire sau nu

Postări Recomandate

In urma cu cativa ani, mai precis acum vreo 8 ani, am cumparat un motor sh pt africa twin-ul meu,si de atunci sta asteptand transplatul cand motorul actual ar fi prea uzat.

Bun, acum a venit in final momentul acela, ajunsesem catre 1l ulei/1000 km si am zis sa-i transplantez noul motor. La o rotire a acestuia am ajuns la concluzia ca supapele nu ar mai fi foarte etanse si am desfacut noul motor ca sa i le reconditionez.

Si astfel am ajuns sa vad pe cilindri cateva mici zgarieturi verticale, in partea de jos a cilindrului fara a se continua pana sus de tot. La testul cu unghia nu pot sa zic ca mi-o agata insa cu siguranta una dintre ele o simt. Ambii cilindri se prezinta cam la fel.

Sunt intr-o dilema acum, sa alezez cilindrul, si sa schimb pistoane+segmenti la cota 1 de reparatie sau este ceva normal ? motorul mi-a fost vandut la "35000" km dar nu bag neaparat mana in foc ca sunt reali.

Nici nu mi-ar conveni sa pun garnituri noi, sa montez motorul pe cadru doar ca sa il dau jos din nou si sa il fac din nou ...

In fine, atasez mai jos o poza cu unul din cilindri, amandoi se prezinta cam la fel. Credeti ca ar trebui sa rectific tot sau este ok si asa ? Eventual apreciez si o recomandare a unui service bun pt. alezare ...

mersi

IMG_7018.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie pus un comparator si vazut cat de ovalizat este in primul rand.  Apoi ar trebui masurata fanta segmentilor.  Vazuta starea lor in general.  Trebuie vazute fustele pistoanelor.  Zgarieturile in partea de jos ma fac sa ma intreb daca nu cumva fustele bat.  Apoi bolturile.  Daca ai ajuns la toate astea te uiti si la cuzineti si ii si schimbi conform cotelor din manual... mai rectifici un vilbrochen (desi eu nu ti-as recomanda asa ceva ca nu-i dacie), etc.  Apoi, ar trebui vazut ce este cu supapele, de ce nu mai etanseaza.  In fine, daca te apuci de asa ceva eu as desface ambele motoare si abia dupa masuratori as decide pe care-l reconditionez.

Cat priveste alezarea, nu stiu cat merge sau nu.  Depinde daca mai gasesti pistoane de reparatie +0.25 sau +0.50.  OOricum nu stiu daca la modelul tau s-au gasit vreodata pistoane de reparatie.  Atelier de alezari, reconditionat chiuloase, etc iti pot recomanda, dar inainte ti-am zis ce as face.  As da totul jos si le-as inspecta pe amandoua.

PS daca ti se pare ca ne cunoastem personal, sa stii ca asa este ;)

Editat de lonelywolf

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca motorul "nou" a zacut pur si simplu, nu ti-ai batut capul sa-i pui nitel ulei in cilindri sau sa-i astupi galeriile, ventilatia carterului, alte gauri... Subscriu la partea cu masurat, demontat, verificat. Pistoane majorate la cota de reparatie probabil ca ar fi mai scumpe decat tot motorul, poate si decat toata mobra.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Motorul a stat 8 ani, timp in care i-am pus ulei in capu pistonul sau atf in ultimul timp si l-am mai intors cu cheia din cand in cand. Supapele am vazut ca aveau urme de calamina dizlocata parca care se facuse ceva gen nisip si intrase printre ele. Nu arata horror deloc. Nu curgeau f tare, insa daca bagam aer comprimat pe gaura bujiei se auzea cum scapa, plus ca probabil de la atata stat semeringurile de supape erau varza asa ca am decis rectificarea lor. La un test de compresie avea valori in jur de 13 bar, cu ulei in cap 15 bar (in manual am valori intre 11 si 15 ; motorul vechi avea 8.7 bar - sau cu ulei in capu pistonului urca catre 11).

In interiorul cilindrului am gasit cam acelas "praf" care parca l-as pune pe seama calaminei dizlocata poate de atf ? ideea este ca am gasit fragmentele acestea de praf mai mari cam in zona cu zgarietura care ma face sa ma gandesc daca nu cumva s-a zgariat cand il mai intorceam cu cheia, desi a avut carpe permanent care astupau admisia ...

