Sari la conținut

Motor Jawa


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

iata cu ce se ocupau tovarasii nostri intru comunism cehi prin 1963.construiau motoare de motocross si inca competitive.mentionez ca in aceea vreme constructorii japonezi nu prea stiau cu ce se mananca MX-ul,iar in 1964 Joel Robert devenea campion mondial MX la 250 pe un CZ de uzina.ce vremuri! :grinbandit:

si inca vateva poze:

post-10713-1170163258_thumb.jpg

post-10713-1170163284_thumb.jpg

post-10713-1170163310_thumb.jpg

post-10713-1170166647_thumb.jpg

post-10713-1170166673_thumb.jpg

post-10713-1170166723_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

mi se pare mie sau e in 5 trepte? :grinbandit:

da e in 5 trepte.motor constructie caseta[nu se desparte in doua orizontal sau vertical ci doar prin doua capace laterale poti scoate prin stanga ambielajul si prin dreapta cutia].ambreiaj uscat cu 4 discuri ferodo.27 cp la 6750 rpm[initial,adica in 1963].destul de cool,ai? :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai atins la corda sensibila, imi plac doar cehoaicele. CZ-ul meu 175 sport model 471 are pinion de 52 pe spate si e in varianta de sosea . Din motor am pinioane de 14 -trage de rupe, si de 16 -cu o persoana fuge frumos. uite si poza cu Cz-ul meu din 1970post-15613-1170272327_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:grinbandit: :bigstar: :baldy:

M-ai atins la corda sensibila, imi plac doar cehoaicele. CZ-ul meu 175 sport model 471 are pinion de 52 pe spate si e in varianta de sosea . Din motor am pinioane de 14 -trage de rupe, si de 16 -cu o persoana fuge frumos. uite si poza cu Cz-ul meu din 1970post-15613-1170272327_thumb.jpg

si eu am avut doua CZ-uri sport de 175[unul cu pompa de ulei,ca al tau si unul simplu].sunt motoare nervoase.acum am un hibrid CZ-Jawa[cadru de CZ 175 Sport si motor de Jawa 350]dar din pacate nu am acte pe el.al tau arata fain.sa te tina mult si bine! :haha:

post-10713-1170304683_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal. oftez cand privesc poza aia ...crom oglinda, toba mea are 25 de ani... :baldy: . al meu este si el fara pompa, inaintea erei noastre...ante'89, tata folosea ulei de amestec ...de care era sa se amestece cu benzina...si asa s-a dus o reparatzie de cilindru si ambielaj- dupa care a anulat pompa ( care s-a infundat de la impuritatile din uleiul ala - asa mi-a zis). S-au dus si comenzile originale de pe ghidon , acum sunt de la o TULA , buretele sei s-a facut faina -e din '70 motoru' si am pus unul de Hoinar-si e mai ingust :bigstar: Un kilometraj ieftin si bun de la acel model-din poza cu 160 pe ceas as putea spera de pe undeva? :grinbandit: A reusit tata sa-mi bage motoru asta in cap si ...restu a venit de la sine ...IMI PLAC TOATE MOTOARELE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un CZ sport 250 din '75 si merge de rupe.Sunt motoare de suflet.

Asfalt uscat.

Ceva piese aveti?

mosul meu ( sunt la a 4 PATRA generatzie de motociclisti in familie) a avut asa ceva...il luam la baza cind zicea ca ala al lui prindea 140...si era prin '77...zicea ca sunt turbate, da pretentzioase in reglaj ( 2 cilindri care nu se pot regla chiar dupa carte...tre si ureche muzicala)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sfarsit am si yo comunista mea! :grinbandit:

