Sari la conținut

Carburatoare


Postări Recomandate

Eu zic sa te duci la careva care are tester pentru asa ceva.Testerul asta,cu toate ca suna inspaimintator,in varianta simpla nu e mare lucru.

In principiu e vorba de 4 tuburi transparente cu coloana de lichid care se monteaza la cele 4 galerii de admisie,intre carburi si chiuloase(acolo unde sint putzele alea mici cu capacel-de ex.la Honda CBX550 sint sigur,ca am avut) si in functie de cit se ridica coloanele de lichid se face reglajul din surubele de aer si inclinarea clapetelor obturatoare, cu motorul pornit(sa se ridice toate la acelasi nivel).Eu nu am vazut live dar mi s-a povestit de cineva de incredere,iar tester am vazut de vinzare intr-un catalog cu produse/accesorii/documentatie pt.motociclete(parca www.whitehorsepress.com),sau parca la Louis(www.louis.de),aveau iara asa ceva.Am auzit ca ar fi si varianta moderna de tester,cu senzori si display electronic.

Parerea mea e ca inainte de a te gindi la reglaje,ar fi bine sa dai jos si sa cureti bine carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E destul de dificil sa nimeresti manual setarile pt sincronizarea manuala a 4 carburatoare...eu m-am chinuit ceva la 2 carburatoare :ph34r: Comparatorul cu mercur e o scula foarte simpatica si costa pe afara @40$.Am vazut aici pe sait unul identic de vanzare pentru o nimica toata de...130 Euro !!!!!Ceea ce mi s-a parut nesimtire curata :(

Am incercat sa simulez un comparator-vacumetru d-asta cu 2 furtune +apa, dar nu am reusit decat sa umplu camerele de ardere cu apa aia si am stat juma de ora sa usuc la bujii :lol:Pana la urma le-am sincronizat manual, dupa gust, miros, pipait si auz :( :( si le-am nimerit ca de cat.Ideea e sa urmaresti fiecare cilindru in functionare singur, sa aiba acelasi mers regulat. Din pacate asta nu e posibil la un motor in 4 cil :(

 

Cu raportul de amestec aer/benzina e alta poveste.....daca vrei un reglaj exact si corect iti trebuie un analizor de gaze...daca nu, iar o iei prin incercari succesive,folosind cele 5 simturi omenesti si stabilind setarile finale cu al 6-lea :(

 

Am lansat o intrebare la astia de la reprezentanta Guzzi cat ma costa un reglaj complet si am ajuns la concluzia ca mai bine de banii aia imi iau scule si imi reglez singur tot :( :( ( 20e/orax4 ore x1.19= 95 euro)

 

Uite ce zic astia de la Dellorto pentru reglajul carbelitoarelor pe mai multi cilindri:

http://www.owners.heskethmotorcycles.co.uk...dellorto_4.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de un manometru diferential. Poza e pe linkul de mai sus. Ideea este ca datorita densitatii scazute a lichidelor ar fi necesar un manometru normal de dimensiuni foarte mari.

Manometrul diferential este un aparat care masoara diferentele de presiune intre capetele lui si astfel trece peste necesitateade a folosi mercur. Pentru reglajul carburilor e nevoie sa cunosti doar diferenta de presiune din ele, nu valoarea presiunii.

Materiale necesare:

- 4 m (sau mai mult) de furtun transparent cu diametrul de 4-5 mm

- 1 rigla industriala (metru din ala de lemn pt croitorie e foarte bun) sau scandura pe care lipiti un centimetru sau o gradati, etc.

- 2 soricei de plastic (din aia de prins cablul)

- scotch transparent

- ulei pt motoare in 2 timpi (OBLIGATORIU din asta ca sa nu curatati la bujii ca axa)

Constructie:

Atasati furtunul pe rigla infasurand cu scotch (ca in figura, aveti grija sa nu strangulati jos sau pe margini) si il fixati cu soriceii la capetele batului.