In fine, nu am sculele necesare sa masor ovalizarea, insa presupun ca la un atelier de alezare au tot ce le trebuie, asa ca revin cu rugamintea de o recomandare de atelier bun :)

Referitor la piese, am luat legatura cu honda, au pistoane cu cote +0.25 si +0.50, costul total nu ar depasi cam 400 euro (segmenti, pistoane, garnituri)care il consider relativ rezonabil , e o moto care imi place si la care tin

Editat de Marcos

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

StenBack, uite aici: http://www.strungarieauto.ro/

Au tot ce le trebuie si stiu ce fac.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, chiar la firma asta m-am dus acum 3 ~ 4 ani pentru rectificarea unui simplu ax + fabricarea a 2 conuri din inox. Axul si conurile originale erau descentrate si nu puteam sa-mi centrez roata cu spite. Nu mi-au cerut mult ... doar 50 Euro, cam cat cat costa tot kit-ulde centrat roti comandat de pe Polo.de. 

Cred ca trebuie sa te astepti la preturi cu cel putin 3 zerouri in coada. Ah .. sa nu uit, nu am asteptat decat 2 saptamani, dar piesele au iesit super OK.

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pt tot ce inseamna prelucrari mecanice la componente de motoare eu apelez doar la Rune unde activeaza de cativa ani oamenii care au lucrat la Căpriță, cu utilaje cu tot. Ieftin nu e, dar pana acum am fost 100% multumit, si asta pe parcursul multor ani (zeci).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut totul si am fost la service-ul de alezari. Cilindrul in afara de zgarieturi era perfect, fara ovalizari si altele si avea fix 81.00 mm, adica "nou" cum mi-a zis omul de acolo. Cartea recomanda pana la 81.15 maximul admis. Din pacate la honuire mi s-a zis ca nu o sa iasa zgarieturile si asa ca il alezez cu +0.25 ... Cauza probabil mizerie intrata in camera de ardere ...

Si pistonul are ceva urme minore pe laterala, insa si el este in cote normale, oricum am comandat deja pistoane si segmenti noi +0.25. Pistonul avea 80.96 fata de 80.97 nou si limita de service de 80.85 .

Oricum dat fiind gradul mic de uzura la nivelul pistoanelor si al cilindrilor am incredere sa merg mai departe cu reconditionarea acestui motor.

Ca idee pt. cine se mai gaseste in situatiile de mai sus, manopera pt. alezare si honuiala este de 400 ron+tva.

IMG_4150.JPG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai executat lucrarea? Poate am si eu nevoie in iarna asta. Multumesc!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am urmat recomandarea de mai sus, mai ales ca erau chiar langa mine . StenBack - http://www.strungarieauto.ro . Acum cilindri sunt la ei cu termen de executie fo 2 sapt. Nu ma grabesc , oricum imi ajung pistoanele si segmentii tot cam asa ...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pacat de motor . Testul de compresie este cel mai elocvent pentru starea de sanatate a motorului ! Trebuia montat pe sasiu si la drum. Dupa 1000 de km cu motorul "nou reparat" , daca introduci un endoscop pe gaura pentru bujie, o sa vezi fix acele zgarieturi .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 08.12.2018 la 15:00, gtr 1000 a spus:

Pacat de motor . Testul de compresie este cel mai elocvent pentru starea de sanatate a motorului ! Trebuia montat pe sasiu si la drum. Dupa 1000 de km cu motorul "nou reparat" , daca introduci un endoscop pe gaura pentru bujie, o sa vezi fix acele zgarieturi .

Nu sunt sigur ca le voi regasi, intre segmenti era o substanta gen nisip care a zgariat - probabil calamina dizlocata ... iar la motorul care il schimb, care are 240.000 km nu am observat nici o zgarietura pe cilindru, desi honuiala era dusa de tot si ajunsese sa consume ulei spre 1l/1000km... si din pacate supapele curgeau si semeringurile de supape s-au dezintegrat total la demontare ... probabil pana in 500 km il dadeam din nou jos pt. cel putin semeringurile de supape ... nu e o operatiune usoara, nu vreau sa demontez motorul in fiecare zi si asta e o moto cu care merg la drum lung ... pana la urma o defectiune la mama naibii costa mai mult decat o reconditionare completa.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×