Jump to content
Sign in to follow this  
Cualge

Probleme pornire

Recommended Posts

Salut,

 

Am si eu un sv650s din 2004 si dupa o pauza din septembrie până acu am avut neplăcerea sa vad ca nu vrea sa mai pornească. Am tinut bateria in casa peste iarna, baterie schimbată anul trecut. Am incercat sa ii dau si curent de la masina, incearca sa plece dar după vreo 30 40 de minute am lăsat-o balta.

Ma puteti ajuta cu vreun sfat sau poate un număr de telefon al unui mecanic dispus să se deplaseze? Locuiesc în bucurești ca punct de reper puteti folosi dedeman giurgiului.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu sunt mare priceput, dar iata cam care consider ca ar trebui sa fie primul/primii pasi: asigura-te ca ai benzina. Daca nu ai lasat-o cu rezervorul plin peste iarna (mare greseala daca nu ai procedat asa), completeaza cu benzina proaspata. Verifica fise/bujii...macar sa le vezi ca sunt la locul lor :) 

Succes si sanatate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca am avut noroc, am zis să mai încerc azi o dată sa ii dau o cheie si a plecat, se poate închide topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 38 minute, Cualge a spus:

se poate închide topicul.

până data viitoare...

 

Probabil înecată dacă a avut amabilitatea să pornească după repaus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.05.2020 la 13:51, filieforie a spus:

Salut! Nu sunt mare priceput, dar iata cam care consider ca ar trebui sa fie primul/primii pasi: asigura-te ca ai benzina. Daca nu ai lasat-o cu rezervorul plin peste iarna (mare greseala daca nu ai procedat asa), completeaza cu benzina proaspata. Verifica fise/bujii...macar sa le vezi ca sunt la locul lor :) 

Succes si sanatate!

In ce consta marea greseala daca nu ramane mobra cu rezervorul plin peste iarna?

Ca eu am lasat chopper-ul cu vreo 3 litri iar Goldwing-ul cam cu un sfert de rezervor.

Macar sa stiu pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil se refera la rezervoarele din metal,ce ruginesc pe portiunea fara benzina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ condensul care se formează, apa contaminand combustibilul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, john17 a spus:

+ condensul care se formează, apa contaminand combustibilul. 

Corect,condensul acela umezeste si creaza rugina pe peretii rezervorului,iar apa se scurge in benzina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, cam la asta ma refeream si eu. Nu am patit-o, dar am citit informatiile de mai sus de atatea ori si din atatea surse diferite, incat mi-am zis ca nu au cum sa fie neadevarate. Unde mai pui ca in atatea luni si benzina aia presupun ca se "trezeste", nu? 

Multumesc Christian 1 / john17. 

Sanatate!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, se mai evaporă din componentele volatille (importante mai ales la pornire) și se și, cum să zic, nu descompune, dar nu mai e omogenă. Cu cât e mai "bengoasă" cu atât e mai puțin stabilă. 

Acu' nu mai zic că bateria aia o fi stat ea bine în casă, dar ar fi trebuit să mai vadă și un redresor din când în când. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

De obicei,peste iarna las benzina de 99-100 in ele,nu de 95.Pana in primavara,scade octanul dar nu asa de mult cat ele ,sa nu porneasca.

Cu mare placere! :)

 

1 oră în urmă, john17 a spus:

Da, se mai evaporă din componentele volatille (importante mai ales la pornire) și se și, cum să zic, nu descompune, dar nu mai e omogenă. Cu cât e mai "bengoasă" cu atât e mai puțin stabilă. 

Acu' nu mai zic că bateria aia o fi stat ea bine în casă, dar ar fi trebuit să mai vadă și un redresor din când în când. 

Corect,o redresare la 4-6 saptamani,face minuni pe termen lung pentru acumulatori.Sau un optimizator conectat la bornele bateriei,e mai ok. :)

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Silver Arrow a spus:

In ce consta marea greseala daca nu ramane mobra cu rezervorul plin peste iarna?

"Marea greseala" consta in confuzia cuiva intre rezervorul de benzina si rezervorul de curent.

Ultimul sufera de autodescarcare si poate chiar ingheta peste iarna (daca nu ramane "plin" ci descarcat),, doar ca nu se completeaza cu benzina proaspata primavara. 

Nici macar cu electrolit proaspat.

Chestiune de abordare de rezervoare...

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, john17 a spus:

Da, se mai evaporă din componentele volatille (importante mai ales la pornire) și se și, cum să zic, nu descompune, dar nu mai e omogenă. Cu cât e mai "bengoasă" cu atât e mai puțin stabilă. 

Acu' nu mai zic că bateria aia o fi stat ea bine în casă, dar ar fi trebuit să mai vadă și un redresor din când în când. 

Eu pina acuma am avut problemele de pornire strict legate de baterie.

 

Si una din mobre - Shadow-ul de 750 - a stat nepornita doua ierni si un sezon. Si a pornit cu benzina veche de vreo 2 ani. Abia a mai invartit bateria dar a pornit.

 

Nu am constatat vreodata probleme cu CO sau altceva legat de benzina.

 

O deteriorare a benzinei peste iarna nu va pune probleme la pornire. Daca ar fi sa scada semnificativ CO ar da rateuri. De luat foc ia oricum.🙂

 

Iar treaba cu benzina la plin.... Pai asa cum rugineste iarna rugineste si vara. Vapori de apa sunt mereu, condens se intampla.

