turanoid Postat 19 ore în urmă Autor Share Postat 19 ore în urmă Aer statut aici,asa ca deschidem fereastra un pic. Salutam stimabilii.Cu aceasta ocazie v-as intreba ce pareri aveti despre toleranta in ghiduri supapa .S-au pus supape/ghiduri Duell dedicate Dnepr,iar la 7-8 sutimi a lipit supapa evacuare.Ghiduri realezate la 8mm dupa presarea in chiulasa.Acum am regaozat ,sa tot fie 12-13 sutimi.Supapa admisie nu are niciun semn de strangere/puncte de contact;parca mi-e mila sa-i maresc ghidul.Producatorul zice parca 15 sutimi,max 25.Mai bine-i puneau doua muzicutze 2T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă On 7/29/2025 at 10:31 AM, m72story said: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă 3 hours ago, turanoid said: Aer statut aici,asa ca deschidem fereastra un pic. Salutam stimabilii.Cu aceasta ocazie v-as intreba ce pareri aveti despre toleranta in ghiduri supapa .S-au pus supape/ghiduri Duell dedicate Dnepr,iar la 7-8 sutimi a lipit supapa evacuare.Ghiduri realezate la 8mm dupa presarea in chiulasa.Acum am regaozat ,sa tot fie 12-13 sutimi.Supapa admisie nu are niciun semn de strangere/puncte de contact;parca mi-e mila sa-i maresc ghidul.Producatorul zice parca 15 sutimi,max 25.Mai bine-i puneau doua muzicutze 2T. Am avut pe un Ural 650 ghiduri de Lada 1500 din fonta cu supape auto, toleranta de 4 sutimi conform specificatiilor date de producatorul de ghiduri si supape. Au mers perfect pe caldura mare (canicula in iulie) dar eram in perioada de rodaj si nu am forjat-o ca sa vad ce zice dar nu cred ca ar s-ar fi lipit deoarece nu am mers cu ea batraneste. Daca la 7-8 sutimi s-au lipit ceva nu a fost bun si s-a dilatat prea mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat 13 ore în urmă Autor Share Postat 13 ore în urmă Exact...4 sutimi spec Lada,motor racit apa.Racit pe briza interjudeteana si tot n-a lipit in iulie...Duell u la 0 grade s-a zaharisit pe dánsa.De obicei supapele automotive (racire apa)se dilata mai mult in regim de briza. Am gasit 2 sutimi diferenta,la aceeasi temp. intre cele doua tipuri.Spre ex.supapa mt dilatare sub una sutime,pe cand o supapa diesel aceeasi dim.,+2 sutimi.Intracomunal s-au mai pus supape tractor Deutz racit aer,cu succes.Probabil aici ghidurile de bronz Duell sa fie de tot rahatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă 12 hours ago, turanoid said: Probabil aici ghidurile de bronz Duell sa fie de tot rahatul. Eu nu am incredere in ghidurile de bronz, consider ca cele de fonta sunt mai bune. De exemplu batrana Dacia 1300 avea ghiduri de fonta, nu am gasit niciodata ghiduri uzate la Dacii iar tatal meu mi-a confirmat ca nu se uzau el reparand mii de motoare la viata lui. Practic ceda chiulasa inainte sa se uzeze ghidurile iar asta se intampla dupa 3-400.000 de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat 45 minute în urmă Autor Share Postat 45 minute în urmă La momentul recondifionarii chiulaselor,n-am avut in proximitate un strungar bun sa-mi rectifice la dim.ghidurile de fonta achizitionate,asa ca le-am luat pe astea.Pe considerentul ca sint ,,de firma",in pereche cu supapele.Dar daca calca prost culbutorii,haleste orice fel de ghid.Din exces de zel i-am pus odata ghiduri din USA pt HD..Au tinut muuult mai putin ca cele di pi stock... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat 38 minute în urmă Share Postat 38 minute în urmă 1 minute ago, turanoid said: Dar daca calca prost culbutorii,haleste orice fel de ghid. Corect, citisem undeva pe un forum sau grup de facebook de boxere rusesti din USA ca unii au rezolvat problema inlocuind culbutorii cu unii de masina Honda (parca) care aveau alt unghi de apasare pe supapa si nu mai impingea supapa in peretele ghidului de supapa. Am un motor de Dnepr reconditionat dar pe care nu am apucat nici macar sa-l pornesc, am pus ghiduri aftermarket de Fiat imperecheate cu supape auto dar am mesterit si culbutorii sa calce in centrul supapei, inainte cam calcau din margine. Cred ca o sa pun motorul pe M72-ul meu ca sa-l testez si sa-l rodez, nu mai am Dnepr si parca as trece la 12V pe M72. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.