intr-adevar greu cu reglajele la 2 cilindri mai ales ca acum fac asta,desi am zece ani in mec . auto!dar sunt HAPPY !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faptul ca nu sunt singurul care e inamorat de fierataniile cehe ma bucura.la mine totul a inceput in 1998 cand varul meu si-a luat o Jawa de 250 din 1957.in scurt timp am invatat si eu sa manuiesc ghidonul batranei doamne si microbul m-a doborat.de atunci am avut pe putin vreo douazeci de motociclete dar tot Jawele si Cz-urile raman pe locul intai ex-equo.visul meu acuma e sa pun mana pe o Jawa 500 OHC[un model destul de rar produs intre 1952-58]cu motor doi cilindri in patru timpi.Nu e Triumph sau BSA dar e mai rara ca unul si e JAWA! :grinbandit:

post-10713-1170536998_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sfarsit am si yo comunista mea! :bigstar:

intr-adevar greu cu reglajele la 2 cilindri mai ales ca acum fac asta,desi am zece ani in mec . auto!dar sunt HAPPY !!!

uite ce am vazut eu la reglaje: platinile la 0.4mm, apoi la ceas pistonul dinspre dinam-care ramane asa, apoi celalalt. pornesti jucareaua, si rotesti usor platoul (care e usor slabit) de la pistonul 2 pana se aude rotund. doar asa a reusit sa scoata fum pe doua tobe si la turatzii mici.- asa am vazut la tata ca facea la unu cu un cz250... :baldy:

 

si pt. kyvacka ...mosul meu a avut jawa 250-din 61, a urmat un bmw r27, cz 250 sport....si 2T l-au uns bine la suflet...la genunchi, coate.....da' r27 cand a vazut pretzul de catalog...apoi a urmat tata cu cz175- la insistentzele lui mosu' ( fara 2T in 2 cilindri) pe care l-a vandut ...da' l-a luat inapoi...si e al meu. De curand am gasit la fier vechi ( ce uoameni !!!! ) un cz model 450... am cateva piese si voi face ceva de chinuit la munte ( el pe mine sau eu pe el-cum o fi norocu') Pe langa toate tata a avut skoda 120, acum are fabia...DECI NUMA' CEHOAICE. faine, nervoase( mai putzin 120u), usor de intretzinut ( cz-u a mers si cu avans de 1mm si cu 6mm) si bineintzeles eu , la anisorii mei ma dau in oras cu o jawa babetta210. Aia a ta e prima poza pe care o vad cu asa o jawa-4T ,500cmc...mi-ar place sa o ating. Sal, si bucurati-va de cehoaice. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Calin CZ:sal.jawa 500 e o dezvoltare a masinilor de cursa care au aparut la mijl;ocul anilor `30 si erau bicilindri de 500 cm3,in patru timpi cu supraalimentare prin compresor Roots.mai jos poti vedea niste poze interesante.

post-10713-1170597177_thumb.jpg

post-10713-1170597234_thumb.jpg

post-10713-1170597351_thumb.jpg

post-10713-1170597587_thumb.jpg

post-10713-1170597726_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

uite ce am vazut eu la reglaje: platinile la 0.4mm, apoi la ceas pistonul dinspre dinam-care ramane asa, apoi celalalt. pornesti jucareaua, si rotesti usor platoul (care e usor slabit) de la pistonul 2 pana se aude rotund. doar asa a reusit sa scoata fum pe doua tobe si la turatzii mici.- asa am vazut la tata ca facea la unu cu un cz250... :bigstar:

 

 

:grinbandit: le faci la ceas pe amandoua! nu dupa ureche! asta daca ai compresia la fel pe ambii cilindrii. daca nu, tot pe ceas le reglezi numai ca ii pui avans mai mare pe cel cu compresia mai mica, oricum nu mai mult de 0.25 mm in plus! gizas! si daca vreti sa pastrati motoarele astea cat mai mult si cat mai aproape de original schimbati aprinderile oameni buni! desi nu ar mai fi 100% originale ca ansamblu piesele ar rezista mult mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:grinbandit: le faci la ceas pe amandoua! nu dupa ureche! asta daca ai compresia la fel pe ambii cilindrii. daca nu, tot pe ceas le reglezi numai ca ii pui avans mai mare pe cel cu compresia mai mica, oricum nu mai mult de 0.25 mm in plus! gizas! si daca vreti sa pastrati motoarele astea cat mai mult si cat mai aproape de original schimbati aprinderile oameni buni! desi nu ar mai fi 100% originale ca ansamblu piesele ar rezista mult mai mult!

