Jump to content
Sign in to follow this  
MaDauTare

Enduro schimb de roti

Recommended Posts

Salutare , am si eu o intrebare , am un enduro 250cc si are roti pe spate de 16' si fata de 19' si vreau sa i pun roti de 18' si 21' nu dispun de foarte multi bani de aceea o sa le cumpar separat de pe olx si vreau sa stiu ce implica aceasta schimbare sau daca se poate face , precizez si ca sunt incepator in domeniu si ca schimbarile o sa le fac singur nu la service autorizat , ce sfaturi aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De făcut schimbarea pomenita de tine, în teorie si în practica nu este capăt de lume. Cunosc posesori de Yamaha XT care au pus în locul roții enduro spate, originale  (18) roată de motocross de 19. Pe om nu îl dădeau banii afara din casa și avea acces nelimitat la roti de motocross fiindcă locuia lângă poligonul de motocross de la Faget din TM. 

A luat cercul și spițele de pe o roata Yamaha de motocross (YZ). 

Ca să îți răspund parțial - trebuie sa iei cerc și spite de 19 de pe o roata de motocross. 

Ca să îți răspund ceva și mai în detaliu:

* trebuie sa fii atent la grosimea spitelor (respectiv diametrul gaurii din butuc, ca parca nu as mari găurile din butuc) și la unghiul în care sunt îndoite spițele la baza (pot fi spite drepte, la 180 de grade, pot fi îndoite la 90 de grade sau și în unghiuri de 45 sau 135). Unghiurile spitelor pe care vrei sa le montezi cu noul cerc cred eu ca ar trebui sa fie identice cu originalul ca să îți iasă acelasi design al increngaturii (pânză de păianjen cum ii zic eu) și aceeași eficienta și rezistenta la amortizare (adică spițele sa absoarbă din impact și sa nunplezneasca dacă is prea rigide sau prea moi). 

* lucrarea de respitare poate fi făcută atât la un atelier moto dedicat din tara sau afara, dar poate fi făcută și la un soiter de biciclete bun care a mai lucrat pentru motocicliști. În Timișoara eu am apelat acum ff mulți ani și la un spiter cenlucra exclusiv moto cât și la unul de biciclete (de vreo 3 ori) și totul a fost perfect. 

 

Partea cea mai importanta vine însă abia cum - judecând după dimensiunile ce le ai tu, presupun ca vorbim de un mini enduro, cum sunt cele pentru tineri sau pentru distracții indoor. 

In cazul tău cele mai importanta întrebări nu ar trebui sa fie de unde iei roti cu spite (min 150 euro doua roti sh decente) și dacă unghiurile spitelor sunt aceleași sau dacă pot fi adaptate pe butucul tău. 

Tu trebuie sa vezi dacă noile roti încap pe motorul tău (cea spate sa nu lovească în bascula), dacă gumele dedicate lor (de obicei 90/90 pt 21/fata și 120 sau 130 pe 90 (parca) pe 18, în spate) încap și ele între telescoape, respectiv bratele basculei.

Si dacă toate întrebările astea ies toate afirmație după ce le documentezi, tot mai ramai cu una, la care nu poți răspunde pana la final - cum se va comporta motocicleta cu rotile și gumele mult mai grele. 

 

Personal:

* Cred ca este o operațiune mult prea costisitoare și cu prea multe variabile ce se pot sfârși prost ca nervi timp sau bani (timp pierdut sa găsești roti bunicele, un meșter care sa știe sa facă treaba asta nu va fi ieftin, riști sa se rupă spițe în proces și greu sa găsești de cumpărat la bucata; mai toate firmele serioase vând seturi complete). 

* dacă totuși ești musai hotărât sa o faci, atunci încearcă sa vezi dacă a mai făcut cineva asa ceva se sa mergi pe o cale deja bătută, repetând procesul. Va salva elementele de mai sus - nervi, timp, bani. 

 

Succes

A, da, mai este o varianta ce nu am mentionat-o, dar la asta parca nu m-aș baga mai deloc (vorbesc de mine, poate altora li se pare cea mai buna, ușoară, etc), și anume adaptat rotile cu totul. 

