Sari la conținut

ZX6R 2006 motorul e pa


Postări Recomandate

Va salut,

 

Am un zx6r cumparat prima oara in 2016. M-am bucurat de el 4 ani fara incidente sau probleme si apoi l-am vandut ca am zis ca vine copilu etc.

La 2 ani l-am vazut pe net si l-am cumparat inapoi. A investit destui de multi bani tipul caruia i l-am vandut.. lant , gume, placute, revopsit etc. Nu-mi dau seama daca chiar avea nevoie sa faca toate lucrurile astea dar w/e.

Cand am luat-o am avut asa un feeling ca n-ar trebui sa o mai iau dar am zis fuck it, o cunosc motocicleta, stiam ca n-a fost cazuta etc.

In primavara surpriza, ecu era prajit. Se oprea dupa 1 ora si ceva. Am cumparat alt ecu de la un prieten , m-am dus la Tng si mi-a resoftat, mi-a oprit si luminita f1 de la toba. Toate bune.

Uleiul fusese schimbat cand am luat-o in iarna asa ca nu i l-am mai schimbat, stiam ca aveam dovada.

Am mers cu ea anul trecut, am bagat si circuit pentru prima oara , toate bune.


Primavara asta am vrut sa-i fac schimbul de ulei. Din pacate filetul era dus, am dus-o la service (nu dau momentan nume), mi-au refacut filetul, verificat lant etc.

Primele simptome pe care nu le-am bagat de seama a fost ca motorul la relanti mergea mai gatuit putin, nu mereu dar avea momente cand fluctua relantiul mai mult, in rest in sarcina nu erau probleme. M-am gandit ca poate trebuie sa schimb bujiile (dar fusesera schimbate , am aflat ulterior). 

Am fost cu ea pe circuit, dupa warmup cand am vrut sa intru la a 2-a tura motorul suna ca naiba cand acceleram si deceleram. Am zis ca e de la intinzatorul de distributie, am decis sa ies si sa ma duc acasa.

Am vizitat 2 mecanici. Primii mi-au zis ca imi trebuie distributie noua (ceea ce mi s-a parut ciudat), bine ziceau ca suna cam urat si poate nu e asta.

Al 2-lea a ascultat-o putin si mi-a zis ca e nasol, se aude din josul motorului si motorul e compromis. Imi trebuie alt motor sau cine are rabdare sa desfaca si sa-l repare pe al meu ceea ce e si mai costisitor. (a fost de treaba mecanicul, mi-a explicat tot cu rabdare. Mi-a zis ca nu se baga la refacut motorul).

Am plecat spre casa cu ea.. spre casa mi s-a blocat cutia de viteze. Baga doar in viteza 1 , intra foarte greu in neutru si doar in miscare si deloc a 2-a.

 

Intreb si pe aici poate reusesc sa imi dau seama ce e de facut si nu inteleg de la ce naiba s-a stricat asa. Mi-a picat si motoru si cutia unul dupa altul la interval scurt. Ulei aveam in ea 10w40 ca doar ce ii facusem schimbul.

Prima teorie e ca mi-ar fi ramas span in motor de la refiletare. A 2-a ca mi s-a blocat pompa de ulei.

Motorul avea relativ putini km, cel putin asa cred.

 

Acum m-am resemnat cu el, am tot cautat sa-mi iau altceva desi mi-e frica sa nu-mi iau vreo teapa de zile mari :). Am zis ca ar fi timpu sa trec la miar si ma tot uit dupa ceva ce-mi face cu ochiul. M-as orienta catre un cbr1000rr dupa 2012 (am inteles ca 2009-2010 au niste probleme, manca ulei etc) sau un gixxer dupa 2012. Din pacate cand ma hotarasem pe unul sa-l vad s-a dat in 3 zile ca eram in concediu.

