Sari la conținut

Âż O Sa Ma Doara ?


Balaurele
 Share

Postări Recomandate

Dragii mosului,

 

Hotararea a fost luata: imi iau motor sport japonez de 500 - 750, din '94-'98. Acum mai trebuie luata decizia: care?

 

Ma voi da cu el in principal in doua feluri: circa 50 km zilnic prin oras (la serviciu si inapoi) si din cand in cand drumuri mai lungi, din Bucuresti la Constanta sau Tulcea sau Brasov. Stiu insa ca nu toate sportivele iti mai lasa os pe os dupa drumuri lungi. Ar fi pacat sa transform placerea intr-un chin sau sa plec cu conserva fin'ca altfel ma iau junghiurile ca pe tataie. Ca sa nu mai spun ca, pentru confort, pasagera e chitita pe chopperele cu spatar :ph34r:

 

Acum va rog pe voi sa imi dati un sfat: care dintre japonezele sport de 500-750, pentru care gasesc si piese, este mai recomandata din punctul de vedere al confortului? Imi plac sportivele, insa nu m-ar incanta sa stau in maini ore intregi. Incerc sa identific printre sportive pe cele mai umane, voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un cbr 600 F e mai spre touring, si merge perfect la drumuri de 7-8 ore (been there, done that).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit de oameni care aveau problema asta la motoare gen enduro sau cu o pozitie mai dreapta in sa, care dupa ce au trecut pe sport nu au mai avut-o. Altii zic invers, asa ca pana nu o sa te convingi singur, degeaba cauti sa aflii o parere, plus ca problema asta s-ar putea sa apara in functie de sportiva pe care o alegi, pe unele o sa te simti bine la drumuri lungi, iar pe altele o sa te simti mai putin bine, depinde de la motor la motor si de la om la om. Oricum ar fi si oricare ar fi motorul, la drum lung tot o sa fie necesar sa te opresti sa mai iei o pauza. Si inca o chestiune, sa nu incerci sa te urci in sa cu motorul pe loc sa vezi daca-ti place pozitia ca nu o sa-ti dai seama de chestia asta decat mergand cu motorul.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

banuiesc ca mai poti lua in considerare gsxf-ul 600, rf-ul,pot spune ca pe rf stai super marfa...super..ma rog tot sport-touring,dar suzuki,dar avand in vedere ca majoriatatea au cbr 600 sunt mult mai avizati sa dea sfaturi,poate gasesti piese mai repede.. :ph34r:...sunt curios daca o sa ne intalnim vreodata ...cum o sa te recomanzi...muhahahha :( :( :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai cum sa stii pana nu mergi nitel pe ea, pentru ca depinde prea mult de propriul corp. Mie mi s-a intamplat ca in anumite pozitii care altora li se par foarte comode, sa ma simt infernal; si invers. Nu stiu ce factori influenteaza cat de bine se simte corpul intr-o pozitie sau alta, dar e o chestie individuala si nu poti generaliza "asta e sport deci stai naspa, asta e cruiser deci stai confortabil".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu confortul e relativa. MIe imi place la nebunie sa merg la drum lung cu motoreta mea, cu toate ca ai o pozitie destul de aplecata. Primul drum care l-am facut a fost terorist de tot. Am avut 3 zile febra musculara. Pe urma primul drum mai lung iarasi .. .am fost terminat la destinatie. Dar treptat iti gasesti o pozitie care te avantajeaza si daca inveti sa folosesti motoreta corect nu vei avea probleme. Depinde si de felul tau de a fi, daca esti inebunit dupa motoreta nu o sa ti se para incomod, bucuria drumului o sa fie mult mai mare decat oboseala. Daca e doar un accesoriu la moda ... probabil ca o sa remarci tot felu de dureri in incheieturile mainilor, la spate. . .etc :(

 

Tot incercand sa imi imbunatatesc pozitia in sa am gasit un articol interesant si am incercat sa il traduc. NU luati de bune tot ce scrie acolo, fiecare are stilul lui. Am mai vorbit cu Denis si el zice ca nu e buna abordarea cu pivotarea in jurul rezervorului, in orice caz, il postez aici si sper sa ajute pe cineva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cum sa stai pe o motocicleta sport

Mai 2004

 

 

Contrar aparentelor poti sa faci drumuri destul de lungi pe o motocicleta Super Sport. O sa ai tot felu de dureri prin corp, e adevarat, dar se pot evita cu o pozitie corecta pe motocicleta si cu o folosire adecvata. Dupa primul drum mai lung care l-am facut am ajuns epuizat total. Incerc acum sa imi imbunatatesc pozitia si stilul de mers si o sa descriu mai jos ce am descoperit in practica si unele lucruri ce le-am gasit pe internet si care vreau sa le aplic in continuare.

