Jump to content

Proiect Ij Jupiter 4


V-FOUR
 Share

Recommended Posts

Salutare, când eram copil pe vremea Răposatului "mașina" familiei era un Ij Jupiter 4 cu atas si acum am achiziționat un model pe care intenționez sa-l restaurez.

Motocicleta sta din 2015 când a suferit un accident, dar am reușit sa o pornesc foarte usor

20220313_151921.jpg

20220313_151859.jpg

IMG-20220313-WA0009.jpeg

IMG-20220313-WA0007.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce amintiri îmi răscolesc aceste poze. A doua mea moto a fost acest IJ Jupiter K4, cumpărată de nouă de la magazinul Util din Focșani. Pe vremea aceea cu ajutorul unui C.A.R și a unor bani strânși am reușit să o cumpăr. Încă am factura păstrată (27.000 lei). Cota de benzină la acea vreme -1987- era de 5 litri/lună pe care îi terminam în aceiași zi.😅 Ce au zburat anii.......

 

Succes în restaurare și asfalt uscat. Ca o părere personală, chiar dacă o vei revopsi, să-i păstrezi nuanța de culoare la fel.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Dan Ny a spus:

Succes în restaurare și asfalt uscat. Ca o părere personală, chiar dacă o vei revopsi, să-i păstrezi nuanța de culoare la fel.

Desigur ca voi păstra nuanța de culoare originală

 

 

Cat despre cota lunara de benzina de 5l, se păstra pentru concediu, în rest se mergea cu orice se găsea 20220405_184559.thumb.jpg.a4bf1e7ed1a1a1da70bd0acc994d0a6b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Patriche tată, stai liniștit, calul de ultima generație, plin de plastic, e cel care aleargă pe drumurile patriei, într-adevăr comunistele au farmecul lor, deaceea sunt la proiectul nr 3 de restaurare, dar heavy duty eu consider a fi Ij 56-le, experții spun sa fugi de Jupiter, chiar insistă, dar nu te poți pune cu nostalgia din copilarieIMG-20220408-WA0006.thumb.jpeg.9cbdbee1a1676494248335fe1cd01eb2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

La 14.04.2022 la 19:19, V-FOUR a spus:

Patriche tată, stai liniștit, calul de ultima generație, plin de plastic, e cel care aleargă pe drumurile patriei, într-adevăr comunistele au farmecul lor, deaceea sunt la proiectul nr 3 de restaurare, dar heavy duty eu consider a fi Ij 56-le, experții spun sa fugi de Jupiter, chiar insistă, dar nu te poți pune cu nostalgia din copilarieIMG-20220408-WA0006.thumb.jpeg.9cbdbee1a1676494248335fe1cd01eb2.jpeg

...te mănâncă în c-r ?

O să munceşti mai mult decât la MZ.

Dacă vrei să faci motorul de Jupiter "țeapăn" ( ca să nu fi nevoit să-l repari o dată la 2 ani ) sună-mă.

Mai fiabil, de departe, este IJ-ul 56.

La 14.04.2022 la 21:51, patrick1 a spus:

Nu IJ 49 (Festival)

image.thumb.png.bb8dcccc9e231b1a35215e274bb2a896.png

”nepot” pentru DKW?

image.thumb.png.c2ebf9b66df0dd4b5e04bffee133d7d0.png

În ambele poze e IJ 49.

30% din IJ 49 este DKW.

La 14.04.2022 la 22:50, patrick1 a spus:

Și nu uita de ”timming”, ”knock” și ”pinging”, în recomandările:

 

https://www.pazon.com/ 

 

”How modern fuel reacts with original ignition systems

The original points, bob weights & springs were fine in their day, but with today's fuel, ignition timing has become more important. A spark that's timed too early ('advanced') causes combustion knock, which is damaging to the engine. A spark that's too late ('retarded') loses power and increases fuel consumption & emissions.”

 

 

Pentru a evita astfel de situaţii cumperi bujie cu cifra termică indicată în manualul original al motocicletei sau catalogul pieselor de schimb + surogatul de plumb ce se amestecă cu benzina.

La 15.04.2022 la 8:15, Trial a spus:

 

Niciodata

Faptul ca seamana  cu DKW'ul nu inseamna ca e mai bun decat 56'le.

 (cel cu ferestre mari)

 

49 - cadru din bucati,subred,danseaza din toate incheieturile

56 - cadru balshoi,mai țapan ca ala de Nipru

49 - telescoape ca si inexistente (mai ales pe spate)

56 - telescoape 'moderne' spate,cu bascula (amortizeaza nespus mai bine decat la 49)

49 - frane vai mama lor (tot asa,ca si inexistente)

56 - frane mult mai bune (nu ca la jupiter,dar mult peste cele de la 49)

49 - burdufuri de lant tractiune - keine (da' seamana cu DKW ...)

