Penetru Postat Decembrie 9, 2018 Share Postat Decembrie 9, 2018 h4 de 35 W e uzual pe capre mici şi scutere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 9, 2018 Share Postat Decembrie 9, 2018 No, deci n-am mintit, credeam ca mi se pare. Dar de 40/45w chiar ca n-am auzit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 9, 2018 Share Postat Decembrie 9, 2018 Halogen este un filament wolfram supravoltat, lumina este mai rece, mai puternică, gazul în care se află filamentul şi sticla de cuarţ aflată foarte aproape şi fierbinte permit formarea unui halou de wolfram care se depune din nou pe filament în loc să rămână pe sticlă, de aici durata mare de viaţă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Decembrie 9, 2018 Share Postat Decembrie 9, 2018 (editat) 2 hours ago, john17 said: Si zici ca regulatorul la moto cupleaza si decupleaza iesirea alternatorului de baterie/consumatori?!? Posibil, desi eu traiam cu impresia ca functioneaza altfel, cam ca o sursa de alimentare reglabila din aia cu Zener in baza unui tranzistor... Am senzatia ca R/R astea mai noi lucreaza asa, ori cu decuplarea statorului ori care dau tensiunea suplimentara inapoi in stator (mosfeturile, care si alea sunt de cateva tipuri). Alea vechi, montate mai pe toate motoretele, nu. Tensiunea in plus se transforma in caldura si e eliminata, deci mai multi consumatori viata mai usoara pentru R/R. Eu mi-am montat un mosfet Shindengen FH020AA si am scapat de stresul ca imi arde Led-urile sau imi fute bateria. Editat Decembrie 9, 2018 de adidas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 10, 2018 Autor Share Postat Decembrie 10, 2018 Este gresita ideea ca daca maresc consumul in circuitul motocicletei, salvez RRT-ul! Un RRT defect cu unul sau mai multe SCR-uri defecte va descarca la masa un curent mare, se va incalzi peste limite si se va distruge. Contactul cu masa motocicletei este important. Tensiunea mare distruge sursele de iluminare curentul este limitat de consumator dar si din constructia generatorului. Un Zener defect nu va monitoriza corect tensiunea c.c, iar o tensiune peste 15 V afecteaza grav becurile cu incandescenta! Schema din fig. atasata este clasica pentru circuitul de generare-redresare-incarcare-stocare, cu SCR-uri. Inlocuirea lor cu transzistoare MOSFET este un plus in RRT-uri. Pana in anii ’70-75 motocicletele foloseau generatoare de c.c, in prezent folosesc alternatoare+bloc redresare+ RRT. RRT la moto functioneaza pe principiul suntarii la masa a curentului genearat de alternator/generator. Ce este aparte la generatoarele cu magneti permanenti pe rotor si cu RRT cu Zener si SCR-uri, este ca pune la masa infasurari ale alternatorului pe baza controlului asupra tensiunii continue!! De aceea se spune ca INPUT pentru RRT este tensiunea continua citita/monitorizata de dioda Zener din circuit. Astfel, sunteaza la masa o anumita valoare de curent alternativ, cat sa mentina constanta tensiunea in circuit motocicletei(exemplu)15V. Baza celor mai multe RRT moto este combinatia intre o dioda Zener si SCR-uri/tiristoare. Zener permite trecerea curentului numai intr-o directie(ca orice dioda, de la anod la catod) dar, comparativ cu o dioda semiconductoare care se distruge/scurtcircuiteaza cand tensiunea aplicata depaseste valoarea prescrisa/limita, Zener lasa sa treaca curentul si in directia opusa, fara sa se distruga, chiar daca tensiunea la bornne depaseste pragul. Zener-ul din schema cu tensiunea de prag 15V este folosita sa “citeasca” tensiuni generate de alternator+bloc redresor de peste 15 V. SCR 1–ul nu conduce pana cand nu primeste o tensiune de comanda pe poarta, iar cand este activat pe poarta permite trecerea curentului intr-un singur sens, si se blocheaza la schimbarea sensului curentului prin el. El are nevoie de comanda pe poarta numai pentru deschidere, si atat, de acceea se mai numeste si “contact electronic”. Cand tensiunea din circuit depaseste 15 V, Zener intra in zona de strapungere controlata si conduce in directia opusa ( catod-anod), dar este ea este conectata in poarta tristorului/SCR 1( schema) si-l deschide. Tiristorul este conectat la una din cele trei faze ale alternatorului si atunci descarca la masa curentul din faza, in loc sa-l conduca prin puntea redresoare catre acumulator. De indata ce curentul alternatorului incepe sa treaca prin SCR, instant se produc doua procese: 1. Curentul deschide al doilea tiristor(SCR2), apoi curentul de la alternator cu sens schimbat blocheaza primul tiristor si acesta nu