De ce nu mi-aș bate eu capul cu ea? Reconfigurata imbinarea discuri etrieri de pe fata, nu știu dacă întra butucul rotii noi în bascula mai mica, îmbinarea disc etrier și pe spate, îmbinarea lanțului cu foaia... 

Deja ma doare capul numai când scriu.

A, și btw. Și dacă prima varianta iese ca la carte s-ar putea sa trebuiască sa schimbi și lanțul cu unul mai resztent dacă nu ai un 520. 

 

Ca să trag o mare linie - dacă ai un pocket enduro fie el european/de calitate, dar mai ales unul chinezesc, sezi blând și baga km. Singura îmbunătățire recomandata este sa aștepți sa se alinieze punctele și sa treci la unul cu 18/21 când este cazul. Eu zic ca îți faci de lucru rău de tot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna explicatie :))) , eu am gasit varianta sa iau roata cu tot cu butuc si spite , pachet complet , asta vorbind de roata fata cea de 21 , aceea dupa parerea mea nu ar avea de ce sa nu se potriveasca , dar asta imi fac si eu peoblema cu roata din spate , ca vreau sa mi iau latime ori 120-130 depinde ce varianta gasesc , asta e problema mea ca roata actuala este latime de 100 si imi fac probleme cu bascula , sa nu incapa sau sa se potriveasca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să ai grijă că frânele or să fie mai slabe. Posibil și ambreiajul să se ducă mai repede din cauza solicitării mai mari. Dacă mobra e înmatriculată s-ar putea ca unii să mormăie...

În general, ce face fabrica e rodul muncii a zeci de ingineri, tehnicieni, etc și a sute sau poate mii de ore de testare. Acum, tu hotărăști ce vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Muretto Grundieg a spus:

Să ai grijă că frânele or să fie mai slabe. Posibil și ambreiajul să se ducă mai repede din cauza solicitării mai mari. Dacă mobra e înmatriculată s-ar putea ca unii să mormăie...

În general, ce face fabrica e rodul muncii a zeci de ingineri, tehnicieni, etc și a sute sau poate mii de ore de testare. Acum, tu hotărăști ce vrei.

Te cred ca e rodul a multi ingineri , cred ca a avut doar 2 ingineri mobra mea , daca ai auzit vreodata de nitro motors :))) si n am bani momentan de una cum trebuie pe la 1500-2000 asa ca imi fac mana pe chinezaria asta momentan si am calculat eu si cu 500 lei o fac cu rotile alea , daca totul se potriveste cum cred eu , ca am tot umblat la ea si ma pricep sa fac una alta , atat mi e frica cu roata spate sa nu se potriveasca la latime , pinion , lant , enumerarea asta mi e frica ca va trebui schimbata ca adaptare la noile incaltari , specific ca iau rotile de a gata , nu cum zicea colegu mai sus sa iau cercu sa i pun butucul vechi si sa l spitez , desi si asta e o varianta 

Vreau sa stiu daca a mai facut cineva chestia asta , pe langa ca e o problema reala motoreta mea ca nu gasesti nici o data despre ea pe net , piese nici nu mai zic de schimb , las aici modelul motocicletei poate stie cineva de unde iau piese de schimb: Nitro Motors hurricane 250cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nitro nu-i inmatriculabila .

Apoi .. este conceputa ca si enduro-cross ....nu stiu de ce ai vrea opinci mult mai late .

Chiar ...din curiozitate ...de ce simti nevoia acestei schimbari ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, taong_mapagbiro a spus:

Pai nitro nu-i inmatriculabila .

Apoi .. este conceputa ca si enduro-cross ....nu stiu de ce ai vrea opinci mult mai late .

Chiar ...din curiozitate ...de ce simti nevoia acestei schimbari ?

