Sari la conținut

Verificare Yamaha Dragstar 650 in vederea achizitiei


robertofulgos
 Share

Postări Recomandate

Buna seara,

 

Este cineva care ma poate ajuta cu verificarea unei motociclete in Râmnicu Sărat?

 

Sau o recomandare de mecanic/service unde sa ma pot duce eu cu ea?

 

Este vorba de un dragstar de 650 din 98. 

 

Mulțumesc frumos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Star-urile de la Yamaha au avut cateva recall-uri pentru urmatoarele subiecte.

1. Schimbare dificila a vitezelor --> Trecere dificila din treapta 2 in neutru

2. Pompa de ulei

3. Demaror

 

Verifica in primul rand aceste aspecte.

Apoi un lucru foarte important... daca nu are aspectul unei motociclete ingrijite, fara rugina... fara lovituri... mai bine nu te complica.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de ulei nu prea stiu cum sa o verific, dar in rest am inteles.

 

Pe langa eventuale probleme la motor la care nu ma pricep in a le depista, mi-e teama si de lovituri mai puternice si poate reparate pe care sa nu le vad(furca stramba, suduri ascunse etc)

 

Din acest motiv as fi apreciat un ochi mai pregatit, ca sa zic asa.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, robertofulgos a spus:

Pompa de ulei nu prea stiu cum sa o verific, dar in rest am inteles.

 

Pe langa eventuale probleme la motor la care nu ma pricep in a le depista, mi-e teama si de lovituri mai puternice si poate reparate pe care sa nu le vad(furca stramba, suduri ascunse etc)

 

Din acest motiv as fi apreciat un ochi mai pregatit, ca sa zic asa.

 

Multumesc.

Salut, 

 

Daca nu gasesti pe nimeni poti utiliza urmatoarea lista generala de verificabile (pe care am găsit-o si eu la cineva) 

1. Serie Sasiu

2. Serie Motor

3. Stare Estetica Generala

4. Verifica dacă exista scurgeri de lichide

5. Pornire Motor la rece (neapărat) 

6. Sunete dubioase la motor in mers sau la relanti

7. Starea Actelor

8. Te uiti din spate sa vezi daca motoreta pare dreapta, da daca este dreapta cum ar trebui. Daca o fi fost într-un accident posibil sa fie îndoită, strâmbă, într-o parte. Si la fel si de pe laterale si din fata

9. Vopseaua (daca este originala si cum arata, daca nu de ce a revopsit-o) 

10. Zgarieturi, puncte de rugina sau alte defecte

11. Instalstia electrica (macar ca merg cum trebuie farurile, stopurile, frana, semnalizările față - spate si nu palpaie) 

12. Suspensiile (te pui pe ea si împingi in jos sa vezi daca e elastica, are rebound) 

13. Lichid de frana (trebuie sa fie galbui deschis) 

14. Verifica DOT cauciucuri

15. Nr de km ( din 1998 daca are doar 15 mii de km e cam dubios) 

16. Vânzătorul (cum arata, cum vobeste, daca vorbește repede ca un smecheras posibil sa aiba ceva defecte de care nu spune) 

17. Poate da certificatul fiscal? Dacă da ok, daca nu, nu te complica. 

 

Si cam asta ar fi lista generala. Evident ca mai pot fi lucruri dar macar, zic eu, e un punct bun de plecare. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, lacroyx a spus:

Salut, 

 

Daca nu gasesti pe nimeni poti utiliza urmatoarea lista generala de verificabile (pe care am găsit-o si eu la cineva) 

1. Serie Sasiu

2. Serie Motor

3. Stare Estetica Generala

4. Verifica dacă exista scurgeri de lichide

5. Pornire Motor la rece (neapărat) 

6. Sunete dubioase la motor in mers sau la relanti

7. Starea Actelor

8. Te uiti din spate sa vezi daca motoreta pare dreapta, da daca este dreapta cum ar trebui. Daca o fi fost într-un accident posibil sa fie îndoită, strâmbă, într-o parte. Si la fel si de pe laterale si din fata

9. Vopseaua (daca este originala si cum arata, daca nu de ce a revopsit-o) 

10. Zgarieturi, puncte de rugina sau alte defecte

11. Instalstia electrica (macar ca merg cum trebuie farurile, stopurile, frana, semnalizările față - spate si nu palpaie) 

12. Suspensiile (te pui pe ea si împingi in jos sa vezi daca e elastica, are rebound) 

13. Lichid de frana (trebuie sa fie galbui deschis) 

14. Verifica DOT cauciucuri

15. Nr de km ( din 1998 daca are doar 15 mii de km e cam dubios) 

16. Vânzătorul (cum arata, cum vobeste, daca vorbește repede ca un smecheras posibil sa aiba ceva defecte de care nu spune) 

17. Poate da certificatul fiscal? Dacă da ok, daca nu, nu te complica. 

 

Si cam asta ar fi lista generala. Evident ca mai pot fi lucruri dar macar, zic eu, e un punct bun de plecare. 