56 - da,are si burdufuri de lant

49 - lant primar cu un singur rand de zale

56 - lant primar cu doua randuri de zale

49 - 'ax in ax' la roata spate  (porcarie cu filet)

56 - un singur ax (durch)

49 - cilindru de fonta,greu ca piatra de moara (cu nistre transfere in cilindru ca si gairile de soareci)

56 - cilindru de aluminiu,usor,cu transfere mult mai evoluate (cele cu ferestre mari)

 

S-a renuntat la cadrul de 49 datorita 'fiabilitatii' sale (se rupeau din toate incheieturile)

(trebuia sa umblii cu electrozii dupa tine 😁)

Probabil pentru Bundesschtraße erau bune,dar pentru 'autoput-urile' din rusia sub nici o forma.

 

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

 

doar ca are schimbatorul ala pe rezervor ? (ca la decaveu)

 

Ahhhh ..   

ca ie mai scumpe ca ie ca alea dkw din razboi de la cotu donului ..

(d'astea am mai auzit ..)

 

Sve.....vorbim de evoluţie ?

La 15.04.2022 la 22:44, patrick1 a spus:

Ba pardon, 56 numai pentru ”rider”, pasageru' pe burete cu mușama.

...

O fi la tine fier pe fier (rusesc).

La mine sunt bucșe din textolit în glisiere, nu oțel pe aluminiu. Nah ... peridic le mai trebuie 2-3 ”pompe” de tecalemit cu vaselină pe capetele de gresare. Însă roata rămâne verticală în ghidaje chiar dacă se rupe (sau obosește) pe undeva un arc interior. Se deosebire de modelul cu ba scula ba nu ... care te trimite lateral ... în pom.

Că d'aia s-o și inventat ”la mai apoi” și telescopul central, ca sistem anti-bascule strâmbe, din motive ecologice (protecție copaci).

 

Crezi că de prost nu a pus CFR-ul bascule pe boghiuri la vagoane?

 

 

Şaua, de pe spate, a IJ-ului 56 ( fabricat până in 1960 ) nu are burete în ea ci 10 arcuri de rapel+chingă elastică+înveliş elastic+husă.

...cât despre ba sculă ba nu sculă...dacă ai avea Manualul Utilizatorului, la fiecare din modelele de IJ despre care tot discutăm, ai şti la cât timp să foloseşti tecalemitul.

IJ-ul 49 are mai multe bucşi de bronz, aluminiu, alamă, antimoniu/zamac decât celelalte modele.

Edited by Lolo_ID
Link to comment
Share on other sites

La 15.04.2022 la 8:15, Trial a spus:

 

Niciodata

Faptul ca seamana  cu DKW'ul nu inseamna ca e mai bun decat 56'le.

 (cel cu ferestre mari)

 

49 - cadru din bucati,subred,danseaza din toate incheieturile

56 - cadru balshoi,mai țapan ca ala de Nipru

49 - telescoape ca si inexistente (mai ales pe spate)

56 - telescoape 'moderne' spate,cu bascula (amortizeaza nespus mai bine decat la 49)

49 - frane vai mama lor (tot asa,ca si inexistente)

56 - frane mult mai bune (nu ca la jupiter,dar mult peste cele de la 49)

49 - burdufuri de lant tractiune - keine (da' seamana cu DKW ...)

56 - da,are si burdufuri de lant

49 - lant primar cu un singur rand de zale

56 - lant primar cu doua randuri de zale

49 - 'ax in ax' la roata spate  (porcarie cu filet)

56 - un singur ax (durch)

49 - cilindru de fonta,greu ca piatra de moara (cu nistre transfere in cilindru ca si gairile de soareci)

56 - cilindru de aluminiu,usor,cu transfere mult mai evoluate (cele cu ferestre mari)

 

S-a renuntat la cadrul de 49 datorita 'fiabilitatii' sale (se rupeau din toate incheieturile)

(trebuia sa umblii cu electrozii dupa tine 😁)

Probabil pentru Bundesschtraße erau bune,dar pentru 'autoput-urile' din rusia sub nici o forma.

 

Spune-mi tu acum cu ce si unde e mai bun 49' decat 56' ?

 

doar ca are schimbatorul ala pe rezervor ? (ca la decaveu)

 

Ahhhh ..   

ca ie mai scumpe ca ie ca alea dkw din razboi de la cotu donului ..

(d'astea am mai auzit ..)

 

Cadrul la IJ 49 dansează din toate încheieturile din cauza drumurilor praf, a exploatării neadecvate şi a intreţinerii precare;

IJ-ul 49 are şi basculă iar amortizoarele sunt cu întreţinere frecventă ( se schimbă destul de des supapele de cauciuc, cuzineţii de antimoniu/zamac şi uleiul );

La frâne îţi dau dreptate însă iar aduc evoluţia in discuţie;

IJ 49 n-are burdufe de lanţ dar BMW F 800 GS are ?

