Jump to content

Proiect Ij Jupiter 4


V-FOUR
 Share

Recommended Posts

Salutare, când eram copil pe vremea Răposatului "mașina" familiei era un Ij Jupiter 4 cu atas si acum am achiziționat un model pe care intenționez sa-l restaurez.

Motocicleta sta din 2015 când a suferit un accident, dar am reușit sa o pornesc foarte usor

20220313_151921.jpg

20220313_151859.jpg

IMG-20220313-WA0009.jpeg

IMG-20220313-WA0007.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ce amintiri îmi răscolesc aceste poze. A doua mea moto a fost acest IJ Jupiter K4, cumpărată de nouă de la magazinul Util din Focșani. Pe vremea aceea cu ajutorul unui C.A.R și a unor bani strânși am reușit să o cumpăr. Încă am factura păstrată (27.000 lei). Cota de benzină la acea vreme -1987- era de 5 litri/lună pe care îi terminam în aceiași zi.😅 Ce au zburat anii.......

 

Succes în restaurare și asfalt uscat. Ca o părere personală, chiar dacă o vei revopsi, să-i păstrezi nuanța de culoare la fel.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Dan Ny a spus:

Succes în restaurare și asfalt uscat. Ca o părere personală, chiar dacă o vei revopsi, să-i păstrezi nuanța de culoare la fel.

Desigur ca voi păstra nuanța de culoare originală

 

 

Cat despre cota lunara de benzina de 5l, se păstra pentru concediu, în rest se mergea cu orice se găsea 20220405_184559.thumb.jpg.a4bf1e7ed1a1a1da70bd0acc994d0a6b.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, V-FOUR said:

când eram copil ...  intenționez sa-l restaurez

👍

Bravo! Ți-ai adus (și tu) aminte de învăţătura din Harap-Alb şi calu' lu' tătâne-su (heavy duty)!

Fără plastic de ultima generaţie (care nu rezistă la ”jar”).

Spor! 

 

P.S. Și la mine, cel mai vechi e calul preferat, pe lângă alte mârțoage (mai noi) adunate prin grajd.

Valabil și la vinuri :)

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Patriche tată, stai liniștit, calul de ultima generație, plin de plastic, e cel care aleargă pe drumurile patriei, într-adevăr comunistele au farmecul lor, deaceea sunt la proiectul nr 3 de restaurare, dar heavy duty eu consider a fi Ij 56-le, experții spun sa fugi de Jupiter, chiar insistă, dar nu te poți pune cu nostalgia din copilarieIMG-20220408-WA0006.thumb.jpeg.9cbdbee1a1676494248335fe1cd01eb2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Și nu uita de ”timming”, ”knock” și ”pinging”, în recomandările:

 

https://www.pazon.com/ 

 

”How modern fuel reacts with original ignition systems

The original points, bob weights & springs were fine in their day, but with today's fuel, ignition timing has become more important. A spark that's timed too early ('advanced') causes combustion knock, which is damaging to the engine. A spark that's too late ('retarded') loses power and increases fuel consumption & emissions.”

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

Nu IJ 49 (Festival)

image.thumb.png.bb8dcccc9e231b1a35215e274bb2a896.png

”nepot” pentru DKW?

image.thumb.png.c2ebf9b66df0dd4b5e04bffee133d7d0.png

 

Niciodata

Faptul ca seamana  cu DKW'ul nu inseamna ca e mai bun decat 56'le.

 (cel cu ferestre mari)

 

49 - cadru din bucati,subred,danseaza din toate incheieturile

56 - cadru balshoi,mai țapan ca ala de Nipru

49 - telescoape ca si inexistente (mai ales pe spate)

56 - telescoape 'moderne' spate,cu bascula (amortizeaza nespus mai bine decat la 49)

49 - frane vai mama lor (tot asa,ca si inexistente)

56 - frane mult mai bune (nu ca la jupiter,dar mult peste cele de la 49)

49 - burdufuri de lant tractiune - keine (da' seamana cu DKW ...)