Imi pare rau de motoreta asta pentru ca era in stare foarte buna, cadru drept , carene originale, accesorizata (antivoblaj gpr,toba yoshimura , frana brembo, calculator cu soft tng, frane noi etc)

 

Asa ca am 3 solutii:

1. Caut motor si i-l schimb (problema e ca pot sa iau teapa si sa aibe probleme daca nu pot sa-l ascult inainte si nu stiu de unde sa cumpar);

2. Gasesc mecanic ok si priceput care imi reface motorul (mai scump dar practic am motor nou. Nu prea imi dau seama de costul total. Deci nu stiu la ce mecanic sa ma duc care s-ar baga la aceasta lucrare si ar putea sa o faca fara sa mi se strice iara dupa 500km

3. Cumpar alta, si pe asta o dau asa cuiva care are timp sa faca treburile astea , desi e pacat de ea

 

Stiu ca am scris mult, dar poate reusesc sa ma decid cum pot rezolva problema si cu alte pareri.

 

 

 

 

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Hds Sergiu a spus:

Prima teorie e ca mi-ar fi ramas span in motor de la refiletare.

Spanu nu trece de sorb,filtru ulei.

 Cam imposibil sa ajunga la biele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

Spanu nu trece de sorb,filtru ulei.

 Cam imposibil sa ajunga la biele.

Asa stiam si eu, dar dupa ce a inceput sa bata motorul si mi s-a mai blocat si cutia deja ma gandeam la toate posibilitatile. Nu inteleg cum naiba s-a blocat cutia la scurt timp.. poate ceva ce mi s-a stricat pe la motor a ajuns in rotitele alea de la cutie.  Bine pana nu desfac motorul probabil nu am cum sa aflu, si pana in toamna oricum nu mi-l desface nimeni si inca incerc sa-mi dau seama daca are rost sa-l desfac sau sa caut un alt motor. Desi cum ziceam chiar daca e mai scump as prefera sa-l refac pe asta si oricum nu stiu de unde sa cumpar altu. Mersi de raspuns!

 

Acum 32 minute, ivan pedala a spus:

Posibil sa ai un dram de noroc...desfa ambreiajul si vezi daca nu are buba, poate scapi cu bani putini si-o sperietura mare!;)

 

Bataia aia din partea de jos a motorului in turatii si decelerare nu e de la ambreiaj cu siguranta deci nu prea am ce noroc sa am :D

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Hds Sergiu a spus:

...Bataia aia din partea de jos a motorului in turatii si decelerare nu e de la ambreiaj cu siguranta deci nu prea am ce noroc sa am...

Am zis, n-am dat cu paru'...dar sa nu uiti sa ne tii la curent cu mersul operatiunilor de detectarea defectului si eventualei reparatii!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, ivan pedala a spus:

Am zis, n-am dat cu paru'...dar sa nu uiti sa ne tii la curent cu mersul operatiunilor de detectarea defectului si eventualei reparatii!:cheers:

 

Cred ca am inteles ce vrei sa zici, ca bate oala de ambreiaj. Ar trebui sa nu mai bata daca o accelerez cu ambreiajul tras, nu? Mi se pare putin probabil sa fie asta dar poate ai dreptate. Mersi de sfat

 

Acum 45 minute, ENEOS a spus:

În loc de 3 postări pe forum mai bine ai fi dat capacul ambreiajului jos, și așa nu mai mergi cu 🏍!

 

Mersi de sfat, dar prefer sa se uite un mecanic priceput ca eu degeaba dau capacul jos ca n-am de unde sa stiu cum sa apreciez. Pe premisa asta pot sa desfac si eu motorul, mai greu de evaluat daunele si de pus la loc apoi :D

 

Am pus si un video cu sunetul

 

 

 

 

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, Hds Sergiu a spus:

 

Cred ca am inteles ce vrei sa zici, ca bate oala de ambreiaj. Ar trebui sa nu mai bata daca o accelerez cu ambreiajul tras, nu? Mi se pare putin probabil sa fie asta dar poate ai dreptate. Mersi de sfat

...

