Sari la conținut

Regulator Alternator


Postări Recomandate

Ai dreptate asa scrie, dar tu o sa mori de o greseala de tipar, gandeste-te un pic, ai o infasurare de transformator izolata perfect fata de tole, ce relevanta are tensiunea dintre capetele infasurarii si tole? Niciuna, relevanta este rezistenta de izolatie care trebuie sa fie infinita, In celelalte manuale de mobre (am si original) nu se face aceasta masuratoare pentru ca e inutila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou, nu vreau sa creez suparari intre voi, doar spun ce am facut. deci: cu bateria pusa, incarcarea pare ok, am 12,9-13,9v. cand aprind oricare consumator individual (claxon, semnale,far) imi scade tensiunea pe borne la 2v. daca o mai si accelerez intensitatea luminilor scade pana se sting. am masurat diodele din regulator si nu sunt in scurt. am masurat tensiunile celor doua fire din alternator, unul da 7v al doilea 12v la relanti. la accelerare primul urca la 19 al doilea 24v ac.foarte slab fata de ce spune in manual. am masurat daca dau la masa si nu dau. mai devreme m am gandit sa inlocuiesc bateria cu cea de la masina sa vad cum se comporta, iar luminile nu mai au nici o problema, incarca cu 13,4 si nici nu mai fluctueaza luminile la accelerare. am pus si ampermetrul si trage cu lumini aprinse 2,4A. maine ma duc sa mi iau baterie. ramane totusi o intrebare. posibil sa fie problema cu alternatorul? tensiunile sunt la limita minima.

» Post actualizat in 02 Oct 2017 20:18

legat de masuratorile alternatorului, eu am pornire la pedala, am lasat bateria conectata si am scos firele galbene din circuit, am pornit moto si am masurat individual cu masa. (nu intre ele). nu inteleg unde am gresit sau daca am gresit. multam!

» Post actualizat in 02 Oct 2017 20:22

n am masurat cu ohmetrul, ci doar tensiuni sau daca sunt in scurt bobinele, atat. maine masor si ohmi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai gresit nicaieri. tensiunea la ralanti nu ai cu ce sa o compari, nu ai valoare de referinta. Masoara si intre ele - la 3000 rpm si spune ce ai. (o sa iasa spre 50v)

Daca valorile de 19 si 24 au fost obtinute intre fir galben si masa (sper ca la 3000 rpm) ele sunt ok, sunt destul de echilibrate. Asta e singurul lucru pe care trebuie sa il afli cand masori intre fir galben si masa.

 

Cand pui baterie buna urmeaza sa faci masuratoarea la 6000 rpm. - pui voltmetrul la bornele bateriei


» Post actualizat in 02 Oct 2017 20:33

apropo - te vad bucurestean. In ce zona stai ? ca poate esti in drumul meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Continuitate, izolatie, tensiune pe bobina, sunt masuratorile relevante pentru bobinajul statorului, restul e frectie la picior de lemn.

 

Daca la 3000rpm ai 50V la ralanti presupunand 1200rpm ai (50/3000)X1200=20V

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se masoarea rezistenta de izolatie intre iesirile din stator si masa cu alternatorul functionand, iar rezistenta trebuie sa fie infinit, aceasta este masuratoare relevanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se masoarea rezistenta de izolatie intre iesirile din stator si masa cu alternatorul functionand, iar rezistenta trebuie sa fie infinit, aceasta este masuratoare relevanta.

nu se masoara nici o rezistenta de izolatie cu alternatorul in functiune. iese fum.

» Post actualizat in 02 Oct 2017 21:42

Calea Grivitei aproape de pod Constanta. intre cele doua galbene de la stator nu am masurat. cat despre turatie nu stiu, nu am turometru pe ea. doar am accelerat la apr. 25% dim cursa acceleratiei.

trec de 2 ori pe zi pe acolo in principiu. Lasa date de contact pe pm daca ai nevoie de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In stare statica/alternatorul nu este pus in miscare cu aparatul de masura numit ohmmetru se fac masuratorile pentru rezistenta de izolatie. Cand spui ca ai gasit ceva prin manual de genul de mai sus, posteaza si pagina, asa este corect! Inlocuind acumulatorul de motocicleta cu cel de auto ai adus un plus de energie cu un acumulator de 45 Ah sau mai mare(depinde de acumulatorul auto) fata de 10 Ah cat are cel moto. Acumulatorul are rol de compensator de energie, practic ai ajutat sistemul de generare/incarcare.

Nu stiu cum ai masurat si ce ai masurat, dar respecta o ordine a etapelor, altfel nu ai nicio concluzie:

- acumulator incarcat ( 12,7V minim).

- la verificari in sarcina/alt. in functiune pentru a verifica tensiunea debitata dupa regulator(RRT), acumulatorul va fi conectat in circuit!!

- verifica tensiunea la iesirea RRT apoi tensiunea pe bornele acumulatorului la 5000 rot/min si compara.

- verifica rezistenta de izolatie a infasurarilor statorului fata de masa/ corpul alternatorului, aici alt. nu functioneaza ( ohmmetru) trebuie sa fie infinit

- tensiunea generata de statorul alt. conductoare galbena, este tensiune alternativa, atentie la domeniul de msurare.

Sunt valori care indica un acumulator defect, dar se verifica cu un tester de sarcina. De asemenea, poate fi un conductor la masa din sistemul alt.-RRT-acumulator, dar verificari corecte.