In primul rand pentru control , pentru wheelie , apoi am strambat roata pe fata datorita calitatii "superioare" pe care stim cu totii ca o au piesele chinezesti , apoi mai vine si ultima problema , inaltimea si aspectul , eu am 1.87 inaltimea si ea are inaltime la sa de 95 cm si m am gandit ca o mai inalt ceva cu rotile 

Aa da si nu neaparat ca vreau mai late , mai inalte in principiu apoi vine si latimea ca nu gasesc pe aceeasi latime si nici n as vrea :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 57 minute, Muretto Grundieg a spus:

Să ai grijă că frânele or să fie mai slabe. Posibil și ambreiajul să se ducă mai repede din cauza solicitării mai mari. Dacă mobra e înmatriculată s-ar putea ca unii să mormăie...

În general, ce face fabrica e rodul muncii a zeci de ingineri, tehnicieni, etc și a sute sau poate mii de ore de testare. Acum, tu hotărăști ce vrei.

Corect, si asta, da. 

 

Gasesti enduro turing japonez sh ok de pe la 1000 la 1500 euro in Ro, pe care il poti aduce ieftin si usor pe linia de fucntionare completa (adica verificat si schimbat toate consumabilele + mentenanta standard - intins lant, verificate supape, uns cabluri, din astea)

La 1.87 nu prea cred ca ai sub 70 de kg, indiferent de varsta. 

Raman la aceeasi parere - vinde jucaria de acum si treci pe un soft enduro sh. 

Timpul pierdut cu achizitia pieselor + modificarea il folosesti mai bine la vandut, cautat, cumparat si inmatriculat motor nou.

Bineinteles, asta daca ai si varsta, respectiv permis si poti trece pe motor mai mare. 

Poti incepe cu un Yamaha XT 125. si cate si mai cate modele (DR 250, TW-ul, XT350, DR350) daca esti mai tanar/cu categorie mai mica. Nu stiu cum e treaba la inceput cu ce poti conduce in functie de varsta/categorie, sper sa nu fi fost prea pe langa la fraza anterioara. 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitro face în principiu niște jucării pentru copii. E ca și cum ai cumpăra o Dacia 1300 și vrei să îi schimbi motorul, frânele, suspensiile și să participi la cursele profi alături de Audi, BMW, Honda sau cine vrei tu. Nu zice nimeni că nu se poate dar rezultatele vor fi dezamăgitoare.  Din nou, oamenii ți-ai zis ce-au avut de zis, tu faci cum vrei. Ai întrebat și ai primit răspunsuri. Mingea e la tine în teren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 11 ore, Muretto Grundieg a spus:

Nitro face în principiu niște jucării pentru copii. E ca și cum ai cumpăra o Dacia 1300 și vrei să îi schimbi motorul, frânele, suspensiile și să participi la cursele profi alături de Audi, BMW, Honda sau cine vrei tu. Nu zice nimeni că nu se poate dar rezultatele vor fi dezamăgitoare.  Din nou, oamenii ți-ai zis ce-au avut de zis, tu faci cum vrei. Ai întrebat și ai primit răspunsuri. Mingea e la tine în teren.

Io zic sa SeDeaTare,

Cu ce are.

Mai incolo sa-si ia unu',

Cu optishpe/douashunu'. :)

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, _Raul_ a spus:

Corect, si asta, da. 

 

Gasesti enduro turing japonez sh ok de pe la 1000 la 1500 euro in Ro, pe care il poti aduce ieftin si usor pe linia de fucntionare completa (adica verificat si schimbat toate consumabilele + mentenanta standard - intins lant, verificate supape, uns cabluri, din astea)

La 1.87 nu prea cred ca ai sub 70 de kg, indiferent de varsta. 

Raman la aceeasi parere - vinde jucaria de acum si treci pe un soft enduro sh. 

Timpul pierdut cu achizitia pieselor + modificarea il folosesti mai bine la vandut, cautat, cumparat si inmatriculat motor nou.

Bineinteles, asta daca ai si varsta, respectiv permis si poti trece pe motor mai mare. 

Poti incepe cu un Yamaha XT 125. si cate si mai cate modele (DR 250, TW-ul, XT350, DR350) daca esti mai tanar/cu categorie mai mica. Nu stiu cum e treaba la inceput cu ce poti conduce in functie de varsta/categorie, sper sa nu fi fost prea pe langa la fraza anterioara. 

