Sari la conținut

Incepatorul si virajele


Cristi_set
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Sunt incepator si am un CBR 125r an 2014, ma plimbam cu motocicleta cu alti prieteni si i am observat pe acestia facand viraje stanga dreapta. Eu cand incerc sa dau putin stanga sau dreapta se redreseaza  aproape instant pe directia in fata... curbele,schimbarea benzi le fac cu usurinta dar nu stiu care ar fi problema.

Clip unde un prieten face viraje stanga dreapta :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 128
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ce face el se numbest balansare ......nu sunt VIRAJE

iar astea le faci din micarea mai ampla a corpului /bazinului mai usor decat sa tragi de ghidon

sunt bune pentru ca te obisnuiesti cu motorul si in anumite momente te ajuta sa iei mai repede un viraj brusc....o evitare rapida a unui obstacol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Dpdv ca sunteti asa de incepatori ca inca nu numeriti nici intrebarile corecte.

 

Cand vezi pe unul facand miscari de genul , intrebarea este daca mersul pe motoreta incet  si pe drum drept este chiar atat de plictisitor? Raspunsul este da. 

 

Se mai fac fandari de genul cand se iese pe asfalt de pe drumuri pline de noroi ...un fel de scuturat noroiul...imitatie a unui caine iesit din apa. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, goe 75 a spus:

Dpdv ca sunteti asa de incepatori ca inca nu numeriti nici intrebarile corecte.

 

Cand vezi pe unul facand miscari de genul , intrebarea este daca mersul pe motoreta incet  si pe drum drept este chiar atat de plictisitor? Raspunsul este da. 

 

Se mai fac fandari de genul cand se iese pe asfalt de pe drumuri pline de noroi ...un fel de scuturat noroiul...imitatie a unui caine iesit din apa. 

 

Eu mai fac ca sa imi încălzesc cauciucurile 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, goe 75 a spus:

Pai sa-i inveti pe raceri cum sa faca , sa nu mai dea bani pe incalzitoare.

In momentul in care scoți încălzitoarele de pe cauciucuri, temperatura continua sa scadă daca nu se creează forța de frecare necesara între cauciucuri și asfalt. Racerii fac asta deja, si la f1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu cand pleci din parcare unde te imaginezi, la F1 sau la MotoGP?

Acum 14 ore, Cristi_set a spus:

Salutare! Sunt incepator si am un CBR 125r an 2014, ma plimbam cu motocicleta cu alti prieteni si i am observat pe acestia facand viraje stanga dreapta. Eu cand incerc sa dau putin stanga sau dreapta se redreseaza  aproape instant pe directia in fata... curbele,schimbarea benzi le fac cu usurinta dar nu stiu care ar fi problema.

Clip unde un prieten face viraje stanga dreapta :

 

Daca ii observi intr-o zi pe prietenii aia ca iau frontal un tir o sa incerci si tu?

Si daca tot mergi cu reisari de genul asta, de ce nu-i intrebi pe ei la prima oprire de ce fac asa si cum se face? A, stai, ai parea fraierul grupului, nu?! Mai bine intrebi aici, unde nu te cunoaste nimeni.

 

Lasa prostiile si incearca sa inveti sa mergi normal pe motoreta aia. Si mai ales schimba companionii de drum, aia nu sunt cine stie ce la ce fitze au sub casca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 hour ago, Rares2005 said:

Eu mai fac ca sa imi încălzesc cauciucurile 

 

Pai si raman calde inca vreo 7 ani de zile. pana inveti destul sa ai nevoie de cauciucuri calde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, Speedy.K a spus:

Si tu cand pleci din parcare unde te imaginezi, la F1 sau la MotoGP?

Daca ii observi intr-o zi pe prietenii aia ca iau frontal un tir o sa incerci si tu?

Si daca tot mergi cu reisari de genul asta, de ce nu-i intrebi pe ei la prima oprire de ce fac asa si cum se face? A, stai, ai parea fraierul grupului, nu?! Mai bine intrebi aici, unde nu te cunoaste nimeni.