 

post-74268-0-79132800-1507000588_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 - paginile sunt indicate mai sus. Sectiunile sun in 4 limbi de circulatie internationala, sa inteleaga toata lumea :) . Sari peste tester de acumulator (nu are toata lumea acasa, valoarea tensiunii la borne e destul daca nu ai pornire electrica)

Faptul ca in cazul unui acumulator in stare buna sistemul da peste 13,7 volti este un lucru imbucurator. Daca te uiti ce spune in carte - mentiioneaza ceva logica in cazul releului care hotaraste un anumit curent de incarcare in functie de incarcarea acumulatorului (low sau high) - pag 239. Curentul asta de incarcare nu e masurat direct ci se moduleaza tensiunea la borne - motiv pt care plaja de curent e destul de mare, ea depinzand de caracteristicile circuitului

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi in acelas setup am masurat pe bornele bateriei, fara consumatori si imi "incarca" cu 3,5v... cu lumini aprinse imi scade la 0. am incercat din nou cu bat. de la masina si mi indica 12,8-13v. mi a scos peri albi ca imi da valori diferite fata de ultimele dati. need help! multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pur si simplu nu inteleg ce faci acolo, 0 cu luminile aprinse inseamna ca nu ti se aprinde nimic, o baterie care nu poate sa-ti sustina luminile e moarta, mai bine il astepti pe ZIDU'.

Daca pui un bec pe mortaciunea aia de baterie ti-l aprinde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am spus ceva mai sus legat de acumulator.....

 

In plus nu stiu ce aparat ai si cum masori. Ieri un amic ma toca ca nu-i mai porneste FIATUL si ca totul este ok, ca are 14,6 V pe acumulator la 3000 rot/min, etc. Verific cu AMPROBE al meu si vad ca are 12,3 V, asa ca folosind aparate de 22 lei si nu stiu ce metode de catre useri, nu poti da secvente de reparatii pe forum. Cu aparate de masura/testere de calitate se obtin rezultate in domeniul electric, asta ca sa auda si ZIDU :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost si am vazut agregatul in seara asta. Pe fuga in drum spre casa - nu am avut prea mult timp de el, doar cateva masuratori sumare.

Alternatorul in sine pare sa fie in firea lui. Ar necesita niste spray de contact in mufa care face conexiunile dar nu acolo e beleaua cea mare.

Problema pare sa fie un defect intermitent al releului.

Pornire la rece - masurat la bornele bateriei (cu bateria descarcata - avea 11V) - urca in 13,6.

Dupa cateva minute de functionare a aparut comportamentul aberant - tensiune pe baterie in jurul a 5v si cu tendinta de scazut in zero in ture (lucru vizibil si pe intensitatea farului).

Trecem la o masuratoare de tensiune alternativa la bornele bateriei siiiiiii minune - obtinem in jur de 4,5V tensiune alternativa la bornele bateriei.

Dupa 10minute de frecat duda cu chestii nerelevante pornim iarasi agregatul - de data asta 11v ralanti - pana la 12,5v in ture - retineti cu bateria descarcata rau si trecuta prin faza de mai sus. Masuratoarea in tensiune alternativa la bornele bateriei sub 0,4V (asteptati datorita riplului aparut ca nu avem redresare din trifazat).

Urmeaza masuratori maine dupa ceva drum prin oras. Orice rezultat e posibil, depinde cum se aseaza lucrurile pe acolo.

 

Ar fi necesar un releu original sau ceva scheme (interne ale generatorului si eventual ale regulatorului ) pentru a incerca sa ne prindem cu ce altceva poate fi compatibil


» Post actualizat in 03 Oct 2017 19:30

Infasurarile nu dau la masa; Intre cele 2 fire galbene avem 0,8ohmi (cartea nu da valori) - e o valoare intalnita si la alte alternatoare

apropo - aparat de masura uni-t decent pt joaca asta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun si masuratoarea clasica pe bobina in gol?

Iti sugrez maine sat te duci cu un bec de far pe care sa-l legi in locul regulatorului, eventual legi fazele in paralel ca sa nu-l arzi. Daca este stabil in luminozitate buba e clar din regulator.

Daca ai un cleste de curent poti pune bobina in scurt si vezi daca ai curent stabil.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt actor si o alta poveste......tensiune alternativa pe acumulator?? si de 4,5 V unde mai este redresarea? Un alt RRT asimilat de la o alta motocicleta in functie de parametrii. OEM pe ebay. Asta daca maine nu mai apare o alta poveste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alt releu. Nu prea exista posibilitatea sa ai alternativ la bornele acumulatorului decat daca redresarea e in craci....


» Post actualizat in 03 Oct 2017 20:15

Am inceput cu masuratoarea clasica la bornele bateriei - soc si groaza ca mergea bine. Apoi, dupa putina vreme a scos comportamentul mentionat mai sus. Avand in vedere ca atunci cand pune alte relee obtine 18 v si peste - nu prea imi fac griji pt partea de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi aceleasi masuratori, aceleasi tensiuni!

» Post actualizat in 05 Oct 2017 17:25

pot face un montaj cu un releu care nu e oem? e destul de costisitor! multumesc!

» Post actualizat in 05 Oct 2017 17:27

am unul de la o honda dar e cu trei faze, si daca l montez imi baga 18+v in instalatie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie identificat un releu echivalent. E un releu "in 4 fire" dar care spre deosebire de majoritatea releelorde scutere primeste doua faze cu tensiuni egale si trebuie sa suporte 120w.......

Ai dat cu spray de contact in mufa aia ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...