cred ca esti de acord ca o diferenta de 0,25 mm la o comunista nu poate fi atinsa decat cu totul accidental.mai ales de unul care nu a mai facut treaba asta niciodata.mai degraba vorbim aici de diferente in practica de ordinul milimetrilor care sunt extrem de daunatoare motorului.aici sunt de acord cu tine ca o aprindere electronica e mult mai buna insa si asta trebuiebine pusa la punct si daca o pui pe un motor deja uzat nu ai facu mai nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cred ca esti de acord ca o diferenta de 0,25 mm la o comunista nu poate fi atinsa decat cu totul accidental.mai ales de unul care nu a mai facut treaba asta niciodata.mai degraba vorbim aici de diferente in practica de ordinul milimetrilor care sunt extrem de daunatoare motorului.aici sunt de acord cu tine ca o aprindere electronica e mult mai buna insa si asta trebuiebine pusa la punct si daca o pui pe un motor deja uzat nu ai facu mai nimic.

 

 

0.25 mm mai greu. dar din 0.10 in 0.10 poti sa atingi cu un pic de antrenament! in fond daca stai si te joci cu comparatorul vreo 2-3 ore incontinuu iti faci mana imediat! :grinbandit: evident, daca platinile si suruburile sunt bune! :bigstar:

 

iar o aprindere electronica pusa pe un motor uzat dar care merge nu face nimic rau, dimpotriva ii reduce rata de uzura fata de platina! in loc de 10.000 de km sa zicem cat ar mai merge un motor oarecare sigur il duce in 15.000 daca nu chiar mai mult. o aprindere electronica slaba, cu diferente mari intre trageri este in orice caz net superioara uneia pe platini unde diferentele intre trageri sunt pur si simplu enorme. de aici castigi putere, consum si fiabilitate! putere pt. ca pistoanele se franeaza unul pe altul mult mai putin, consum tot din cauza asta si fiabilitate tot din cauza asta! asta, asa vorbind strict de setul motor! ca altfel daca aprofundam: daca ambii cilindrii merg la fel (sau ambele motoare, ca practic mai ales la 2t sunt 2 motoare complet separate) segmentii se vor uza la fel (sau daca sunt uzati inegal o aprindere programabila va oferi un timing bun), cilindrii la fel, pistoanele, ambielajul(ambielajele), pinionul de transmisie primara, lantul de transmisie primara, oala mare de ambreiaj, ambreiajul, cutia de viteze, pinionul de transmisie finala de la motor, lantul, pinionul de transmisie de la roata, rulmentii, chiar cauciucul de spate se vor uza mai putin datorita faptului ca motorul va merge uniform si nu va mai primi suturi neregulate. de primit suturi tot vor primi respectivele componente pt. ca fiecare "explozie" (de fapt amestecul nu explodeaza, el arde, daca explodeaza partial se numeste ca motorul detoneaza, daca explodeaza total se numeste ca motorul merge in regim de autoaprindere, regim care nu e bun decat in cazul motoarelor diesel.) este un "sut" de putere. dar marea diferenta e ca daca este primit sutul la intervale regulate inertia pieselor in miscare va fi aceeasi, implicit pierderile de putere mai mici si implicit si fiabilitatea va creste pt. ca un motor este calculat ca un tot unitar. si aceasta inertie a pieselor este luata in calcul cu mici marje de eroare in cazul motoarelor cu sisteme de aprindere pe platina. lurcu bun pt. upgrade pt. ca un motor facut pt. platina va fi mult mai fiabil cu o ap. electronica deoarece el este supradimensionat. in plus tot datorita faptului ca diferentele dintre trageri vor fi mult mai mici decat in cazul platinelor vibratiile vor scadea foarte mult. de aici oricine care stie un pic de fizica elementara isi poate da seama ce se intampla. este benefic pt. toata motocicleta.

