peu Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 am cumparat pt motorul meu un fzr1000 din 92 ulei motul 20w50 7100 full sintetic in specificatiile motocicletei scrie ca sa poate folosi 20w40 problema e ca pe ulei scrie ca e pt motoare v-twin in 4T vreau sa stiu daca am facut o alegere proasta cand am cumparat acest ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 am cumparat pt motorul meu un fzr1000 din 92 ulei motul 20w50 7100 full sintetic in specificatiile motocicletei scrie ca sa poate folosi 20w40 problema e ca pe ulei scrie ca e pt motoare v-twin in 4T vreau sa stiu daca am facut o alegere proasta cand am cumparat acest ulei Nu prea cred ca e sintetic cu 20W. S-ar putea sa ma insel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 Stai linistit, lumea nu prea se pricepe al uleiuri, isi dau cu presupusul doar. Este un ulei absolut sintetic, pe baza de diesteri si este unul dintre cele mai bune uleiuri de pe piata autohtona. Buna algere! http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...lei-t19164.html http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t22179.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
peu Postat Martie 7, 2007 Autor Share Postat Martie 7, 2007 http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...lei-t19164.html http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t22179.html bune articole multumesc pt lamurire cand am luat uleiul importatorul a zis ca e bun pt moto meu... dar normal el vroia sa-si vanda marfa, deaccea am apelat si la voi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 va pricepeti la uleiuri. 1. Pt un motor nou pt care e recomandat 20W40: Cum sa mearga 20W50 cand pentru motor scrie 20W40. De mers "merge", insa in loc sa dai 30Ron pe full sin 10W40, dai >50 Ron pt un ulei special care nu e potrivit. 20W50 full sin este in general necesar acolo unde se dezvolta temperaturi mari fiindca racirea este pe aer si eventual si ulei la V2, la boxer (H-D, BMW, Ural). poti sa bagi full sin 10W40 sau 5W40 si nu gresesti, ai ungere mai buna la rece, dar nu sa folosesti un ulei cu o alta cifra de vascozitate pentru regimul de lucru, adica a 2-a cifra. Uleiul va fi mai putin vascos la temperatura obisnuita a motorului. 2. Pt motorul tau care e din 92 si poate fi uzat, poate avea compresie scazuta, jocuri mari este posibil ca uleiul bagat sa fie bun. Daca motorul tau consuma uleiul vechi, un ulei mai gros va reduce consumul. In plus ai si avantajul sinteticelor: ca se subtiaza mai greu. Deci singurul mod de a afla este sa mergi si sa vezi. Daca se incinge mai mult, sau este mai zgomotos nu a fost o alegere buna. Daca ai avut consum de ulei si acum s-a redus si motorul merge normal e perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 va pricepeti la uleiuri. 1. Pt un motor nou pt care e recomandat 20W40: Cum sa mearga 20W50 cand pentru motor scrie 20W40. De mers "merge", insa in loc sa dai 30Ron pe full sin 10W40, dai >50 Ron pt un ulei special care nu e potrivit. 20W50 full sin este in general necesar acolo unde se dezvolta temperaturi mari fiindca racirea este pe aer si eventual si ulei la V2, la boxer (H-D, BMW, Ural). poti sa bagi full sin 10W40 sau 5W40 si nu gresesti, ai ungere mai buna la rece, dar nu sa folosesti un ulei cu o alta cifra de vascozitate pentru regimul de lucru, adica a 2-a cifra. Uleiul va fi mai putin vascos la temperatura obisnuita a motorului. 2. Pt motorul tau care e din 92 si poate fi uzat, poate avea compresie scazuta, jocuri mari este posibil ca uleiul bagat sa fie bun. Daca motorul tau consuma uleiul vechi, un ulei mai gros va reduce consumul. In plus ai si avantajul sinteticelor: ca se subtiaza mai greu. Deci singurul mod de a afla este sa mergi si sa vezi. Daca se incinge mai mult, sau este mai zgomotos nu a fost o alegere buna. Daca ai avut consum de ulei si acum s-a redus si motorul merge normal e perfect. Ce ar insemna faptul ca dupa ce schimbi uleiul motorul e mai zgomotos (in contextul in care functioneaza la temperatura normala)? Eu am bagat la FZR-ul meu de 600 (cere tot 20w40) un 15w50 semisintetic Agip (ca acum e mai frig), si parca se aude mult mai tare. Pentru vara e pregatit valvoline semisintetic de 20w50. