Jump to content

Vopsea janta cu spite GS


Recommended Posts

Salut!

 

Datele probleme sunt: doua jante de GS, vopiste negru (din cate am inteles nu i-au placut proprietarului precedent) si arata in halul asta:

 

IMG_20201217_201555.thumb.jpg.7a80fa22e34ed9fa419b9be96cd208fe.jpg IMG_20201217_201918.thumb.jpg.614e8e3ce4348a704c3b08c6ebf4a9a3.jpg

 

Ce as putea sa le fac sa arate mai bine? Ma gandeam sa completez cu ceva vopseaua cazuta, dar nu stiu ce vopsea as putea sa folosesc. Oare trebuie dat cu ceva inainte?

Sau alternativ, cum as putea sa dau jos vopseaua?

 

Mersi,

Link to post
Share on other sites

Eu personal as duce jantele alea la revopsit static.Stiu cei de acolo ce au de facut ca sa le curete.Nu fa tiganii cu spray sau pensula,nu vor ara ok si nici nu vor tine.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, RedRat a spus:

Salut!

 

Datele probleme sunt: doua jante de GS, vopiste negru (din cate am inteles nu i-au placut proprietarului precedent) si arata in halul asta:

 

IMG_20201217_201555.thumb.jpg.7a80fa22e34ed9fa419b9be96cd208fe.jpg IMG_20201217_201918.thumb.jpg.614e8e3ce4348a704c3b08c6ebf4a9a3.jpg

 

Ce as putea sa le fac sa arate mai bine? Ma gandeam sa completez cu ceva vopseaua cazuta, dar nu stiu ce vopsea as putea sa folosesc. Oare trebuie dat cu ceva inainte?

Sau alternativ, cum as putea sa dau jos vopseaua?

 

Mersi,

 

Hai ca iti dau eu solutiile castigatoare:


1. Daca spitele sunt din inox, duci rotile la sablat si ceri sa le sableze cu un mediu putin abraziv - de preferat ar fi vapour blasting (adica se face un amestec de apa + un element fin de sablare si ti le scoate ca din fabrica)

2. Daca spitele nu sunt din inox si sunt doar galvanizate / zincate / placate, renunta la ideea de vapour blastic / sablare...va elimina si stratul protector, apoi o sa ai rugina pe ele in 2T si 3 miscari.

3. Varianta DIY -> iei o solutie decapanta pentru vopsea, intinzi mehlemul pe janta intr-un spatiu bine aerisit, apoi cu un spalator cu presiune dai totul jos. Janta va ramane curata si fara vopsea.


Daca vrei sa le vopsesti electro, o treaba facuta ca la carte presupune sa demontezi spitele apoi sa respitezi si recentrezi rotile.

Link to post
Share on other sites

se demonteaza spitele, se sableaza janta, se vopseste/lustruieste/ce vrei tu, se spiteaza la loc (mare atentie, cheia dinamometrica pentru spite este ceva aproape inexistent pt. majoritatea "spitarilor" din rromanistan) corect. detalii pe pm daca vrei.

 

 

Screenshot_20201230-113242_Drive.jpg

Edited by MotoS Garage
Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, MotoS Garage a spus:

se demonteaza spitele, se sableaza janta, se vopseste/lustruieste/ce vrei tu, se spiteaza la loc (mare atentie, cheia dinamometrica pentru spite este ceva aproape inexistent pt. majoritatea "spitarilor" din rromanistan) corect. detalii pe pm daca vrei.

 

 

Screenshot_20201230-113242_Drive.jpg

Omul e locat in Polonia.

Link to post
Share on other sites

Initiatorul topicului, @RedRat

Link to post
Share on other sites

Cu placere.

In Polonia cred ca are sanse mai mari sa gaseasca pe cineva legat de spitat roata.

Link to post
Share on other sites

Si mai ales, daca sablezi jantele, cauta sablare cu bile de sticla, risti mai putin sa contaminezi cu oxizi de fier...mai ales daca ai spitele de inox.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Christian 1 a spus:

Eu personal as duce jantele alea la vopsit static.Stiu cei de acolo ce au de facut ca sa le curete.Nu fa tiganii cu spray sau pensula,nu vor ara ok si nici nu vor tine.