 

p.s. stiati ca o platina pierde aproximativ 10% din scantei? nu ca le da aiurea... le pierde pur si simplu? fenomenul se numeste "zborul platinei" si se intampla din cauza arcului care nu face fata turatiilor mari. de asta majoritatea motoarelor de productie de serie nu trec de 6000 de ture in sarcina! unii ar da vina pe avansul fix! sigur, si asta este un impediment dar cel mai mare este platina! :baldy: motoarele de curse aveau arcuri mult mai dure dar si durata lor de viata era mult mai mica!

 

p.p.s. @kyvacka: am explicat multe lucruri pt. cei care nu stiu, nu le-am explicat pt. tine, stiu ca tu le stii! :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu obiectez la lucruri de bun simt.pur si simplu ziceam ca la un motor cu doua[sau mai multe]ruptoare e aproape imposibil sa reglezi aprinderea la fel:sa o luam pe rand:joc[chiar daca mic]pe axul ciocanelului,jocuri[chiar daca mici]ale pistonului in bolt si pe fusul maneton,imprecizia stabilirii punctului mort,jocuri in platoul contactelor etc.is o gramada de chestii care adunate dau diferentele de reglaj.si in alta ordine de idei la un motor cu mai multi cilindri alimentati cu totii de acelasi carburator nu o sa ai niciodata acelasi amestec in toti asa ca chiar daca ai avea aprinderea in exact acelasi moment tot ar fi diferente notabile.de aceea se si practica carburatoarele multiple si mai nou injectia electronica care uniformizeaza amestecul in cilindri.bineinteles apar inerentele dificultati in sincronizarea carburatoarelor dar asta e,nici un sistem nu e perfect insa unele au mai multe avantaje ca altele.paradoxal[si contrar a ceea ce ar putea crede cineva]un motor cu doi sau mai multi cilindri la care fiecare cilindru este alimentat de carburatorul sau consuma mai putin ca un motor alimentat de un singur carburator la aceeasi putere dezvoltata.poti sa ma contrazici daca crezi ca nu-i asa. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu am de ce sa te contrazic. ai perfecta dreptate! :grinbandit: eu doar am expus diferentele dintre platina si aprinderea electronica! :bigstar:

 

si orice ar fi se pot masura si aprinderea programata sa dea avansul optim incat motorul sa mearga uniform! evident, greu si evident conteaza in primul rand pasiunea si cunostintele despre motoare!

 

normal ca un motor cu cil. alimentati de carb. diferite o sa mearga mai bine, o sa fie mai fiabil si o sa consume mai putin! "de ce?" o sa intrebe multi! pt. ca fiecare carb o sa aiba grija de fiecare cilindru, turbulentele care se opun o sa fie mai mici (in special in cazul motoarelor 4t MULT mai mici) iar fluxul va fi mult mai bun! la fel si omogenizarea si turbulentele care duc la cilindru! :baldy:

 

multi oameni spun ca un carb. pe 2, 3, 4...etc. cilindrii consuma mai putin! da si nu!!!! da pt. ca sunt prosti si nu stiu sa regleze acel carb! daca vreun mecanic va va spune asa ceva vreodata sa fugiti de el cat puteti!!! mai multe carburi inseamna amestec optim pt. fiecare cilindru. punct. performanta, economia si fiabilitatea merg mana in mana. la un motor de uz civil in special. la cele de performanta (curse de orice gen) fiabilitatea este sacrificata. si consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mosul meu ( sunt la a 4 PATRA generatzie de motociclisti in familie) a avut asa ceva...il luam la baza cind zicea ca ala al lui prindea 140...si era prin '77...zicea ca sunt turbate, da pretentzioase in reglaj ( 2 cilindri care nu se pot regla chiar dupa carte...tre si ureche muzicala)

in anii 70-80 cz sport 175 i-i dadea fum in nas cz-ului de 250.

