Marco Ctn Postat Noiembrie 5, 2022 Share Postat Noiembrie 5, 2022 Salutare tuturor ! Rog un sprijin cu cateva pareri referitoare la o problema intalnita la un scuter de 150cc (https://www.znen.com/Coral-pd90571146.html) Marca : ZNEN (VMS) Model : Coral Motor : 150 cc (149,6) An : 2022 S.N. : 1P57QMJ-X La momentul achizitiei acesta avea 850 km, fiind oarecum rezolvata treaba rodajului. Am tot citit pe diverse forumuri discutii cu privire la rodajul ce trebuie respectat cu atentie si am decis sa inlocuiesc uleiul si filtrul de aer pentru a ma asigura de buna functionare. Dupa o saptamana de utilizare (cu viteze maxime 60-80 km/h) am decis sa il alerg putin pe serpentinele unui munte ce duc la 1400 m (urcat cu 40-50 km/h). La coborare, dupa ce am iesit de pe serpentine, am mentinut o viteza de 80 km/h cu cateva depasiri pana la 100 km/h. Dupa aceasta plimbare am decis sa schimb uleiul de transmisie ... fiind oarecum suspicios in ceea ce priveste schimbul la primii 300 de km din perioada rodajului (nimeni nu putea confirma daca a fost inlocuit). Baietii de la service, au eliminat uleiul vechi, si au adaugat cu o seringa noul ulei pana a inceput sa dea pe dinafara - (am citit despre aceasta metoda si se pare ca asa se executa corect...zona de umplere fiind si "joja" in acelasi timp) Coincidenta, sau nu, problema a aparut la scurt timp dupa inlocuirea uleiului de transmisie, mai exact : dupa 90km/h acesta se infraneaza, limitand brusc motorul in etape (incepe sa traga doar daca joc din acceleratie...insa tot se "sufoca") iar daca il tin blana, ruleaza intre 85-90 km/h si emite rareori pocnituri pe evacuare. Mentionez ca intre 0 si 80km/h functioneaza ireprosabil. Avand in vedere cele intamplate, am decis sa merg la alt service sa schimb iar uleiul de transmisie, optand deasemenea pt un ulei foarte bun, mineral, etc. insa problema persista. Rog cateva pareri ... eu mizez pe bujie, insa nu sunt sigur. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 6, 2022 Admin Share Postat Noiembrie 6, 2022 Nu știu ce ar putea avea. Ce îți pot spune sigur e că nu schimbarea uleiului de transmisie cauzează problema ta. De exemplu toate diferențialele au o supapă de suprapresiune pe unde iese surplusul de ulei și cred că și la scutere e la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 6, 2022 Share Postat Noiembrie 6, 2022 Am impresia ca atata poate el. Are doar 150cc si e china...lasa-l in pace... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Noiembrie 7, 2022 Share Postat Noiembrie 7, 2022 TU vrei din chinezarie de 150 cc sa scoti tot, sa mergi cu 130 Tinand cont de cum ai descris speta, cred ca este limitata la 90. NU l mai chinui ca l omori. Ca idee, un scuter mai pricopsit, de 300, se simte ok pana la 130-140. Unul de 150...cat crezi ca ar trebui sa duca? Ce zice gogu: Max. Speed (km/h), 95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marco Ctn Postat Noiembrie 25, 2022 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2022 Va multumesc pentru feedback-uri. Revin cu noi update-uri in ceea ce priveste problema intampinata si ulterior modul cum a fost solutionata (poate cineva cu probleme similare va sti ce are de facut, sau mai bine zis la ce sa se astepte). Am continuat sa il folosesc pe deplasari scurte, fara a sari de 80 km/h, insa dupa cateva zile simptomele s-au agravat considerabil. In mers, la 60/65 km/h motorul a inceput sa piarda din putere si ulterior s-a oprit. Pornea la prima apasare de buton, insa cum acceleram, dupa ce prindeam viteza de 10-15 km/h se oprea. Astfel am decis sa fac ceea ce trebuia facut…m-am deplasat la un service autorizat unde au fost identificate doua probleme: bujia si "fisa" (acea mufa care intra in bujie). Dupa inlocuirea celor doua piese, scuter-ul functiona in parametrii normali, insa dupa 20-30 de km parcursi am sesizat ca la relanti se oprea motorul. Am zis initial ca este de la avans si l-am setat un pic mai tare (nu ma pricep eu prea bine, notiunile mele in mecanica sunt extreme de limitate, insa tin sa cred ca orificiul lasat de producator pentru a seta acel “avans” este facut special pentru a ajuta in astfel de situatii). Insa reglarea avansului, pentru a mentine motorul pornit la relanti, trebuia sa fie atat de vioi incat motorul “nu se odihnea”. Motiv pentru care am revenit la service iar cei de acolo mi-au recomandat sa inlocuiesc si "bobina" (nu cunosc rolul acestei piese, insa din cate am inteles acea piesa ajuta scuter-ul sa nu moara la relanti). Acum micutul scuter ce il folosesc pe post de amuzament in weekend, functioneaza foarte bine. Totodata am sesizat ca merge mult mai lin … motorul are un mers continuu (mentionez ca in trecut, la viteze de peste 40-45 km/h simteam cum motorul functiona in balans …ca si cum aveam o galma la anvelopa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 26, 2022 Share Postat Noiembrie 26, 2022 Exprimarea - plastică, iar cunoștințele tehnice - sub zero. Eu bănuiesc că "avansul" pe care l-ai ajustat este de fapt ralantiul, iar bobina nu "ajută scuterul să nu se oprească la ralanti" ci generează tensiunea înaltă pentru bujie, tot timpul cât motorul funcționează. Sfat: dacă mai apar probleme du-te direct la service, nu încerca să le rezolvi singur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marco Ctn Postat Noiembrie 26, 2022 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2022 Multumesc pentru sfat. Exprimarea plastica vine in urma lipsei cunostintelor in domeniu...din acest motiv am apelat la acest forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.