Jump to content

Debit in rampa culbutori


Recommended Posts

Salutam cu respect,

Am plecat de la premisa in care datorita luftuluu excesiv la cota dintre prezon si chiulasa, mare parte din debit refuza sa intre prin canalul oblic al prezonului.

S-a efectuat un canal de 0,4 pe raza cu cutitul de debitat. Am bobibat cu banda de teflon in canal.

Dupa infiletare excesul de banda se curata la fata chiulasei.

Personal nu as face canal de oring sau as adanci mai mult de 0,4 pe raza pentru a nu slabi rezistenta prezonului.

Subliniez ca pompa este montata fara garnitura pe capac ci doar planata, la monraj un film translucid de Yamabond 4 pentru a obtura eventuali pori ai corpului pompei.

Link to post
Share on other sites

http://www.cossack-motorcycles.com/2016/01/improving-oil-system-dnipro/

"Why Do Most Dnepr Motorcycles Have Problems with Their Oil Systems?

 

Well, I can name two reasons. The first one: probably the workers who assembled them were drunk."  :alcy:

Link to post
Share on other sites

La mine in sat inainte sa ma bag in seama cu cineva il salut.

1. Topic-ul se refera la Simson, nu la DNEPR.

2, Ati avut Simson?

3.Ati avut DNEPR?

4, Aveti habar care este raportul dintre turatia arborelui motor si a axului pompei de ulei la AWO? Dar la DNEPR?

Cunoasteti din intamplare diametrele orificiilor de revenire a uleiului in baie la Simson? Dar la DNEPR?

Voi incheia cu un anunt de la Radiio Erevan: 

Ati fost la New York?

Nu, dar am mai vrut!

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, m72story a spus:

 

:alcy:Da, aveţi perfectă dreptate.

Topicul "Debit in rampa culbutori" (titlu şi conţinut) nu se poate referi decât la Simson. Nici măcar şi la M72.

Salutăm cu respect!

Link to post
Share on other sites

Cu riscul de a nu fi la obiect, voi face si eu o comparatie nefericita.

Uralul 650 (si nu numai) are unsa rampa (care e pe bucsi de culoare galbena - bronz e probabil prea optimist spus) din uleiul care balteste prin chiulasa si e miscat p-acolo de miscarea culbutorilor. Ramplele pe ace, cum is la Simson si Ural >2009, au nevoie de mai putin ulei decat rampele pe bucsi. Deci, f probabil ca la Simson sa fie arhisuficient ce ajunge acolo cu tot cu prezoanele "slobode" prin chiulasa. 

Daca ajuta cu ceva, raportul de rotatie dintre ambielaj si pompa de ulei este 9:1. AWO are pompa de ulei mult mai mica decat Sport-ul, si debitul depinde in primul rand de pompa folosita. Supapa de suprapresiune din pompele de AWO si Sport ~'56-'57 e reglata la ~3 bari din fabrica. Sporturile mai noi nu au valva de suprapresiune.

Edited by Dimethylmercury
Link to post
Share on other sites

Dimethyl in 2001 mi-am cumparat primul Simson.

Ghici unde era pompa de ulei?

Era cazuta in baie, am descoperit la 3 luni dupa achizitie.

 in intentia de a regla tachetii am observat faptul ca chiulasa era uscata.

Nemtii, popor inteligent pesemne, au prevazut atelajele astea cu rulmenti mai peste tot, bravo lor!

Rulmentul nu are nevoie de presiune ci de vapori/picaturi.

Am 6 (sase) rampe  cu uzuri excesive pe camasa rampei, unde vin acele de 2x15,5mm lungime ( memorie, posibil gresesc), asezate  pe doua ramduri deci 31mm cota de rostogolire

Cat crezi ca ar fi rezistat acel mecanism al culbutorilor daca avea ulei in cantitate optima?

ETERN, era un Greuceanu al culbutorilor.

Chernare pe capacul ambielajului, chernare pe cota rulmentului ambielajului, luft in prezon.

Toate astea duc la un debit slab in rampa.

Din punct de vedere al tehnicii si inovatiei, eu personal n-as pune ca target motocicletele rusesti.

Scopul, costul, materialele, utilajele si oamenii care le produceau aveau in vedere a face un produs ieftin, accesibil celor care nu isi permiteau autoturisme. 

Si la kz-ul de 400(din dotare)la culbutori gasim bucsa bronz, insa ulei garla.

