Lucian_M Postat August 8, 2022 Share Postat August 8, 2022 Cred că suntem putini cei care am condus doar motocicleta cu care am făcut școala și cea proprietate personală. Am avut diverse ocazii să conduc mobrele prietenilor sau clienților (sună aiurea), la cererea mea sau a lor. Unele mi-au plăcut, altele nu prea, nu m-am urcat încă pe o mobra care să nu-mi placă deloc. Bine, mint, cioaparele nu-mi plac deloc (de condus zic, dar apreciez designul, în oarece măsură). Ordinea e cam așa cum îmi aduc aminte... - scuter de 250 CC, acum peste 15 ani, mi-a dat cu panică și nu m-am mai urcat. - Kawasaki ER 5, am luat-o înainte de școala de șoferi, condusă pe străduță până să iau permisul. Fix ce trebuie pentru un începător, consider că am făcut alegerea potrivită, mi-a deschis pofta pentru touring pe distanțe lungi. L-am avut 5 luni și 9000 km. - Hornetul de la școală, o oboseală de mobra, vai de steaua ei. Dar a fost ok, mi-am făcut mâna, acasă mă jucam cu ER5. Frâne muci (pline de ulei de furcă), lanțul laaaaaarg, comenzile greoaie, direcția imposibilă datorită unui cauciuc mai lat. - Kawasaki 636 al unui fost prieten, mi-au tremurat picioarele încă vreo oră după ce m-am dat jos de pe el, laser față de ER5. Nu eram obișnuit cu atâta putere. - Honda cbr f4i al cumnatului, l-am adus de la ITP după ce i l-am reparat. Nu mi-a plăcut pozitia și faptul că aveam impresia că mă zboară vântul (vreme cam nașpa). Nu știam mare lucru despre speed pe atunci și nici nu prea sunt fan, dar mobrele de genul ăsta pun sângele în mișcare, nu glumă. - Kawasaki z1000sx- nu m-a impresionat cu nimic, nu-mi place. Nici nu i-am dat să rup stilul, maxim 7000 rpm prin oraș. L-am adus rapid înapoi. - fz6n 600 pe injecție, foarte manevrabil, accelerație rapidă, frâne faine. Nu-i rău. - KTM 1190 Adv. N-am un milion de cuvinte să spun ce simt pentru mobra aia. Probabil să fiu mai impresionat de ultimul model sau de MTS. Nu pup eu prea curând unul de ăla... Ciclistica de excepție, motor care lipește stomacul de spinare, suspensii de care trebuie, frâne beton, confort cât trebuie. Ce nu mi-a plăcut prea tare- căldura degajată de motor. În rest... mă gândesc că am totuși doi rinichi și mi-aș permite un KTM, totuși... Proprietarul e fan KTM, abia aștept să-și cumpere 1290 și să-l probez un pic. Și totuși am rinichii sănătoși... - Ninja 1000 2004 fără ABS. Nervoasă, suspensie pe măsură, frâne din filmele SF. Nu-mi plac speed-urile, dar mobra aia mi-a intrat pe sub piele. - Gsxr1000 2010 ABS- mi s-a părut peste Ninja la toate capitolele. Grozav instrument de exersat fiecare mușchi, mai ales fesierii. - BMW k1200LT de prin 2000, parcă. Pus la punct de proprietar (și de mine pe alocuri), este și se simte ca un autobuz. Parbrizul electric e meeeega-fain, comenzi și butoane cât într-un Citroen, confort de fotoliu, frâne peste așteptări, protecție la vânt ca în filme. Interesant, fain, mare, greu (un pic ciudat pe viraje, însă l-am condus noaptea și n-am apucat să-mi fac o impresie în cei nici 20 km). Nu mi-aș lua, dar e plăcut la condus. Și are și "mansalier". Cool! - Yamaha mt03. Vreo 300 de metri, nu mi-a plăcut deloc, mai ales ciclistica, mi s-a părut instabilă. Tocmai îi făcusem presiunea, deci nu era de la gume. Nu mi-aș lua nici bătut. - Hornet 600S, recent reparat și dus la RAR pentru identificare și inspecție. În 100 și ceva de km mi-am făcut o oarece impresie și multe n-am de