 

Lasa prostiile si incearca sa inveti sa mergi normal pe motoreta aia. Si mai ales schimba companionii de drum, aia nu sunt cine stie ce la ce fitze au sub casca...

Nu ma cred nicăieri, dar eu știam ca daca ai cauciucurile calde riscul sa aluneci este mult mai mic, dar ma rog, sunt eu începătorul prost ca deobicei, ai dreptate. Si in plus, am observat si la topicurile mele anterioare : primesc foarte multe răspunsuri la mișto si sunt luat peste picior. La secțiunea "începători" unde ne aflam acum, scrie "viitorii motocicliști sunt invitați sa ne întrebe ORICE". Se pare ca nu putem sa întrebam orice:))) Drept pentru care fac ce ma taie pe mine capul si las forumurile, ca tot ceea ce fac este sa ma frustrez din cauza unor niște răspunsuri care nici măcar nu au legătură cu subiectul 👍

Acum 29 minute, goe 75 a spus:

 

Pai si raman calde inca vreo 7 ani de zile. pana inveti destul sa ai nevoie de cauciucuri calde?

nu înțeleg ce vrei sa zici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Rares2005 said:

Din ce punct de vedere? 

Pai sunt ambele initiate de un incepator, care a avut proasta inspiratie sa mai si spuna direct in titlu ca e incepator, duh... Cred ca oricum te-ai prins de treaba asta, dar daca nu, afla ca aici discutiile nu sunt discutii adevarate daca nu includ raspunsuri in doi peri, mistocareala de subsol, devieri de la subiect pe macazul "esti praf, stai sa te invete nenea ce si cum, dar oricum esti praf si asta trebuie sa retii in primul rand" si chiar si "nici macar nu stii sa intrebi, atat esti de praf". Geme forumul asta de profesori care parca asteapta fiecare intrebare incordati ca gusterii nicidecum ca sa lamureasca pe careva, ci ca sa-si etaleze cunostintele impletite cu mistourile din oficiu. Ca na, asta ne placea tuturor si-n scoala, sa fim balacariti de profesori cand eram luati la intrebari, nu? Asa pricepeam cel mai bine, evident!

 

Nu am vazut clipul, dar daca e genul de vals stanga-dreapta pe drum drept, eu unul il fac cand soseaua e libera pe ambele sensuri si nu merg prea repede - cum a zis si goe, e mai placut sa valsezi la viteze mici decat sa mergi perfect drept, te mai dezmortesti etc. Dar fac asta 100% din ghidon si deloc din picioare sau din corp (deh, incepator pe cruiser cu floorboards, nu pe vitezana cu scarite, unde ma gandesc ca e alta treaba). Daca simti ca motorul vrea sa vina imediat inapoi, in loc sa valseze cursiv, probabil incerci sa initiezi "fandarea" intorcand ghidonul ca la bicicleta, constient sau nu (intorc spre stanga ca sa ma duc spre stanga), in loc sa initiezi o contravirare (imping stanga ca sa ma duc spre stanga). La un motor de 15-20 mai greu ca o bicicleta, "muschii" tai nu prea mai conteaza, asa ca scula de sub tine se duce unde-i dicteaza fizica in primul rand, nu unde vrei tu s-o fortezi sa se duca folosind o tehnica gresita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, mrjo a spus:

Pai sunt ambele initiate de un incepator, care a avut proasta inspiratie sa mai si spuna direct in titlu ca e incepator, duh... Cred ca oricum te-ai prins de treaba asta, dar daca nu, afla ca aici discutiile nu sunt discutii adevarate daca nu includ raspunsuri in doi peri, mistocareala de subsol, devieri de la subiect pe macazul "esti praf, stai sa te invete nenea ce si cum, dar oricum esti praf si asta trebuie sa retii in primul rand" si chiar si "nici macar nu stii sa intrebi, atat esti de praf". Geme forumul asta de profesori care parca asteapta fiecare intrebare incordati ca gusterii nicidecum ca sa lamureasca pe careva, ci ca sa-si etaleze cunostintele impletite cu mistourile din oficiu. Ca na, asta ne placea tuturor si-n scoala, sa fim balacariti de profesori cand eram luati la intrebari, nu? Asa pricepeam cel mai bine, evident!

