apriliacluj Postat August 23, 2021 Share Postat August 23, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 24, 2021 Share Postat August 24, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat August 24, 2021 Share Postat August 24, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 24, 2021 Share Postat August 24, 2021 1 oră în urmă, WotRU2Me a spus: la tine sunt aranjate frumos containerele! pe cand la altii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat August 24, 2021 Share Postat August 24, 2021 O fo' oceanu' agitat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 A intrat in parametric rolling si era full incarcat. Departe de situatia ideala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 intreb si eu, incarcarea nu se face cu ajutorul computerului, sa se distribuie uniform greutatile? sau este un Dorel care zice care container unde sa se puna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat August 25, 2021 Autor Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Acum 2 ore, apriliacluj a spus: intreb si eu, incarcarea nu se face cu ajutorul computerului, sa se distribuie uniform greutatile? sau este un Dorel care zice care container unde sa se puna? Ba da, e un loading computer dedicat, aprobat impreuna cu soft de societatea de clasificare, in care se dimensioneaza nava si se introduc toate datele oferite de santier in privinta stabilitatii, limitelor etc. Incarcarea e facuta de planners (uneori dorei), dar aprobata de conducerea navei. Problema e ca se incarca foarte aproape de limita, se folosesc module de calcul al amarajului care sa favorizeze maximizarea incarcarii in dauna sigurantei (desi aprobate, daca intrii in detalii se ajunge la concluzia ca se platesc aprobari pe un risc pe care propietarul navei este dispus sa si-l asume). Ca atare, pleci din port cu o incarcare la limita care solicita mult amarajul si, in cazul miscarilor parametrice sau sincrone (si nu numai, ca sunt multe altele care influenteaza amarajul), materialul de amaraj este extrem de solicitat datorita acceleratiilor transversale, uneori cedand (se slabeste si sare, se rupe ceva), mai ales la nave asa mari. Daca a cedat o coloana d-aia, cea de langa ramane neprotejata si cedeaza si ea si tot asa. Bine, cazul One e singular in privinta cantitatii de marfa pierduta si deplasata, dar nu e chiar uimitor dupa la o privire mai atenta. Sunt multe de explicat, dar inclusiv serviciul meteo de la cheu (al companiei) nu si-a facut treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Dap secundul e delegat cu incarcarea, comandantul e "cel mai" raspunzator la final Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Nu stiu exact cate sau sa dau cifre exacte, dar de cand s-a marit capacitatea navelor in ultimii ani, sigur a crescut mult numarul de containere pierdute. Acum 2 minute, einstein1984 a spus: de aia ia banul gros Haha...iti zic sigur ca diferenta de la comandant la secund nu justifica riscul si responsabilitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Acum 12 ore, apriliacluj a spus: la tine sunt aranjate frumos containerele! pe cand la altii.... Și se miră unii că nu le ajunge coletul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Acum 47 minute, WotRU2Me a spus: Problema e ca se incarca foarte aproape de limita, .... sau chiar peste limita, ca si la camioane ma gandesc... interesant este ca, acum cativa ani aduceai un container de 20tone din CN in Koper sau Trieste cu vreo 1500-2000 usd, iar acum pretul e pe la 10k usd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 1 oră în urmă, einstein1984 a spus: Am un amic care a ajuns pana la secund, dar a renuntat la meserie ca sa poata sta si cu familia. I-a luat vreo 5 ani in inginerie ca sa revina la nivelul ala de castiguri anual. Capttanul din ce am inteles are mai multa raspundere, dar mai putina munca decat ofiterii ceilalti . Poate ma insel. Da, la salarii depinde de tipul de nava, marime, experienta, continuitate in companie, cum negociezi...dar la containere este peste un inginer la cheu (daca esti nivel managerial pe nava, adica secund punte, secund mecanic, self mecanic, cdt). Uneori si ofiterul electric are salariu bun. Sunt tipuri de nave unde se castiga enorm. Captain are mai putin de munca doar aparent. E adevarat ca deleaga multe lucruri, dar tot ii raman. Plus ca presteaza pe cea mai calificata si incarcata de raspundere functie. Unii paseaza mai mult, intr-adevar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat August 25, 2021 Autor Share Postat August 25, 2021 (editat) Se duce draq si topicul asta? Rog un moderator sa faca un pic curat. Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it). Discutiile despre componente navale, amarare sau salarii nu cred ca isi au rostul aici. Scuze daca am lezat pe cineva. Mulțam! @ADMIN Editat August 25, 2021 de VyXxer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 1 oră în urmă, apriliacluj a spus: sau chiar peste limita, ca si la camioane ma gandesc... interesant este ca, acum cativa ani aduceai un container de 20tone din CN in Koper sau Trieste cu vreo 1500-2000 usd, iar acum pretul e pe la 10k usd Mai mult...16000 cred. E reglata piata de cerere si oferta. Nici nu stii cate scamatorii se fac acum pentru a se cara cu preponderenta din China in USA (cel mai mare pret) si din China spre Europa. Nici eu nu le stiu, ca nu e domeniul meu de competenta, dar am auzit ca se prefera achitarea de despagubiri pentru intelegeri deja incheiate pe linii comerciale ceva mai putin banoase pentru a se trimite containerele pe liniile unde au bubuit preturile. Da, nu exista suficiente containere pentru nivelul de cerere. Porturile sunt congestionate in China, toti incearca sa profite cum pot. La noi s-a batut recordul incasari (de cand e compania) pe perioada pandemiei si trendul continua. Se cumpara nave sh pentru a profita de situatia actuala...deci... Acum 1 minut, VyXxer a spus: Se duce draq si topicul asta? Rog un moderator sa faca un pic curat. Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it). Discutiile despre componente navale, amarare sau salarii nu cred ca isi au rostul aici. Scuze daca am lezat pe cineva. Mulțam! True...gata, ne potolim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 (editat) Acum 1 oră, VyXxer a spus: Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it). e arta sa incarci un vas de asta si sa-l manevrezi, navighezi... Editat August 25, 2021 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat August 25, 2021 Autor Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 25, 2021 Share Postat August 25, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.