Silver Arrow Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 9 minute, Nguyen a spus: Ala galben e DOPUL de la amortizor, dashpot dumper ii spune, daca imi aduc bine aminte se punea un pic de ulei acolo ca sa lucreze mai fin. Ma indoiesc ca ai reparat tu carburator Stromberg, poate l-ai spalat un pic... ele nu erau complicate dar tu nu ai cunostintele necesare ca sa-l repari. Principala lor problema dar numai dupa un numar de km era spargerea membranei care se gasea greu in acei ani, in rest erau foarte fiabile. Hai mai.... te-ai bagat tu repede in fata, ca la scoala ''Tovarasa profesoara, eu, eu ...!'' , si ai stricat bucuria omului. Pai la ele in general nu prea ai ce sa repari, ci asa cum spui sa schimbi membrana care se mai sparge. Daca nu erai la scoala primara pe atunci, veneam la tine sa il repari, asa ca am facut si eu cat m-am priceput si eu cu nivelul meu limitat de cunostinte. Uleiul nu se pune ca sa lucreze fin ci ca sa etaneseze pistonasul cum trebuie (ai tu un fix cu molecula aia rotunda din ulei ). Ca la pompa de la masina/bicicleta la care puneai un pic de vaselina pe garnitura. Si nu se gasea greu membrana, ceea ce ma face sa cred ca nu ai incercat sa repari nici unul. E corect? Vezi ca tu ai luat de pe desenul de pe net fix asa cum scrie . Ala galben a dopul, amortizorul e inauntru. Dar daca to vad ca ai deschis discutia, care e rolul amortizorului? Asta daca esti dispus sa ne inveti si pe noi, intre doua-trei ridicari/coborari de bariera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 8 minute, Silver Arrow a spus: Dar daca to vad ca ai deschis discutia, care e rolul amortizorului? Are rol pe decelerare, cand iei piciorul de pe acceleratie, daca esti atat de destept pe cat te dai mai departe stii de ce. Oare stii? Acum 10 minute, Silver Arrow a spus: Vezi ca tu ai luat de pe desenul de pe net fix asa cum scrie . Ala galben a dopul, amortizorul e inauntru. O dai in lambada, eu ti-am zis ca e un amortizor, denumirea in engleza o stiu din cataloage pentru ca eu am lucrat cu astfel de carburatoare si ocazional comandam piese pentru ele. Daca iti spun denumirea cuzinetului in engleza nu inseamna ca am intrat pe google ca sa vad cum ii spune. Iar cand am spus ca membranele se gaseau greu ma refeream la faptul ca nu le gaseai pe stoc in Romania, nici Mercedes nu le avea dar pt ei era de inteles sa nu le aiba pt ca habar n-aveau sa repare un carburator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 2 minute, Nguyen a spus: Are rol pe decelerare, cand iei piciorul de pe acceleratie, daca esti atat de destept pe cat te dai mai departe stii de ce. Oare stii? De unde sa stiu? De aceea te-am intrebat, sa mai invat si eu de la profesionisti. Ia da pe goagal despre regimul tranzitoriu oscilant si regimul tranzitoriu aperiodic. Vezi ce scrie pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 (editat) Acum 4 minute, Silver Arrow a spus: De unde sa stiu? De aceea te-am intrebat, sa mai invat si eu de la profesionisti. Ia da pe goagal despre regimul tranzitoriu oscilant si regimul tranzitoriu aperiodic. Vezi ce scrie pe acolo. Nu trebuie sa dau pe goagal, pana si banala Lada sau Oltcit avea deceleratie controlata care ajuta mult cand schimbi treptele de viteza pentru o exploatare mai fina si mai placuta. Vezi ca eu am invatat aceste lucruri la modul practic, tu citesti din carti... Editat Aprilie 15, 2021 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Ce ai gasit tu pe net despre ce face pistonasul ala este o chestiune generala - ''Stiinta pentru toti'' in varinata RO, ''Carburators for dummies'' in varianta US. Uneori astea sunt limitarile lui goagal, care in rest este foarte util. Oricum nu mai am Mercedesu' , asa ca nu mai am ce carburator sa iti dau sa repari. Gata, ca am treaba. Daca vrei mai povestim mai pe dupa amiaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 12 minute, Silver Arrow a spus: Oricum nu mai am Mercedesu' , asa ca nu mai am ce carburator sa iti dau sa repari. Du-te linistit la treaba, nu ai tu suficienta cunoastere ca sa ma inveti pe mine mecanica. Am reparat cam toata gama de Mertzane venite in tara imediat dupa 1990, si diesel si benzina. Ti-am mai spus, trebuie sa accepti faptul ca sunt mai destept ca tine asa cum si eu voi accepta ca altcineva este mai destept ca mine in momentul in care voi intalni acea persoana, probabil niciodata dar nu pot exclude aceasta ipoteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 24 minutes ago, Nguyen said: Am reparat cam toata gama de Mertzane venite in tara imediat dupa 1990, si diesel si benzina. Chiar ma miram de ce sint asa putine pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 34 minute, VyXxer a spus: Chiar ma miram de ce sint asa putine pe strada. Mama ce glumetz esti... Le-a rupt rugina, acesta a fost motivul principal si erau dificil de reparat mai ales la podele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 15, 2021 Share Postat Aprilie 15, 2021 Acum 2 ore, VyXxer a spus: Chiar ma miram de ce sint asa putine pe strada. Cum ar fi zis Eminescu: You made my day! