Sari la conținut

CZ 250 MX, model 513


calin_cz
 Share

Postări Recomandate

Ca sa-l copiez pe colegul @cstelia, .... in curand pe ecrane.

De aproape un an am adus acasa un cz motocros, motor pe  care nu visam sa il ating... acum am si eu unul.

Ma lupt cu vechimea lui, cu pisele modificate, cu felul in care a fost folosit ( adica trebuia sa mearga, n u sa fie impecabil ca aratare !)

Imi va fura mult timp si bani.... de fapt asta am vrut!

Sper sa ma apropii de ce a fost odata aceasta motocicleta.

Adus acasa bucati, montat, probat... demontat, si acum incerc sa fac tot ce e mai bun tehnic si estetic pentru noua mea jucarica. 

Ce sa fac , sunt dependent de moto cehesti.... CZ 175 SPORT ( model 477- e deja membru in familie), jawa 350 ( model 638- am vrut-o la 20 ani... am reusit la 54), CZ 250 MX ( model 513- din 1990, care reuseste sa-mi ocupe timpul liber, acum surubareala )

20210122_141816.jpg

20210122_141825.jpg

20210304_125601.jpg

20211204_131954.jpg

20211215_144634.jpg

20211217_085457.jpg

20211221_093049.jpg

20220118_115027.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În 1982 când puneam motor de Mobra 50 pe karturi MX-ul era ceva de vis pentru mine, îl vedeam ca pe motorul suprem. Îmi aduc aminte că nu avea platină, parcă era cu celulă fotoelectrică sau greşesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.igj.ro/headlines/un-om-de-afaceri-din-gorj-motociclist-in-nea-marin-miliardar.html

http://www.tiberiutroia.ro/2016/11/paul-filipescu/?fbclid=IwAR3kZgDqG2Cqx3VMc1YGOJfDte6KYOsvNWdoNiyH64nzy09FgcewogVwtes

Toti cei trei motociclisti din film erau gorjeni, din Tg-Jiu...iar @DanTudor (OP) il cunoaste pe Paul Filipescu (de fapt cam toti cei de la motoveterani il cunosc personal, fiindca nea' Paul participa frecvent la intrunirile noastre). Pe ceilalti doi nu am reusit sa-i aduc la intrunirile noastre si regret... 

 

Cat priveste CZ-ul lui Dan, nu pot decat sa-i spun ca il invidiez si ma bucur ca a reusit sa-si cumpere unul pe care sa-l faca asa cum isi doreste.:cheers:

Am calarit la clubul moto din Gorj prin anii '80 (ITA Tg-Jiu) alaturi de fratii Sefter cateva din caprele aduse (noi-noute) si pot spune ca pe vremea aceea erau niste bestii pe roti! Am preferat (dupa tavaleli multiple pe Dealu' Targului) sa merg pe asfalt, motiv pentru care m-am indragostit iremediabil de CZ-urile Sport si Jawa 350 (modelele aparute dupa 1974).

Si...uite ca am mai gasit defecti ca si mine, si-abia astept sa inceapa sezonul ca sa punem bot in bot cehoaicele noastre (care, intre noi fie spus, le-am cam pus de prin 2010 aproape anual far langa far).:bike-037:  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Penetru a spus:

Îmi aduc aminte că nu avea platină

Prin 84-85 știu că CZ de motocros de 125 erau fără platină, cu magnetou, și cele de 250 cu platină - dacă mai țin bine minte. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa cuprind cat mai multe raspunsuri.

     In film au fost tot CZ MX.... dar filmul e din 1979, motorul meu e din 1990.... sunt ceva modificari, dar mult mai lente decat ale altor marci care i-au luat locul. Era o vreme cand motocros se facea cu CZ pentru a vedea podiumul.