 

Sa incepem prin a discuta ce e gresit cu stilul "centrat pe motocicleta si strans rezervorul intre picioare". Depinde cat de tare mergi in curbe. Idea de baza cu atarnatul in afara este ca motocicleta va sta mai dreapta pe curba si va avea un contact cu asfalt mai mare. Zona de contact mai mare inseamna tractiune mai buna pe curba si acceleratie mai buna. Daca sunt doi motociclisti cu aceasi viteza pe curba, cel care strange rezervorul intre picioare va trebuii sa incline motocicleta mai mult decat cel care atarna intr-o parte. In plus, celui care sta centrat pe ea ii va fi mai greu sa o scoata din curba din cauza unghiului la care e inclinat si a zonei de contact cu asfaltul mai mica.

 

Ok, sa zicem ca folosirea corpului cand iei curba e acceptata de toata lumea, doar asa fac si aia de la GP la televizor, sa trecem mai departe, la pozitie.

 

Varful picioarelor pe scarita

Mergand cu varful picioarelor pe scarita (nodurile de unde incep degetele) si nu cu mijlocul talpii e mai usor sa iti sprijini corpul si in acelasi timp e mult mai cursiva miscarea pe motocicleta dintr-o parte in alta. Bineinteles trebuie sa le muti ca sa schimbi viteza sau daca vrei sa pui frana spate, dar pe urma le pui inapoi. Si trebuie sa te obisnuesti asa. Poti sa incerci sa te ridici in picioare si sa faci o genoflexiune. O sa te sprijini imediat pe varful talpii. Cam asta asta vrei sa mimezi si pe motocicleta. Si acolo genunchii sunt flexati si vrei sa te sprijini in picioare.

 

Rotire in jurul rezervorului

Contrar cu ceea ce multi incepatori cred, ideea nu e sa atarni cu fundul intr-o parte a motocicletei, ci trebuie sa te rotesti in jurul rezervorului (asta nu o sa iti aduca neaparat genunchiul pe jos, ramane pe mai tarziu). Trebuie sa te obisnuesti cu rotatia bazinului astfel incat piciorul din fata sa corespunda curbei. De exemplu cand te inscrii intr-o curba de stanga, piciorul stang e pe directia inainte sau inspre curba, interiorul piciorului drept preseaza partea dreapta - spate a rezervorului.

 

Pozitia umarului

In momentul rotatiei, umarul e indreptat in directia curbei, umarul stang pentru curba la stanga, cel drept pentru curba la dreapta.

 

Capul si corpul

Majoritatea greutatii unei persoane e de la mijloc in sus asa ca trebuie folosita in avantajul tau. Capul si pieptul nu trebuie sa fie centrate deasupra rezervorului. Papul trebuie sa fie desupra antebratului inspre oglinda.

 

 

Coatele jos

Coatele trebuiesc tinute jos si inspre motoreta nu in afara ei. Antebratul paralel cu pamantul. Te va ajuta sa stai relaxat pe motocicleta, in acest mod vei evita sa trangi instinctiv manetele. Ca sa verifici poti sa incerci sa misti coatele in timp ce mergi. In timp ce mergi trebuie sa poti sa misti coatele, umerii si toata mana trebuie sa fie relaxata. In modul asta implicit greutatea va veni in fata datorita pieptului lasat in jos. De asemenea, bratele fiind aproape perpendicular pe furca vor manevra motocicleta mult mai usor. Intr-o curba de stanga cotul stang e undeva prin partea de sus a carenei stangi iar cotul drept ar trebuii sa stea sprijinit pe rezervor sau atinge piciorul deasupra genunchiului.

 

 

Uita-te in curba

Bineinteles toata lumea stie despre pericolele cauzate de "point fixation" (blocarea privirii intr-un punct). Dar e periculos doar daca te uiti unde nu vrei sa mergi! Trebuie sa cauti puncte de referinta asupra carora sa te concentrezi pentru iesirea din curba. Privirea trebuie indreptata cat mai departe, iti va marii increderea si va diminua senzatia de viteza in curba. Daca privesti un punct indepartat "parca" mergi cu o viteza mai mica.

