Sari la conținut

De ce nu este bun un motor mare la Dakar


Postări Recomandate

Am tot citit si auzit de prestatia lui Meoni care in 2004 NU a reusit sa castige raliul "tocmai" pentru ca a avut un motor mare (KTM 950).

 

De ce este mai bun un motor mai mic? (in speta lc4???) Am mai auzt de faptul ca motorul mic prezinta avantaj si la editia trecuta a rally-raid-ului Bucuresti!

 

Care sunt considerentele de baza in alegerea motorului de concurs (rally-raid si/sau Dakar)?

 

Sincer, la prima vedere, as fi tentat sa zic ca un motor puternic imi poate oferi un oarecare avantaj, si aici ma refer la confort si viteza. De asemenea, am mai mult combustibil, implicit o autonomie mai mare, la suspensie si reglajele ei nu ma bag, pt. ca nu stiu mare lucru iar traseul, nu este unul de motocross unde "vacile" sa se rupa in doua!

 

Daca facem un tabel cu +uri si -usuri lc4 - lc8 cam cum ar arata?

 

Cine stie?

 

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca a scoate din nisip un 990 e ceva mai greu

+ greutate mare pe nisip afanat insemna ca ai mai mari sanse sa te afunzi

+daca ai cazut(adica sigur) dupa ce ai mers 400km mai repede ridici un moto mic decat unu mare

+nu cred ca exista notiunea de comfort la un rallyu de orice fel ar fi el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cred ca greutatea e problema cea mare, nu puterea motorului. Desi puterea prea mare te poate incurca in portiunile tehnice si ajungi sa prajesti ambreiajul.

 

Consumul mai mic poate fi un avantaj, in conditiile in care rezervoarele sunt aceleasi.

 

 

Inca nu realizez ca am reusit sa termin Dakar-ul si mai ales ca am obtinut un rezultat atat de bun.[...] insa cred ca voi fi la Dakar si in 2008, doar ca atunci voi merge cu un KTM cu o capacitate cilindrica mai mica decat cel din acest an.

http://www.dakar.ro/node/714
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

umbla zvonul prin targ ca Marcel si-a luat-o exact de la asistenta. ramane sa vorbim cu el

 

Pe PS au voie sa te ajute numai masinile inscrise in cursa. De-aia isi inscriu echipele jmekere camioane in concurs - ca sa vina pe traseu si sa ii ajute pe piloti (auto sau moto) cu piese si asistenta. Aceste camioane nu trag la podium - singurul lor obiectiv e sa ajunga suficient de rapid la un pilot de-al lor cu probleme.

Insa sunt cateva etape fara asistenta. Si etapa a 8-a in care i s-a stricat ambreiajul lui Marcel a fost fix o astfel de etapa http://www.eurosport.com/rallyraid/dakar/2...ue_ven866.shtml. Chiar daca aveau camion de asistenta la Pulse Compet, asta nu l-a ajutat cu nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut, sa-ti dau o bere tata. Iata cum m-am scos de o participare ieftina la dakar la anul.

 

anunt comercial/sportiv

 

Ofer transport de piese si echipament RAPID cu MOBRA ATV MTH in cursa Dakar 2008 pentru echipa / concurent la moto. Vin pe traseu la marele fix la cel mai scurt timp posibil. Pot transporta fara probleme 100 kg de echipament, sau 170 kg cu o viteza mai mica.

 

Daca sportivul e cuminte pot sa-l ajut si la reparatii.

 

Se ofera factura fiscala UE sau NON UE.

 

mai am o intrebare: e voie cu o mica remorca? Atunci car mai mult !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in afara de KTM de 690 cmc, mai gasesti YAMAHA de 450 cu tractiune integrala. Desi nu e la fel de rapida pe liniile drpete, are destule exemplare in raliu ca sa aiba si asitenta, si a dovedit ca poate termina cursa!

 

cate yama cu tractiune integrala au fost inscrise in cursa?