56 - da,are si burdufuri de lant

49 - lant primar cu un singur rand de zale

56 - lant primar cu doua randuri de zale

49 - 'ax in ax' la roata spate  (porcarie cu filet)

56 - un singur ax (durch)

49 - cilindru de fonta,greu ca piatra de moara (cu nistre transfere in cilindru ca si gairile de soareci)

56 - cilindru de aluminiu,usor,cu transfere mult mai evoluate (cele cu ferestre mari)

 

S-a renuntat la cadrul de 49 datorita 'fiabilitatii' sale (se rupeau din toate incheieturile)

(trebuia sa umblii cu electrozii dupa tine 😁)

Probabil pentru Bundesschtraße erau bune,dar pentru 'autoput-urile' din rusia sub nici o forma.

 

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

 

doar ca are schimbatorul ala pe rezervor ? (ca la decaveu)

 

Ahhhh ..   

ca ie mai scumpe ca ie ca alea dkw din razboi de la cotu donului ..

(d'astea am mai auzit ..)

 

Edited by Trial
.
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Trial said:

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

Șeaua ... pe federe, poate și cu piele groasă peste cauciuc.

Nah, la Ural așa ”e” ambele.

image.thumb.png.17746b895c2f36bfa66c5901bdcfa057.png

Sub mine la ”zeitmaschinen” e suspensie progresivă (pe 2 federe și la șea, cu tunning exact pe kilele mele).

Restul se rezolvă,

Treaba cu bascula (ba scula ba nu scula) nu mi-a plăcut nici la ES pe față, nici la primele Mobre (bucșe, jocuri, voblaj).

Mmm ... numa' huța-huța ... pe federe, o plăcere.

image.thumb.png.f7b2a47cdee5935df31e23cd540a9420.png

Și chiar e ”Zeitmashine”! 👍

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Si 56 (primele serii cu ferestre mari) au sea solo, dar pe tine nu te preocupa motossprle astea di ne dai di noua din gugal (da' nu toti suntem si curiosi,mno ..)

 

Si cu bascula ba nu scula e veche (cat nunta de argint)

 

Iar bascula aia nu face uzuri mai mari la bucsa decat telescosprle alea semirigide,ai acolo uzura chacalau - fier pe fier ..

Si daca-l mai si utilizezi mai mult decat il stergi cu carpa il trandformi intr-un veritabil zeitschrotpatina 😁

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Trial said:

Si 56 (primele serii cu ferestre mari) au sea solo ...

...

Iar bascula aia nu face uzuri mai mari la bucsa decat telescosprle alea semirigide,ai acolo uzura chacalau - fier pe fier ..

Ba pardon, 56 numai pentru ”rider”, pasageru' pe burete cu mușama.

...

O fi la tine fier pe fier (rusesc).

La mine sunt bucșe din textolit în glisiere, nu oțel pe aluminiu. Nah ... peridic le mai trebuie 2-3 ”pompe” de tecalemit cu vaselină pe capetele de gresare. Însă roata rămâne verticală în ghidaje chiar dacă se rupe (sau obosește) pe undeva un arc interior. Se deosebire de modelul cu ba scula ba nu ... care te trimite lateral ... în pom.

Că d'aia s-o și inventat ”la mai apoi” și telescopul central, ca sistem anti-bascule strâmbe, din motive ecologice (protecție copaci).

 

Crezi că de prost nu a pus CFR-ul bascule pe boghiuri la vagoane?

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

La 14.04.2022 la 19:19, V-FOUR a spus:

Patriche tată, stai liniștit, calul de ultima generație, plin de plastic, e cel care aleargă pe drumurile patriei, într-adevăr comunistele au farmecul lor, deaceea sunt la proiectul nr 3 de restaurare, dar heavy duty eu consider a fi Ij 56-le, experții spun sa fugi de Jupiter, chiar insistă, dar nu te poți pune cu nostalgia din copilarieIMG-20220408-WA0006.thumb.jpeg.9cbdbee1a1676494248335fe1cd01eb2.jpeg

...te mănâncă în c-r ?