Vorba cantecului:

Fara ulei viata este vanare de vant.

In anii 70- 80 Kawasaki (z1200, z1000, z900) faceau ambielaje multilink la motoarele in 4 cilindrii.

Un fel de Ural la puterea a ...cat vrei tu.

Ambielajele sunt unse fortat, practic vine ulei fix ca la cuzinet.

Aceste ambielaje desi au 100.000 km pe putin sunt ca si noi. Rezista la un upgrade de pana la 200 cai fara probleme. (am desfacut unul)

Se cheama tratament si ulei, un mix minim pentru a obtine maximul.

Le trateaza si rusii...cu indiferenta.

Link to post
Share on other sites

Nu ştiu cum vedeţi voi lucrurile, dar pentru circulaţie (şi de ulei) elementul principal este inima (pompa).

Chestiunea cu lărgirea (îngustarea) arterelor şi arteriolelor prin aplicare de "garouri" mi se pare una secundară şi relativă.

De pe vremea lui Robin Hood  :crack:şi parcă a şi murit din cauza asta, nu?

Link to post
Share on other sites

Stimabile,

Mai devreme ai amintit de DNEPR.

Acest motor are in fata un palier de transfer al uleiului din bloc in arbore.

In momentul cand rulmentul arborelui frontal capata uzura (si capata) presiunea s-a dus pe copca...sau pe Robin Hood....in varianta bastinasilor Iancu Jianu.

Ca solutie rusii au montat in palierul frontal simeringuri pentru a presuriza sistemul (am avut DNEPR si am facut lucrarea, face toti banii).

Este ca in viata degeaba ai Pitpalacul bun daca crapa instalatia, se cheama AVC.

Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, m72story a spus:

In momentul cand rulmentul arborelui frontal capata uzura (si capata) presiunea s-a dus pe copca...sau pe Robin Hood...

Ciudată percepţie şi interpretare a conexiunii dintre cauză şi efect, stimabile!

 

Orice rulment OIP.thumb.jpg.98dac0c84bf22b217e159720fa55d03c.jpg

şi lagăr hidraulic pe cuzineţiimage.thumb.png.a5584e04b8397656e7536d3875a09cba.pngsuferă de oarece uzură.

Dar este prima dată când citesc "teoria" dumitale cum că uzura unui rulment ar putea duce la scăderea presiunii de ulei.

De scăpări pe la ceva simering image.thumb.png.2e21b108a808963a4347f44f3bc851a0.pngîmi mai pot imagina.

 

Asta cu câta discernământ între un rulment, un lagăr hidraulic (pe cuzineţi) şi un simering de etanşare.

Că altfel ... amestecăm S(z)ula cu prefectura.

image.png.7bb6ef7c9096ee173a020276cc21c9ec.pngimage.png.0305623c39e23ddbc7423225133338a9.png

 

Asta ... anevrism cerebral vascular  :crack:

Link to post
Share on other sites

Topicul pe care l-am deschis aici este unul tehnic.

V-am pus cateva intrebari pentru a afla cu cine vorbesc, nu ati binevoit sa raspundeti.

Va rog sa aveti amabilitatea de a nu mai polua acest topic.

Cantati la alta masa!

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, m72story a spus:

V-am pus cateva intrebari pentru a afla cu cine vorbesc, nu ati binevoit sa raspundeti.

Cu scuze, le-am perceput ca întrebări retorice.

 

La 04.12.2020 la 21:37, m72story a spus:

Ati avut Simson?

Da. O jucărie superbă dar cu ambielaj dimensionat cam la limită. Cu pistoane şi puteri mai mari nu prea mai rezistă.

 

La 04.12.2020 la 21:37, m72story a spus:

Ati avut DNEPR?

Nu, dar am condus DNEPR cu ataş.

La 04.12.2020 la 21:37, m72story a spus:

Aveti habar care este raportul dintre turatia arborelui motor si a axului pompei de ulei la AWO? Dar la DNEPR?

Nu.

 

La 04.12.2020 la 21:37, m72story a spus:

Cunoasteti din intamplare diametrele orificiilor de revenire a uleiului in baie la Simson? Dar la DNEPR?

Nu.

 

La 04.12.2020 la 21:37, m72story a spus:

Ati fost la New York?

Nu. Dar am fost la Praga, la Paris şi la Berlin.

