Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca tot veni vorba de pistoane, eu am unul uzat acasa care seamana cu cel de Mobra dar nu "rasare".

 

Are exact acelasi diametru dar este mai bombat si difera putin pozitia canalelor segmentilor iar boltul este un pic mai sus parca cu cativa mm. De la ce-o fi? :ok:

Este de la zundapp..

amaodel dupa care s-a luat mobra

are un vecin un motor perfect si-l vinde.. e identic cu cel de mobra :welcome: :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am si eu nevoie de 2 chestii:

1. Manual de Mobra. :moto:

2. Are cineva idee de aprindere electronica pe mobra? :laugh: A pus cineva? Are sens sa pun? Daca da, de care? Unde se poate gasi? Cam la ce pret?

Multzam.

Intai sa ma prezint.

Ma cheama Ion si traiesc acum in Canada. Am avut Mobra intre 1983 si 1993. De fapt am avut doua. Amandoua au fost tipul S cu furca telescopica in fata si racire fortata cu aer. Daca in general aspectul exterior era acelasi totusi au existat cateva diferente la magnetou. Au existat doua tipuri de magnetou (Bosch si Ducatti) si fiecare a avut puncte bune si rele. Bosch-ul avea scanteie foarte buna dar lumina la far proasta. Ducatti avea lumini bune si aprindere deficitara. Modificarea cea mai eficienta pentru aprinderea Mobrei este inlocuirea bobinei de inductie originale cu o bobina de inductie de Trabant.

Daca folosesti bobina de Trabant viata platinelor va fi circa 20.000 km. Bujiile trebuie sa aiba o cifra termica de 280.

Exista posibilitatea sa rebobinezi magnetoul si sa iti imbunatatesti lumina farului si aprinderea.

Cand incepi sa folosesti motoreta foloseste ulei de buna calitate pentru motoare in doi timpi si nu pune mai mult de 30mL la litru de benzina. Bine reglata si ingrijita te poate duce de la Constanta la Timisoara fara probleme. Daca este un tip S incearca sa schimbi carburatorul cu unul de Hoinar care e mai bun. Din cursa acceleratiei ultimul sfert nu prea are nici un efect in viteza, dar creste consumul de benzina si supraincalzeste bujia. Daca ai ajuns la 60-65 km/h asta-i ce poti astepta de la cei 50 cmc.

Toate modificarile la motor pot aduce mici imbunatatiri la putere/viteza dar scurteaza viata motorului.

Consumul de benzina este cam 3L/100 km cu doua persoane la 60km/h. La viteza mai mica ai consum mai redus.

Incearca sa nu modifici esapamentul. Cu esapamentul original sunetul era placut, dar lumea vrea mai multa putere si desi n-am observat nici o imbunatatire cand am incercat si eu, multi au scos "labirintul" din toba. Rezultatul era un sunet ascutit si neplacut.

Personal am facut de doua ori inconjurul Romaniei parcurgand circa 400 km zilnic.

Motorul de pe modelul S a fost mai putin puternic decat cel de pe Hoinar dar mai fiabil si avand racire fortata iti permitea sa mergi pe drumuri de munte fara alte probleme decat viteza redusa.

Ca orice motocicleta/bicicleta cu roti cu spite trebuie sa ai grija de intinderea lor si nu trebuie sa depasesti greutatea maxima permisa (150 kg) care include pasageri, bagaje si benzina.

Media de kilometri a fost de 15.000 km/an pentru fiecare Mobra. La 10.000 schimbam segmentii si la 30.000 cilindrul. Fiindca pistonul era ieftin am schimbat si pistonul la fiecare schimb de segmenti. Nu am schimbat ambielaje dar la prima Mobra a trebuit sa schimb rulmentul pe ace de la bolt la 50.000 km.

Schimba rotile intre ele regulat si regleaza presiunea in cauciucuri in functie de sarcina. Incearca sa blochezi suspensia in spate numai pe pozitia "doua persoane".