O să munceşti mai mult decât la MZ.

Dacă vrei să faci motorul de Jupiter "țeapăn" ( ca să nu fi nevoit să-l repari o dată la 2 ani ) sună-mă.

Mai fiabil, de departe, este IJ-ul 56.

La 14.04.2022 la 21:51, patrick1 a spus:

Nu IJ 49 (Festival)

image.thumb.png.bb8dcccc9e231b1a35215e274bb2a896.png

”nepot” pentru DKW?

image.thumb.png.c2ebf9b66df0dd4b5e04bffee133d7d0.png

În ambele poze e IJ 49.

30% din IJ 49 este DKW.

La 14.04.2022 la 22:50, patrick1 a spus:

Și nu uita de ”timming”, ”knock” și ”pinging”, în recomandările:

 

https://www.pazon.com/ 

 

”How modern fuel reacts with original ignition systems

The original points, bob weights & springs were fine in their day, but with today's fuel, ignition timing has become more important. A spark that's timed too early ('advanced') causes combustion knock, which is damaging to the engine. A spark that's too late ('retarded') loses power and increases fuel consumption & emissions.”

 

 

Pentru a evita astfel de situaţii cumperi bujie cu cifra termică indicată în manualul original al motocicletei sau catalogul pieselor de schimb + surogatul de plumb ce se amestecă cu benzina.

La 15.04.2022 la 8:15, Trial a spus:

 

Niciodata

Faptul ca seamana  cu DKW'ul nu inseamna ca e mai bun decat 56'le.

 (cel cu ferestre mari)

 

49 - cadru din bucati,subred,danseaza din toate incheieturile

56 - cadru balshoi,mai țapan ca ala de Nipru

49 - telescoape ca si inexistente (mai ales pe spate)

56 - telescoape 'moderne' spate,cu bascula (amortizeaza nespus mai bine decat la 49)

49 - frane vai mama lor (tot asa,ca si inexistente)

56 - frane mult mai bune (nu ca la jupiter,dar mult peste cele de la 49)

49 - burdufuri de lant tractiune - keine (da' seamana cu DKW ...)

56 - da,are si burdufuri de lant

49 - lant primar cu un singur rand de zale

56 - lant primar cu doua randuri de zale

49 - 'ax in ax' la roata spate  (porcarie cu filet)

56 - un singur ax (durch)

49 - cilindru de fonta,greu ca piatra de moara (cu nistre transfere in cilindru ca si gairile de soareci)

56 - cilindru de aluminiu,usor,cu transfere mult mai evoluate (cele cu ferestre mari)

 

S-a renuntat la cadrul de 49 datorita 'fiabilitatii' sale (se rupeau din toate incheieturile)

(trebuia sa umblii cu electrozii dupa tine 😁)

Probabil pentru Bundesschtraße erau bune,dar pentru 'autoput-urile' din rusia sub nici o forma.

 

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

 

doar ca are schimbatorul ala pe rezervor ? (ca la decaveu)

 

Ahhhh ..   

ca ie mai scumpe ca ie ca alea dkw din razboi de la cotu donului ..

(d'astea am mai auzit ..)

 

Sve.....vorbim de evoluţie ?

La 15.04.2022 la 22:44, patrick1 a spus:

Ba pardon, 56 numai pentru ”rider”, pasageru' pe burete cu mușama.

...

O fi la tine fier pe fier (rusesc).

La mine sunt bucșe din textolit în glisiere, nu oțel pe aluminiu. Nah ... peridic le mai trebuie 2-3 ”pompe” de tecalemit cu vaselină pe capetele de gresare. Însă roata rămâne verticală în ghidaje chiar dacă se rupe (sau obosește) pe undeva un arc interior. Se deosebire de modelul cu ba scula ba nu ... care te trimite lateral ... în pom.