 

Dar asa cum ati spus: o baterie incarcata face minuni la pornire.

 

In schimb apara alte belele cum ar fi furtune din cauciuc care se fac lemn iarna, mai crapa si nu mai sunt etanse si atunci sa vezi distractie cu pornirea.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ținut motocicleta in garaj încălzit 2 ani fara sa o pornesc. Dat cheie și mers la ITP pe ea. Cu benzina veche de 2 ani. Fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Baxxter a spus:

Am ținut motocicleta in garaj încălzit 2 ani fara sa o pornesc. Dat cheie și mers la ITP pe ea. Cu benzina veche de 2 ani. Fara probleme.

Si fara sa reincarci periodic bateria?

(Timp de 2 ani).

:clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, easy ride on! a spus:

Si fara sa reincarci periodic bateria?

Eu am tinut-o aproape 2 ani fara sa o incarc. Si a pornit. Functioneaza si astazi 😊 Am incarcat-o anul trecut in toamna dupa ce a mai avut o perioada de stat pe loc de o iarna 2018-2019. Acuma a stat iarna 2019-2020 in garaj cu temperatura de circa 5 grade C  si a pornit, fara sa fi fost reincarcata sau data jos de pe mobra.

De mentionat ca Shadow-ul nu are nspe calculatoare care halesc bateria.  Goldwing-ul in schimb nu am mai pornit dupa 5 luni de stationare, cu bateria pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Eu am tinut-o aproape 2 ani fara sa o incarc. Si a pornit.

O baterie neobisnuit de buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am ramas surprins.

 

Dar este un aspect deloc de neglijat: cel de la care le cumpar este un tip foarte serios si nu accepta de la importatori acumulatori care nu corespund criteriilor de catalog.

 

Niciodata nu am avut vreo problema cu acumulatorii cumparati de la el, auto sau moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Baxxter a spus:

Am ținut motocicleta in garaj încălzit 2 ani fara sa o pornesc. Dat cheie și mers la ITP pe ea. Cu benzina veche de 2 ani. Fara probleme.

La cele pe carburator,nu vei avea probleme,la cele pe injectie,din propria experienta cu benzina veche,a pornit greu si functiona neregulat cu rateuri.Cum am schimbat benzina,problema a disparut.

 

 

Acum 9 ore, Silver Arrow a spus:

Eu pina acuma am avut problemele de pornire strict legate de baterie.

 

Si una din mobre - Shadow-ul de 750 - a stat nepornita doua ierni si un sezon. Si a pornit cu benzina veche de vreo 2 ani. Abia a mai invartit bateria dar a pornit.

 

Nu am constatat vreodata probleme cu CO sau altceva legat de benzina.

 

O deteriorare a benzinei peste iarna nu va pune probleme la pornire. Daca ar fi sa scada semnificativ CO ar da rateuri. De luat foc ia oricum.🙂

 

Iar treaba cu benzina la plin.... Pai asa cum rugineste iarna rugineste si vara. Vapori de apa sunt mereu, condens se intampla.

 

Dar asa cum ati spus: o baterie incarcata face minuni la pornire.

 

In schimb apara alte belele cum ar fi furtune din cauciuc care se fac lemn iarna, mai crapa si nu mai sunt etanse si atunci sa vezi distractie cu pornirea.

 

 

 

Tre sa recunosti ca iarna condensul e mai mare si sta constant cateva luni pe peretii rezervorului,timp suficient sa apara rugina,fata de vara cand rulezi cu motocicleta.

Daca sta in garaj cu temperatura constanta,e cu totul altceva.Eu am garaj neincalzit,deci vorbesc din propria experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ciudat, de regulă cele cu carburator au un orificiu prin care rezervativul respiră în atmosferă iar la cele cu injecție prezervorul e etanș și ar trebui să se păstreze mai bine benzina. Plus că injectoarele pulverizează mai bine, în carburator amestecul nu se face grozav la turația de pornire... 

La multe mașini am întâmpinat probleme la pornire cu benzină veche, cel mai mișto a fost la un chițibuși turbo pe care l-am pornit alimentat din bidon, s-a încălzit puțin, apoi a pornit și a mers cu benzina lui toată ziua. A 2-a zi nu a mai vrut neam să pornească. I-am schimbat benzina și vruuuummm. Raportul de comprimare mai mic al motorului turbo înrăutățește condițiile pornirii și benzina veche a fost prea mult pt el. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, john17 a spus:

Plus că injectoarele pulverizează mai bine, în carburator amestecul nu se face grozav la turația de pornire... 

Da, dar datorita normelor EPA, injectoarele sunt comandate pentru amestec sarac, spre deosebire de un carburator bine reglat (de tine).

Daca din benzina veche mai lipsesc si componentele volatile prin evaporare dupa o vreme, amestecul devine si mai sarac, si ECU … nu mai "stie" cam cat sa "traga socul" in conditiile astea.

Asta poti face doar tu la un carburator.

Cele clasice aveau si buton de crestere a nivelului constant si "soc", actionabile dupa nevoie si experienta.

Acum, astea e … complet automate. Adica "vii" sau "moarte"  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...