 

 Tin lista pe telefon.

 

O sa incerc sa mai iau un prieten cu mine mai veteran in ale motociclismului, dar speram sa gasesc ori un mecanic din zona care se poate duce sa o vada(bineinteles contra cost) ori o recomandare de service unde sa o pot verifica.

 

In momentul de fata oscilez intre:

https://www.olx.ro/oferta/vand-yamaha-dragstar-650-classic-IDcyIpJ.html#079fb8fbf5

 

si

 

https://www.olx.ro/oferta/motocicleta-chopper-yamaha-dragstar-xvs-650-IDdgIe5.html#079fb8fbf5

 

si

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-dragstar-xvs-650-a-clasic-IDcwQHT.html#079fb8fbf5

 

La primul link ma atrage pretul, dar nu stiu daca nr de km reflecta realitatea

 

La al doilea aspectul, care pare foarte ingrijit. 

 

Si la al treilea anul , dar nu stiu daca ar trebui sa ma feresc de modele din America(piese mai scumpe sau diferite etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, robertofulgos a spus:

 

Doar primul anunt l-as avea in vedere.

Al doilea, e samsareala. Al 3 lea, aberant de scump. Oricum, ultimele 2, ambele sunt incredibil de scumpe.

Eu am vandut Dragstar 650 in 2017, cu 2900 euro, si avea o gramada de trasnai extra. Simplatic, cum in 3 ani, s-au scumpit cu minim 1000 euro. Astea of fi ca bauturile fine, le creste valoarea in timp :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS, nu stiu ce experienta ai, si ce asteptari de la dragstarul de 650.

Eu l-am vandut insa dupa 8 luni , pentru ca :

1-frane cam pauza, asa ''e ele". Asta i cumva specifica tuturor cruiserelor, nu prea stau grozav la capitolul frane.

2-motorul, moartea pasiunii. Vad ca ia o poza la profil cu ceva naked, poate sv650? Ei, dragstarul e lesinat rau de tot, si comparand cu acel naked. Ceea ce e bine, ca nici nu ar avea frane pentru altceva :))

3-Tot specific cruiserelor,ciclistica e cam...mneh. Iei curbele, asa, mai catinel. 

Eu am luat ca prim moto cruiser, ma visam eu cu un autobuz, ceva bagger. Mi-a trecut, imi plac si acum, sa le privesc. Dar sa merg cu ele, pas.

Scuze daca mai mult te-am incurcat, dar cred ca daca mi-ar fi spus si mie cineva treburile astea, imi luam din prima altceva...

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Adrian M. nu ma incurci, ba dimpotriva.

 

Am avut un sv650 si am renuntat la el in primul rand din cauza lipsei de comfort.

 

Nu sunt pasionat de viteza, sv-ul ala nu a vazut peste 120km/h de la mine.

 

Vreau comfort si bucuria de a merge pe moto.

 

Stiu de frane si asta ma sperie si un pic si lipsa de putere(in cazul unei depasiri).

 

As fi mers pe ceva de 1100, dar am inteles ca e bine sa le iei pe rand, ca e mai grea si mai greu de manevrat.

 

Deci dorinta de cruiser vine de la dorinta de a merge linistit fara sa ma doara fundul dupa 1h de mers, sau sa anchilozez dupa 3 ore.

 

Sfaturile sunt intotdeauna binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, robertofulgos a spus:

@Adrian M. nu ma incurci, ba dimpotriva.

 

Am avut un sv650 si am renuntat la el in primul rand din cauza lipsei de comfort.

 

Nu sunt pasionat de viteza, sv-ul ala nu a vazut peste 120km/h de la mine.

 

Vreau comfort si bucuria de a merge pe moto.

 

Stiu de frane si asta ma sperie si un pic si lipsa de putere(in cazul unei depasiri).

 

As fi mers pe ceva de 1100, dar am inteles ca e bine sa le iei pe rand, ca e mai grea si mai greu de manevrat.

 

Deci dorinta de cruiser vine de la dorinta de a merge linistit fara sa ma doara fundul dupa 1h de mers, sau sa anchilozez dupa 3 ore.

 

Sfaturile sunt intotdeauna binevenite.