 

Nu am vazut clipul, dar daca e genul de vals stanga-dreapta pe drum drept, eu unul il fac cand soseaua e libera pe ambele sensuri si nu merg prea repede - cum a zis si goe, e mai placut sa valsezi la viteze mici decat sa mergi perfect drept, te mai dezmortesti etc. Dar fac asta 100% din ghidon si deloc din picioare sau din corp (deh, incepator pe cruiser cu floorboards, nu pe vitezana cu scarite, unde ma gandesc ca e alta treaba). Daca simti ca motorul vrea sa vina imediat inapoi, in loc sa valseze cursiv, probabil incerci sa initiezi "fandarea" intorcand ghidonul ca la bicicleta, constient sau nu (intorc spre stanga ca sa ma duc spre stanga), in loc sa initiezi o contravirare (imping stanga ca sa ma duc spre stanga). La un motor de 15-20 mai greu ca o bicicleta, "muschii" tai nu prea mai conteaza, asa ca scula de sub tine se duce unde-i dicteaza fizica in primul rand, nu unde vrei tu s-o fortezi sa se duca folosind o tehnica gresita.

Da, m am prins, d asta nici nu mai vreau sa postez aici, pe forum, mai. bine ma duc sa întreb ceva pe forumuri din alte țări, aia nu fac așa. 

Eu fac mișcarea asta doar din bazin, in curbe sau viraje ma folosesc de ghidon si de bazin. La fiecare e diferit, deoarece contează si centrul de greutate al motocicletei, și greutatea motociclistului, înălțimea etc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
35 minutes ago, Rares2005 said:

 

nu înțeleg ce vrei sa zici

 

Pentru multa vreme,  absolut toate limitele tale ...de aderenta , siguranta , confort...sunt date doar de lipsa ta de experienta ,nu de echipamentul de sub tine. 

 

Daca iti pui acum niste cauciucuri scoase din cuptor , o sa mergi exact la fel. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, goe 75 a spus:

 

Pentru multa vreme,  absolut toate limitele tale ...de aderenta , siguranta , confort...sunt date doar de lipsa ta de experienta ,nu de echipamentul de sub tine. 

 

Daca iti pui acum niste cauciucuri scoase din cuptor , o sa mergi exact la fel. 

Adica dacă merg cu cauciucurile tocite e 100%ok, nu? 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Rares2005 a spus:

Da, m am prins, d asta nici nu mai vreau sa postez aici, pe forum, mai. bine ma duc sa întreb ceva pe forumuri din alte țări, aia nu fac așa. 

Eu fac mișcarea asta doar din bazin, in curbe sau viraje ma folosesc de ghidon si de bazin. La fiecare e diferit, deoarece contează si centrul de greutate al motocicletei, și greutatea motociclistului, înălțimea etc 

Să îl cauți pe YT pe motorman aia Ride like a pro Jerry Palladino. O sa vezi că nu contează înălțime, greutate, centrul de greutate bla bla, contează doar tehnica 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Rares2005 said:

auzi, tu de cât timp ai permisul? 