Diferenţa între lanţurile primare e că motorul de IJ 49 "intră mai repede în ture";

"Ax în ax" are şi IJ 56 ( dispus altfel ). DKW-ul mergea prin toate hârtoapele/noroaiele ( în timpul războiului ) cu acelaşi tip de ax în roata spate şi n-a mai sughiţat;

La cilindru ai dreptate ( evoluţie ? );

Călcâiul lui Ahile erau sudurile dintre tablele ambutisate ale şasiului central, la fel ca şi la DKW.

Diferenţa de preţ dintre IJ 49 şi IJ 56 o face design-ul şi anul fabricaţiei.

Edited by Lolo_ID
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Lolo_ID a spus:

...te mănâncă în c-r ?

O să munceşti mai mult decât la MZ.

Dacă vrei să faci motorul de Jupiter "țeapăn" ( ca să nu fi nevoit să-l repari o dată la 2 ani ) sună-mă.

 

Lolo motorul suna bine, instalația electrică a fost tentantă pentru șoareci și trebuie înlocuită, în rest era ok. 

Nu am în plan sa fac mulți km cu Jupiterul, nu am timpul necesar, am făcut cu Ij 56 din 2015 aproximativ 2000 km, cred ca cel mai lung drum a fost de 100 km, teoretic de luna viitoare ar trebui sa primesc și numere la Mz și vreau sa merg cu el.

 

Acum 3 ore, Trial a spus:

Initiatorul topicului cunoaste ij-urile care sareau din gaz intr-o roata,schimbau treptele cu roata fața sus,se luau cu jawe si cu etz-uri la 'trant

(Il rog sa confirme daca vede postul,altfel o sa creada majoritatea ca bat campii,ca patricius 😁)

(bine,erau modificate,dar din 49 nu obti asa ceva multe)

Chiar si stoc,49 nu ajunge nici sa miroase fum de la 56

(Vorba unui clasic in viata - daca apucati sa mirositi fum de la mine inseamna ca aveti si voi motoare bune 😁)

 

Ij-ul 56 din povești a existat, l-am văzut în acțiune de mai multe ori, doar ca motorul in sine era modificat la greu, ce era în el doar "clasicul în viață" 😀 ne poate lămurii 

La fel de adevărat e și faptul ca Ij-ul 56 merge cu motorină, doar motorină și am văzut chiar mergând cu pălincă combinată cu benzină, personal nu am încercat combinații dinastea niciodată, dar am văzut mergând 

Link to comment
Share on other sites

...niciodata nu veti castiga vre-un concurs  cu pătruț ăsta ....mai ales la probele lui preferate, de pișat la distanta peste umar sau, aruncatul de precizie cu biluțe din nas.Trebuie sa va resemnati si sa recunoasteti valoarea. Este ceva levier de #ignore prin setari , si gata...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La 14.04.2022 la 9:52, V-FOUR a spus:

Motocicleta sta din 2015 când a suferit un accident, dar am reușit sa o pornesc foarte usor

Patrick bineînțeles ca am pornit-o, am făcut și o tura mica sa vad ca funcționează toate vitezele și ambreajul 

 

Acum 7 ore, Papa_Bear a spus:

Poti te rog sa ne spui de unde le-ai cumparat?

Gașpar Vasile 0744 472 055

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La 15.05.2022 la 17:14, V-FOUR a spus:

 

 

Gașpar Vasile 0744 472 055

Multumesc de informatie. Tot de la el cumpar si eu...

 

Spor la treaba... sa iasa repede si frumoasa... si evident sa fie si fiabila (cat poate un bicilindru in 2t). :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Papa_Bear a spus:

Spor la treaba... sa iasa repede si frumoasa... si evident sa fie si fiabila (cat poate un bicilindru in 2t). :)

Repede nu va fi, dar macar frumoasa sa fie

Au ajuns și piesele sablate și vopsite electrostatic 

20220524_193407.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Am reusit si carburatorul sa-l curat si montez aseara, dar mai sunt multe maruntisuri de rezolvat si cel mai important, trebuie sa montez instalatia electrica noua luata de la bulgari, dar care nu este chiar identica cu cea veche, o sa vad daca reusesc, daca nu, o repar pe cea veche roasa de soareci

9e6ae1b3-0f48-4cc4-b1d0-3abd7dc2e4ae.jpg

Acum 8 ore, Papa_Bear a spus:

Foarte frumoasa. Spor la treaba!

 

Multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutări, nu prea am mai avut timp sa mai lucrez la Ivan dar cu ajutorul unui prieten am reușit sa reparam și montam instalatia electrica originală pe motor, a și pornit foarte usor dar mufele de plastic sau copt și trebuiesc schimbate

20221126_174829.jpg

20221126_174709.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...