Că d'aia s-o și inventat ”la mai apoi” și telescopul central, ca sistem anti-bascule strâmbe, din motive ecologice (protecție copaci).

 

Crezi că de prost nu a pus CFR-ul bascule pe boghiuri la vagoane?

 

 

Şaua, de pe spate, a IJ-ului 56 ( fabricat până in 1960 ) nu are burete în ea ci 10 arcuri de rapel+chingă elastică+înveliş elastic+husă.

...cât despre ba sculă ba nu sculă...dacă ai avea Manualul Utilizatorului, la fiecare din modelele de IJ despre care tot discutăm, ai şti la cât timp să foloseşti tecalemitul.

IJ-ul 49 are mai multe bucşi de bronz, aluminiu, alamă, antimoniu/zamac decât celelalte modele.

Edited by Lolo_ID
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Lolo_ID said:

Pentru a evita astfel de situaţii cumperi bujie cu cifra termică indicată în manualul original al motocicletei sau catalogul pieselor de schimb + surogatul de plumb ce se amestecă cu benzina.

Nu doar asta!

Reduci avansul de aprindere pentru a evita ”knock” cu distrugerea rapidă a motorului. Spre exemplu, la MZ RT3 fabricantul indică un avans mecanic static de 4,5mm înainte de PMS (carte tehnică) în timp de pentru benzina CO 95 actuală un optimum este sub 3,7mm (2,5mm la TS150).

Mai sus apar detonații în mers, funcție de temperatură, sarcină și turație. Depinde și de raportul de compresie (eu l-am modificat în sus). Prea puțin depinde de bujiile actuale, eu am preferat NGK BP6HS la drumuri scurte și iarna și BP7HS la drumuri lungi cu turații mari și vara. Preferabil și un avans de aprindere variabil cu deconectare la ”platină” închisă peste 3s (”kick-back” pornire sau contact uitat pe on) însă un asemenea circuit nu este (ca și construcție) chiar la îndemâna oricui.

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

La 15.04.2022 la 8:15, Trial a spus:

 

Niciodata

Faptul ca seamana  cu DKW'ul nu inseamna ca e mai bun decat 56'le.

 (cel cu ferestre mari)

 

49 - cadru din bucati,subred,danseaza din toate incheieturile

56 - cadru balshoi,mai țapan ca ala de Nipru

49 - telescoape ca si inexistente (mai ales pe spate)

56 - telescoape 'moderne' spate,cu bascula (amortizeaza nespus mai bine decat la 49)

49 - frane vai mama lor (tot asa,ca si inexistente)

56 - frane mult mai bune (nu ca la jupiter,dar mult peste cele de la 49)

49 - burdufuri de lant tractiune - keine (da' seamana cu DKW ...)

56 - da,are si burdufuri de lant

49 - lant primar cu un singur rand de zale

56 - lant primar cu doua randuri de zale

49 - 'ax in ax' la roata spate  (porcarie cu filet)

56 - un singur ax (durch)

49 - cilindru de fonta,greu ca piatra de moara (cu nistre transfere in cilindru ca si gairile de soareci)

56 - cilindru de aluminiu,usor,cu transfere mult mai evoluate (cele cu ferestre mari)

 

S-a renuntat la cadrul de 49 datorita 'fiabilitatii' sale (se rupeau din toate incheieturile)

(trebuia sa umblii cu electrozii dupa tine 😁)

Probabil pentru Bundesschtraße erau bune,dar pentru 'autoput-urile' din rusia sub nici o forma.

 

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

 

doar ca are schimbatorul ala pe rezervor ? (ca la decaveu)

 

Ahhhh ..   

ca ie mai scumpe ca ie ca alea dkw din razboi de la cotu donului ..

