Jump to content

Am ramas si mers fara ulei.


Recommended Posts

Ce va mai place sa-l "ajutati" unii dintre voi pe tinarul acesta ...... bina ca v-ati nascut voi destepti si frumosi din prima! Dupa aceea va dati coate ca nu va va plati pensiile.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Contabil a spus:

Ce va mai place sa-l "ajutati" unii dintre voi pe tinarul acesta ...... bina ca v-ati nascut voi destepti si frumosi din prima! Dupa aceea va dati coate ca nu va va plati pensiile.

 

Man, consider ca a primit sfaturi atat pe topicul acesta cat si pe topicul cu nivelul de ulei. Mistourile nu sunt agresive si au aparut in urma reply-urilor. Toti i-am zis ce sa faca. Abilitatile de mecanic ale baiatului sunt minime sau inexistente, iar mersul fara ulei nu se trateaza cu un schimb de ulei ci cu o desfacere de cartere si inlocuit ambielaj / vilbrochen si biele. 

Ar mai fi varianta super fericita in care au avut de suferit doar rulmentii si bolturile de piston, dar sansa este mica si oricum trebuie deschis motorul pentru verificari. Un mecanic competent va putea face verificarea in maxim doua ore, mai ales ca este propulsor racit pe aer, iar demontarea este simpla. Trebuiesc date jos chiulasele, cilindrii si vazut daca jocul este din bolturile pistoanelor sau din rulmentii / cuzinetii de la biele. 

 

Mai mult cum crezi ca am putea sa il ajutam, pe forum?

Acum 21 ore, RandomName a spus:

 

Adica prajit? Se porneste si merge, nu face zgomote la relanti doar la anumite turatii (deobicei cand treci de 40 km/h).

 

 

Faptul ca a aparut un zgomot in urma mersului fara ulei, este intotdeauna un indicator nasol. Acolo ai niste piese care se invart cu multe RPM iar singurul lucru care le face sa nu se sudeze intre ele, este pelicula de ulei, ulei fara de care tu  (sau mai bine zis, motorul tau) a mers. Personal nu stiu cat ulei intra in propulsorul motocicletei tale, si cat ai mai gasit tu dupa ce l-ai drenat.

Cum ti-am zis si mai sus, taie filtrul de ulei si vezi ce gasesti in el. Daca gasesti bucati de metal e clar ca undeva este o problema.

Edited by GoodKat
Link to post
Share on other sites

@GoodKat Pune accent pe unii, ca n-am vorbit de toti. Probabil este un suflet tinar care n-are habar de mecanica, etc. - a ramas si fara bruma de banuti dati pe un hirb ....

Ce fruoase sfaturi ca ala s-o dea mai departe ca "tipla", sau s-o inmorminteze undeva ..... cam asta tranzmitem unii generatiilor urmatoare.

Edited by Contabil
Link to post
Share on other sites

Si stau si ma gandesc: de ce nu este verificat uleiul inainte de fiecare plimbare? La o panarama de asta mica nu intra mai mult de un litru de ulei, te poti alinta in materie de brand. Si din ce stiu eu, uleiul se schimba, nu se completeaza, mai ales in caz de pierderi majore, unde se investigheaza si cauza. Un litru de ulei e cca 40-70 lei, un filtru e 25-30 lei. Deci bani de  pizza si  bere.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Si stau si ma gandesc: de ce nu este verificat uleiul inainte de fiecare plimbare? La o panarama de asta mica nu intra mai mult de un litru de ulei, te poti alinta in materie de brand. Si din ce stiu eu, uleiul se schimba, nu se completeaza, mai ales in caz de pierderi majore, unde se investigheaza si cauza. Un litru de ulei e cca 40-70 lei, un filtru e 25-30 lei. Deci bani de  pizza si  bere.

Cand papa ulei se completeaza pentru ca cel mai rau este sa mergi fara ulei sau cu prea putin.Apropo sunt motorete noi dar si autoturisme care din fabricatie este specificat ca trebuie verificat si completat la 500-1000-2000 de km.Independent de schimbul de ulei.

Cu siguranta motorul in cauza este dat de mult pe ulei.Mobra veche ,motor mic,s-a tras de el,incepatori pe el gramada.

Probabil vanzatorul i l-a dat cu plinul de ulei sau mai smecherie plin cu aditivi.Samsar style.