 

@Calin CZ:sal.jawa 500 e o dezvoltare a masinilor de cursa care au aparut la mijl;ocul anilor `30 si erau bicilindri de 500 cm3,in patru timpi cu supraalimentare prin compresor Roots.mai jos poti vedea niste poze interesante.

am vazut zilele astea o bijuterie din asta in Constanta si era bijuterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: c amintiri faine...prima mea motocicleta personala a fost un cz de 175....apoi 250 d cross

si eu sunt la a 3-a generatie de motociclisti...

nasul meu a fost campion national la motocross in '68 pe una din bestiile astea.

ce poze faine am vazut cu el si cu nasa mea....

ma apuca nostalgia si am chef d mecanica...v-am pupat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iata cu ce se ocupau tovarasii nostri intru comunism cehi prin 1963.construiau motoare de motocross si inca competitive.mentionez ca in aceea vreme constructorii japonezi nu prea stiau cu ce se mananca MX-ul,iar in 1964 Joel Robert devenea campion mondial MX la 250 pe un CZ de uzina.ce vremuri! :cheers:

si inca vateva poze:

episodul 2 al micii mele incursiuni in istoria Jawa:la inceputul anilor`60 apare o varianta imbunatatita a modelului 353[250]/354[350]aparut inca din 1953 pe piata.este vorba de modelul 559[250]si 354-06[350]care ulterior vor fi denumite popular Panelka[obraz in ceha]din cauza bordului lor specific cu vitezometru oval[e un model destul de rar la noi].modificarile aduse chiar daca nu esentiale sunt semnificative.motoare reproiectate[cilindri si ambielaje noi,ambreiaje noi,carburi noi,puteri majorate la 14 respectiv 18CP],roti noi cu butuci mai mici si mai usori,pinion roata spate din aliaj cu blocuri de cauciuc ptr. amortizarea socurilor,furci imbunatatite etc.toate aceste modificari insa nu puteau sa reinoiasca aspectul estetic al masinii,ramas la inceputul anilor `60.desi vanzarile catre clientii fideli marcii continuau conducerea a hotarat sa inceapa munca de dezvoltare a unei palete noi de modele cu care sa intre pe piata la sfarsitul anilor `60.ca punct de plecare ptr. modelele mari[250,350]au stat noile masini enduro,cross[vezi episodul1]care au furnizat conceptia de baza a ciclisticii.cat despre motoare au fost dezvoltate doua noi propulsoare bicilindrice,in doi timpi,unul de 250 si unul de 350.acestea au aparut in 1967,fiind completate in 1968 de un propulsor mai mic de 90 cm3 ce echipa cel mai mic model al gamei[Jawa 90 Roadster sau Trail].experienta castigata insa pe piata interna catre care au fost tintite initial aceste modele noi a aratat ca aceasta directie nu este cea de urmat asa ca in scurt timp[cum de altfel a fost cazul si in competitii]s-a dezvoltat un nou cadru dublu leagan,tubular,foarte rezistent,si care echipat cu noul propulsor 350 a devenit cunoscutul si apreciatul model 634,din care ulterior va lua nastere 638-ul TS[Twin Sport].

Modelele care nu s-au bucurat de foarte mult succes au fost 623[250] si 633[350]si in Cehia au fost denumite Bizon din cauza aspectului lor masiv.de aici si denumirea noului model Jawa echipat cu motor Rotax 650.iata si cateva poze:

post-10713-1171293092_thumb.jpg

post-10713-1171293333_thumb.jpg

post-10713-1171293476_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa continuam cu niste raritati exotice:

1.Italjet Jawa:cadru Italjet motorizat de Jawa 350[model 1965-66 comercializat mai ales in Olanda]

2.Jawa 90 Trail[motor cu sertar rotativ,90 cm3,9CP,100 km/h,1968]

3.Jawa 250 Californian[model export SUA,Canada,Australia]

4.Jawa 250 Duplex Blok[1939,motor constructie monobloc,cutie 4 trepte]

5.Jawa 350 OHV[1935,15CP,115km/h,electrica Bosch]

Enjoy! :scratch:

post-10713-1171380436_thumb.jpg

post-10713-1171380479_thumb.jpg

post-10713-1171380523_thumb.jpg

post-10713-1171380650_thumb.jpg

post-10713-1171380722_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...