(d'astea am mai auzit ..)

 

Cadrul la IJ 49 dansează din toate încheieturile din cauza drumurilor praf, a exploatării neadecvate şi a intreţinerii precare;

IJ-ul 49 are şi basculă iar amortizoarele sunt cu întreţinere frecventă ( se schimbă destul de des supapele de cauciuc, cuzineţii de antimoniu/zamac şi uleiul );

La frâne îţi dau dreptate însă iar aduc evoluţia in discuţie;

IJ 49 n-are burdufe de lanţ dar BMW F 800 GS are ?

Diferenţa între lanţurile primare e că motorul de IJ 49 "intră mai repede în ture";

"Ax în ax" are şi IJ 56 ( dispus altfel ). DKW-ul mergea prin toate hârtoapele/noroaiele ( în timpul războiului ) cu acelaşi tip de ax în roata spate şi n-a mai sughiţat;

La cilindru ai dreptate ( evoluţie ? );

Călcâiul lui Ahile erau sudurile dintre tablele ambutisate ale şasiului central, la fel ca şi la DKW.

Diferenţa de preţ dintre IJ 49 şi IJ 56 o face design-ul şi anul fabricaţiei.

Edited by Lolo_ID
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Lolo_ID said:

Diferenţa de preţ dintre IJ 49 şi IJ 56 o face design-ul şi anul fabricaţiei.

Și ”mâna de lucru”. Dacă primele modele au fost construite cu nemți (cei deportați în Rusia) următoarele modele au fost construite cu ruși (cu votcă) :P

Nu?

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

56 are ax in in ax -durch

49 - se infileteaza unul in celalalt (ca la nebuni)

56 are cadru ce nu mai crapa daca traversezi 3 hectare de aratura de Katerpilar,

hai cu 49 (chiar si cu Dkw) 

(si analizam in cat timp si cu ce dune- totalschade ..)

Niciodata si in veci pururi un 49 nu intra in ture ca un 56 (deh ..  ievolutia - dar asta e ..)

Initiatorul topicului cunoaste ij-urile care sareau din gaz intr-o roata,schimbau treptele cu roata fața sus,se luau cu jawe si cu etz-uri la 'tranta'.

(Il rog sa confirme daca vede postul,altfel o sa creada majoritatea ca bat campii,ca patricius 😁)

(bine,erau modificate,dar din 49 nu obti asa ceva veci amin)

Am avut si 49 si 56 (56 mai multe)

Chiar si stoc,49 nu ajunge nici sa miroase fum de la 56

(Vorba unui clasic in viata - daca apucati sa mirositi fum de la mine inseamna ca aveti si voi motoare bune 😁)

Cat si dedpre burduful de lant - lun mic exemplu,daca-mi permiti - la Minsk,din 2018 nu i-am facut nimic,(doar cabluri rupte,carburatoor curatat,semnalizari rupte de la tavaleli etc ..) si nu-l menajez,iar despre lant ce sa-ti spun ..  burdufe noi,montat lant nou (de jawa 😋) si de atunci nici nu mai stiu ce culoare are ..

Si da,am avut si japoneze,si italiene (destule,si-o sa mai am) iar lantul e punctul slab la toate -d'aia vanez numai cardan la acest segment.

tătă zâua stai in chur,spala/unge lantu' si la sfarsit de sezon oricum tre' kit nou de lant - si cum la 49 schimbi cu tot cu tamburu de frana ... (ca ie ca la DKW)

Si revin la cadru - ala de 56 e sudat cu aceiasi electrozi ca la 49 (nu din cauza electrozilor se rupe cadrul,ci de la concept)

(cedeaza u de-i mai slab,daca nu ceda sudura ceda de la imbinari,etc .. si tot cu caruta cu roti de lemn in aduceai acasa 😁)

 

Pe scurt,

nu mai incercati sa comparati 49 cu 56

49 exceleaza doar la pret,atat (pentru ca ie ca dkw)

..  in rest la nimic 

 

Sanatate si virtute !!

