Sari la conținut

Cum se verifica uleiul la scuter?


lulu_viteza
 Share

Postări Recomandate

Acum 10 ore, lulu_viteza a spus:

Unii spun ca trebuie infiletata joja: https://www.youtube.com/watch?v=ZU_Us8W2Uto altii spun ca nu trebuie infiletata: https://www.youtube.com/watch?v=yZ9Z60EhheE

În manual nu scrie nimic in acest sens.

 

Cum e corect?


Variaza de la model la model. Foloseste procedura de verificare a nivelului specificata in manualul modelului. La unele atelaje iti zice sa o insurubezi, la altele sa nu o insurubezi etc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un Piaggio Liberty de 125cmc, iar în manual nu am găsit nimic concret. Am căutat și în manualul de service și în cel de utilizare.

 

Eu, de cînd mă știu, la toate scuterele, utilajele, cositoarele, drujbele etc. am măsurat cu joja neînfiletată (e drept că n-am avut Piaggio).

Acum, pentru Liberty  pe net sunt zeci de tutoriale care susțin că trebuie neapărat înfiletată  și tot la fel de multe (zeci sau chiar sute) care spun că  în niciun caz nu se înfiletează.

 

Caut un document oficial sau pe cineva care știe sigur cum se face la Liberty 125 model nou.

 

Mi se pare o aberație să necesite înfiletare, dar la italienești nu mă miră nimic și e posibil ca cei de la Piaggio să fi făcut și asta tot "în stilul propriu".

 

Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125?

Editat de lulu_viteza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, lulu_viteza said:

Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125?

Știu băieții de la service-ul The Bike Hub. Suni la ei și te luminează. Dacă vrei poți să-i vezi și să-i saluți, sunt pe Nuțu Ion, pe la giratoriul ăla din Sebastian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kagemusha a spus:

Știu băieții de la service-ul The Bike Hub. Suni la ei și te luminează. Dacă vrei poți să-i vezi și să-i saluți, sunt pe Nuțu Ion, pe la giratoriul ăla din Sebastian


Fara sa dau mai multe detalii, nu prea m-as baza pe servisul respectiv. 

Acum 5 ore, lulu_viteza a spus:

E un Piaggio Liberty de 125cmc, iar în manual nu am găsit nimic concret. Am căutat și în manualul de service și în cel de utilizare.

 

Eu, de cînd mă știu, la toate scuterele, utilajele, cositoarele, drujbele etc. am măsurat cu joja neînfiletată (e drept că n-am avut Piaggio).

Acum, pentru Liberty  pe net sunt zeci de tutoriale care susțin că trebuie neapărat înfiletată  și tot la fel de multe (zeci sau chiar sute) care spun că  în niciun caz nu se înfiletează.

 

Caut un document oficial sau pe cineva care știe sigur cum se face la Liberty 125 model nou.

 

Mi se pare o aberație să necesite înfiletare, dar la italienești nu mă miră nimic și e posibil ca cei de la Piaggio să fi făcut și asta tot "în stilul propriu".

 

Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125?


Din ce an este? Din ce am gasit in manualele de pe net, trebuie cu joja infiletata.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Mihai Daniliuc a spus:

La Piaggio Medley trebuie înșurubată joia pentru măsurare corectă, scrie și în manual. 


A, daca scrie in manual, asa se face, clar! 

Oricum, diferenta ar trebui sa fie mica, probabil ca intre jumatate si maxim pe zona hasurata a jojei, ca doar n-o avea filet de 5 cm adancime...

Eu, daca n-as gasi concret nicaieri in manual as face o medie intre mijlocul zonei hasurate cu joja infiletata si mijlocul jojei cu ea neinfiletata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuterul e din 2023, modelul IGET. Eu n-am găsit niciun manual pentru Liberty IGET in care să scrie cum trebuie făcut. Am găsit însă o mulțime de tutoriale pe net în care unii se jură că trebuie desfiletat și în niciun caz să nu înfiletez , iar altele în care alții se jură că trebuie neapărat înfiletat și în niciun caz altfel.

 

Eu de obicei merg pe ideea că mai bine un strop mai mult (dar nu exagerat de mult) decât mai puțin, dar când am schimbat filtrul de aer l-am găsit plin de ulei și provenea din motor deoarece la scuterul ăsta filtrul nu se unge cu ulei. Acum, nu știu ce să zic, o fi fost ulei din cauză că a depășit nivelul sau o fi fost din cauza că l-am aplecat pe o parte cândva. Aș vrea deci să clarific treaba.

