Jump to content

Debit in rampa culbutori


Recommended Posts

 

On 12/6/2020 at 9:47 AM, m72story said:

La DNEPR se cheama chitara, sau cel putin asa o numesc amicii de la Est.

Este principala hemoragie a DNEPR-ului.

 

Este principala hemoragie pe acolo dar chitara ar trebui schimbata cu una noua la fiecare reparatie a motorului. In afara de viciile de proiectare si fabricatie una din problemele la Dnepr este si proprietarul sau mecanicul care nu repara corect motorul din motive financiare sau necunoastere. Chitara are acea zona pe unde arborele ia uleiul, practic acolo trebuie sa ai cota de cuzinet, daca ai uzura chitara trebuie schimbata cu una noua iar asta se face cand repari motorul. Daca nu schimbi chitara atunci trebuie sa-i faci ceva si sunt exemple destule: oring, simeringuri, bucsa de bronz.

 

La un motor de Dnepr pe care l-am reparat am facut altfel, am gasit o chitara care era mai mica la cota decat arborele si am imperecheat piesele prin rectificare. Totodata am imbunatatit si pompa de ulei prin rectificarea axelor si introducerea de bucsi de bronz in corpul pompei. Rezultatul a fost ca vara prin oras la mers bara la bara nu se aprindea becul de ulei la relanti. Am pierdut legatura cu proprietarul dar la un moment dat trecuse de 5000km si motorul inca mergea foarte bine.

Link to post
Share on other sites

Just Mobiltron,

Apropo de rectificare:

In 2005 am mers la Automecanica Diham cu un vibrochen de DNEPR.

L-am dus cu ovalitate de 2 sutimi, l-am adus acasa cu ovalitate de 4 sutimi.

DUPA RECTIFICARE.....Doreii nu dorm....se transforma.

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites
Just now, john17 said:

5000km înseamnă așa mult pt motoarele astea?!? 🤔

 

Nu, dar de regula problemele apar pana in 5000km. 

1 minute ago, m72story said:

Just.

Apropo de rectificare:

In 2005 am mers la Automecanica Diham cu un vibrochen de DNEPR.

L-am dus cu ovalitate de 2 sutimi, l-am adus acasa cu ovalitate de 4 sutimi.

DUPA RECTIFICARE.....Doreii nu dorm....se transforma.

 

Am doar doua locuri unde fac rectificari, la Baneasa si la Rune Auto, in altii nu am incredere.

Link to post
Share on other sites

Orice atelier poate gresi dar nu asta este norma la ei, sa greseasca. Orice lucrare am facut la ei a fost impecabila, nu am avut probleme.

3 minutes ago, m72story said:

De 15 ani lucrez cu Dan de pe Chei, langa Autogeneral

 

Ce invarte?

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, mobiletron a spus:

Totodata am imbunatatit si pompa de ulei prin rectificarea axelor si introducerea de bucsi de bronz in corpul pompei.

Exact asta am susţinut şi eu, pompa de ulei este primul obiectiv de rezolvat iar "chitara" (la DNEPR) lăbărţată pe cota de rulment este ceva inadmisibil. Cât despre ideea de creştere a presiunii prin "garou" cu obturări de circuite de ungere în condiţii de pompă uzată ... ce să mai zic.

Soluţia cu circuit suplimentar de ungere + răcire ulei prin conductă externă (AWO) este cu totul şi cu totul altceva.

Acum 2 ore, Dimethylmercury a spus:

...insa beneficul si mai mare la o asemenea conducta de ulei exterioara este pur si simplu faptul ca ajunge ulei in chiulasa, pt ca cilindrul de Sport intre bloc si chiulasa de AWO nu ar permite acest lucru...

:10:

Acum 2 ore, john17 a spus:

5000km înseamnă așa mult pt motoarele astea?!? 🤔

Cu ungere bună da, însemnă mult.

Altfel se cer dese intervenţii de reglare a jocurilor la supape sau ... prăpăd.

Ca şi în ideea lui @m72story de a "sufoca" (pur şi simplu) circuitul de ungere spre chiulasă.

Idee pe care i-am combătut-o (spre binele motorului lui) dar s-a supărat pe mine, chiar dacă am dreptate.

Link to post
Share on other sites

Nu mai sufocati motoarele cu presiune de ulei.

Nu mai axfisiati cuzinetii cu ulei bagat fortat.

Nu mai strangeti venisoarele DNEPR-ului.