Am pus si un video cu sunetul...

Nu, nu de bataia oalei de ambreiaj ziceam, acolo pot fi multe componente care pot sa cedeze si sa faca debraierea si schimbarea vitezelor imposibila...nu doar oala cu bine cunoscutele-i hibe.

Vezi ca nu se aude/vede nimic in acel clip!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Desi cum ziceam chiar daca e mai scump as prefera sa-l refac pe asta si oricum nu stiu de unde sa cumpar altu

E posibil sa nici nu-l poti repara dar nu vei afla asta decat dupa ce-l desfaci. Ar trebui vorbit cu un mecanic experimentat in reparatii de genul asta, sa-ti detalieze un pic costurile in cateva ipoteze plauzibile ca sa vezi daca are rost sa incerci sa-l repari.

Alt motor ai putea lua de la firmele specializate in dezmembrat motociclete accidentate. Acolo teoretic motoarele vandute erau cel putin functionale inainte de accident. In Franta de exemplu sunt multe astfel de firme, probabil si prin alte tari.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nici nu are sens să cauți răspunsuri.

Iar varianta cu reparatul motorului uit-o definitiv.

Piesele de origine te costă de trei ori prețul de achiziție la mobra aia.

Vorbim de costuri de peste 3000 euro, depinzând de ce ai în motor.

Ți-aș recomanda să cumperi altă mobră și de pe asta să mai vinzi ce poți la dezmembrări.

Presupun că mai mult de 1500-1700 nu ai dat pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca o sa-i caut alt motor. 

Cutia poate s-a blocat de la ceva, nu imi sarea din a 2-a sau chestii d'astea. Am inteles ca asta s-ar repara relativ usor.

Cu cine am vorbit a vandut un motor fara cutie de viteze la pretul de 2500 lei. Ceea ce n-ar fi rau. Aproximez ca un motor cu cutie ar fi 3000-3500lei si mai e montaju', cat o mai fi si ala.

 

N-am decat sa caut sau sa astept sa apara un motor.

Acum 23 ore, l.u.v a spus:

Nici nu are sens să cauți răspunsuri.

Iar varianta cu reparatul motorului uit-o definitiv.

Piesele de origine te costă de trei ori prețul de achiziție la mobră aia.

Vorbim de costuri de peste 3000 euro, depinzând de ce ai în motor.

Ți-aș recomanda să cumperi altă mobră și de pe asta sa mai vinzi ce poți la dezmembrări.

Presupun că mai mult de 1500-1700 nu ai dat pe ea.

 

Cum sa dau atata pe ea :)) am dat 3600 pe ea (cu cat am vandut-o) si m-a mai costat 500 euro calculatorul + soft + refiletare.

Mobra a fost revopsita total (nu de accident, dar era cam zgariata peste tot), schimbat lant, bujii, placute, suport numar + alte maruntisuri de fostul proprietar.

Am mers sezonu trecut cu ea vreo 2-3 iesiri lungi + un trackday. Sezonu asta dupa ce i-am schimbat uleiul am mers vreo 1000km si apoi a facut poc.

 

Motocicleta stiu ca mereu facea un ticait cateodata, era aproape insesizabil. Mi se pare ca chiar ticaitul ala s-a tranformat in bocanitu asta. Poate ca trebuia sa fiu mai atent la chestia asta si nici nu i-am facut verificare si ajustarea de valve (stiu ca se face la 20-30k km.

 

Momentan n-am decat sa-i cant vesnica pomenire.. mi-am dat seama ca bani oricum n-am acum sa iau alta ca-i am blocati deci la iarna sa iau altceva si pentru asta sa-i caut alt motor daca apare ceva.

 

Ce sa zic multumesc tuturor de raspunsuri.

 

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Gata am reinviat-o.