Pai, vezi ca se cam bat cap in cap. Te-am citat integral, ca sa iti raspund pe rand:

-Ce am afirmat eu n-are legatura cu viteza maxima. Are legatura cu mers la drum lung in siguranta. Rezerva de putere. Depasiri. Cu dragstarul de 650, te cam imping de la spate. Se aceelereaza greu. Depasiri greu. Mai ales daca mai pui si pasager sau bagaje.

-Comfort. Ai mers cu un cruiser? Maaaare atentie. Da, are saua mare, joasa, lata. Dar picioarele sunt in fata, mainile la fel, spatele drept. dupa 2 ore de mers constant iti amortesc toate cele. Pe mine dupa 3 ore ma durea bine de tot spatele, toata greutatea fiind pe noada, picioarele nu preiau mai nimic. Unii se inteleg cu pozitia asta foarte bine. Eu, spre deloc, la drum lung.

-Daca ai deja ceva experienta cu ghidonul, uita de 650. Cauta ceva mai mare. shadow 750, Vulcan 800, dragstar 1100, etc.  Nu cunosc problemele specifice ale altor modele, nu iti pot recomanda ceva exact. Doar ca ti-ar trebui un buget ceva mai mare.

-Linistit poti merge si pe o sportiva. Ca doar tu actionezi comenzile. 

 

Sfatul meu, incearca sa mergi cu un cruiser, sa vezi daca e ce iti trebuie. 

Ce vei tu, poti obtine in conditii foarte bune, de la alt tip de moto. De exemplu o yamaha TDM 900, model dupa 2005, cu abs. E genul de moto pe care poti merge 7 ore continuu, pozitia e foarte ok. Saua originala cam tare, dar aia se rezolva. SI cu 4000, gasesti una ok, daca stai sa cauti. 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Adrian M. a spus:

Pai, vezi ca se cam bat cap in cap. Te-am citat integral, ca sa iti raspund pe rand:

-Ce am afirmat eu n-are legatura cu viteza maxima. Are legatura cu mers la drum lung in siguranta. Rezerva de putere. Depasiri. Cu dragstarul de 650, te cam imping de la spate. Se aceelereaza greu. Depasiri greu. Mai ales daca mai pui si pasager sau bagaje.

-Comfort. Ai mers cu un cruiser? Maaaare atentie. Da, are saua mare, joasa, lata. Dar picioarele sunt in fata, mainile la fel, spatele drept. dupa 2 ore de mers constant iti amortesc toate cele. Pe mine dupa 3 ore ma durea bine de tot spatele, toata greutatea fiind pe noada, picioarele nu preiau mai nimic. Unii se inteleg cu pozitia asta foarte bine. Eu, spre deloc, la drum lung.

-Daca ai deja ceva experienta cu ghidonul, uita de 650. Cauta ceva mai mare. shadow 750, Vulcan 800, dragstar 1100, etc.  Nu cunosc problemele specifice ale altor modele, nu iti pot recomanda ceva exact. Doar ca ti-ar trebui un buget ceva mai mare.

-Linistit poti merge si pe o sportiva. Ca doar tu actionezi comenzile. 

 

Sfatul meu, incearca sa mergi cu un cruiser, sa vezi daca e ce iti trebuie. 

Ce vei tu, poti obtine in conditii foarte bune, de la alt tip de moto. De exemplu o yamaha TDM 900, model dupa 2005, cu abs. E genul de moto pe care poti merge 7 ore continuu, pozitia e foarte ok. Saua originala cam tare, dar aia se rezolva. SI cu 4000, gasesti una ok, daca stai sa cauti. 

Destul de greu sa merg cu un cruiser, ca nu prea am de unde sa il iau. De închiriat nu am de unde. Ar fi ideal sa găsesc unul cu care sa merg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, VyXxer a spus:

Are 44cp. Nu cred ca e vreo racheta nici asta.

 

Cat despre Kawasaki nu prea ma tentează din cauza lanțului. Asa am ajuns la dragstar ca e pe cardan.

Editat de robertofulgos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, VyXxer a spus:

Dupa Sv650 sa treci la dragstar chiar ca e moartea pasiunii. Ca ai sa faci comparatie direct intre V-uri. Sv-ul il stie lumea de "oleaca" nervos. "Cioparele" is putori, cam toate sub 8 - 900.

Eu am mers cu un dragstar 400 si cand am plecat de la semafor ma scuipa unul cu Solenza.