Eu stiu doar de una care s-a stricat inainte de juma'te. Ca a venit vorba: au plesnit cam multe WR-uri la cursa asta (mai multe decat ma asteptam)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai trebuie sa-ti iei un quad. Cu vaca ta o sa ramai in prima duna. N-ai vazut ca la Dakar sunt doar quaduri?

 

 

vai ce te-ai facut de ras !!!

eu, EU, EEEEEEEEUUUU sa raman undeva cu tancul ?????

 

bah, aia merg cu quad ca sa bage mare la viteza.

 

mandea baga MARE si la viteza si la carausie !!!!

 

ramane intrebarea cu remorca, la o adica va duc o capra cu totul !!!!

 

Se deschide firma de transport rapid capre KTM prin desert !!!!

Daca e cascaval ducem si pilotu' pe remorca, sa se mai odihneste si corpu' lui !!!!

 

Avem voie sa vorbim la telefon cu pilotu' ?

Sa venim la punct fix !

la nevoie facem si cautare prin aerodrone, livram prin parasutare apa, sandvisuri, MP3 playere sa nu se plictiseasca, ziarul inca netiparit de la bucuresti, ba chiar si cate o bere rece.

 

the SPACE is the limit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

umbla zvonul prin targ ca Marcel si-a luat-o exact de la asistenta.

 

Si etapa a 8-a in care i s-a stricat ambreiajul lui Marcel a fost fix o astfel de etapa. Chiar daca aveau camion de asistenta la Pulse Compet, asta nu l-a ajutat cu nimic.

:crack:

Nu vreau sa ma bag aiurea, dar cred ca @Dan Popescu se refera la faptul ca Marcel si-a inlocuit motorul exact inainte de proba de maraton... Si imediat s-a stricat ambreiajul... tocmai pe o etapa unde asistenta e interzisa. Asta cred ca ridica unele intrebari...

:lol:

 

ON TOPIC : Cam cat inseamna nisip din toata cursa de Dakar?

Cand eram eu mai mic parca erau si Tenere, AfricaTwin pe la Dakar, nu? Daca ma insel, nu dati :moron:!

Cum se descurcau baietii in vremea aia? Erau traseele mai usoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ma bag aiurea, dar cred ca @Dan Popescu se refera la faptul ca Marcel si-a inlocuit motorul exact inainte de proba de maraton... Si imediat s-a stricat ambreiajul... tocmai pe o etapa unde asistenta e interzisa. Asta cred ca ridica unele intrebari...

 

Stiu exact la ce se referea Dan. Zvonul era ca l-au lasat balta pe speciala. eu asta am incercat sa lamuresc. Pentru motorul care s-a dus dupa 50km trebuie sa se rafuiasca cu cei de la KTM care i l-au vandut, nu cu echipa lui de asistenta.

 

 

ON TOPIC : Cam cat inseamna nisip din toata cursa de Dakar?

Cand eram eu mai mic parca erau si Tenere, AfricaTwin pe la Dakar, nu? Daca ma insel, nu dati :crack:!

Cum se descurcau baietii in vremea aia? Erau traseele mai usoare?

 

Sunt doar vreo 4 etape cu nisip mult. Etape in care se intampla cele mai multe abandonuri si cele mai mari departajari. Diferentele se fac la numarul de intepeniri in nisip. Am vorbit si cu Many acum o ora la aeroport - pe dune, cum iei mana din gaz nisipul iti "suge" efectiv motocicleta.

Acum 15-20 de ani mergeau si ei cu ce aveau mai bun pe vremea aia. Toti avea motoare grele (peste250kg la gol un AT modificat). Sunt sigur ca si acum poti termina Dakarul cu un AT, insa cu eforturi de 10 ori mai mari decat unul cu un KTM 525 (approx 130 kg la gol cu modificari).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu exact la ce se referea Dan. Zvonul era ca l-au lasat balta pe speciala.

Mdea... Daca e vb. de ce a scris Libertatea... probabil ai citit si parerea mea pe topicul ala. Ce scriu aia... nici ca zvonuri nu trebuie luate!