Daca aveti rabdare puteti sa prelungiti gradatiile pe ambele laturi ale batului folosind un echer si un creion, pt o citire mai usoara

Umpleti furtunul pana deasupra semnului de 65 -70 cm (centimetrul zero e jos, uleiul se ridica in ambele ramuri). Se foloseste numai ulei pt motoare in 2 timpi pentru ca daca e absorbit in camera de ardere nu face probleme (chiar daca motorul reglat e in 4 timpi). daca folositi apa riscati sa spargeti pistoanele.

Inainte de utilizare trebuie sa lasati sa iasa bulele de aer care au ramas in ulei

Pt utilizare: Se marcheaza nivelul uleiului pe una din ramuri (sau amandoua) si se conecteaza ramurile la cele doua galerii. Apoi se porneste motorul. Uleiul va urca mai mult in una din ramuri si scopul reglajului este de a-l face sa revina la semnul initial. In momentul asta carburatoarele lucreaza la fel.

Nota mea

Pentru un motor cu 2 cilindri e usor de utilizat. Pentru 4 carburatoare va trebui sa sincronizati intai 2 dintre ele, apoi opriti motorul si conectati unul din carburile ramase cu unul din cele deja sincronizate, porniti din nou si umblati numai la reglajele acestuia, pentru a-l sincroniza cu cel din perechea initiala si in sfarsit repetati operatiunea pentru al 4-lea carb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de un manometru diferential. Poza e pe linkul de mai sus. Ideea este ca datorita densitatii scazute a lichidelor ar fi necesar un manometru normal de dimensiuni foarte mari.

Manometrul diferential este un aparat care masoara diferentele de presiune intre capetele lui si astfel trece peste necesitateade a folosi mercur. Pentru reglajul carburilor e nevoie sa cunosti doar diferenta de presiune din ele, nu valoarea presiunii.

Materiale necesare:

- 4 m (sau mai mult) de furtun transparent cu diametrul de 4-5 mm

- 1 rigla industriala (metru din ala de lemn pt croitorie e foarte bun) sau scandura pe care lipiti un centimetru sau o gradati, etc.

- 2 soricei de plastic (din aia de prins cablul)

- scotch transparent

- ulei pt motoare in 2 timpi (OBLIGATORIU din asta ca sa nu curatati la bujii ca axa)

Constructie:

Atasati furtunul pe rigla infasurand cu scotch (ca in figura, aveti grija sa nu strangulati jos sau pe margini) si il fixati cu soriceii la capetele batului.

Daca aveti rabdare puteti sa prelungiti gradatiile pe ambele laturi ale batului folosind un echer si un creion, pt o citire mai usoara

Umpleti furtunul pana deasupra semnului de 65 -70 cm (centimetrul zero e jos, uleiul se ridica in ambele ramuri). Se foloseste numai ulei pt motoare in 2 timpi pentru ca daca e absorbit in camera de ardere nu face probleme (chiar daca motorul reglat e in 4 timpi). daca folositi apa riscati sa spargeti pistoanele.

Inainte de utilizare trebuie sa lasati sa iasa bulele de aer care au ramas in ulei

Pt utilizare: Se marcheaza nivelul uleiului pe una din ramuri (sau amandoua) si se conecteaza ramurile la cele doua galerii. Apoi se porneste motorul. Uleiul va urca mai mult in una din ramuri si scopul reglajului este de a-l face sa revina la semnul initial. In momentul asta carburatoarele lucreaza la fel.

Nota mea

Pentru un motor cu 2 cilindri e usor de utilizat. Pentru 4 carburatoare va trebui sa sincronizati intai 2 dintre ele, apoi opriti motorul si conectati unul din carburile ramase cu unul din cele deja sincronizate, porniti din nou si umblati numai la reglajele acestuia, pentru a-l sincroniza cu cel din perechea initiala si in sfarsit repetati operatiunea pentru al 4-lea carb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de un manometru diferential. Poza e pe linkul de mai sus. Ideea este ca datorita densitatii scazute a lichidelor ar fi necesar un manometru normal de dimensiuni foarte mari.

