Jump to content

Sfat inlocuire baterie moto - Yuasa YTZ14S vs baterii Li-Ion


Recommended Posts

Acum 12 minute, AdrianB1 a spus:

Daca faci o improvizatie si pui un acumulator standard pe baza de Litiu, asa e, dar inseamna sa fii (cuvant urat) sa faci asa ceva. Exista baterii auto-moto care au BMS in ele si nu iti trebuie nimic special. Costa, dar nu e legata cu sarma.

E clar ca daca are  si BMS-ul inclus, pretul este mai mare, iar probabil ca pretul bateriilor va fi mai bun cand se vor putea recicla pentru a se putea recupera partea electronica pe care este pacat sa o arunci. Dar asta inseamna volume mari, care in acest moment probabil inca nu exista. Sau daca acumulatorii Li-Ion vor deveni standard si atunci BMS-ul va deveni o piesa separata pe masina/mobra.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

E clar ca daca are  si BMS-ul inclus, pretul este mai mare, iar probabil ca pretul bateriilor va fi mai bun cand se vor putea recicla pentru a se putea recupera partea electronica pe care este pacat sa o arunci. Dar asta inseamna volume mari, care in acest moment probabil inca nu exista. Sau daca acumulatorii Li-Ion vor deveni standard si atunci BMS-ul va deveni o piesa separata pe masina/mobra.

 

care pret?

https://www.moto24.ro/produse/reparatii-intretinere-electrice/acumulatori-li-ion/parts-unlimited-acumulator-moto-lithium-hjtx14h.html

mai ieftina ca yuasa

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, binox a spus:

De unde naiba ai tras tu concluzia asta? 

Dupa tine, cine are baterie cu litiu trebuie sa umble cu incarcatorul dedicat dupa el si sa o incarce din cand in cand ca nu se incarca pe motocicleta. 

Te-ai gandit mult inainte sa debitezi asa ceva?

Ai citit şi link-ul, suferi de sindrom discordant sau doar vinzi d'astea?  :moron:

Acum 7 minute, prafrau a spus:

care pret?

"reîncărcabila cu 10C curent in promortie de 90%"

care promorţie?

https://www.moto24.ro/produse/reparatii-intretinere-electrice/acumulatori-li-ion/parts-unlimited-acumulator-moto-lithium-hjtx14h.html

:lol:

Asta se numeşte "act ratat" de subconştient.

P.S. "20 Ah" (nuu Wh). Evrika(ka)!

Pe link-ul tău:

ktm-oem-acumulator-lithium-ion-5s.thumb.jpg.40ca493847cb92d9a192a630a6c6be2b.jpg

"Acumulator Lithium-Ion 5S
Acest acumulator ofera urmatoarele avantaje:
1kg mai usor decat cel standard 77311053000
1.6 kg lmai usor decat cel standard 58511053000
Raport pret/greutate imbatabil
Instabila in orice pozitie deoarece nu contine acid
Tehnologie de incredere si duritate mult mai mare
Date tehnice:
12V -intretinere cu litiu-ion
Capacitate 1.2Ah
Curentul recomandat de incarcare 2.5 amperi
Curentul maxim pentru incarcare rapida : 12amperi
Incarcare rapida posibila cu putere mare de curent - pana la 90% in 6 minute
Auto-descarcare foarte redusa - pana la 5% pe luna
Nu contine metale grele
Pentru modelele KTM Freeride 250R/350."

Greşit = puşcat.

Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, prafrau a spus:

Esti sigur ca specificatiile date pe site sunt corecte?

Ei spun 20 Ah, dar eu am gasit pe mai multe specificatii ca are 4Ah.

Iar cei 10 A in plus de la curentul maxim nu mi se par foarte importanti (4%).

Intr-adevar Li-Ion indicata de tine are masa cu 70% mai mica decat cea clasica.

Daca preferi o baterie de 498 Lei unui YTZ14 de 260 de Lei nu am nimica impotriva.

Doar ca sigur Li-ion nu este mai ieftina.

 

Link to post
Share on other sites

Iar bateti campii cu gratie pe topicul omului. Dan e incepator si are nevoie de sfaturi simple si la obiect, nu de teorii ale acumulatorilor de toate felurile.

 

Dane, daca mai ai nvoie de ajutor, pm cu incredere.

Link to post
Share on other sites

Multumesc pt informatii baieti,

Am luat azi bateria inapoi de la Speedy (multam!) si am pus-o inapoi pe mobra cu + inainte, - dupa, cum mi-a spus Silver (multam!) - si pare ca este ok.

 

Initial uitasem sa conectez unul din fire si nu mergeau proiectoarele, dar am oprit putin intr-o parcare, l-am pus repede si am dat o tura zdravana prin tot orasul; am pornit-o si repornit-o de cateva ori si pare sa fie ok. Cu fiecare iesire parca ma simt mai bine pe ea :)) incep usor-usor sa ma mai relaxez si s-o simt mai bine;

 

M-au ajutat si discutiile legate de Li-Ion, ma tenta fix bateria aia 14H, dar nu aveam de gand sa o cumpar fara sa stiu mai multe despre ele si despre posibilele incompatibilitati. Dupa spusele lui Speedy, bateria mea este ok, deci urmeaza sa duc mobra la Relu sa verific incarcarea si alte posibile probleme la sistemul electric, cand vine si farul pe curier, sa impusc doi iepuri. Cu alte cuvinte, deocamdata pastrez bateria, si daca o schimb, o sa iau tot ceva pe acid probabil.