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Lolo_ID a spus:

...te mănâncă în c-r ?

O să munceşti mai mult decât la MZ.

Dacă vrei să faci motorul de Jupiter "țeapăn" ( ca să nu fi nevoit să-l repari o dată la 2 ani ) sună-mă.

 

Lolo motorul suna bine, instalația electrică a fost tentantă pentru șoareci și trebuie înlocuită, în rest era ok. 

Nu am în plan sa fac mulți km cu Jupiterul, nu am timpul necesar, am făcut cu Ij 56 din 2015 aproximativ 2000 km, cred ca cel mai lung drum a fost de 100 km, teoretic de luna viitoare ar trebui sa primesc și numere la Mz și vreau sa merg cu el.

 

Acum 3 ore, Trial a spus:

Initiatorul topicului cunoaste ij-urile care sareau din gaz intr-o roata,schimbau treptele cu roata fața sus,se luau cu jawe si cu etz-uri la 'trant

(Il rog sa confirme daca vede postul,altfel o sa creada majoritatea ca bat campii,ca patricius 😁)

(bine,erau modificate,dar din 49 nu obti asa ceva multe)

Chiar si stoc,49 nu ajunge nici sa miroase fum de la 56

(Vorba unui clasic in viata - daca apucati sa mirositi fum de la mine inseamna ca aveti si voi motoare bune 😁)

 

Ij-ul 56 din povești a existat, l-am văzut în acțiune de mai multe ori, doar ca motorul in sine era modificat la greu, ce era în el doar "clasicul în viață" 😀 ne poate lămurii 

La fel de adevărat e și faptul ca Ij-ul 56 merge cu motorină, doar motorină și am văzut chiar mergând cu pălincă combinată cu benzină, personal nu am încercat combinații dinastea niciodată, dar am văzut mergând 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Trial said:

56 are ax in in ax -durch ...

...

o sa creada majoritatea ca bat campii,ca patricius ...

Și la MZ RT e tot așa, ax în ax (sistem DKW). Ba chiar și cutia de viteze (arborele primar). Fiabil și comod, fără contrapiulițe de ținut la scos roata, că nu e bicicletă.

Că ai stricat matale ceva filet pe acolo (cu votcă?) e altă treabă, mno ... câmpii.

Vinul vechi e mai bun (și mai scump). Cine l-a gustat nu mai vrea vin nou.

Că simpatizezi (tehnic) cu ”avenituri” pe axe de biciclete ... e pe gustul tău ...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu am stricat nici un filet,mo ..

Ci doar fisura si indoitura la baza filetului ce se 'fileteaza in ălalalt ax

Ca daca era ca la biciclete (cum are si Honda si Kawasaki) n-avea nici pe dreq

Si daca era asa ingenioasa gsura din axu' alalalt avea si Suzuki si Yamaha,da'  uite ca n'are ..

 

Si acum o dai din cola'n fanta cu vinurile tale vechi ..

Doar ti-am aratat. ca 56 e net superior tehnic fata de 49 (cu argumente,nu cu uiaga de vin ca matale) iar 49 e mai scump pentru ca e un fel de copie mai fidela a DKW-ului si de aici i se trage mandria (de care nu se poate mandri)

E indragit pana chiar si de cei cu tricouri cu vulturi sau cu lupi (pe le le poarta da' nu stie de ce le poarta,numa' ca au vazut si ei la altii si asa ie cul )

Sunt convins ca mare parte dintre simpatizantii multravnitului model nu i-au desfacut nici macar o piulita de treişpe (ca sa nu mai amintesc de 56 ..)

 

Nu vreau sa creez vreo polemica acum cu iubitorii de 49,si nici cu tine măi patricius 'merge incet on' ..

 

✌✌😉

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Trial said:

Nu am stricat nici un filet,mo ..