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 Ce ar insemna faptul ca dupa ce schimbi uleiul motorul e mai zgomotos (in contextul in care functioneaza la temperatura normala)? Eu am bagat la FZR-ul meu de 600 (cere tot 20w40) un 15w50 semisintetic Agip (ca acum e mai frig), si parca se aude mult mai tare. Pentru vara e pregatit valvoline semisintetic de 20w50. uleiul cu o vascozitate mai mare (adica mai gros) amortizeaza mai bine contactul mecanic intre doua piese -> zgomotul produs este maimic. Fenomenul acesta se poate constata foarte bine la motoarele care au ceva uzura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 inseamna ca e mai subtire agipul sau mai prost. ce ulei ai avut inainte in troteneta? Inainte am avut tot Valvoline de 20w50. Dar am bagat Agip acum (cand am scos-o de la iernat) fiindca e mai frig si oricum nu am de gand sa il tin mai mult de 3000 km (poate chiar 2000). uleiul cu o vascozitate mai mare (adica mai gros) amortizeaza mai bine contactul mecanic intre doua piese -> zgomotul produs este maimic. Fenomenul acesta se poate constata foarte bine la motoarele care au ceva uzura. Ok, si asta inseamna ca trec la 20w50? Ar fi cam ciudat, mai ales ca merg cu ea dimineata si seara cand e frig, iar 20w50-ul se simte nasol la temperaturi joase (merge si porneste mai greu). Ce e de facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 7100 e full sintetic dar nu dublu ester Corect, m'am grabit, nu este dublu ester dar totusi sintetic veritabil pe baza de esteri, unul dintre cele mai bune de pe piata autohtona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mar33an Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 de unde ti-ai luat Motul 20W-50? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 Uleiul 20W40 e mai subtire in mers decat 15W50. Fiindca 40<50. La pornire, 15W50 e mai bun decat 20W40 fiindca 15<20. Deci daca motorul tau e zgomotos, uleiul pus e cam prea gros. Cred ca la o japoneza tipica este putin probabil sa fie nevoie sa pui ulei mai gros ca sa compensezi uzura. Daca ai insa o CB din 80 care porneste impinsa si consuma 1L de ulei la 500 km o ajuta un ulei mai gros. Daca as avea o japoneza care merge normal pe la 7000 ture nu m-as risca sa ma joc asa doar ca ala e ester si alalat e dublu ester etc. Cifra data de producator este cea corecta, chiar daca apar uleiuri mai performante, cifra din coada trebuie respectata. Si nu e bine sa pui un ulei "racing" 10W60 cand mergi normal pe strada, vascozitatea si lipsa unor aditivi din amestec nu sunt potrivite mersului urban. Topicurile astea se numesc "oil thread" si sunt discutii fara sfarsit din care fiecare intelege ce vrea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LaurBalaur Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 sa completez intrebarea: exista in bucuresti un importator oficial MOTUL? Da exista: Reprezentant MOTUL in Romania P&P Lubricants (POL DISTRIBUTION SRL), Str. Turnu Magurele 270D, Complex Cavar Center-langa noul showroom Ford... Depozitul de la Gara de Nord nu mai exista. S-a mutat integral la adresa mai sus mentionata... Au 300V Competition 4T 15W50 la 60 RON/litru... http://www.motul-romania.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 (editat) Daca as avea o japoneza ... Japoneza in discutie, recte FZR1000 are un consum declarat de nou intre 400-1000gr/1000km !!! Si nu e singurul model, mai toate "japonezele" sunt mai infometate de ulei fata de "comuniste" ... si nu pentru ca sunt uzate - performantza se plateste cumva! Ai citit macar din curiozitate tentativele mele de lamurire a acestui subiect? Daca nu, te rog fa'o si mai vorbim dupa aceea... daca o sa mai fie ceva de vorbit http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...lei-t19164.html http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t22179.html Referitor numai la al doilea indice, vei observa ca un 20W50 va avea aceeasi vascozitate (3.7 cP centPoise) la 150grC exact ca si un 10W40 (din seria b; cel de serie a va fi un pic mai subtire cu 2.9 cP) si 16.3 - 21.9 cSt (centStocke) la 100grC fata de un 10W40 (ambele serii a si b ) care va avea 12.5 - 16.3 cSt. Functie de producator