reproșat. Protecție la vânt cam varză, șaua parcă e de lemn, ghidonul îngust, în oglinzi nu vezi mare lucru. Dar accelerează liniar și previzibil, frâne bune (i-am pus Brembo roșii pe față, albastre pe spate), suspensia față (proaspăt refăcută) filtrează denivelările peste așteptări. Per ansamblu mi-a plăcut, mai puțin sunetul ambreiajului la relanti. Oricum, faină mobra. - V-strom 650. Intenționat am păstrat pentru final ce era mai bun. Mai bun pentru mine, firește. Mobra asta mi-a păstrat ambii rinichi, nu consumă mult (ulei da, de ăla consumă ), face tot ce-i cer (nimic perfect), nu mi-a creat probleme în concediile prin străinătate, i-am cam aflat din "secrete", m-am obișnuit cu ea in cei peste 80k km (o am din 2016). Da, e urâtă, dar asta mă face să stau mai liniștit în privința furturilor. De-a lungul timpului i-am făcut diverse modificări la frâne, suspensie, protecție, confort și accesorii. Nimic inutil, doar ce îmi trebuie pentru concedii. Uneori mă gândesc să o schimb pentru un 650 cu ABS sau pentru miarul de după 2012. Dar deocamdată mă plimb cu ce am, că nu-mi dă motive să o pun la vânzare. Au mai fost și altele, dar nu-mi aduc aminte fix acum. Ce mi-ar plăcea să conduc? Toată gama V-strom (mai puțin 250), supermoto (n-am avut ocazia și chiar sunt curios), modele ADV de la japonezi, KTM și Ducati. A, și urmează o Hayabusa gen2 după ce-mi revin cu spatele (repaus și tratament). Restul nu prea mă pasionează. Unele pentru palmares, să îmi formez o părere și să discut în cunoștință de cauză, altele pentru sufletul meu. No, cam atât cu bruma mea de "experiență". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 9, 2022 Share Postat August 9, 2022 de condus am condus multe...., nici nu mai conteaza numarul lor sau feelingul, ca am coborat din sa cu zambet sau cu gust amar in schimb ce n-am condus si as incerca e Yamaha V Max!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 9, 2022 Autor Share Postat August 9, 2022 (editat) 1 oră în urmă, apriliacluj a spus: In schimb ce n-am condus si as incerca e Yamaha V Max!! Și eu aș fi curios cum se simte, dar nu are nimeni prin zonă. Triumph Rocket 3 iarăși îmi face cu ochiul, pentru palmares și pentru cuplul ăla monstruos. Editat August 9, 2022 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticot Postat August 9, 2022 Share Postat August 9, 2022 Am condus eu V Max în 2011, noua....E este un monstru de putere. A lăsat dara de cauciuc vreo 20-30 de metri; o bucata de fier Frâne bune, suspensie ok, era noua, 30 de km la bord. Păcat ca nu am poze cu ea (ele - au fost 5 aduse pentru Ghost Rider) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shui Postat Aprilie 25, 2023 Share Postat Aprilie 25, 2023 Honda dct Nu ma mai cațăr pe asa ceva veci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Aprilie 25, 2023 Share Postat Aprilie 25, 2023 (editat) In ordine: - Kymco Agility 50 16+ - primul meu moped, 4T. Aproape nou si sub 1000 km, culoare flashy, comod, roti mari, primele frisoane in traficul din Bucuresti. Vandut rapid (dupa nici 5 luni si 800km), aveam chef de ceva mai rapid. - Peugeot Vivacity 3 - al doilea moped, 2T. Ceva mai multi kilometri, dar frumos foc, cu spatiu depozitare in fata (deasupra farului) si sub sa. Prima cazatura cand am descoperit ce "minuni" face frana fata utilizata la maxim la mica viteza. A doua cazatura cand am taiat fata unui troleibuz care, in ciuda inertiei, a