 

Corespondența neînfiletat-înfiletat e cam așa:

neînfiletat full - înfiletat depășește maxim

neînfiletat la jumate - înfiletat depășește puțin maximul

neînfiletat minim - înfiletat e puțin peste mediu

 

Trebuie lămurit cum e corect, nu se poate să fie bine în ambele feluri.

Editat de lulu_viteza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca e asa nou, de ce nu te adresezi unui dealer?! Banuiesc ca e inca in garantie si reviziile ar trebui facute la un service autorizat, deci, de ce-ti bati capul si nu te duci la ei sa-ti arate cum trebuie masurat?

Darvezi ca mie mi-a spus un dealer (Kawasaki) acum ceva ani, ca mai bine un pic sub minim decat peste maxim. Ca cica peste maxim e mai periculos pentru motor decat sub minim. Nu am verificat, eu la un moment dat m-am prins ca e sub minim cand mi s-a aprins becul de ulei in timp ce urcam o panta si la completare am constatat ca aveam 1 litru din 3. Deci nu te lua neaparat dupa mine. 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Ruginel said:

Fara sa dau mai multe detalii, nu prea m-as baza pe servisul respectiv. 

Fără acele detalii "vorbim discuții"... Și poate și cu ele ar fi la fel.

În sprijinul postului tău, trebuie să spun că am fost cu multe motociclete la service în România, de obicei în garanție, și de cele mai multe ori nu am fost mulțumit de serviciile oferite, mai ales că am văzut ce s-a făcut la acele motociclete. Lucrări făcute superficial, unele facturate dar nefăcute etc. Dar băieții ăia sunt oficial calificați pentru munca asta, ceea ce noi nu putem spune. Mă îndoiesc că nu știu să dea un răspuns la întrebarea asta. Și eu sunt cel mai frumos, cel mai înalt, cel mai priceput și așa mai departe. Numai că nu am acte care să o dovedească.

Cunosc personal (și apropiat, pe unii dintre ei) mai mulți mecanici de la Motodynamics, Dual Motors, Motorteam, Indian (ASP Grup East), The Bike Hub, Ducati, GoRacing, Bardak și alte câteva firmulițe mai mici sau mai mari, inclusiv "privați" (cum ar fi Andu, George sau Cesar - Grant Racing Garage, spre exemplu). Niciunul dintre ei nu era născut atunci când eu mergeam cu motocicleta. Probabil niciunul dintre ei nu face treburile așa de bine cum le fac eu, sau cum le-aș face eu. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că nu sunt buni sau chiar foarte buni meseriași.

Fără legătură cu topicul de față, în urmă cu șapte-opt ani eram la Cesar să las o motocicletă pentru un upgrade la suspensii și am asistat din fundal, ca să zic așa, la o scenă despre care am citit aici pe forum, mai târziu, prezentată sub cu totul altă formă, Cesar fiind făcut cu ou și cu oțet. Protagonistul era un user autodidact (care a învățat foarte repede să pună genunchiul jos, să polizeze scărițele și să facă orice altceva foarte bine, chiar excepțional) care-i spunea lui Cezărică ce vrea de la motocicletă, la care Cesar i-a spus ce se poate face și ce ar trebui să se facă. Omul nostru a fost de acord dar treaba nu a ieșit cum a sperat el și, așa cum am spus, treaba a fost prezentată cu totul altfel aici pe forum și unii chiar "au pus botul" la ceea ce s-a scris. Morala, concluzia sau ce o fi ea, o trage fiecare...

 

47 minutes ago, lulu_viteza said:

Trebuie lămurit cum e corect, nu se poate să fie bine în ambele feluri.

Mergi la service, nu ai ce pierde. Dacă nu ai încredere în ei, scrie la Piaggio Italia și vei avea un răspuns competent.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfuaa, chiar, ce mai face Cesar ca n-am mai auzit nimic de el de ani de zile, de cand lucram in bransa?!

 

 

Si da, cred ca cea mai buna idee dintre toate, sa scrii la Piaggio. Infailibila. Pe importatorii sau dealerii romani nu m-as baza, am avut personal niste discutii in care am constatat ca unii stiu mai putin despre mobrele pe care le vand sau serviseaza decat mine care nu avusesem vreodata vreuna.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

59 minutes ago, Bugytech said:

Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri.


Ești conștient ca nivelul uleiului se verifică și la anumite intervale de timp, nu doar după schimb? Sau ca unele scutere consumă ulei între schimburi? Sau ca la schimb nu se scurge absolut tot uleiul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Bugytech said:

Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri.

Așa am făcut și nivelul era mult peste limită chiar cu joja desfiletată. A trebuit să scot din el cu seringa. La schimb rămân cel puțin 50-100ml prin motor oricât de bine l-ai scurge.

