Jump to content

Recommended Posts

Acum 3 ore, yo4hgx a spus:

 

Nu confunda largimea de banda a purtatoarei cu cea audio...

Nu confund absolut nimic  :D

Între două canale adiacente în AM (Amplitude Modulation) sunt 9 KHz, respectiv o purtătoare şi două benzi laterale de maximum 4,5 KHz (ca spectru de frecvenţă).

În consecinţă, frecvenţa audio modulatoare a purtătoarei este de maximum 4,5 KHz la emisie şi implicit şi după detector la recepţie tot maximum 4,5 KHz. În consecinţă nu există frecvenţe pentru "tweter"-ele laterale de la radio Pacsirta (AR 512) în AM.

Corect?

 

Doar în FM.

OIP.jpg.dd6afb3b244a7e6e11406fe12b73d9f5.jpg

https://fas.org/man/dod-101/navy/docs/es310/AM.htm

"Example: AM Radio

AM radio is the most common example of this type of modulation. The frequency band used for AM radio is about 550 to 1720 kHz. This is the range of carrier frequencies available. The information transmitted is music and talk which falls in the audio spectrum. The full audio spectrum ranges up to 20 kHz, but AM radio limits the upper modulating frequency to 5 kHz. This results in a maximum bandwidth of 10 kHz. Therefore, the FCC can assign stations frequencies that are 10 kHz apart without fear of overlap (in reality, there still can be some overlap because the spectrum doesn't just end at the side-band, it actual kind of tapers off slowly..."

Chestiuni de pe la cursul de SCS  :D

http://scs.etc.tuiasi.ro/vgrigoras/files/Scs2_1.pdf

Link to post
Share on other sites
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 21 ore, easy ride on! a spus:

Corect?


Da, ai dreptate, am uitat ca e vorba de broadcasting, posturi de radio comerciale.

La 25.10.2020 la 18:38, Taz Asg a spus:

...

 nu mi-ai raspuns la yo/ mo


E mai complicat, chestii personale pe care daca nu te superi prefer sa ramana... personale.

La 25.10.2020 la 18:46, Penetru a spus:

Problema nu este atenuarea ci deteriorarea raportului semnal-zgomot.  Dacă e doar pentru recepţie poţi trimite 12V pe coaxial şi pui un preamplificator în vârf.


Un coaxial prost poate creste un pic zgomotul dar atenuarea este cea care deranjeaza mai tare. 

Edited by yo4hgx
Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, yo4hgx a spus:

Da, ai dreptate, am uitat ca e vorba de broadcasting, posturi de radio comerciale.

Eee ... nu ştie toată lumea de benzi laterale unice   :)

De rebobinat statoare trifazate (on-topic), ce să mai zic?

Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, easy ride on! a spus:

Eee ... nu ştie toată lumea de benzi laterale unice   :)

De rebobinat statoare trifazate (on-topic), ce să mai zic?

Să suprimăm purtătoarea, zic!

Link to post
Share on other sites
La 22.10.2020 la 19:20, Sebiosip a spus:

este vorba despre o motocicleta honda deauville.

 

Asta a fost purtătoarea.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Revin si eu la problema initiala cu statorul.

Pana la urma si-a luat omul un alt stator second, arata foarte bine si nu are continuitate deloc la masa.

Problema e ca in relanti pe bobine imi da cam 13...14v, daca pun regulatorul dupa regulator am putin peste 16v, daca pun acumulatorul nu incarca, ajunge pe la 9v pe acumulator....sa fie bulit si regulatorul?

Acum nu se mai incalzesc firele de la stator ca inainte.

Link to post
Share on other sites

Incearca si cu un alt acumulator, uneori un acumulator mort da fix simptomele de regulator defect.

Tensiunea aia de 13...14V e cam suspecta, cea fara acumulator este irelevanta si nu este recomandat deloc sa faci probe de genul ala.

Nu strica sa incerci si cu un alt multimetru , e ceva ciudat la valorile astea. Un acumulator care ajunge repede la 9V cu motorul pornit nu prea mai are vlaga sa porneasca motorul.

 

 

Link to post
Share on other sites

Chestia ciudata e ca a cui e motocicleta zicea ca a luat acumulator nou, initial el a crezut ca e de la acumulator desi si eu m-am gandit umpic la acumulator pentru ca am incarcat acumulatorul cu redresorul, s-a incarcat maxim si cand am dat la automat cam slab a invartit....

Sa fie defect de nou acumulatorul?