 

 

Miscari line si puncte de sprijin

Motocicleta foarte bine chiar daca tu nu te afli pe ea. Chiar mai bine :ph34r: In momentul in care o fortezi sa faca lucruri ciudate ea se a lupta sa revina la mersul ei. Unul dintre cele mai grele lucruri este sa reusesti sa controlezi motoreta in momentul in care incepe sa se scuture si sa riposteze, de exemplu la franare si schimbare in treapta inferioara sau la miscari ale corpului dintr-o parte in alta. Mutarea greutatii corpului pe motocicleta la pregatirea pentru viraj trebuie sa fie cat mai lina, fara smucituri bruste si trebuie sa folosesti puncte de sprijin pentru ca in final sa formezi un corp comun impreuna cu motocicleta. In felul asta suspensia va mentine o singura greutate si nu se va intampla ca motoreta sa faca ceva si voi total altceva. Trebuie sa apesi oul piciorului din exteriorul curbei pe aparatoarea scaritei, si partea din exteriorul curbei apasa in rezervor. Trebuie sa stabilizexi greutatea corpului (partea de sus) deasupra rezervorului. NU strange de ghidon. Poti sa practici miscarile cu motocicleta pe loc. Daca nu poti sa dai drumul la ghidon in timp ce esti in pozitia pentru curba inseamna ca folosesti ghidonul ca si suport si nu e bine. Ar trebuii sa iti folosesti abdomenul, spatele si muschii picioarelor ca sa iti sprijini greutatea. Muschii spatelui care se folosesc sunt cam la doua palme deasupra buzunarului din spate de la blugi.

 

Sunt mai multe tehnici care trebuiesc folosite si ajuta la manevrarea motocicletei (apasatul pe sarite, contra-virarea, controlul acceleratiri si a franei sunt doar cateva dintre ele). Dar trebuie practicate cele de baza prima data pana ce intra in reflex. Trebuie sa inveti sa le faci corect de la inceput.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce manual e ala dar ai putea citi Twist of the Wrist. Volumul doi l-a facut Ionut Mistode PDF. Cred ca gasesti un link pe SBZ. Volumul 1 mai dureaza pana ce o sa il faca, eu il tot bat la cap in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum bag sama, cred ca Honda o sa scrie pe ea. Multzam de sfaturi.

 

N-ai cum sa stii pana nu mergi nitel pe ea, pentru ca depinde prea mult de propriul corp.

Asa e, uitasem sa spun ca am 1,81 m si 88 Kg (da, stiu, sunt gras!) ... blond, tuns scurt, cu barba, ochii verzi, unghiile taiate, fara vicii, astept provincia :(

In adevar, conteaza mult propriul corp, dar cum nu prea am ocazia sa incerc multe motoare sport inainte de a cumpara, intreb si eu ca sa nu dau cu oistea-n gard de la primul. Dupa ceea ce ma sfatuiti voi, pare ca o sa devin cbr-ist.

 

Depinde si de felul tau de a fi, daca esti inebunit dupa motoreta nu o sa ti se para incomod, bucuria drumului o sa fie mult mai mare decat oboseala.
Crede-ma, imi place la nebunie, altfel nu mergeam pe Bucuresti - Pitesti fara permis si nici nu ma dadeam "enduro" cu MZ-u' de 350, cu motorul in aer si pasagera in spate :(

 

 

ai putea citi Twist of the Wrist. Volumul doi l-a facut Ionut Mistode PDF

Multumim lui Ionut pentru PDF (hai si cu vol. 1 !), dar inca nu l-am gasit, poate ne spui mai precis unde dam de el.

 

A, si

sunt curios daca o sa ne intalnim vreodata ...cum o sa te recomanzi...muhahahha
Cand o sa ne intalnim, o sa am carti de vizita cu nick-ul :ph34r: Nu ma recomand, ca deja m-am inecat o data incercand :(
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pt. Twist of the Wrist, o sa-l citesc cu atentie.

 

In alta dezordine de idei, WOOOOOOOW! :ph34r: Am mers azi (doar ca pasager) cu o Suzy GSX 600 F Katana din 2003, e marfa rau! O calareste un reporter de radio care sta pe ea, citez, intre 8 si 10 ore zilnic, si i se pare f.f. confortabila.

Asta spre deosebire de o Honda CBR 900 RR Fireblade '03, proprietatea lui, de 150 cai, pe care, zice, nu poate sta mai mult de o ora ca il dor mainile. Tipu' are 1,72m si 75 kg. Maine ma da o tura cu un BMW de anul asta, nou nout, habar n'am inca ce model da' abia astept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...