Manometrul diferential este un aparat care masoara diferentele de presiune intre capetele lui si astfel trece peste necesitateade a folosi mercur. Pentru reglajul carburilor e nevoie sa cunosti doar diferenta de presiune din ele, nu valoarea presiunii.

Materiale necesare:

- 4 m (sau mai mult) de  furtun transparent cu diametrul de 4-5 mm

- 1 rigla industriala (metru din ala de lemn pt croitorie e foarte bun) sau scandura pe care lipiti un centimetru sau o gradati, etc.

- 2 soricei de plastic (din aia de prins cablul)

- scotch transparent

- ulei pt motoare in 2 timpi (OBLIGATORIU din asta ca sa nu curatati la bujii ca axa)

Constructie:

Atasati furtunul pe rigla infasurand cu scotch (ca in figura, aveti grija sa nu strangulati jos sau pe margini) si il fixati cu soriceii la capetele batului.

Daca aveti rabdare puteti sa prelungiti gradatiile pe ambele laturi ale batului folosind un echer si un creion, pt o citire mai usoara

Umpleti furtunul pana deasupra semnului de 65 -70 cm (centimetrul zero e jos, uleiul se ridica in ambele ramuri). Se foloseste numai ulei pt motoare in 2 timpi pentru ca daca e absorbit in camera de ardere nu face probleme (chiar daca motorul reglat e in 4 timpi). daca folositi apa riscati sa spargeti pistoanele.

Inainte de utilizare trebuie sa lasati sa iasa bulele de aer care au ramas in ulei

Pt utilizare: Se marcheaza nivelul uleiului pe una din ramuri (sau amandoua) si se conecteaza ramurile la cele doua galerii. Apoi se porneste motorul. Uleiul va urca mai mult in una din ramuri si scopul reglajului este de a-l face sa revina la semnul initial. In momentul asta carburatoarele lucreaza la fel.

Nota mea

Pentru un motor cu 2 cilindri e usor de utilizat. Pentru 4 carburatoare va trebui sa sincronizati intai 2 dintre ele, apoi opriti motorul si conectati unul din carburile ramase cu  unul din cele deja sincronizate, porniti din nou si umblati numai la reglajele acestuia, pentru a-l sincroniza cu cel din perechea initiala si in sfarsit repetati operatiunea pentru al 4-lea carb

Gata... Ti-ai facut pomana...:ph34r: Sa ai bafta si sa fii ferit de incidente

 

Am inteles..,acum aam sa incerc si sa il fabtik sa vedem ce iese... Sper sa ma descurk k nu pare mare inginerie. Dar ma intrebam eu ... daca dai acelasi numar de ture la carburatoare la aer, si la benzina si la nu lucreaza lafel??

O alta intrebare ar fi... masinaria asta regleaza debitul de gaze care intra in cilindru.., dar concentratia amestecului, cum se regleaza??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calitatea amestecului aer-benzina nu se poate regla decat pe un banc specializat sau cu ajutorul unui analizor de gaze pe care il gasesti la orice statie de itp. Dar la mai multe car nu prea poti cu analizorul pt ca nu iti spune decat ca ai o problema, nu si la ce piston.

treaba cu acelasi numar de ture la fiecare carb nu prea functioneaza deoarece:

1 - piesele din carburatoare sunt usor diferite chiar si la cele de foarte buna calitate. (ia 2 suruburi identice, vezi unde incepe filetul si dupa aia uita-te la inceputul asta de filet in raport cu crestatura capului de surubelnita sau de cheie, sa vezi ca pozitia difera. diferenta de cateva grade e de ajuns sa faca probleme)

2 - in timp capata uzuri diferite (dovada - se desincronizeaza dupa x km)

3 - forma sau rugozitatea interna a galeriilor de admisie difera de la un piston la altul si deci si rezistenta pe care o opun la trecerea gazelor difera

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...