 

Dar nici dumeavoastră nu aţi răspuns la întrebarea mea tehnică:

Acum 22 ore, easy ride on! a spus:

De pe vremea lui Robin Hood  :crack:şi parcă a şi murit din cauza asta, nu?

 

Constatarea mea (veselă) este că şi din titlu şi din prima dvs. postare lipseşte subiectul (Simson), şi apare

doar predicatul (şi predicatorul), cu pretenţia de a fi admirat şi înţeles (fără subiect).

 

   

Iar din lipsa subiectului am dedus "tehnic" că este posibil să lipsească ceva de pe la clasa I-a.

Corect?

Link to post
Share on other sites

 

 

 

La DNEPR se cheama chitara, sau cel putin asa o numesc amicii de la Est.

Este principala hemoragie a DNEPR-ului.

Initial palierul ar trebui sa aiba o toleranta de 3 sutimi fata de palier. Datorita rulmentilor slabi acolo apare o uzura excesiva. La demontare se constata chiar o frecare a palierului in capac datorata uzurii rulmentilor, ceea ce aduce cu sine o pierdere a presiunii, la un motor cu sistem de lubrifiere presurizat.

Ideea este simpla: pe aici suntem unii care nu numai ca am condus dar am si reparat, servisat si  upgradat motocicletele in cauza.

Majoritatea probabil ca legati la ochi le facem un montaj integral.

Daca doriti sa facem polemica facem dar pentru a intra in polemica zic eu ca macar trebuie sa fi desfacut acel motor macar o singura data.

Folositi un ton contondent si superior, pe alocuri obraznic, aici nu este cazul.Nu suntem, admiratori, pasionati, simpatizanti, utilizatori.....

SUNTEM FANATICI ale unor marci.

AVEM MI DE ORE DE STAT CU CHEIA IN MANA, unii dintre noi 20 de ani de repatii si cateodata inventii nebrevetate, niciodata nu vor fi.

 

 

Acum 7 ore, easy ride on! a spus:

 

Constatarea mea (veselă) este că şi din titlu şi din prima dvs. postare lipseşte subiectul (Simson), şi apare

Se pare ca dumneavoastra ati uitat unde va aflati: "Totul despre Simson"

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, m72story a spus:

La DNEPR se cheama chitara, sau cel putin asa o numesc amicii de la Est.

Este principala hemoragie a DNEPR-ului.

 

Acum 7 ore, m72story a spus:

Se pare ca dumneavoastra ati uitat unde va aflati: "Totul despre Simson"


Mi se pare că amândoi am uitat (de Simson) sau am derapat din subiect.

Dar, primul la derapaj mi se pare că aţi fost dumneavoastră prin pretenţia că aţi fi măsurat cu micrometrul o valoare de 0,004 mm la diametrului sârmei de bobinaj din înfăşurarea secundară a magnetoului de Simson, motiv generator de multiple alte "inovaţii" nebrevetate.

Pe acel topic am încercat să vă ajut cu ce se cam poate face şi să vă lămuresc că ... "aţi luat-o pe ulei", cel puţin cu ideile de rebobinare (altfel) şi v-am arătat şi un magnetou rebobinat exact ca şi originalul, din Polonia.

Dacă nu vă mai amintiţi:

iskrownik-junak-awo-simson-cewka-zaplonowa-2356054644.thumb.jpg.1f0b9e5bd4f5af721aeb7dc107e20102.jpg

Dar aţi rămas în "filmul" dumneavoastră.

 

Asta e.

Acum 7 ore, m72story a spus:

Daca doriti sa facem polemica facem ...

Nu!

Ar fi păcat "să stricăm orzul ...".

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

SDar stii ca pompele produc debit in general, presiunea rezulta din restrictia aplicata? 

Da, ştiu asta.

Este valabil mai ales la pneuri.

Mai întâi se astupă găurile şi abia apoi se umflă din pompa de debit (de aer), nu invers.

Link to post
Share on other sites

daca ai CTIS si gaura e mica decat diametrul tevii de intrare, nu se dezumfla. 

eu ziceam ca la cuzinet jocul marit fata de arbore iese mai mult ulei, dar la un rulment daca se uzeaza bilele/corpurile de rulare, nu afecteaza sectiunea de trecere a uleiului totusi, nu? 

Link to post
Share on other sites

 

Acum 1 minut, einstein1984 a spus:

dar la un rulment daca se uzeaza bilele/corpurile de rulare, nu afecteaza sectiunea de trecere a uleiului totusi, nu? 