Sper ca informatiile sa te ajute si batrana Mobra sa te ajute sa ajungi un bun motociclist

 

 

 

Il shtiu shi eu p tip din vedere daca nu ma inshel mobra lui e vishinie. Tot ce vreau eu e sa modific mobra nu sa o reconditzionez ca daca o modific oricum iau totul la mana ( ma refer la piesele ei)insa nu prea ma incumet sa ma bag la motor. Cu toate ca merge bine mie mi se pare ca patineaza ambreiajul shtie cineva cum pot sa imi dau seama daca patineaza sau nu ? A shi inca ceva : dupa ce o pornesc shi o incalzesc cuplez treapta 1 shi surpriza da sa plece de pe loc shi asta cu ambreiajul strans ..... e normal sau nu ?????

Ambreiajul Mobrei este foarte prost realizat asa ca ori patineaza ori nu decupleaza complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand: Bine ai venit pe forum!

 

Informatiile transmise de tine sunt pretioase pentru noi, posesorii de Mobre, si iti multumesc pentru ca ai avut rabdare sa le transpui aici.

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand: Bine ai venit pe forum!

 

Informatiile transmise de tine sunt pretioase pentru noi, posesorii de Mobre, si iti multumesc pentru ca ai avut rabdare sa le transpui aici.

 

:laugh:

 

Multumesc pentru urare.

Am multe amintiri placute legate de "capra".

Pe vremea aia era singurul meu mijloc de transport. Ne-a dus, pe mine si nevasta, in cateva excursii frumoase.

Acum, in Canada, ma plimb cu fiul cel mare cand vremea e buna si am si timp (concediile sunt cam scurte pe aici). Ce imi lipseste sunt drumurile de munte din Romania. Pe aici, in zona Toronto, terenul e plat si drumurile drepte. Majoritatea sunt autostarzi cu doua si trei benzi pe sens. Daca apuci pe ele mergi ca masinile cu 120 pana te plictisesti. Daca vrei sa le eviti dureaza mai mult de o ora sa scapi in afara orasului.

Va urez la toti calatorii pe doua roti placute si fara accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania.

Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti.

Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki?

Salutari cu faru' :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania.

Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti.

Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki?

Salutari cu faru' :laugh:

Pot sa ma alatur si eu????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles, cu cea mai mare placere! :(

UHH....

Ce bini ca mai sunt si baieti destia (fain coltu comunistelor) nu ca aia cu japoneze.... :moto:

Impresii ...

Multzam :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania.

Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti.

Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki?

Salutari cu faru' :laugh:

Turul l-am facut asa:

Plecat dupamasa din Pitesti spre vest pana la Craiova. Dormit noaptea acolo si a doua zi plecat dimineata la Timisoara. Petrecut o zi in Timisoara. A patra zi plecat din Timisoara la Oradea prin Arad. La iesirea din Arad militianul aproape a facut infarct cand a observat ca am numere de Arges si a zis ca sunt nebun. Seara am ajuns la Oradea. A cincea zi in Oradea si prin imprejurimi. A sasea zi Oradea Cluj iar a saptea in Cluj cu treburi.

A opta zi am plecat din Cluj la Suceava. Asta a fost cea mai lunga zi in sea. Ziua a noua in Suceava. Ziua a zecea plecat la Iasi. Dupa o zi in Iasi plecat la Galati. Galati – Tulcea, Tulcea – Calarasi, Calarasi – Bucuresti si in sfarsit Bucuresti – Pitesti.

 

In excursie, care a luat aproape 3 saptamani (de fapt lucram la aviatia utilitara si eram in inspectie – deci interes de serviciu), am avut la mine tot timpul o camera de schimb, presa si petece calde, cateva zale de lant, trusa de scule a Mobrei, un manometru, doua bujii, uh bec de far, un set de platine, un piston, doi segmenti, un bolt si un rulment pe ace pentru bolt.