 

Ma gandeam sa renunt la mansoanele incalzite, ca nu prea mi-au folosit mare lucru pana acum; voi ce ziceti? daca am handguard-uri mari, manusi de iarna si circulatie decenta, as putea sa ma lepad de incalzitoarele alea? as vrea sa mai simplific putin electrica la ea si sa mai tai un consumator... 

 

Ce pareri aveti despre aceste mansoane incalzite de la Oxford? pe alea le am.. aveti, n-aveti, daca v-ati luat, le-ati mai dat jos?

 

Multam

 

 

Link to post
Share on other sites
Citat

Ai citit şi link-ul, suferi de sindrom discordant sau doar vinzi d'astea?  

Am citit si spre deosebire de altii chiar am inteles ce am citit. Nu vand baterii si nici nu mi-as pune baterie cu litiu pe motorul meu, dar asta nu pentru ca nu s-ar incarca pe motocicleta...   

Citat

Ma gandeam sa renunt la mansoanele incalzite, ca nu prea mi-au folosit mare lucru pana acum

 

Nu renunta la ele ca chiar sunt folositoare, inclusiv vara cand te prinde cate o ploaie rece pe la munte ( sau nu numai)

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, danmihai49 a spus:

cu masina

Conservar... 🤬

După toată tevatura pleci cu mașina, ce uameni! 😈

Păstrează manșoanele, sunt utile. Nu sunt alimentate după contact? Eu la Transșlap le legasem pe siguranța electroventilatorului, în ideea că suportă curentul și e extrem de puțin probabil să pornească electroventilatorul la temperaturi la care aveam nevoie de ele și să fie probleme date de intensitatea curentului. Însă am concluzionat că "lopățelele" de pe ghidon generează turbulențe în zona degetelor, cu actuala mobră nu am simțit nevoia de încălzire deși aveam aceleași mănuși și am mers pe temperaturi la fel de scăzute. 

Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, Silver Arrow a spus:

Esti sigur ca specificatiile date pe site sunt corecte?

Ei spun 20 Ah, dar eu am gasit pe mai multe specificatii ca are 4Ah.

Iar cei 10 A in plus de la curentul maxim nu mi se par foarte importanti (4%).

Intr-adevar Li-Ion indicata de tine are masa cu 70% mai mica decat cea clasica.

Daca preferi o baterie de 498 Lei unui YTZ14 de 260 de Lei nu am nimica impotriva.

Doar ca sigur Li-ion nu este mai ieftina.

 

pe easy il inteleg, acolo nu am ce sa cer, e in lumea lui, stiu ca nu are sens sa-l fac sa inteleaga ceva, e imun la orice cunostinte ale omenirii dobandite dupa 1950

 

la o baterie de demaror principala specificatie care te intereseaza e cca, care la aia data de mine e 240A, la YTZ14 e 230A

capacitatea te intereseaza doar daca lasi contactul pus fara sa pornesti motorul (am scris mai inainte deja, dar mai incerc odata, capacitatea la li-ion va fi cam la jumatate fara de acid pb pentru acelasi curent maxim de descarcare)

 

deja imi pierd timpul, cine avea chef sa inteleaga a inteles deja, dar cand schimbi un acumulator clasic cu unul li-ion te uiti la cca (sa fie egal sau mai mare cu ce ai avut), si sa scrie 12V pe el (coboram stacheta pentru publicul din spate)

acum daca nu te duce capul si citesti niste specificatii pe un site si intelegi din domeniu fix cat aia care le-au scris, probabil ar trebui sa te rezumi la acumulatori clasici, ca o sa faci prostii

probabil ar trebui si sa nu te contrazici despre ce nu stii, dar cer prea multe

 

p.s.: YTZ14 e de la 200 de lei pana la yuasa de 6-700 de lei (pana la urma asta e cod yuasa)

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites

@prafrau  imi pare rau daca te-am suparat.

De acord ca nu ai nevoie de capacitate foarte mare la o baterie de demaraj, daca motorul vrea sa porneasca imediat.

Din punctul meu de vedere pe o mobra gen Transalp, cu care te mai duci pe coclauri adica departe de orice ajutor, parca vrei sa ai un acumulator de nadejde de care sa poti trage un pic daca este nevoie.

Am denumit acumulatorul in mod generic YTZ14 ca sa stim despre ce vorbim.  Da, acumulatorul  de 260 Lei despre care am pomenit, nu este un Yuasa ci este un Varta AGM de 11Ah.

De la 230 A la 240 A sunt 4,35% in plus. Eu ti-am spus ca  cel putin mie nu mi se pare un castig care sa justifice pretul.

 

Oricum multumesc pentru aprecieri. 😊

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, prafrau a spus:

pe easy il inteleg, acolo nu am ce sa cer, e in lumea lui, stiu ca nu are sens sa-l fac sa inteleaga ceva, e imun la orice cunostinte ale omenirii dobandite dupa 1950

Ţi-am cerut eu cumva să (mă) înţelegi?

Ce să-ţi zic .... "Casă de rigips!" (nu de piatră). Scuze!

 

Şi mobilă din plastic  :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...