 

Na, ca mai vin cu o intrebare. M-am uitat pe descrierea modelelor cu 2WD si ma macina o intrebare: 2WD e permanent? Sau roata din fata o cuplezi cand ai nevoie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am inteles ca marcel a omis sa schimbe ambreiajul in seara dinaintea etapei in care asistenta era interzisa. Daca a schimbat motorul cu atat mai rau ca nu a schimbat si ambreiajul.

Sa va zic o poveste.

Prima mea enduroaica a ost o Yamaha 350 din 1989. A mers bine pe la Timisoara. Cum a dat de nisip a vrut cauciuc bun....I-am pus....In 3 ore a fatat ...ambreiajul. I-am schimbat ambreiaj....si a nceput sa scoata fum.....segmentii... I-am luat piston si i-am bucsat cilindrul...Mergea...dar am vandut-o. In o dupa-amiaza a dat din nou de nisip. S-a desfacut chiulasa si a aruncat supapele. !!!!!! Asa a murit....Daca o lasam la Timisoara sa se plimbe duminica cred ca se plimba si azi..

Asa ca pe nisip tre' power si kile putine....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu exact la ce se referea Dan. Zvonul era ca l-au lasat balta pe speciala. eu asta am incercat sa lamuresc. Pentru motorul care s-a dus dupa 50km trebuie sa se rafuiasca cu cei de la KTM care i l-au vandut, nu cu echipa lui de asistenta.

Sunt doar vreo 4 etape cu nisip mult. Etape in care se intampla cele mai multe abandonuri si cele mai mari departajari. Diferentele se fac la numarul de intepeniri in nisip. Am vorbit si cu Many acum o ora la aeroport - pe dune, cum iei mana din gaz nisipul iti "suge" efectiv motocicleta.

Acum 15-20 de ani mergeau si ei cu ce aveau mai bun pe vremea aia. Toti avea motoare grele (peste250kg la gol un AT modificat). Sunt sigur ca si acum poti termina Dakarul cu un AT, insa cu eforturi de 10 ori mai mari decat unul cu un KTM 525 (approx 130 kg la gol cu modificari).

:cheers: cu respect :eek: ionut, vorbesti de o africa normala , nemodificata,se poate termina cu ea raliul?dar cu un supertenere se poate? poate ne spui 2,3 chestii despre ele ,sunt sigur ca ar interesa pe multi.multam fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: cu respect :eek: ionut, vorbesti de o africa normala , nemodificata,se poate termina cu ea raliul?dar cu un supertenere se poate? poate ne spui 2,3 chestii despre ele ,sunt sigur ca ar interesa pe multi.multam fain

 

as vrea eu sa ma pricep la toate :D Sincer, imi dau cu parerea pe baza discutiilor avute cu diversi oameni cu mai multa experienta pe 2 roti si pe baza celor citite pe mai multe forumuri. Experienta mea pe 2 roti e destul de limitata (4 ani).

Si tenere si AT au fost motociclete care au scris istorie la Dakar. Pe vremea aia nu cred ca le faceau prea multe modificari. Vezi ca in topicul dedicat Dakarului de anul asta a pus cineva niste linkuri cu modele mai vechi de motorete de Dakar.

Gasesti multe detalii si aici http://www.rallye-tenere.net/Werksm.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea eu sa ma pricep la toate :D Sincer, imi dau cu parerea pe baza discutiilor avute cu diversi oameni cu mai multa experienta pe 2 roti si pe baza celor citite pe mai multe forumuri. Experienta mea pe 2 roti e destul de limitata (4 ani).

Si tenere si AT au fost motociclete care au scris istorie la Dakar. Pe vremea aia nu cred ca le faceau prea multe modificari. Vezi ca in topicul dedicat Dakarului de anul asta a pus cineva niste linkuri cu modele mai vechi de motorete de Dakar.

Gasesti multe detalii si aici http://www.rallye-tenere.net/Werksm.html

:cheers: multumesc mult ,enduro man si ionut... :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...