Mea culpa,vopsit electrostatic,nu static. 🤣

Mercic Luigi! :)

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Christian 1 a spus:

Mea culpa,vopsit electrostatic,nu static. 🤣

În Ardeal se poate vopsi static, doar acolo s-a inventat molecula care numa' șade! :lol:

Link to post
Share on other sites

Mersi tuturor de sugestii.

 

Ca idee, sunt in Polonia, si aici este un tip care centreaza roti de bembeu. Pe scurt, stie ce face.

Nu le are cu engleza (merge google translate), poate intereseaza pe cineva: https://www.facebook.com/centrowaniekol

 

Cand am dat gumele jos, am vazut stickerul lui pe interior, centrat in 04.2019. Lucru bun, ca deh, stie ce face. Si da le-am pus la loc pe moto (fara gume), le-am invartit si sunt centrate ca la carte.

Mi-a spus ca nu are rost de i le trimit, doar daca vreau 'full' service, care in cazul meu inseamna ceeace a fost una din sugestii, adica date jos spitele, vopsit cum trebe si montat la loc + centrat.

Din pacate mi-a estimat costul pana pe la 2000 PLN (2000 RON)

 

Vroiam sa vad ce optiuni mai ieftine am...

 

Cand am revizuit topicul mi-am adus aminte de fapt motivul de ingrijorare: peretele unde calca guma este neuniform (vopseaua e destul de groasa si pe alocuri lipseste...), si ma gandesc ca asta ar afecta presiunea in roti cu timpul, deci oricum trebe sa fac ceva pana la primavara 😕 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nu știu cum au fost original, dar bănuiesc că nu vopsite ci acoperite electrochimic. Aș încerca cu decapant să îndepărtez vopseaua neagră și să văd ce rămâne în urma ei. Poți să începi cu o porțiune de pe obadă, unde nu se vede, și să vezi dacă rămâne ok. Drept că, din experiență (nu cu jante), o să se jumulească ușor o parte din vopsea, dar o să rămână zone mici unde va fi muncă de Sisif să o îndepărtezi... Dacă nu, freci cu șmirghel zona unde etanșează anvelopa și fie o lași așa fie o revopsești din nou negru, cu primer corespunzător și tot tacâmul, la spray. 

Link to post
Share on other sites
13 hours ago, RedRat said:

Mersi tuturor de sugestii.

 

Ca idee, sunt in Polonia, si aici este un tip care centreaza roti de bembeu. Pe scurt, stie ce face.

Nu le are cu engleza (merge google translate), poate intereseaza pe cineva: https://www.facebook.com/centrowaniekol

 

Cand am dat gumele jos, am vazut stickerul lui pe interior, centrat in 04.2019. Lucru bun, ca deh, stie ce face. Si da le-am pus la loc pe moto (fara gume), le-am invartit si sunt centrate ca la carte.

Mi-a spus ca nu are rost de i le trimit, doar daca vreau 'full' service, care in cazul meu inseamna ceeace a fost una din sugestii, adica date jos spitele, vopsit cum trebe si montat la loc + centrat.

Din pacate mi-a estimat costul pana pe la 2000 PLN (2000 RON)

 

Vroiam sa vad ce optiuni mai ieftine am...

 

Cand am revizuit topicul mi-am adus aminte de fapt motivul de ingrijorare: peretele unde calca guma este neuniform (vopseaua e destul de groasa si pe alocuri lipseste...), si ma gandesc ca asta ar afecta presiunea in roti cu timpul, deci oricum trebe sa fac ceva pana la primavara 😕 

 

 

In ro te ajunge undeva la 1000 de lei cu totul, da un pm daca vrei detalii! 

Link to post
Share on other sites
6 hours ago, l.u.v said:

@RedRat, te descurci în poloneză?

Vreau să comand un set de engine guard de pe un site de acolo și nu le au cu engleza. 

Mersi! 

 

Da, ma descurc.

Da-mi PM cu detaliile si te ajut cu placere :)

 

2 hours ago, MotoS Garage said:

 

In ro te ajunge undeva la 1000 de lei cu totul, da un pm daca vrei detalii! 

 

Sunt interesat

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...