Fa-ti un amar de bine si nu intra in genul asta de polemici de doi lei, nu cobori in troaca. Intr-un fel, are dreptate, in sensul ca la inceput limitele iti sunt determinate, in primul rand, de cat de bine inveti sa mergi. Dar iarasi vorbim ca ne doare tacerea - pe sosea nu e vorba doar de limite superioare (mama, ai vazut cat i-am dat?), ci si de limitele inferioare ale sigurantei, cu atat mai mult la incepatori. O franare de urgenta de care ai nevoie in primele 3 minute dupa ce-ai iesit la drum o faci, chiar si ca incepator, mai prost daca ai pneurile reci. Cat de "mai prost" e discutabil, dar un metru sau doi pot face diferenta dintre o ciocnire si o oprire la mustata. Evident ca nu-ti trebuie incalzitoare, dar e ridicol cum ajunge discutia la asa ceva, in conditiile in care vorbim de cu totul alt lucru. Asta se intampla cand logica argumentarii e plecata pe camp si ne pasa doar de cat de "raisari" suntem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, goe 75 a spus:

Nu am permis ...pai suntem golani sau ce ?

👍👍👍👍👍💪💪💪💪

Acum 7 minute, lacroyx a spus:

Să îl cauți pe YT pe motorman aia Ride like a pro Jerry Palladino. O sa vezi că nu contează înălțime, greutate, centrul de greutate bla bla, contează doar tehnica 

ok, nu știam, mersi 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mrjo a spus:

Fa-ti un amar de bine si nu intra in genul asta de polemici de doi lei, nu cobori in troaca. Intr-un fel, are dreptate, in sensul ca la inceput limitele iti sunt determinate, in primul rand, de cat de bine inveti sa mergi. Dar iarasi vorbim ca ne doare tacerea - pe sosea nu e vorba doar de limite superioare (mama, ai vazut cat i-am dat?), ci si de limitele inferioare ale sigurantei, cu atat mai mult la incepatori. O franare de urgenta de care ai nevoie in primele 3 minute dupa ce-ai iesit la drum o faci, chiar si ca incepator, mai prost daca ai pneurile reci. Cat de "mai prost" e discutabil, dar un metru sau doi pot face diferenta dintre o ciocnire si o oprire la mustata. Evident ca nu-ti trebuie incalzitoare, dar e ridicol cum ajunge discutia la asa ceva, in conditiile in care vorbim de cu totul alt lucru. Asta se intampla cand logica argumentarii e plecata pe camp si ne pasa doar de cat de "raisari" suntem.

Mai important decat franarea de urgenta este belitul ochilor la trafic si intuit "mersul" acestuia. Cel putin cu franarea de urgenta la Vulcanul de 900 e cam nasoala situatia ca motoretei aleia ii place sa blocheze imediat rotile. Mie mi s-a intampla si nu o data si asta fara sa franez a panica sau foarte agresiv. Marele noroc e ca e cruiser, e joasa, e lenesa si nu prea are ce sa se intample

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, mrjo a spus:

Fa-ti un amar de bine si nu intra in genul asta de polemici de doi lei, nu cobori in troaca. Intr-un fel, are dreptate, in sensul ca la inceput limitele iti sunt determinate, in primul rand, de cat de bine inveti sa mergi. Dar iarasi vorbim ca ne doare tacerea - pe sosea nu e vorba doar de limite superioare (mama, ai vazut cat i-am dat?), ci si de limitele inferioare ale sigurantei, cu atat mai mult la incepatori. O franare de urgenta de care ai nevoie in primele 3 minute dupa ce-ai iesit la drum o faci, chiar si ca incepator, mai prost daca ai pneurile reci. Cat de "mai prost" e discutabil, dar un metru sau doi pot face diferenta dintre o ciocnire si o oprire la mustata. Evident ca nu-ti trebuie incalzitoare, dar e ridicol cum ajunge discutia la asa ceva, in conditiile in care vorbim de cu totul alt lucru. Asta se intampla cand logica argumentarii e plecata pe camp si ne pasa doar de cat de "raisari" suntem.

Pe mine ma deranjează ca el se refera doar la lăsatul pe curbe. Cauciucurile sunt cele mai importante, datorita lor stai pe asfalt si ai aderenta și nu aluneci, cauciucurile nu te ajuta numai la lăsatul pe curbe, te ajuta si la frânare cum ai zis, si te ajuta si in curbele normale, nu trebuie sa te lași pe curbe ca Rossi ca sa existe riscul sa aluneci 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...