Apropo, tensiunea masurata de 16v e direct de pe regulator, nu pe bornele bateriei, mai exact din fufa regulatorului.

Acolo am pus un bec de 55w si il aprinde, deci regulatorul cred ca ar fi ok dupa parerea mea atata timp cat a fost in stare sa aprinda un bec de 55w 12v,la 12v 55w ar fi cam 4.5A...dar cand ii pun acumulatorul cade destul de repede la 9v

Link to post
Share on other sites
Citat

Sa fie defect de nou acumulatorul?

E posibil, sau poate a fost abuzat cumva. Eu am intalnit acumulator Yuasa pe motocicleta noua(CMX500) care a crapat la 6 luni si sub 1000km. Dupa simptome eram convins ca regulatorul e de vina, nu mi-a trecut prin cap ca ar putea fi acumulatorul....

Citat

Apropo, tensiunea masurata de 16v e direct de pe regulator, nu pe bornele bateriei, mai exact din fufa regulatorului.

Acolo am pus un bec de 55w si il aprinde

Testul asta nu e ok, regulatorul e gandit sa functioneze cu un acumulator conectat la iesire care are si rol de filtrare a tensiunii, fara acumulator nu poate functiona corect.

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Sebiosip a spus:

daca pun acumulatorul nu incarca, ajunge pe la 9v pe acumulator....sa fie bulit si regulatorul?

Sa înţeleg că ai pornit ansamblul generator + redresor regulator şi în gol, cu acumulatorul deconectat, adică fără sarcină?

Dacă da ... mă abţin de la orice comentariu.

NEVER use them without a battery!

NEVER run them without a load!

https://granttiller.com/regulator-rectifier

Principiul tehnic nu este ortodox, respectiv greşit = puşcat!

(regulatorul).

Fără iertarea greşelilor.

 

Acum 12 ore, binox a spus:

Nu strica sa incerci si cu un alt multimetru

Nu strică ... şi cu alt "maistor" (unul care măcar citeşte înainte de a pune mâna):lol:

image.png.f36f18cb34d24a0a18b77df1da74d345.png

Link to post
Share on other sites

Ati inteles gresit...stiu ca nu e bine sa functioneze fara acumulator pentru ca "dadin copite" improasca cu tensiuni mari.

Eu am am pornit motocicleta, fara regulatorul conectat, mai exact statorul conectat in mufa regulatorului dar mufa de iesire al regulatorului nu am pus-o.

Deci pe scurt, acumulatorul tot timpul a fost pus la loc cu bornele puse, eu ce am masurat este tensiunea complet separata de motocicleta,practic motocicleta a pus in miscare generatorul, am folosit regulatorul si din el am masurat, motocicleta functiona doar de pe acumulator iar tensiunea am citit-o de pe regulator,nu am lasat regulatorul conectat la motocicleta si bornele in aer :))

Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Sebiosip a spus:

practic motocicleta a pus in miscare generatorul, am folosit regulatorul si din el am masurat, motocicleta functiona doar de pe acumulator iar tensiunea am citit-o de pe regulator

Pe regulator, exact cum scrii (pe carcasa metalică din aluminiu conectată la masa şasiului) ar trebui să fie tensiunea 0 (zero)  :lol:

Dacă ai lăsat în gol bornele de ieşire ale regulatorului sincron în timpul "măsurătorilor" (funcţionare fără sarcină) este clar.

Urmăreşte oscilogramele din link şi poate vei înţelege (dacă ai pregătirea necesară).4-reg_rec.thumb.png.bf2df82b71415120d10fe86de859519f.png

Third tap (19.5 V)

AC current is 19A, AC volts is 7.2 and DC volts at the battery is 14.4 with no load.

 

 

Asta dacă poţi face distincţie între tensiunea medie, tensiunea de vârf şi tensiunea efectivă la curenţi alternativi nesinusoidali redresaţi  :D

Pentru că nici cel cu osciloscopul nu a înţeles nimic ("AC current is 19A"). Deşi pe osciloscop a citit 19V (nu A)  :lol:

Iar ăia "AC volts is 7.2" provin de la confuzia dintre sinusoida "decupată" prin tiristor amorsat pe la 19V şi curba de revenire a tensiunii până la stingerea tiristorului la trecerea prin 0. 

Link to post
Share on other sites

poate ar folosi sa masurati caderea de tensiune intre iesirea regulatorului si plusul bateriei,dar cu toate conexiunile la locul lor,eu de curind am avut probleme similare,de la niste mufe intermediare oxidate (inclusiv siguranta serie cu bateria,oxidat soclul)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...