Jump to content
Sign in to follow this  
Patrick_M

Baja500

Recommended Posts

https://www.baja500.ro 
A fost cineva? Niste pareri despre partea moto? Tare m-ar bate un gand sa "birjalesc" v2-u intr-un cadru organizat. 


Am fost la toate trei edițiile. Și Jumba a fost la vro doua. Este cam cea mai grea competiție de Rally Raid organizata la noi prin prisma distantei parcurse intr o singura zi de concurs, 500km.
Nici terenul nu ajuta iar vremea pana acum nu a ținut cu piloții/riderii și in fiecare an a fost cam cu noroi prin Bărăgan. Poate avem noroc anul asta...
Terenul este foarte variat de la dealurile din jurul Buzăului pana la câmpia de la Brăila și înapoi.


Postul meu din zona Adventure avea și un motiv destul de clar. Sunt putini participanții la clasa moto/quad și numărul lor scade de la an la an. Probabail ca dacă eu și Jumba ne lăsam (el deja văd ca vine din ce in ce mai rar) o sa moara și aceasta ramura in România când in alte tari sunt prezenți 200-300 rideri la start.
Din 2014 de când am început sa ma dau la raid mi am tot răcit gura de pomana împreuna cu alții încercând sa împingem o clasa “Adventure”, prezenta cam in toate competițiile de afara, menită sa ofere la costuri de participare mici un prim contact cu Rally Raidul. Aceasta clasa se desfășoară in regim de reguralitate, cu viteza maxima impusă, și cu navigație pe GPS deci nu e necesară investiția in toată aparatura specifica de navigație (derulator Road book, trip master).

Anul acesta aceasta clasa exista, se organizează chiar și un trofeu Adventure și sunt 3 etape. Baja România, 28-30 Iunie, la Buzău, 4V Rally in Iulie la Constanța și o ultima etapa in județul Tulcea in toamna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, mrwwwhite said:

 


Am fost la toate trei edițiile. Și Jumba a fost la vro doua. Este cam cea mai grea competiție de Rally Raid organizata la noi prin prisma distantei parcurse intr o singura zi de concurs, 500km.
Nici terenul nu ajuta iar vremea pana acum nu a ținut cu piloții/riderii și in fiecare an a fost cam cu noroi prin Bărăgan. Poate avem noroc anul asta...
Terenul este foarte variat de la dealurile din jurul Buzăului pana la câmpia de la Brăila și înapoi.


Postul meu din zona Adventure avea și un motiv destul de clar. Sunt putini participanții la clasa moto/quad și numărul lor scade de la an la an. Probabail ca dacă eu și Jumba ne lăsam (el deja văd ca vine din ce in ce mai rar) o sa moara și aceasta ramura in România când in alte tari sunt prezenți 200-300 rideri la start.
Din 2014 de când am început sa ma dau la raid mi am tot răcit gura de pomana împreuna cu alții încercând sa împingem o clasa “Adventure”, prezenta cam in toate competițiile de afara, menită sa ofere la costuri de participare mici un prim contact cu Rally Raidul. Aceasta clasa se desfășoară in regim de reguralitate, cu viteza maxima impusă, și cu navigație pe GPS deci nu e necesară investiția in toată aparatura specifica de navigație (derulator Road book, trip master).

Anul acesta aceasta clasa exista, se organizează chiar și un trofeu Adventure și sunt 3 etape. Baja România, 28-30 Iunie, la Buzău, 4V Rally in Iulie la Constanța și o ultima etapa in județul Tulcea in toamna.

 

Anul acesta nu o sa am cum sa particip, dar studiez pentru la anul. Si, daca e ok, as vrea sa tinem legatura. Multumesc de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

 

Pentru clasa moto-promo am optat si eu in acest an, ramane sa vedem ce si cum vineri 28.06, cu cursele enduro sunt oarecum familiarizat.

Este un avantaj major faptul ca nu ai nevoie de trip master, pentru navigatie fiid suficient GPS-ul.

Am inteles ca traseul este pretabil cu orice tip de motocicleta pregatita relativ pentru off road si cu minima experienta din partea pilotului. 

 

Revenim cu detalii dupa ziua de sambata ;)

 

Ride safe !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Mephisto said:

Salutare, 

 

Pentru clasa moto-promo am optat si eu in acest an, ramane sa vedem ce si cum vineri 28.06, cu cursele enduro sunt oarecum familiarizat.

Este un avantaj major faptul ca nu ai nevoie de trip master, pentru navigatie fiid suficient GPS-ul.

Am inteles ca traseul este pretabil cu orice tip de motocicleta pregatita relativ pentru off road si cu minima experienta din partea pilotului. 

 

Revenim cu detalii dupa ziua de sambata ;)

 

Ride safe !

 

 

Succes si cel mai important, distractie placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am înțeles cum te înscrii la categoria Adventure. Taxa e de 50€, cip-ul încă 10. Vineri se dă startul, dar cursa e practic sâmbătă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu n-am înțeles cum te înscrii la categoria Adventure. Taxa e de 50€, cip-ul încă 10. Vineri se dă startul, dar cursa e practic sâmbătă.

Pentru ca aceasta clasa este destinată amatorilor cu motociclete neechipate cu aparatura specială de navigație organizatorul a făcut doar un blogpost pe site pentru a anunța acest lucru.

Pentru detalii organizatorice este foarte ușor sa l contactați direct, contactul fiind pe site.

Din câte am înțeles taxa pentru aceasta clasa este de 50€ și nu mai se adauga niciun Cip, urmărirea făcându-se printre o aplicație de telefon care monitorizează poziția participantului.

Navigația la aceasta clasa se face pe track GPS (pus la dospozitie de organizator in dimineața Startului) iar cursa este de tip “regularitate”.

Datorită gradului de risc mult crescut in cazul navigației pe track GPS, viteza maxima impusă este de probabil ~80km/h iar câștigătorul se stabilește in funcție de viteza medie la finalul probei speciale care trebuie sa fie cât mai apropiată de viteza medie impusă.

Oricum toate aceste detalii vor fi Comunicate la briefingul dinaintea startului.

 

Ca in cazul oricărei curse de Rally raid, in prima zi se fac înscrierile si verificarile administrative precum și un Prolog pentru stabilirea ordinei de strat.

Cursa propriu-zisa începe sâmbătă dimineața iar cei peste 500km sunt parcurși intr o zi.

Din câte am înțeles la clasa Adventure distanța este redusă la 350km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna din ce in ce mai bine. Cum sunt doar amator, sa fac 500km intr-o zi e o distractie si pe asfalt, ca sa nu mai zic pe enduro, la o viteza "impusa". Dar 350 parca imi suna mai bine. O iau in considerare serios la anul. Daca mai tine clasa ADV. Succes participantilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...