Un VN 900, 800?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=300004725&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FULL_SERVICE_HISTORY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=13100&makeModelVariant1.modelDescription=vn8&pageNumber=1&scopeId=MB&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=8bb0e026-9982-a6a8-0484-3c2455f0458c

 

 

VN 900 e putoare mare. E ok sa mergi cu 100 la drum intins, in depășiri nu te ajuta deloc, iar acceleratie de la 0, m-au omorat toata pasaturile 2.0 tdi. Cred ca Adi M a zis cel mai bine, daca vrei confort un Adv tourer ceva cu pozitie mai drepta e cea mai buna alegere. Dar edtrtix vorbond tot cruiserele arata cel mai bine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a cam pus pate pe cruisere pentru ca arata bine și PAR foarte comfortabile. Cum sunt in realitate nu stiu. Am auzit pareri si pareri.

 

Cand compar saua de la un cruiser cu una de la un adv cruiser imi vine sa plâng. 

 

Am mers cu un vstrom de 650 si e trist. Si la comfort si nici la putere nu era uau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, VyXxer a spus:

 

Eu am mers cu un dragstar 400 si cand am plecat de la semafor ma scuipa unul cu Solenza.

 

si ala de 1100 e lesinat dar macar are un zvac la plecarea de pe loc, dupa care moartea pasiunii, dar cel putin face zgomot.

 

parerea mea e ca mai bine iei un maxiscuter decat o motocicleta" care e inpinsa de la spate de tdi-uri

 

acum fiecare isi gaseste placerea in diferite lucruri , daca iti place cum arata iti poti lua un poster pentru sufragerie , scapi mult mai ieftin si in siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, superbec a spus:

 

 

acum fiecare isi gaseste placerea in diferite lucruri , daca iti place cum arata iti poti lua un poster pentru sufragerie , scapi mult mai ieftin si in siguranta.

O sa tin cont de aceasta parere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta pe orice moto (in sensul de traire, feeling) e un lucru foarte personal. Unii nu ar cumpara moto X daca stiu ca exista moto Y care e cu 0,002 secunde mai rapida pe suta de metri, altii nu pot trai fara macar un forestier pe saptamana, altii mor daca n-au in bord umiditatea aerului, inaltimea plafonului de nori, si cursul valutar la zi.

Dincolo de lipsurile tehnice (viteza de top, frane de carbon, etc) cruiserele ofera o experienta a conducerii foarte interesanta, foarte viscerala, redusa la esenta: un motor, doua roti, si mult crom. Descoperi ce frumos miroase padurea, cum se unduieste in aer un stol de grauri, si ce ochi misto avea gagica de langa fantana.

Pentru mine, drumurile in 12 ani de nakeduri si sport-touringuri insemnau doar linie discontinua - - - - - si linie continua -----------. Era tot ce vedeam, tot ce ma interesa.

Legat de pozitie, pe cruiser poti jongla mai amplu cu upgrade-uri la ghidon, scarite si șa. Dar macar motorul trebuie sa iti livreze un minim de putere, macar pana la viteza ta de croaziera sa ajungi relativ usor.

Dragstar-ul de 650 nu cred ca te ajuta la capitolul asta, uita-te spre unul de 1100, sau altceva de la concurenta de cilindree in jur de 1300. E alt buget e adevarat, dar daca vrei sa te bucuri de experienta asta fara chin, cam e un must!

Succes, orice ai alege!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, TETEA. a spus:

Experienta pe orice moto (in sensul de traire, feeling) e un lucru foarte personal. Unii nu ar cumpara moto X daca stiu ca exista moto Y care e cu 0,002 secunde mai rapida pe suta de metri, altii nu pot trai fara macar un forestier pe saptamana, altii mor daca n-au in bord umiditatea aerului, inaltimea plafonului de nori, si cursul valutar la zi.

Dincolo de lipsurile tehnice (viteza de top, frane de carbon, etc) cruiserele ofera o experienta a conducerii foarte interesanta, foarte viscerala, redusa la esenta: un motor, doua roti, si mult crom. Descoperi ce frumos miroase padurea, cum se unduieste in aer un stol de grauri, si ce ochi misto avea gagica de langa fantana.

Pentru mine, drumurile in 12 ani de nakeduri si sport-touringuri insemnau doar linie discontinua - - - - - si linie continua -----------. Era tot ce vedeam, tot ce ma interesa.

Legat de pozitie, pe cruiser poti jongla mai amplu cu upgrade-uri la ghidon, scarite si șa. Dar macar motorul trebuie sa iti livreze un minim de putere, macar pana la viteza ta de croaziera sa ajungi relativ usor.

Dragstar-ul de 650 nu cred ca te ajuta la capitolul asta, uita-te spre unul de 1100, sau altceva de la concurenta de cilindree in jur de 1300. E alt buget e adevarat, dar daca vrei sa te bucuri de experienta asta fara chin, cam e un must!

