Sari la conținut

Artă... sau ceva asemănător


Krimh
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

intreb si eu, incarcarea nu se face cu ajutorul computerului, sa se distribuie uniform greutatile?

sau este un Dorel care zice care container unde sa se puna?

Ba da, e un loading computer dedicat, aprobat impreuna cu soft de societatea de clasificare, in care se dimensioneaza nava si se introduc toate datele oferite de santier in privinta stabilitatii, limitelor etc. Incarcarea e facuta de planners (uneori dorei), dar aprobata de conducerea navei. 

Problema e ca se incarca foarte aproape de limita, se folosesc module de calcul al amarajului care sa favorizeze maximizarea incarcarii in dauna sigurantei (desi aprobate, daca intrii in detalii se ajunge la concluzia ca se platesc aprobari pe un risc pe care propietarul navei este dispus sa si-l asume). Ca atare, pleci din port cu o incarcare la limita care solicita mult amarajul si, in cazul miscarilor parametrice sau sincrone (si nu numai, ca sunt multe altele care influenteaza amarajul), materialul de amaraj este extrem de solicitat datorita acceleratiilor transversale, uneori cedand (se slabeste si sare, se rupe ceva), mai ales la nave asa mari. Daca a cedat o coloana d-aia, cea de langa ramane neprotejata si cedeaza si ea si tot asa. Bine, cazul One e singular in privinta cantitatii de marfa pierduta si deplasata, dar nu e chiar uimitor dupa la o privire mai atenta. Sunt multe de explicat, dar inclusiv serviciul meteo de la cheu (al companiei) nu si-a facut treaba. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact cate sau sa dau cifre exacte, dar de cand s-a marit capacitatea navelor in ultimii ani, sigur a crescut mult numarul de containere pierdute.

Acum 2 minute, einstein1984 a spus:

de aia ia banul gros :)

Haha...iti zic sigur ca diferenta de la comandant la secund nu justifica riscul si responsabilitatea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, WotRU2Me a spus:

 

Problema e ca se incarca foarte aproape de limita, ....

sau chiar peste limita, ca si la camioane ma gandesc...

 

interesant este ca, acum cativa ani aduceai un container de 20tone din CN in Koper sau Trieste cu vreo 1500-2000 usd, iar acum pretul e pe la 10k usd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

Am un amic care a ajuns pana la secund, dar a renuntat la meserie ca sa poata sta si cu familia. I-a luat vreo 5 ani in inginerie ca sa revina la nivelul ala de castiguri anual. Capttanul din ce am inteles are mai multa raspundere, dar mai putina munca decat ofiterii ceilalti . Poate ma insel. 

Da, la salarii depinde de tipul de nava, marime, experienta, continuitate in companie, cum negociezi...dar la containere este peste un inginer la cheu (daca esti nivel managerial pe nava, adica secund punte, secund mecanic, self mecanic, cdt). Uneori si ofiterul electric are salariu bun. Sunt tipuri de nave unde se castiga enorm.

Captain are mai putin de munca doar aparent. E adevarat ca deleaga multe lucruri, dar tot ii raman. Plus ca presteaza pe cea mai calificata si incarcata de raspundere functie. Unii paseaza mai mult, intr-adevar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se duce draq si topicul asta?

Rog un moderator sa faca un pic curat. 

Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it).

Discutiile despre componente navale, amarare sau salarii nu cred ca isi au rostul aici.

Scuze daca am lezat pe cineva.

Mulțam!

 

@ADMIN

 

Editat de VyXxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

sau chiar peste limita, ca si la camioane ma gandesc...

 

interesant este ca, acum cativa ani aduceai un container de 20tone din CN in Koper sau Trieste cu vreo 1500-2000 usd, iar acum pretul e pe la 10k usd

 

Mai mult...16000 cred. E reglata piata de cerere si oferta. Nici nu stii cate scamatorii se fac acum pentru a se cara cu preponderenta din China in USA (cel mai mare pret) si din China spre Europa. Nici eu nu le stiu, ca nu e domeniul meu de competenta, dar am auzit ca se prefera achitarea de despagubiri pentru intelegeri deja incheiate pe linii comerciale ceva mai putin banoase pentru a se trimite containerele pe liniile unde au bubuit preturile. Da, nu exista suficiente containere pentru nivelul de cerere. Porturile sunt congestionate in China, toti incearca sa profite cum pot. 

La noi s-a batut recordul incasari (de cand e compania) pe perioada pandemiei si trendul continua. Se cumpara nave sh pentru a profita de situatia actuala...deci...

Acum 1 minut, VyXxer a spus:

Se duce draq si topicul asta?

Rog un moderator sa faca un pic curat. 

Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it).

Discutiile despre componente navale, amarare sau salarii nu cred ca isi au rostul aici.

Scuze daca am lezat pe cineva.

Mulțam!

 

True...gata, ne potolim 🤘

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, VyXxer a spus:

 

Topicul nu e despre discutii, daca nu tin de arta (or something like it).

 

e arta sa incarci un vas de asta si sa-l manevrezi, navighezi...

 

 

image.thumb.png.8e2c18d535b3971676b41c4548fb558f.png

image.thumb.png.c154e1ccaa67046c5187ab2f926fbebf.png

 

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Artă... sau ceva asemănător

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...