oprit mai rapid decat mine. Din pacate multe probleme de fiabilitate, piese deloc, am tot incercat sa-l fac sa mearga mai repede, bani aruncati pe geam pentru niste amarati de (max.) 10km/h in plus. - ER6N - versiunea normala si A2, la scoala de soferi. Aproape noi, primele senzatii adevarate. Scapate pe jos la fiecare iesire in poligon. Si primele opinii despre motociclete. Pozitie destul de comoda, protectie la vant ioc (la 90km/h mi se parea ca ma dau cu MIG-ul decapotabil), motor decent dar ascutitoare, am inceput sa sesizez care dintre ele avea un ambreiaj obosit. Luat permisul categoria A. - Kymco People 200S - primul (aproape) maxi scuter. Model pe carburatie, km putini facuti in 10 ani de vechiul proprietar, as spune aproape nou. Racheta fata de Peugeot, demaraj super, confortabil, fasnet. Dupa 1 sezon si 4000 km am trecut la urmatoarea calitate a vietii (maxi scuter + motor) - Bandit GSF 650 - prima motocicleta. Ultimul model pe carburatie, motocicleta adusa de fam. Biris pentru (primul) proprietar din RO, care a condus-o 100km si apoi a primit interdictie de la "iubi". Desi am tinut-o doar 1 sezon si 5000km, a fost prima experienta adevarata. Motor superb, daca-l duci spre 9000 de ture devine chiar o bestie (am descoperit-o doar la sfarsit), ciclistica buna, frane OK, pozitie comoda, protectie decenta (era modelul carenat) care s-a ameliorat dupa ce i-am pus un parbriz mai mare. ABS-ul ar fi fost un mare plus, mai ales ca am fost pus in 2 situatii in Bucuresti (nu din vina mea) in care s-a dus sanie. Am descoperit placerea motorului racit cu aer si ulei: in Bucuresti puteai sa faci gratar. Am vandut-o pentru ca ma pregateam de marea iubire. - Bandit GSF 1250 GT - un adevarat touring, ca si dotari si ca tinuta de drum. Am adorat cuplul foarte mare si foarte jos (90% din cuplu disponibil de la 3700 ture, zona rosie incepea de la 10000), cutie bine etajata si a 3-a era suficienta pentru tot ce aveai nevoie in trafic (in oras si afara), fiabila (in 5 ani si 26000 km am schimbat doar consumabilele). Fiind grea si radiind suficient de multa caldura, o foloseam in ture in afara Bucurestiului. Am vandut-o pentru ca aveam chef de una cu mai putini km. - Kawasaki J300 - maxi scuterul care a inlocuit Kymco-ul. Aproape nou (<200 km), super echipat. 5 sezoane deja si nu ma mai satur. Mare, greu (200kg), dar extraordinar de fasnet si, desi sunt inca destui detractori, ma strecor cu el in 95% din locurile prin care mergeam cu Peugeot Vivacity 3. Echipat a.i. merg cu el pe orice vreme, mai putin pe zapada si polei. Revizii periodice si consumabile. Ma mai duce inca 5 ani. - Bandit GSF 1250 A - urmasa, de data asta un naked. Putini km (11000), impecabila, am completat echiparea, astept vremea buna. Sper ca in weekend-ul dinainte de 1 Mai. Per ansamblu, experiente pozitive si fericit cu ce am (avut). Nu mi-au placut: - Vespa - trotineta, directie instabila (suspensia fata isi spune cuvantul), pozitie ghemuita, daca are parbriz inalt si eu casca flip deschisa ne ciocnim sistematic, frane asa si asa. Vorbesc de modelul 300i cel nou - MotoGuzzi V7 III Stone - motocicleta aratoasa, motor amuzant, insa atat. - diverse scutere Aprilia si Piaggio - mai multe de criticat decat de laudat, in special calitatea plasticelor, duritatea seii, dinamica motorului. Asfalt uscat! Editat Aprilie 25, 2023 de pierrotlefou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.