Cât scrie în manual intră doar când e scuterul nou, apoi chiar dacă uleiul e cald și-l scurgi bine ,tot rămâne prin pompă, prin galerii și pe unde o mai fi. Nu te poți baza pe asta, trebuie verificat la jojă.

 

Editat de lulu_viteza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Kagemusha a spus:

Fără acele detalii "vorbim discuții"... Și poate și cu ele ar fi la fel.

În sprijinul postului tău, trebuie să spun că am fost cu multe motociclete la service în România, de obicei în garanție, și de cele mai multe ori nu am fost mulțumit de serviciile oferite, mai ales că am văzut ce s-a făcut la acele motociclete. Lucrări făcute superficial, unele facturate dar nefăcute etc. Dar băieții ăia sunt oficial calificați pentru munca asta, ceea ce noi nu putem spune. Mă îndoiesc că nu știu să dea un răspuns la întrebarea asta. Și eu sunt cel mai frumos, cel mai înalt, cel mai priceput și așa mai departe. Numai că nu am acte care să o dovedească.

Cunosc personal (și apropiat, pe unii dintre ei) mai mulți mecanici de la Motodynamics, Dual Motors, Motorteam, Indian (ASP Grup East), The Bike Hub, Ducati, GoRacing, Bardak și alte câteva firmulițe mai mici sau mai mari, inclusiv "privați" (cum ar fi Andu, George sau Cesar - Grant Racing Garage, spre exemplu). Niciunul dintre ei nu era născut atunci când eu mergeam cu motocicleta. Probabil niciunul dintre ei nu face treburile așa de bine cum le fac eu, sau cum le-aș face eu. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că nu sunt buni sau chiar foarte buni meseriași.

Fără legătură cu topicul de față, în urmă cu șapte-opt ani eram la Cesar să las o motocicletă pentru un upgrade la suspensii și am asistat din fundal, ca să zic așa, la o scenă despre care am citit aici pe forum, mai târziu, prezentată sub cu totul altă formă, Cesar fiind făcut cu ou și cu oțet. Protagonistul era un user autodidact (care a învățat foarte repede să pună genunchiul jos, să polizeze scărițele și să facă orice altceva foarte bine, chiar excepțional) care-i spunea lui Cezărică ce vrea de la motocicletă, la care Cesar i-a spus ce se poate face și ce ar trebui să se facă. Omul nostru a fost de acord dar treaba nu a ieșit cum a sperat el și, așa cum am spus, treaba a fost prezentată cu totul altfel aici pe forum și unii chiar "au pus botul" la ceea ce s-a scris. Morala, concluzia sau ce o fi ea, o trage fiecare...

 

Mergi la service, nu ai ce pierde. Dacă nu ai încredere în ei, scrie la Piaggio Italia și vei avea un răspuns competent.

 


Experienta personala cu servisul a fost degeaba. Adica am dat banii degeaba. :) Au pus pulei cu mult peste nivelul maxim (geamul de vizitare era acoperit complet, trebuia sa inclini motocicleta in cealalta directie ca sa coboare “aerul”. 
 

Maneta de ambreiaj avea jocul facut 2 mm. Asa cum recomanda manualul…doar ca manualul recomanda 2 mm la capatul care pivoteaza, nu la capatul manetei asa cum a fost facut. 
 

Acestea fiind observate, am zis sa dau jos uleiul din cutie si cardan, intuitia imi zicea ca ceva pute. Eu le-am zis sa mi-l schimbe, desi nu se cerea asta la revizia de 1000. Busonul magnetic de la cardan avea pe el o cantitate generoasa de pilitura. De la service la mine acasa sunt 5-6 km. Pilitura aia nu a fost adunata in 5-6 km. Iar daca a fost facuta, ma indoiesc ca mecanicul a lasat acolo pilitura. Orice mecanic da cu o carpa. Desigur, operatiunea a fost facturata.

 

Initial am incercat sa vorbesc cu ei, am plecat de la nivelul de ulei. Mi s-a spus ca este cantitatea recomandata de producator…da, era intr-adevar recomandata de producator pentru modelul anterior. Cand am vazut ca sunt trimis la plimbare cu “lucram dupa manual”, am lasat-o moarta si nu am mai trecut pe acolo. 
 

La ceva vreme am mai gasit niste motociclete cu servisul facut acolo. Toate aveau uleiul peste maxim. De ce!? Habar nu am. :) 

 

Acum cateva zile o prietena mi-a povestit ca dupa ce a dus motorul pentru o revizie a inceput sa ii fiarba in trafic la putin timp dupa ce a plecat. Aparent nu s-a pus antigel.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...