Ci doar fisura si indoitura la baza filetului ce se 'fileteaza in ălalalt ax

Ca daca era ca la biciclete (cum are si Honda si Kawasaki) n-avea nici pe dreq

Si daca era asa ingenioasa gsura din axu' alalalt avea si Suzuki si Yamaha,da'  uite ca n'are ..

 

Si acum o dai din cola'n fanta cu vinurile tale vechi ..

Doar ti-am aratat. ca 56 e net superior tehnic fata de 49 (cu argumente,nu cu uiaga de vin ca matale) iar 49 e mai scump pentru ca e un fel de copie mai fidela a DKW-ului si de aici i se trage mandria (de care nu se poate mandri)

E indragit pana chiar si de cei cu tricouri cu vulturi sau cu lupi (pe le le poarta da' nu stie de ce le poarta,numa' ca au vazut si ei la altii si asa ie cul )

Sunt convins ca mare parte dintre simpatizantii multravnitului model nu i-au desfacut nici macar o piulita de treişpe (ca sa nu mai amintesc de 56 ..)

 

Nu vreau sa creez vreo polemica acum cu iubitorii de 49,si nici cu tine măi patricius 'merge incet on' ..

 

✌✌😉

 

Deci recunoști că ai (sau ți s-a) stricat /fisurat filetul la acel ax și probabil că ai "aruncat" motocicleta aceea. Vibrații (cuplu de strângere insuficient sau depășit) plus tratament termic rusesc? Asta este, unii sunt "killeri" de motociclete și tot pe ele dau vina.

Link to comment
Share on other sites

Tu esti ca in bancu ala cu ursu,sa-mi phoot una daca nu

 

L-am scos indoit,desteptule,din mareata inovatie

Pentru ca da,am calarit mobreta si am extenuat-o (si p'aia si multe altele)

Si 56-le la fel,nu l-am menajat,si nici prea des nu fac dansuri din buric cu carpa prin preajma lui (pentru ca nu ma impresioneaza nici stralucirea lui nici zvastica altora)

Am spart cutii,am smuls ambreaje,am indoit biele si pistoane țăndări duium.

exploatandu-le (necorespunzator) nu cu dalta ca tine (ne)corespunzator

 

 

Si cand spun ca 56-le  e tractor pe 2 roti stiu de ce spun

(motosapa - vorba unui clasic in viata ✌✌😎)

Sa vi Tomo,sa-ti arat casa cu etaj construita in anii 70 cu iju - sa vezi tu cum cara 56-le traverse de tren pe cadrul de atas,caramizi si alte cele de trebuinta ce se puteau 'procura' de la cefereu ..

 

...

 

Ori te phoot aia in gura pe la politica si socialisme si vi la noi cu gura plina si  e faci gargara gratis.

 

Vezi sa nu pleci phootot si de aici (iara 🤭😃)

 

Potoleste-te,e pragul sarbatorilor

esti la menopauza,sau ce naiba ai ..?

 

Link to comment
Share on other sites

Baieti,va rog sa va opriti. :)

Link to comment
Share on other sites

Gata şăfu'

io'  ma potolesc aici

 

Tre' sa-i fac rost initiatorului de ceva incuietori pt cutiile laterale (ca m-a rugat frumos) si embleme de jupiter 4, da' m-am abatut din drum dand curs unor provocari inutile.

 

@vifor

cautarile continuă 

✌✌😉

 

Link to comment
Share on other sites

...niciodata nu veti castiga vre-un concurs  cu pătruț ăsta ....mai ales la probele lui preferate, de pișat la distanta peste umar sau, aruncatul de precizie cu biluțe din nas.Trebuie sa va resemnati si sa recunoasteti valoarea. Este ceva levier de #ignore prin setari , si gata...

Link to comment
Share on other sites

Încet, încet pregătesc piesele pentru sablat și vopsit electrostatic

20220423_183917.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...