Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

 

Unde ai centrat roata si cat a costat?

Roata am centrat-o la mine in sat la un domn care centreaza roti de bicicleta in mod special. Pret preferential pt mine 15 lei.

 

Revin cu inca o intrebare. Cum se monteaza contactul din imagine la Mobra?

Am aflat codul culorilor la contact daca va ajuta in a-mi da un raspuns la intrebare: rosu e plus, negru cu mufa aceea mare e minus, negru cu alb taie scanteia si verde e pentru lumini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata am centrat-o la mine in sat la un domn care centreaza roti de bicicleta in mod special. Pret preferential pt mine 15 lei.

 

Am aflat codul culorilor la contact daca va ajuta in a-mi da un raspuns la intrebare: rosu e plus, negru cu mufa aceea mare e minus, negru cu alb taie scanteia si verde e pentru lumini.

salut, daca nu ai probat de ce dai informati eronate asa arde omu cdiuri si alte minunati ,daca rosu este plus unde se duce hai spune si verdele pentru lumini care lumini ca contacul asta are doar doua poziti OFsi ON care este aia cu lumini,si hai spune care este minusul sau unde se duce plususau unde se duc luminile ca vad ca esti istet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cerut informatiile cum se leaga contactul. Acele informatii in legatura cu culorile le-am primit si eu de la cineva care are contacte de genul de vanzare. Nu ma dau istet din moment ce eu am cerut mai multe informatii ca sa il pot monta corect. Daca stiam care e minusul nu mai intrebam, la fel si cu luminile. Chiar pe tine vroiam sa te contactez cu un mesaj pentru ca am vazut ca ai montat mai multe aprinderi electronice pe comuniste. Vad ca in ultima vreme daca ceri sfaturi ti se da in cap. Urat, foarte urat! Cand am intrat pe forum eram incantat de cate sfaturi si cata deschidere e aici, acum sincer sunt profund dezamagit de ce se intampla.

Editat de Doctoru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cerut informatiile cum se leaga contactul. Acele informatii in legatura cu culorile le-am primit si eu de la cineva care are contacte de genul de vanzare. Nu ma dau istet din moment ce eu am cerut mai multe informatii ca sa il pot monta corect. Daca stiam care e minusul nu mai intrebam, la fel si cu luminile. Chiar pe tine vroiam sa te contactez cu un mesaj pentru ca am vazut ca ai montat mai multe aprinderi electronice pe comuniste. Vad ca in ultima vreme daca ceri sfaturi ti se da in cap. Urat, foarte urat! Cand am intrat pe forum eram incantat de cate sfaturi si cata deschidere e aici, acum sincer sunt profund dezamagit de ce se intampla.

pai de cat sa scriun lucru ne probat nu era mai bine sa antrebi ori aici ori PM si era mai simplu,si nu iti da nimeni in cap doamne fereste dar cere,mi daca imi spuneai ca ai un contct de scuter universal cu patru fire si nu stiai cum sa faci legaturile iti spuneam instant,poate ca santem noi astia mai ranchiunosi dar deh varsta

si acum sa revenim la contact legaturile se fac in felul urmator rosu este plus si se leaga cu negru care este tot plus,si verdele este masa care in momentul cand opresti scuterul negru cu alb care vine de la CDI da la masa si opreste motorul,sa retii ca acest contact este destinat in mare scuterelor de generatie mai noua nu mobrelor pentru ca are doua circuite dar asta este alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebasem pe pagina anterioara.

salut poti sa montezi acest contact cu conditia sa montezi adiacent un intrerupator cu trei poziti pentru lumini,cu contactul asta poti doar sa deschizi circuitul de scanteie sau sa il inchizi folosind firul rosu si negru si anulezi negru cu alb si verde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu?

Ai incercat sa o ridici (ca si cum ai schimba viteza superioara) iar apoi sa o apesi(ca si cum ai schimba o viteza inferioara) ?

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da...intra in viteze fara nici o problema. Cand am bagat a 1-a sa si simtit ceva la picior.

Am intrebat asta deoarece la MZ 125 si mie imi face absolut exact aceiasi chestie,doar ca daca fac cum ti-am explicat isi revine.In viteze imi intra perfect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi cand mergeam cu mobra am avut neplacerea sa vad ca pedala de la schimbator statea in jos, aveti idee ce sa intamplat?...si daca s'a rupt arcul de la schimbator de unde pot face rost si daca se schimba greu?

Probabil ca e rupt arcu' de la schimbator, se afla in partea dreapta a cutiei. Golesti uleiu' si dai jos capacu din dreapta (ala cu ambreiaju) o sa iti dai seama care e arcu' si daca e rupt. Nu stiu de unde iei unu,dar poate il poti construi. Spor! Numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.

nu ma prea peicep cu cautarea pe forum asa ca va lansez o intrebare: stiti cumva cine detine patentul si in general drepturile de brand asupra Mobra?