     Am avut si motoplatul.... dar incomplet. Stator cu crapaturi mari in acea rasina de protectie, lipsa CDI. Acum e pe platina (tot original CZ, o bobina de 30w.  platina e similara cu cea de pe magnetourile bosch-mobra si mopeduri, si piaggio moped). Ce a prezentat un coleg, de la motoplat e ceva vechi, folosit pe moto italiene din ce am mesterit eu ( Aprilia, Cagiva), aprinderi vechi. Se poate adapta ceva modern, chiar si de la depasitele jawa babetta... la care rotorul e asemanator, deci nu se vor aduce volante grele in turatii destul de mari. Cehii au si VAPE dedicat pentru CZ MX.... a, si are vreo 35CP.

     Am calarit si eu putin motoreta.... la momentul ala aveam cutie cu 5 trepte in motor, raport de z18-primar - z58 roata.... si fara bruscari mari era roata fata in aer... in treptele1-2-3. Nu stiam cum se comporta ambreiajul.... E USCAT! De fapt am luat moto cu inca un motor, vreo 50kg de piese... cutie cu 4 si 5 trepte, furci, pinioane, pistoane, segmenti, ... pinioane de lant, primarul de pe motor cu 12-13-14...22 dinti, sa am de ales ! sa fuga sau sa traga.

     Sper sa reusesc sa il aduc la ce a fost odata.... chef de munca este ( oricum nu am termen limita), piese se gasesc in cehia sau piata estica, sunt si mai departe dar curiratul...), doar ca la pretul corect ( considerat de vanzator )

    in ultima poza.... cam asa ar trebui sa arate.

20220117_104957.jpg

20220117_105003.jpg

20220117_105020.jpg

20220117_105110.jpg

20220117_110514.jpg

248772569_1841269132727189_5408484200127272900_n.jpg

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost ieftin. Dar se aduna.... pana acum:

1. sablat cadru, vopsit;

2.sablat rezervor, indreptat, vopsit+ stickere;

3. sablat cilindru si chiulasa, rectificat cilindru,

4. toti rulmentii si simeringurile,

5. refacut saua,

6. refacut frana fata( a fost adaptat frana disc-aprilia pegaso) adica saboti, cama, parghie, arcuri, cablu;

7. manete frana si ambreiaj+ cablu;

8. zincat pedale, scarite, parghii, piulite.

9. sunt comandate pentru suspensia spate "besicile de aer"-urmeaza etansarile;

10. alt butuc roata spate+ cateva spite;

11. in pregatire o comanda in Cehia pentru plastice laterale si aripa spate;

12. aripa fata noua, filtru aer

.... un pumn de suruburi , saibe ,piulite, 

.... esapamentul are nevoie de.... "pasiune, indemanare si rabdare", vorba unui prieten.

satisfactia si zambetul de pe fata mea.... de nepretuit!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti atent la poze... am luat-o cu frana adaptata, pe disc. Ultima poza e cu starea la zi...Tamburul e istorie, dar na si cz-ul.... Era capacul gol, fara saboti, cama, arcuri, parghie, iar cehii pe etovar.cz  "au di toate".

A, si am uitat de furca fata servisata( simeringuri, ulei) + burdufuri de protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 20.01.2022 la 14:48, calin_cz a spus:

Da , e originala, tuburi în stare buna, fără crom sărit sau zgarieturi.  Oricum, ceea ce pun pe el vreau sa fie în stare buna, sa nu le tot frec. Oare nu ai avut un Suzuki sv650?

Am primit piesa, multumesc frumos. E o idee tare interesanta,si daca nu se va potrivi, fac una pentru 634. Inca o data, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere. In zona ta sper sa reusesc sa ajung anul asta.... era in plan si anul trecut, dar nu toate se potrivesc (planul de acasa , cu cel din targ !). Poate vom reusi o poveste lunga langa motoare.  cine stie? spor la surubareala!

Si sa revin la CZ 250/513.... ceva plastice adunate pe el....  (etovar.cz) Urmeaza toba, roata spate, si de durata lunga... amortizoarele spate.

20220207_102112.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

👏

Vă admir sincer pe toți care vă incumetați la astfel de proiecte și reușiți să readuceți la viață niște motociclete. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...