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Aprilie 17, 2021 Share Postat Aprilie 17, 2021 La 14.04.2021 la 10:25, Silver Arrow a spus: Carburatorul este un dispozitiv care are functioneaza prin depresiunea creata de o curgere de fluid (aerul care trece prin carburator). Vezi ecuatia lui Bernoulli. Povestea spune ca ideea i-a venit lui Maybach dupa ce a vazut-o pe nevasta-sa cum se dadea cu parfum cu atomizor (cum era pe vremuri cu o basica si un mic furtunel). Daca tu cunosti un carburator care functioneaza pe alt principiu decat depresiunea creata de fluxul de aer care trece prin el, sunt atent si dornic sa aflu. Salut,avea carburator,nu era multumit,cu ajutorul antamplarii cu atomizoru nevestii,a inventat injectia.astfel,dubland puterea motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan123 Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Salut, cam la cati km ar trebui facuta revizia carburatorului la o motocicleta? Prin revizie ma refer la curatare si reglare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 La 17.04.2021 la 17:00, easy ride on! a spus: Bravo! Cugeţi! Este doar echivalentul regulatorului de presiune (cu depresiune) şi membrană de la aragaz ca nu cumva să goleşti brusc butelia când te "apucă" să deschizi robinetul brusc (peste 1/4 din "throttle") şi să nu îneci motorul Cu deosebirea aici că nu ai un şurub de reglare fină a forţei arcului antagonist vacuumului (ca la orice regulator fin). Este un carburator CV ("constant velocity") şi nimic mai mult, cu limitator "anti-prost" ... adică anti- d'ăla capabil să deschidă brusc clapeta în relanti (la motoare cu carburatoare şi puteri disponibile mari). "it needs to be lean enough to get good fuel economy, rich enough to have good power and be responsive but not so rich as to dilute the oil on the cylinder walls ..." Constant Velocity Carburetor http://www.oldschoolcarbs.com/ Asta este pentru "culturalizarea" celor care încă se mai sperie de carburatoare şi motoare ... "tunate" Şi pentru cei care nu au laboratoare şi documentaţie la dispoziţie. Iti dai seama cam ce a inteles Nguyen din functia membranei si a arcului cu amortizor, daca pentru el uleiul se pune in capul pistonasului ca sa mearga ''mai fin'' acesta . Incep sa cred ca asta nu a reparat nici macar banala pompa de mana pentru roti de la Dacia 1300. Iar cand a sustinut ca se gasea foarte greu Kit-ul de reparatie, pentru mine cel putin a devenit clar ca nici nu a cautat vreodata vreunul si nici nu a umblat (vazut) un astfel de carburator (in afara de ce a citit pe goagal) Am vrut sa ii dau un link sa citeasca despre amortizare critica, subcritica si supracritica (mai invata cate ceva si despre suspensia auto/moto) dar erau cam putine poze si cam multe derivate de gradul unu si doi (din alea naspa scrise cu buline deasupra), si ceva integrale, asa ca am renuntat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 19 minute, Silver Arrow a spus: Iar cand a sustinut ca se gasea foarte greu Kit-ul de reparatie, pentru mine cel putin a devenit clar ca nici nu a cautat vreodata vreunul si nici nu a umblat (vazut) un astfel de carburator (in afara de ce a citit pe goagal) Silvere, iar clampani aiurea, mori de ciuda ca stiu mai multe ca tine si nu stii cum s-o dai acum. Motivul pt care nu se gaseau pe stoc membranele este unul foarte simplu si anume faptul ca erau foarte putine Mertzane pe benzina la inceputul anilor '90 majoritatea preferand variantele diesel pt ca motorina era mai ieftina atunci. Asa ca nu o mai da de grad, probabil ca este singurul carburator Stromberg pe care l-ai curatat, nu reparat. Eu le-am intalnit pe Mertzane si pe Rover, in schimb tu vorbesti exclusiv din carti. Acum 19 minute, Silver Arrow a spus: Am vrut sa ii dau un link sa citeasca despre amortizare critica, subcritica si supracritica (mai invata cate ceva si despre suspensia auto/moto) dar erau cam putine poze si cam multe derivate de gradul unu si doi (din alea naspa scrise cu buline deasupra), si ceva integrale, asa ca am renuntat. Plimba ursul, tu habar n-ai de mecanica, ai facut Politehnica si atat, ai citit mult probabil dar practica la tine e aproape zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 56 minute, Stefan123 a spus: Salut, cam la cati km ar trebui facuta revizia carburatorului la o motocicleta? Prin revizie ma refer la curatare si reglare. De ce ai face revizia la ceva ce merge?Doar cand are o problema. Eu am doua motociclete pe carburator,dar nu am asa ceva trecut in manuale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.