mai conduce. Al doilea tiristor conduce la masa o alta faza a alternatorului 2. In acelasi timp, acest tiristor/SCR 2 deschide prin comanda pe poarta pe al treilea tiristor SCR3, si apoi se blocheaza pentru ca sensul curentului prin el se schimba. Al treilea tiristior conduce la masa si curentul din cea de a treia faza(ultima) a alternatorului, iar cand sensul curentului prin el se schimba, se blocheaza si acesta. In acest caz tensiunea trifazata a alternatorului ajunge la blocul de diode, este redresata si trimisa ca tensiune c.c la acumulator. Dar, tensiunea la acumulator iar va creste peste 15 V si Zener-ul intra in zona de strapungere controlata si procesul se repeta “again”. In acest mod functioneaza RRT-ul la moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 Acum 25 minute, dedant68 a spus: Este gresita ideea ca daca maresc consumul in circuitul motocicletei, salvez RRT-ul! Toate bune si frumoase dar nu ai explicat de ce este gresita aceasta idee, dimporiva este adevarata, mai gandeste-te un pic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 10, 2018 Autor Share Postat Decembrie 10, 2018 RRT va descarca mereu la masa pe circut de rezistenta minima(masa) nu pe circuit de consumator, de o anumita rezistenta. Altfel, RRT-urile nu ar functiona nici o ora daca motocicleta ar functiona ziua, fara consumatori(presupunem ca faza scurta nu mai functioneaza odata cu pornirea motorului/la moto dupa 2006). Nu trebui sa-l incarc cu sarcina ca sa functioneze in parametrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Revin "Este gresita ideea ca daca maresc consumul in circuitul motocicletei, salvez RRT-ul!" - Asta inseamna consum noaptea sa zicem. "RRT va descarca mereu la masa pe circut de rezistenta minima(masa) nu pe circuit de consumator, de o anumita rezistenta. Altfel, RRT-urile nu ar functiona nici o ora daca motocicleta ar functiona ziua "- adica consum minim esti ambiguu, hotareste-te Ideea de baza, cea adevarata, este ca daca aduc consumul de curent al motocicletei la cel dat de generator, RRT-ul ar fi cel mai putin solicitat, disipare minima. Am editat ca sa nu fie confuzii. Editat Decembrie 10, 2018 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 10, 2018 Autor Share Postat Decembrie 10, 2018 Propozitia a II-a nu este o afirmatie in contextul de mai sus prezenta! Mai clar, RRT s-ar distruge rapid daca moto ar functiona ziua, pornind de la ipoteza ta, ceea ce nu este adevarat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 Te rog frumos sa te hotaresti consumul mai mare solicita mai mult sau mai putin RRt-ul? Eu cred ca m-am exprimat destul de clar cand am zis ca solicitarea RRT-ului este mai mica (didiparea pe el) daca cresc consumul pe cand prin "Este gresita ideea ca daca maresc consumul in circuitul motocicletei, salvez RRT-ul!" afirmi contrariul, nu "o mai intoarce ca la Ploiesti" ca esti din Targoviste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 10, 2018 Autor Share Postat Decembrie 10, 2018 Eu ti-am explicat clar de 3 ori ce sustin. Si nu sunt din Tgv, sunt din Craiova, transferat in Tgv si "flotant" in UK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 Atunci ai gresit asta e. Ca cei interesati sa inteleaga de ce un RRT de tip sunt (fie el cu tirirstoare sau mosfet)este mai putin incarcat cand consumul de curent este mai mare vin inca o data cu explicatia. Asa cum se vede in schema avem o punte si un element de sunt, curentul generatorului este aproape constant intr-o plaja larga de turatie a motorului deci ce nu consuma motocicleta trebuie consumat pe sunt, acel consum vine suplimentar peste cel al puntii redresoare, consum egal generator - sarcina consumatori putere disipata pe sunt 0. Pe RRT-urile cu tiristoare se ddisipa mai mult la sunt decat pe cele cu mosfeturi pentru ca pe primele tensiunea in conductie a elementului de sunt este mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 De aici am invatat cate ceva, e o lectura placuta. https://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/104504-charging-system-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 Acum 2 ore, adidas a spus: De aici am invatat cate ceva, e o lectura placuta. https://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/104504-charging-system-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.html Este foarte bine făcut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2018 Autor Share Postat Decembrie 16, 2018 Iluminare cu LED. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.