Succes, orice ai alege!

 

As fi vrut sa iau de dragstar-ul de 1100 dar am fost sfatuit sa nu iau direct motoare mari pentru ca sunt foarte grele si foarte greu de manevrat, si daca trec de la naked la cruiser de 1100 s-ar putea sa il dau pe jos inainte sa ajung sa ma bucur de el.

 

Adevarat sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, robertofulgos a spus:

 

As fi vrut sa iau de dragstar-ul de 1100 dar am fost sfatuit sa nu iau direct motoare mari pentru ca sunt foarte grele si foarte greu de manevrat, si daca trec de la naked la cruiser de 1100 s-ar putea sa il dau pe jos inainte sa ajung sa ma bucur de el.

 

Adevarat sau nu?

 

Daca esti si scund si slab, ai sanse sa o scapi de pe loc sau la viteze mici. Daca ai crashbar montat, daunele tind spre 0. Nu e un motiv sa nu te bucuri de ea in continuare.

Acum 7 minute, VyXxer a spus:

Daca te incadrezi ca buget, vezi de Magna. Are tot ce trebe. Nu e matahala, zic eu. Si e fasneata tare. Intreaba-l pe @TETEA.

 

Nu mai zic nimanui de Magna, ca de cand zic le-a crescut pretul pe oleics de parca ar fi din aur. :)))

 

ON: Da, Magna de dupa 1994 e o alegere buna, pentru cei pana la 1,75, MAXIM 1,80 m inaltime. :D

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.81, 77kg, dar este uau de scump si rar. O honda Magna din 98 este 4500 eur.

 

Buget am, am buget si de 1100.


Bugetul mai mic l-am pus din cauza ca o voi folosi foarte rar, doar sa imi fac nebunia, probabil ca nu mai mult de 3k km pe an.

 

Si am considerat ca nu are rost sa investesc multi bani intr-o motocicleta.

 

Dar daca diferenta este mare intre 650 si 1100 o sa arunc un ochi si la acest model.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TInand cont de ce ai spus, musai sa iei ceva sa iti placa, pana la confort, bla bla,  la un rulaj de doar  3000 km pe an.

Esti ok ca si gabarit, nu te speria ca i mare. O fi mare, dar saua e joasa, centrul de greutate jos. Musai oricum crashbar,ca i cruiser :D Te vei invata cu ea. La manevre la viteza mica, sau impinsa prin garaj, sa simti ca i grea.  Cum ti a spus toata lumea, uita de 650. Dragstarul 1100 , are 260 kg. Vezi ca vine in 2 variante, Clasic sau Custom . Difera putin, vezi care te atrage mai mult. Deci nu i chiar din categoria 300 kg, sau mai mult. Nu compara cu cele 200kg ale svului, ala e alta mancare de peste. 

 

Legat de savurat peisajul, iar, o poti face pe orice moto. Nu te pune nimeni sa zbori. Oricum, motociclismul este diferit de la persoana la persoana. Ce mi-a displacut mie la cruisere tie poate sa iti placa! Daca nu te poti da cu unul, cauta macar sa te sui pe unul. Sa vezi pozitia cum e:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, robertofulgos a spus:

 

Buget am, am buget si de 1100.

 

atunci nu te mai uita la nimic sub 1100 , sunt pentru femei sau incepatori pitici

 

ds1100 e mai mare si greoi dar asta doar in parcare, te obisnuiesti cu el si aia e 

 

daca ai rabdare sa mai strangi ceva bani poti lua un v-rod (sau ceva asemanator yamaha Warrior , vn1800 suzuki m1800 parca) care are si putere si frane si crom... eu asa as face 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, robertofulgos a spus:

1.81, 77kg, dar este uau de scump si rar. O honda Magna din 98 este 4500 eur.

 

Buget am, am buget si de 1100.


Bugetul mai mic l-am pus din cauza ca o voi folosi foarte rar, doar sa imi fac nebunia, probabil ca nu mai mult de 3k km pe an.

 

Si am considerat ca nu are rost sa investesc multi bani intr-o motocicleta.

 

Dar daca diferenta este mare intre 650 si 1100 o sa arunc un ochi si la acest model.

 

 

Poti sa iti iei linistit unul de 1100 sau mai mare. Avand in vedere ca nu e primul tau moto, ai prins cat de cat experienta si ai echilibru pe 2 roti. In plus cruiserele au centrul de greutate foarte jos asa ca greutatea aia mare nu prea conteaza (poate doar cand e sa dai cu spatele si trebuie sa impingi din picioare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...