Lasati cuzinetii sa zburde uscati, cu becuri de presiune falfaind din aripi la ralantiu.

Ca doar sunt ieftini ca braga.

Apoi va mirati de ce 5000 e mult la un motor pe cuzinet.

Care este diferebra intre: cuzinet, lagar, dar bucsa?

EASY cand un cuzinet sau palier este considerat uzat? 

Toate sistemele pe cuzinet sunt proiectate sa aiba presiune de ulei, altfel se topesc(cuzinetii) iar palierul sau manetonul se ovalizeaza.

Easy am toata admiratia pentru abilitatille tale in electrotehnica. In materie de mecanica.....intelegi tu.

 

La moticicletele japoneze cele intalnite pana acum de mine, majoriitatea din 70, 80 90 ca ani de productie., nu am gasit cuzineti de reparatie.

Asta pentru ca nu se fac, nu se fac pentru ca nu ai nevoie, nu ai nevoie pentru ca nu se uzeaza.

Japonezii au considerat ca presiunea care face ca biela sa leviteze in jurul manetonului, practic cuzinetul este lifetime, niciidata schimbat sau uzat.

Si atentie, vorbim de motoare cu mii de ture, peste 10.000 in majoritatea cazurilor si cu puteri de zeci de cai, acolo fiecare explozie este un baros in capul pistonului 

DNEPR-ul la care faceti voi referire, cu o plaja de motor stationar, cu o putere cat un TN-u in zile bune cu pompa standard si circuit standard, niciodata deafacut, motor stas, nu depaseate 30.000 fara licurici in bord., depinde de anii de glorie ai fabricatiei, MT 9 respectau stas-urile.

 

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Ca şi în ideea lui @m72story de a "sufoca" (pur şi simplu) circuitul de ungere spre chiulasă.

Idee pe care i-am combătut-o (spre binele motorului lui) dar s-a supărat pe mine, chiar dacă am dreptate

Ideea nu este de a sufoca, acea cota unde eu am pus mansonul era initial cota de alunecare, spre o pierdere cat mai mica a debitului si directionarea sa in rampa.

Ceea ce am facut a fost sa astup hemoragia datorata folosirii unor prezoane strambe si majorarii cotei respective.

 Practic am readus la faza initiala debitul in rampa.

Link to post
Share on other sites

La japoneze nu exista cuzineti de reparatie pt ca arborii sunt nitrurati si nu carburizati. Nitrurarea, in gaz sau lichid, durifica suprafata la o adancime f mica (max niste sutimi), deci nu poti rectifica arborii fara sa ii renitrurezi (se poate, dar e mai complicat). Carburizarea, conoscuta pe-aici ca si cementare, durifica suprafata pana la 1mm profunzime, motiv pt care arborii carburizati (ca le cele mai multe motoare de masini mai vechi) pot fi rectificati. 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, m72story a spus:

Nu mai sufocati motoarele cu presiune de ulei.

Dimpotrivă!

"Uleiul este jumătate de mecanic".

Iar cu un micrometru obişnuit nu se pot măsura 4 microni (0,004 mm), nici la sârme de bobinaj / magnetou de Simson şi nici în alt domeniu (mecanic) aşa cum ai pretins dumneata.

Cum zicea Ceacea: Nu putem fi cu toţii ingineri  :10:

Acum 18 minute, m72story a spus:

EASY cand un cuzinet sau palier este considerat uzat

Când jocurile (măsurate corect) nu se mai încadrează în toleranţele specificate de fabricant în cartea tehnică pentru piesa sau subansamblul respectiv.

Asta ... pentru populaţia cititoare de carte  :crack:

În rest: Noi muncim, noi nu ...... 

 

Link to post
Share on other sites

Se pare ca in final fiecare intelege ce vrea si cat poate.

Pe toti cei prezenti ii invit la vara pe Bicaz Chei pentru a vedea la locul faptei  cum si ce vorbim.

Este un circuit de anduranta pe care il organizam de 4 ani.

Iau parte in final cei care au presiune in instalatie....

 

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, m72story a spus:

Se pare ca in final fiecare intelege ce vrea si cat poate.

Normal.

Spre exemplu concret (XR400/450 pe rulment, nu cuzinet) :

Big end radial clearance (standard) = 0,006 - 0,018 (0,0002 - 0,0007) şi service limit = 0,05 (0,002).

Crankshaft runout service limit = 0,12 (0,005).

(în paranteze sunt valori date în inches, 1 inch = 25,4 mm)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...