Totoke Postat Februarie 16, 2020 Share Postat Februarie 16, 2020 Buna ziua ! Am achizitionat o motocicleta vara trecuta, un suzuki xf de 650 din 2002. Am honarit-o in lung si lat , sunt foarte multumit de ea din punct de vedere tehnic. Am cumparat-o de la un tip care cazuse cu ea, se poate observa pe elementul de protectie al tobei de esapament ,frana de fata si putin pe bratul drept al furcii. Am observat asta in momentul cumpararii dar am spus ca e doar o problema estetica asa ca nu am pus la suflet. Dupa o perioada am realizat ca in momentul in care iau mainile de pe ghidon aprox la 80 kmh are voblaj. Nu este foarte agresiv dar este ca o vibratie care apare la 80 iar dupa ce trec de scara asta dispare. ( tin sa spun ca se simte numai cand iau mainile de pe ghidon). Am cautat informatii pe forum in legatura cu voblajul respectiv , de ce apare si de unde. Din cunostintele mele amatorii despre mecanica am inceput sa "mesteresc la ea" , am schimat rulmentii de la jug care erau deteriorati si aveau un anumit sunet de clinket dar voblajul inca este acolo. Am verificat roata de fata si nu este descentrata si nici nu are joc in rulemt, am dat jos amortizoarele de pe furca si nu sunt strambe , nu curg, nu au joc. Am ramas fara idei despre ce ar putea fii in legatura cu voblajul care inca tine sa fie. Daca este cineva care s-a confruntat cu ceva asemanator sau un mecanic care are idee despre asemenea situatii m-as bucura de orice sfat. Va multumesc frumos ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 16, 2020 Share Postat Februarie 16, 2020 (editat) Primul lucru, vezi sa ai presiunea corecta in guma fata. Asta e cel mai simplu, daca ai peste limita, nu e bine, la fel daca e prea moale. Apoi, daca presiunea e buna, vezi daca e echilibrata roata fata. Daca e si echilibrata, vezi sa fie montata corect, ca sens, si daca e ceva gen pirelli, sa fie cu semnul la valva. Daca e cu semnul rosu la valva, incearca sa o roteti pe janta 180^ Ultima solutie, schimba guma cu o alta, de la alt producator. Toate astea in ideea ca guma nu e uzata mai mult decat martorul de uzura! Editat Februarie 16, 2020 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Februarie 17, 2020 Share Postat Februarie 17, 2020 (editat) Problema cu voblaj la o anumita viteza, care apoi dispare, pe la 60 km/h, am avut cand am pus guma noua pe un motor. Guma veche, desi uzata, nu facea figuri. Incearca sa montezi temporar alta guma. Macar asa afli daca trebuie sa cauti buba mai departe. Cu freewindul am si dat de pamant de 2 ori pe camp de s-a strambat ghidonul dar voblaj nu a facut. In schimb, mergand cu ghidonul stramb, am observat ca faceam slalom pe drum din reflexul de a tine mainile la fel de intinse. Daca mergeam cu o mana mergeam drept. Editat Februarie 17, 2020 de Pop Mihai Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Februarie 17, 2020 Share Postat Februarie 17, 2020 Daca furca si jugurile nu sunt strambe cel mai probabil necesita o servisare furca. Am patit exact ca tine si problema era ca cantitatea de ulei din jambe, una avea mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Februarie 17, 2020 Share Postat Februarie 17, 2020 Mda... E de apreciat ca toti ii dati sfaturi care mai de care mai "interesante", dar nici unul nu se "agata" de ce a spus colegul: Acum 19 ore, Totoke a spus: Dupa o perioada am realizat ca in momentul in care iau mainile de pe ghidon aprox la 80 kmh are voblaj. Intreb si eu: de ce sa iei mainile de pe ghidon la 80 km/h? Poate solutie este sa tina mainile acolo unde le e locul.... ...just my 2 cents... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Totoke Postat Februarie 17, 2020 Autor Share Postat Februarie 17, 2020 7 hours ago, The_Sin_Eater said: Intreb si eu: de ce sa iei mainile de pe ghidon la 80 km/h? Poate solutie este sa tina mainile acolo unde le e locul.... Pentru ca asa se testeaza o motocicleta daca are problema cu directia sau intra in voblaj. Anyway, va multumesc tuturor pentru raspunsurile si timpul acordat ! Am schimbat guma si totul este in regula , merge ata ! Asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.