 

Dupa luni de asteptare am gasit un motor in stare foarte buna, m-a costat vreo 800 de euro dar mai am multe chestii de pe el pe care le pot vinde sau pastra in caz de nevoie.

L-am montat cu Dan Ionita la recomandarea lui Adi de la BBC racing (recomand cu incredere acesti oameni. Desi nu ma cunosteau prea bine m-au ajutat in fiecare pas de la gasirea motorului pana la montare).

La 7:30 ne-am apucat de treaba dat carene, motor jos, montat noul motor, la 11:15 am pornit noul motor, la 13 era gata cu tot cu carene montat , la 14 am plecat calare pe el.

Desi are ceva mai multi km ca vechiul motor (ala al meu busit) asta nu doar ca merge si se aude mai bine dar schimba cutia intr-un mare fel. Daca la ala vechi 1-2 era greoaie si la fel si restul treptelor, la asta schimba singura.

 

M-a dus 1000-1100 euro toata treaba dar ma declar multumit. Motorul merge mai bine ca niciodata. I-am bagat bel ray exs 10w50 si pot sa zic ca-mi place mult cum se comporta.

 

Am desfacut si capacul de la ulei la aia veche, sincer sa fiu sita era curata, span nu era acolo. Nu-mi dau seama ce s-a intamplat cu el ca n-aveam chef sa stam sa il desfacem.. si oricum nu mai conta. Dar am eliminat varianta ca s-a stricat de la span.

Am avut mare noroc ca am dat de niste oameni foarte ok, si pe langa asta am mai invatat cate ceva. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am avut 4 astfel de motociclete sunetul respectiv apare prima data pe frana de motor daca tot nu schimbi distributia incepe sa se auda tot timpul exact ca al tau, asta inseamna ca lantul este mai larg si  intinzatorul numai compenseaza uzura lantului. Un kit de distributie pe original este aproximativ 1400 de lei intinzator si lant, fara patine cu ocazia asta faceai si jocul termic (pe care nimeni nu prea il face)   . Si este stiut de altfel ca 05-06  este problematic pe partea de transmisie insa motorul nu prea are moarte daca nu iti bati joc de el. Iti zic asta fiindca la una din fostele ninja exact acelas an am fost nevoit sa schimb harta si o furca si intamplator ne am uitat si la cuzineti care aratau ca noi si asta la peste 50k  km de abuz stradal. https://bikers24.ro/distributie-completa-kawasaki-ninja-zx-6r-zx-6rr-2003-2006-120531475

 

Screenshot_20240211_111227_com.opera.browser.jpg

Screenshot_20240211_111223_com.opera.browser.jpg

Editat de Laur Puia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa fiu si eu ma gandesc acum daca a fost distributia sau nu.. dar nici nu mai conteaza pentru ca mi se stricase si cutia. Dar se auzea foarte urat pe decelerare si urat pe accelerare, dar se ausea ca un ciocanit. Aveam si probleme cu compresia cred si nu prea mergea cum trebuie la relanti.

Ma costa 2000 distributia probabil cu tot cu montaj + cutia cat o mai fi fost sa o repar poate si 1000de lei pe putin.

Am avut un f4i care avea sunet la distributie dar suna altfel fata de asta.

 

Primul mecanic mi-a zis ca ar fi distributia si mi-a aruncat un pret de 3000 de lei ceea ce mi s-a parut mult si mi-a zis ca oricum n-are timp ca in iarna etc.

Al doilea mi-a zis ca se aude urat si se aude in josul motorului si ca ar fi bataie de biela si sa-mi caut alt motor, distributia zicea ca se aude diferit.

 

Nici nu prea mai conteaza acum sincer ca deja am schimbat motorul si sunt destul de multumit de cum merge mai ales de cutie.. care schimba infinit mai bine decat schimba a mea.

Mersi de opinie! O sa desfac motorul vechi mai in vara sa ma uit prin el sa vad daca vad ceva ciudat.

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...