Treaba e ca si imi place sa umblu la ea si sa i aduc modificari , e senzatia aia de tunning :)) nu am permis momentan , vreau sa dau A ul dupa ce se termina nebunia asta , oricum asta e neinmatriculabila dar pana imi iau una cum trebuie , cum zice colegu optispe si douasiunu :))) o modific p asta , doar voiam sa aflu ce inseamna modificarile astea ca sa nu cumpar lucruri ce nu mi ar folosi , apoi as fi fost nevoit sa le vand la randul meu .. multumesc de sfaturi chir o sa ma uit la mobrele de mi le ai insirat mai sus sa mi fac o idee 

O sa las o poza aici in vreo saptamana , doua cand e gata , un before and after , poate si un video cum trage , o sa ramaneti surprinsi de cum trage si cum se aude chinezaria mea "tunata" :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca insisti, asa ca iti dau cateva exemple ca sa-ti treaca tunatul.

 

Iei o roata spate de 18:, apoi incepi cu modificarile.

Observi ca axul pe care statea aceasta roata era mai mare decat axul tau. Practic, roata joaca pe ax. Ce faci? Schimbi rulmentii, sperand sa si gasesti rulmenti cu dimensiunile exacte cum iti trebuie tie?

Observi ca butucul rotii de 18"e mai gros cu 1Cm decat butucul tau de 16. Ce faci? Il iei la polizor? Ajungi sa polizezi pana la rulment.

Observi ca pinionul tau se prinde in 4 suruburi(asa apare pe net), iar pinionul oricarei roti de 18 se prinde in 6 suruburi. Ce faci? Iei si pinion? Daca iei pinion pentru roata mai mare (sperand ca e vorba tot de lant de 520), trebuie sa lungesti si lantul. Adica sa-ti iei lant nou, mai lung. 150 lei pinion nou, 200 lei lant nou, nu? Si sa speri ca se potriveste.

Observi ca discul tau de frana, la fel, nu cade pe gaurile butucului de 18. Ce faci? Dai alte gauri in disc? Si daca roata e mai lata si iti arunca discul cu doar 5mm mai la dreapta sau mai la stanga fata de etrier, si nu-ti mai intra discul in etrier? Tai etrierul si-l sudezi pe o noua pozitie?

Observi ca, dat fiind ca roata e mai mare, iti atinge in sea la orice groapa. Ce faci? Tai semicadrul si-l inalti ca sa nu mai atinga?

 

 

Si cam atat la roata spate. Sa trec si la roata fata? Sau te-ai linistit?

Distreaza-te cu chinezaria asa cum e, orice incercare de tunare va insemna bani pierduti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Vad ca insisti, asa ca iti dau cateva exemple ca sa-ti treaca tunatul.

 

Iei o roata spate de 18:, apoi incepi cu modificarile.

Observi ca axul pe care statea aceasta roata era mai mare decat axul tau. Practic, roata joaca pe ax. Ce faci? Schimbi rulmentii, sperand sa si gasesti rulmenti cu dimensiunile exacte cum iti trebuie tie?

Observi ca butucul rotii de 18"e mai gros cu 1Cm decat butucul tau de 16. Ce faci? Il iei la polizor? Ajungi sa polizezi pana la rulment.

Observi ca pinionul tau se prinde in 4 suruburi(asa apare pe net), iar pinionul oricarei roti de 18 se prinde in 6 suruburi. Ce faci? Iei si pinion? Daca iei pinion pentru roata mai mare (sperand ca e vorba tot de lant de 520), trebuie sa lungesti si lantul. Adica sa-ti iei lant nou, mai lung. 150 lei pinion nou, 200 lei lant nou, nu? Si sa speri ca se potriveste.

Observi ca discul tau de frana, la fel, nu cade pe gaurile butucului de 18. Ce faci? Dai alte gauri in disc? Si daca roata e mai lata si iti arunca discul cu doar 5mm mai la dreapta sau mai la stanga fata de etrier, si nu-ti mai intra discul in etrier? Tai etrierul si-l sudezi pe o noua pozitie?