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare mai exista patent si drepturi de brand in romania? asta in conditiile in care fabrica ce producea o data mobre acum nu mai face decat ceva munitie si scrie foarte mare pe pagina lor de net k lichideaza stocul de piese de biciclete. oare sa mai intereseze pe cineva de acest lucru in conditiile in care cei de sus sant preocupati de cum sa ia pielea de noi ? hai ca dau in altele , ma rog , ceea ce pot sa iti zic e faptul ca acum vreo 5 zile chiar am luat legatura cu cineva de la febrica TOHAN (unde o dinioara se faceau mobre) si mi-a spus ca nu crede k mai exista piese de mobra prin magaziile acelei fabrici. k sa nu mai zic k am sunat si la METROM ( cei care fabricau motoarele de mobra) si raspunsul a fost formulat altfel dar cu acelasi inteles. deci crezi k mai intereseaza pe cineva patentul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare mai exista patent si drepturi de brand in romania? asta in conditiile in care fabrica ce producea o data mobre acum nu mai face decat ceva munitie si scrie foarte mare pe pagina lor de net k lichideaza stocul de piese de biciclete. oare sa mai intereseze pe cineva de acest lucru in conditiile in care cei de sus sant preocupati de cum sa ia pielea de noi ? hai ca dau in altele , ma rog , ceea ce pot sa iti zic e faptul ca acum vreo 5 zile chiar am luat legatura cu cineva de la febrica TOHAN (unde o dinioara se faceau mobre) si mi-a spus ca nu crede k mai exista piese de mobra prin magaziile acelei fabrici. k sa nu mai zic k am sunat si la METROM ( cei care fabricau motoarele de mobra) si raspunsul a fost formulat altfel dar cu acelasi inteles. deci crezi k mai intereseaza pe cineva patentul ?

 

Dar proiectul, unde e? Documentatia, desenele, calculele etc. Cine le detine? Unde e arhiva? Cine o are in gestiune, administrare? Si sunt curios ce s-a intamplat in general, cu astfel de arhive. Cam la toate uzinele mari erau proiecte bune, bine documentate, romanesti. Mai sunt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar proiectul, unde e? Documentatia, desenele, calculele etc. Cine le detine? Unde e arhiva? Cine o are in gestiune, administrare? Si sunt curios ce s-a intamplat in general, cu astfel de arhive. Cam la toate uzinele mari erau proiecte bune, bine documentate, romanesti. Mai sunt?

ceea ce pot sa iti zic, si sper s nu imi sara nimeni la gat k dau informatii eronate, e faptul k orice firma din tara asta si nu numai are undeva un depozit in care isi tine arhiva. in general in romania arhivele firmelor de stat sunt in niste depozite ale unor baieti destepti (afaceri cu statul, de!) sau la arhivele nationale cred. ideea e in felul urmator am o matusa care a lucrat in proiectare la uzina TRACTORUL Brasov si care la o discutie mi-a zis ca in arhiva aceea mare s-a facut o triere si anume: proiectele care erau mai importante si cu toata documentatia a mers la arhivele statului iar restul a ramas in arhiva fabricii, arhiva pe care noul proprietar s-a angajat sa o pastreze nu stiu cati ani, insa nu prea multi dovada ca acum in locul fabricii nu mai e decat teren gol zici k a trecut razboiul pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.

nu ma prea peicep cu cautarea pe forum asa ca va lansez o intrebare: stiti cumva cine detine patentul si in general drepturile de brand asupra Mobra?

multumesc

 

Din pacate nu stiu sa raspund exact la acesta intrebare, dar pot sa spun ca in urma cu cateva luni am luat legatura cu un tip care cumpara motoare de la Metrom pentru a le monta pe biciclete. Erau niste motorase foarte interesante de care lumea nu stie (nici eu stiam si nici nu am gasit ceva legat de ele pe net). Erau niste motoare de 35 cmc facute special pentru a se putea monta pe biciclete.

Motivul pentru care s-a renuntat la constructia acestor motoare (care cica se exportau in numar de cateva sute pe an in tarile ceva mai slabute din jurul nostru) este ca nu corespundeau normelor UE de poluare si zgomot. Deci daca aveti cumva de gand sa reluati productia de MOBRA (ceea ce n-ar bucura pe multi dintre noi) ar trebui vazut care a fost motivul pentru care s-a renuntat la acest brand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu stiu sa raspund exact la acesta intrebare, dar pot sa spun ca in urma cu cateva luni am luat legatura cu un tip care cumpara motoare de la Metrom pentru a le monta pe biciclete. Erau niste motorase foarte interesante de care lumea nu stie (nici eu stiam si nici nu am gasit ceva legat de ele pe net). Erau niste motoare de 35 cmc facute special pentru a se putea monta pe biciclete.

Motivul pentru care s-a renuntat la constructia acestor motoare (care cica se exportau in numar de cateva sute pe an in tarile ceva mai slabute din jurul nostru) este ca nu corespundeau normelor UE de poluare si zgomot. Deci daca aveti cumva de gand sa reluati productia de MOBRA (ceea ce n-ar bucura pe multi dintre noi) ar trebui vazut care a fost motivul pentru care s-a renuntat la acest brand.

motivul ???? ,motivul este acela ca la toate fostele fabrici din romania TREBUIAU DISTRUSE si cum mobra era un subprodus al fabricii care de fapt cica era produsul principal pe langa biciclete (pentru cei care nu stiu unde se facea mobra obiectivul principal era fabricarea de armament, chestie care era secreta) iar cand a venit capitalismul unii au hotarat k nu mai aven nevoie de bomne si obuze deci acea fabrica trebuia distrusa, ca toate din mica noastra tara. oricum (in cateva cuvinte) dupa 90 si pana in 2007 (cred) cand romania a intrat in M UE de ce nu s-au mai produs Mobre? atunci nu erau la normele UE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...