Exact asta am susţinut şi eu, apropo de:

 

La 05.12.2020 la 8:52, m72story a spus:

In momentul cand rulmentul arborelui frontal capata uzura (si capata) presiunea s-a dus pe copca

Acolo, probabil că lipseşte un simering bun sau rulmenţii ajung să fie exploataţi cu uzuri radiale şi joc de ordinul milimetrilor  :crack:

Oricum, în video-clip, rusul nu a montat carcasa de aluminiu pe rulment la cald (70-80 de grade C) cum o face neamţul. 

Şi cum se montează (cu strângere) orice rulment.

Minutul 10:40, primul video, cel cu "Modernization ...", unde nu este nevoie de mănuşi la montaj, deci este o carcasă rece montată "laba-labarţa" pe rulment, cu mâna goală.

Ce mai vrei?

Sutimi de strîngere, axialitate, precizie?  :crack: 

 

Este?

Spre comparaţie de montaj rulmenţi la cald (cu inginerii din fabrică, nu cu nea Caisă):

https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs

Minut 17:12 ...

(...etvas hundertfunfzig grad Celsius entwarmen ...)

Vorba rusului (fonetic): idiom, idi, idiot!

Cel care face montajul unui rulment, cu mâna goală, la rece, evident. După care mai emite şi pretenţii de etanşare.

:crack:

Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, einstein1984 a spus:

eu ziceam ca la cuzinet jocul marit fata de arbore iese mai mult ulei, dar la un rulment daca se uzeaza bilele/corpurile de rulare, nu afecteaza sectiunea de trecere a uleiului totusi, nu? 

Aici se face diferenta dintre teorie si practica.

Imagineaza-ti ca nu rulmentul este cel care asigura presurizarea sistemului in cazul palierului frontal al DNEPR-ului ci toleranta lui.

Nu discutam de jocuri de milimetri....nu este cazul, discutam de uzuri la nivelul sutimilor.

Aceste sutimi care apar in axialitatea rulmentilor aduc cu sine o ovalizare a palierului frontal.

Din proiectare au considerat ca prezenta unui semenring nu se impune caci acolo nu vor fi uzuri asa mari.

In practica este dovedit contrariul.

Easy

Filmul este unul orientativ in privinta presurizarii sistemului de ungere al DNEPR-ului, nu este dat ca exemplu de cum se monteaza un rulment.

Si cu toate astea nu am gasit niciodata joc in palierul frontal al unui DNEPR(vorbesc de cota rulmentului si cota de asezare a capacului) ,,,, pe cand la Simson din vreo 8 motoare nu am gasit niciunul nechernaruit si pe interior si pe exteriorul capacului , desi este adevarat ca discutam de 30 de ani diferenta intre generatii.

 

DEJA AR TREBUI MUTATA DISCUTIA LA TOTUL DESPRE DNEPR.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

Dar camasa exterioara a unui rulment e cu strangere in carcasa de obicei, nu cred ca vine prin camasa sursa de ulei. 

Întotdeauna, nu ... de obicei.

Dar cum Nea Caisă nu se osteneşte la încălzit carcase de aluminiu pentru demontarea rulmentului ...

Cât despre prese la demontare, nici atât. Că doar există ciocanul de tâmplărie mai la îndemână  :moron: , eventual dalta.

Aşa apar "toleranţele" (de muulte sutimi) şi iluzia unora că astea ar asigura (şi regla) debitul de ungere.

Şi "cherneruiri" (tot cu ciocanul de tâmplărie) să se mai umfle câta materialul.

Neamţul scria în manualul MZ încă de acu' vreo 60 de ani: "Meisel un Hammer sind grundlich verboten!"

Adică dalta şi ciocanul sunt bazal interzise.

Link to post
Share on other sites

Nu arata rau.

Marele beneficiu al unei astfel de inatalatii este ca evitand sa treci uleiul prin cilindru practic il racesti, ceea ce este foarte bine.

Eu as fi montat pe acea aductiune niste aripioare de racire, este un arc specific compresoarolor  tocmai spre a maximiza racirea.

Link to post
Share on other sites

Se poate configura oloierea si intern printr un santz aditional la cicindru;colegul a vrut debit si racire.Eu am circulat cu chiulasa sport pe awo T;incarcasem cilindrul sa aduc oloju de la prezon spre gaoaza aferenta din chiulasa;invers ca la colegu.El avea si doua bujii pe hiulasa...he he...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...