Observi ca, dat fiind ca roata e mai mare, iti atinge in sea la orice groapa. Ce faci? Tai semicadrul si-l inalti ca sa nu mai atinga?

 

 

Si cam atat la roata spate. Sa trec si la roata fata? Sau te-ai linistit?

Distreaza-te cu chinezaria asa cum e, orice incercare de tunare va insemna bani pierduti.

 

sunt curios ce poti sa zici si de roata fata , chiar te rog mai aflu chestii in domeniu :)) , dar daca iau roata spate cu tot cu pinion si disc de frana si ax mai ramane problema lantului , pe care as da banii , oricum vreau sa fac trecerea asta pentru ca am roata fata stramba si optata , merge serpuit pe strada :)) si o duc mai departe , si asa n am ce face covid ul asta , fac pe mecanicul 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrei tu sa pari funny dar nu esti . 

Uimeste-ne cu modificarile si arata-ne ca suntem pe langa  ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 16 minute, MaDauTare a spus:

P

sunt curios ce poti sa zici si de roata fata , chiar te rog mai aflu chestii in domeniu :)) , dar daca iau roata spate cu tot cu pinion si disc de frana si ax mai ramane problema lantului , pe care as da banii , oricum vreau sa fac trecerea asta pentru ca am roata fata stramba si optata , merge serpuit pe strada :)) si o duc mai departe , si asa n am ce face covid ul asta , fac pe mecanicul 

Cand nu se va alinia discul cu etrierul si pinionul cu cel din față, discul va fi mai mare și etrierul nu o să_l "înghită" etc. etc. să pui poze! 

"Optată" :crack: :lol:

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, taong_mapagbiro a spus:

vrei tu sa pari funny dar nu esti . 

Uimeste-ne cu modificarile si arata-ne ca suntem pe langa  ! 

Nu vreau sa par in niciun fel , am apelat la acest forum special sa vad ce complicatii pot aparea , dar daca le pot suporta de ce va bateti capul cu ce o sa fac :)) nu e ca si cum va fac si voua stii ? Poate voua va place sa le duceti la mecanici sa va faca si schimbul de ulei , mie nu , ne mai auzim noi intr o saptamana , doua 😂😂

Acum 33 minute, taong_mapagbiro a spus:

vrei tu sa pari funny dar nu esti . 

Uimeste-ne cu modificarile si arata-ne ca suntem pe langa  ! 

Apropo nu zic ca suneti pe langa , clar dupa exemplificare stii despre ce vorbesti dar ce am de pierdut daca incerc ? Cateva sute de lei ? Cu care oricum nu mi iau o mobra noua ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, MaDauTare a spus:

oricum vreau sa fac trecerea asta pentru ca am roata fata stramba si optata , merge serpuit

Atunci schimba doar janta stramba de la roata fata. Este cea mai ieftina si mai sigura solutie. Si cea mai normala.

Altfel, va trebui sa apelezi la stiinta complexa a celor doi celebrii savanti sovietici: Ajustov si Potrivenkov.

Plus un atelier prelucrari mecanice, bine dotat.

 

La ‎25‎.‎04‎.‎2020 la 14:22, MaDauTare a spus:

precizez si ca sunt incepator in domeniu

 

Ideea este sa schimbi jantele si spitele, pastrand butucii, axele, discurile de frana, pinionul spate, etc.

La ‎25‎.‎04‎.‎2020 la 18:37, MaDauTare a spus:

sa iau cercu sa i pun butucul vechi si sa l spitez , desi si asta e o varianta 

E singura varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 25.04.2020 la 14:22, MaDauTare a spus:

Salutare , am si eu o intrebare , am un enduro 250cc si are roti pe spate de 16' si fata de 19' si vreau sa i pun roti de 18' si 21' nu dispun de foarte multi bani de aceea o sa le cumpar separat de pe olx si vreau sa stiu ce implica aceasta schimbare sau daca se poate face , precizez si ca sunt incepator in domeniu si ca schimbarile o sa le fac singur nu la service autorizat , ce sfaturi aveti ?