sau/si alte variabile constatam ca este foarte posibil ca si la 100gr C vascozitatea unui ulei 20W50 sa fie aceeasi ca a unui 10W40. Un 20W50, pe langa faptul ca va conferi o mai stabila vascozitate la temperaturi ridicate, datorita continutului scazut de V.I.I. (viscosity index improvers) cu un factor de 2,5 va fi mult mai longeviv decat un 10W40 al carui factor este 4. Reversul medaliei? Un 20W50 va permite pornirea in siguranta DOAR de la -10grC in sus... hi hi hi Editat Martie 8, 2007 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 (editat) Daca tot discutam de vascozitate, cred ca este de bun simtz faptul ca un ulei mai vascos patrunde mai greu in locurile "inguste". Logica ma face sa cred ca daca pui un ulei mai vascos , uzura motorului va fi mai accentuata datorita faptului ca ,pana ajunge la temperatura optima, uleiul nu isi va face treaba asa cum trebuie => adica va patrunde mai greu intre cilindru si piston/segmenti, mai ales daca motorul nu are uzura. Editat Martie 8, 2007 de cristian78 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 Daca tot discutam de vascozitate, cred ca este de bun simtz faptul ca un ulei mai vascos patrunde mai greu in locurile "inguste". Logica ma face sa cred ca daca pui un ulei mai vascos , uzura motorului va fi mai accentuata datorita faptului ca ,pana ajunge la temperatura optima, uleiul nu isi va face treaba asa cum trebuie => adica va patrunde mai greu intre cilindru si piston/segmenti, mai ales daca motorul nu are uzura. In principiu, rupt din context, "bunul simtz" asa ar lasa sa se subintzeleaga... Practic insa trebuie sa mai luam in calcul si alti factori. Inainte insa sa lamurim un aspect. Uleiurile "racing" sunt cele gen 0W30 sau 5W30 (si nu 10W60 cum indica cineva anterior). Acestea sunt deci niste uleiuri subtiri si la pornire si in exploatare, cu o mica variatie a vascozitatii. Problema cu ele este ca au viata scurta si nu'si pot conserva vascozitatea minima la temperaturi inalte. Daca va convine sa schimbati uleiul la fiecare 1000-1500km... go for it! Acum, iarna, este recomandata pornirea motorului la intervale oarecum scurte, un ulei subtire fiind foarte indicat. Ori alegeti un ulei veritabil sintetic mai scump care datorita calitatilor superioare ale peliculei film in timp va permite intervale mai mari, ori unul mai ieftin dar porniri mai dese. Dupa posibilitati. Cand vremea se mai incalzeste (cel putin eu unul nici nu ma gandesc sa scot motorul din garaj daca nu sunt macar +15grC) un ulei asa zis "gros" gen 20W va oferi o mai mult decat suficienta vascozitate (in sensul de subtzire) pentru pornirea in siguranta. Daca spre exemplu un ulei 20W... a fost testat si confirmat ca la -10grC este inca suficient de fluid pentru o pornire in siguranta, nu vad ce ar mai fi de discutat despre comportamentul sau la temperaturi pozitive de 10, 20 grC sau peste. Indicatorul de temperatura de pe bord va indica poate 100gr C insa cu siguranta, anumite zone "de foc" cu care uleiul intra in contact direct pot ajunge la 250grC si peste (atat este estimata temperatura in zona segmentilor). Ca sa nu mai vorbim despre motoarele racite cu aer sau mixt aer/ulei... In final, cu scuzele de rigoare pentru ca m'am lungit un pic, personal consider ca in cazul subiectului initial al dezbaterii noastre, uleiul "MOTUL 20W50 7100 esther" este mai mult decat o alegere buna pentru respectiva motocicleta pe perioada de primavara-vara-toamna nu numai datorita indicelui de vascozitate si longevitatii, ci si pentru multe alte calitati pe care nu le consider insa subiectul discutiei de aici. Cu o singura obiectie - e cam scump! Si FZR1000... cam papa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristimanolescu Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 Seria 300V competition e pe baza de diesteri si full sintetice. seria 7100 e cea mai performanta serie de semisintetice de la motul. LE: ai dreptate. confundam cu 5100. scuze de eroare. 7100 e full sintetic dar nu dublu ester. 300V e dublu ester. salut, lamureste ma si p mine care e diferenta intre dublu ester si full sintetic. si care sunt denumirile exacte ale fiecaruia. merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.