A uitat sa-i spuna si cat consuma,ulei,la 100  km.

Daca dai de samsarul care trebuie,poti sa vi cu zece mecanici si tot ti-o iei.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 25 minute, adiy32 a spus:

Cand papa ulei se completeaza pentru ca cel mai rau este sa mergi fara ulei sau cu prea putin.Apropo sunt motorete noi dar si autoturisme care din fabricatie este specificat ca trebuie verificat si completat la 500-1000-2000 de km.Independent de schimbul de ulei.

Cu siguranta motorul in cauza este dat de mult pe ulei.Mobra veche ,motor mic,s-a tras de el,incepatori pe el gramada.

Probabil vanzatorul i l-a dat cu plinul de ulei sau mai smecherie plin cu aditivi.Samsar style.

A uitat sa-i spuna si cat consuma,ulei,la 100  km.

Daca dai de samsarul care trebuie,poti sa vi cu zece mecanici si tot ti-o iei.

 

Foarte de acord, si 1,9 pe care-l am haleste ulei ca la balamuc (maxim un litru la 10.000 km, dupa ultima interventie mult mai putin, dar tot papa). La daciile vechi se dadea mai demult (daca era motorul dus) cu ulei de cutie de viteze. Era destul pentru o proba si cat sa iasa omul din localitate. Punea ulei de CV peste ce era deja in motor, sunetul era redus, clientul multumit.

Omul nostru nu a mai verificat uleiul de ceva vreme, pe principiul "daca merge, nu umbli". In Austria am dat 28 euro pe un litru de ulei 10w40, terminasem rezerva si aveam musai nevoie de ulei, sa nu f#t motorul. Nu prea e recomandat amestecul (aveam Motul 15w50), dar decat cu ulei putin, mai bine cu ce se poate. In 4800 km a baut 1,5 litri (incarcat full + pasager, tura prin UE). Acum ii dau 10w40 de la Eneos, il bea si pa asta ca pe apa. Pana rezolv cu simeringurile supapelor.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Foarte de acord, si 1,9 pe care-l am haleste ulei ca la balamuc (maxim un litru la 10.000 km, dupa ultima interventie mult mai putin, dar tot papa). La daciile vechi se dadea mai demult (daca era motorul dus) cu ulei de cutie de viteze. Era destul pentru o proba si cat sa iasa omul din localitate. Punea ulei de CV peste ce era deja in motor, sunetul era redus, clientul multumit.

Omul nostru nu a mai verificat uleiul de ceva vreme, pe principiul "daca merge, nu umbli". In Austria am dat 28 euro pe un litru de ulei 10w40, terminasem rezerva si aveam musai nevoie de ulei, sa nu f#t motorul. Nu prea e recomandat amestecul (aveam Motul 15w50), dar decat cu ulei putin, mai bine cu ce se poate. In 4800 km a baut 1,5 litri (incarcat full + pasager, tura prin UE). Acum ii dau 10w40 de la Eneos, il bea si pa asta ca pe apa. Pana rezolv cu simeringurile supapelor.

 

Din cate stiu, una dintre normele pe care uleiurile trebuie sa le respecte, este aceea de a fi miscibil...deci, n-are nici pe dr@cu daca le amesteci, cum s-ar zice.

Link to post
Share on other sites

Ziceau unii mai demult să nu se amestece uleiurile, că fac spune etc. Teoretic. Practic nici eu n-am observat asta, deci inclin să cred că e un pic folclor. La mașină nu am incercat, folosesc același ulei de vreo 6 ani, la moto abia de doi ani. Mi-a ajuns cu experimentele, merg pe ce văd că e ok.

Link to post
Share on other sites

Oricum amesteci uleiul vechi cu nou la fiecare schimb. Nu ai cum sa il scoti tot din propulsor. Si uleiurile compatibile (SAE si API) se pot amesteca intre ele fara riscuri. 

 

Link to post
Share on other sites

N are nici o treabă amestecatul uleiului in motor cu spuma.verificat de mine

Am băgat eu Intr un maxiscuter ulei 15w 50,300v.ce mi a rămas de la schimbul de ulei la motocicleta. Un rest de motul7100,10w40 și am completat cu un Castrol 10w50,primit de la ianachim.mergea scuterul blana.....și cu segmenții obosiți.acum setul motor e montat pe scuterului unui coleg forumist,merge și mai bine,are segmenții noi 🤣 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...