Oamenii astia care iti spun sa o lasi balta stiu bine ce zic.

Eu te înțeleg, asa am facut si eu cu Aprilia Pegaso 650 bagata direct pe dealuri, (nu pe drum forestier), tot asa am zis si eu lasa ca fac din rahat bici, ma gandeam la ea ca la un topgear challenge gen. Sigur, cu îndemânare ajungi oriunde dar cu efort din partea ta plus ca dupa o tura zdravana lucram la ea 2ore, repara aia schimba aia etc. Mizerii. Mi-a placut mai ales ca si eu ma descurc ca mecanic amator, i-am facut si distributia una alta adica nu doar "reglaje".......pana intr-o zi in care am zis NU mai pot nu .merita.

Am cheltuit mult cu porcaria aia, dar a meritat am invatat mecanica cum invatau seniorii cu DNEPR asa si eu cu Pegaso 650, la cate noroaie a vazut.

 

Din punctul meu de vedere, mai ales daca situatia financiara este slaba la inceput, cel mai bine este sa stai cuminte sa strangi banii si sa te dai cu ce ai, sau macar sa o vinzi si sa pui banii de-o parte pentru a achizitiona un model destinat enduro/cross SH. Gasesti si la 2000e exemplare, sigur care vor necesita abilitati de mecanic la acest buget dar macar la un enduro sau cross de marca, vei gasi multe piese compatibile pe piata si multe sfaturi pe forumuri de specialitate.

 

Asa la chinezaria ta, acum cumperi o roata SH 100-150e, maine schimbj lantul 50e, poimaine faci revizia la furca (nu stiu cat costa la chinezarie), se aduna si se aduna foarte multi bani, le care daca ii strangi ii poti cheltui mai eficient, asa castigi TIMP, si te bucuri cu adevarat de ceva serios.

 

Eu cand am trecut de pe Pegaso 650 pe Kawa KX450F 2016.......a fost mindblowing, tot ce fac e sa schimb uleiul la 10h si sa o spal atat, in rest ma dau cu ea fara griji, iar diferenta de pret reala intre Pegaso 650 si KX450F 2016 a fost de vreo 1700e la vremea achizitiei 2018, pentru ca dupa cum ti-am explicat se aduna cand intretii un "rahat" 100e acolo 200e acolo si ajungi la 1500e intretinere plus cost de achizitie initial in cazul meu cu Pegaso......si mult, foarte mult timp pierdut.

 

Nu poti face din rahat bici, sa iti iei 320d kit M clar, eventual resoftat(adica cost de achizitie+piese+bricolaje+timp pierdut) si sa te astepti sa fie 340i la performante. Singura chestie comuna intre cele doua fiind doar design-ul.

 

Ai nevoie de ceva, cumpara ceva destinat utilizarii pe care o doresti.

 

Iti spun asta prieteneste pentru ca te inteleg, si eu "am facut din rahat bici" pana la un punct e fun, dupa aceea iti dai seama ca e pierdere de timp si bani.

Pierderea asta de timp e sa zicem utila pana la un punct pt ca dobandesti skill-uri, atat de mecanic cat de "riding". Daca faci wheelie cu o chinezarie fara piese de precizie, eh atunci imagineaza-ti ca o motocicleta dedicata nevoilor tale va necesita putin timp de adaptare, cu binele te obisnuiesti repede, daca stii ce e aia raul. Totusi pierderea de bani este foarte mare, gandeste-te cat de INEFICIENT iti cheltuiesti banii incercand sa adaptezi tu X si Y piesa, fa calculul a cat ai dat pe piese sau a ceea ce doresti in viitor sa schimbi si apoi iti vei da seama ca un crosser de 2000e de pe net nu e deloc scump pt ca tu oricum aruncai la gunoi 600-1000e plus valoarea chinezariei, deci cand te uiti la un Suzuki RMZ 250 de 2000e practic pe tine te-ar costa doar 1000e in plus atat, pt ca jumătatea cealalta din pret o reprezinta experimentle si bricolajul actual la chinezaria ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...