 

Bagajul l-am carat pe rezervor agatat de gat (o geanta mare pusa de-a latul cu cureaua de umar scurtata ca sa nu aiba prea mult joc cand sunt in mers.

 

Aveam pe Mobra suporti laterali pe care am avut de la socru doua portharturi militare cu piese de schimb si scule.

 

Singurile modificari pe care le avea Mobra erau legate de instalatia electrica, adica magnetoul fusese rebobinat si aveam bobina de inductie de Dacia si bec de far de Dacia.

Becurile mici (frana si pozitie) erau si ele de 12V.

 

Ca sa previi panele de cauciuc trebuie sa ai cauciucurile umflate corespunzator si sa mai ai si carne pe ele.

Pe toata durata excursiei am folosit benzina de 94CO de la avioanele de utilitara si am cumparat numai uleiul de amestec. Am folosit un amestec cu 3% ulei.

 

Benzina de avion nu este din cele mai bune pentru Mobra, dar era gratis. Temperatura de ardere e mai mare si nu poti merge distante lungi la viteza maxima pentru ca bujia se supra incalzeste. Pe vremea aia cea mai rece bujie avea cifra termica 270.

 

Intodeaunda am avut grija sa curat motorul (chiulasa si capul pistonului) de calamina.

O metoda buna este sa adaugi camfor (il luam de la farmacie) in benzina. La fiecare 5000 de km oricum desfaceam motorul si daca era nevoie lustruiam chiulasa si capul pistonului.

 

Daca segmentii erau cromati trebuia sa-I schimb cam la 15000 - 20000 km, daca nu la circa 10000. Tot la 10000 curatam toba de esapament.

 

La doua schimburi de segmenti schimbam cilindrul.

 

O imbunatatire in performanta am obtinut schimband carburatorul cu unul de Hoinar.

Acum puteam sta la turatie maxima tot timpul si ralantiul s-a imbunatatit. Consumul de benzina (circa 3L/100 km) a ramas practic la fel.

 

A doua oara a fost cu nevasta, dar asta va fi in alt post.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toata lumea mobrista!

 

Am si eu o intrebare: Cum se pune ulei in telescoapele din fata?

 

Furca mea are urmatoarea problema: capetele de sus ale telescoapelor (acolo unde se infileteaza piulitele) au acel filet cu pasul mic mancat, iar piulitele tind sa iasa la fiecare hop mai pronuntat. Am gasit alte telescoape, pereche, care au totul in regula inclusiv filetul cu pricina si intentionez sa le schimb cu cele de pe motoreta. Pe astea noi (vorba vine, sunt vechi de cand lumea) (primite cadou :laugh: ) le-am desfacut complet si am descoperit ca nu aveau ulei de loc in ele, iar un burduf este rupt. (Nu ma deranjeaza, pe mine ma intereseaza doar partea de sus care se prinde de furca).

 

La demontare am observat ca in zona din dreptul burdufurilor sunt niste gaurele. Pe acolo se pune ulei?

 

Si altceva: e normal ca cele doua parti de sus ale telescoapelor sa fie inegale? Cel din stanga (parca) este mai scurt cu aproape 5-10 mm decat cel din dreapta.

 

Mobra mea este 50s.

 

Daca stiti ceva pe tema asta va rog sa-mi raspundeti. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toata lumea mobrista!

 

Am si eu o intrebare: Cum se pune ulei in telescoapele din fata?

 

Furca mea are urmatoarea problema: capetele de sus ale telescoapelor (acolo unde se infileteaza piulitele) au acel filet cu pasul mic mancat, iar piulitele tind sa iasa la fiecare hop mai pronuntat. Am gasit alte telescoape, pereche, care au totul in regula inclusiv filetul cu pricina si intentionez sa le schimb cu cele de pe motoreta. Pe astea noi (vorba vine, sunt vechi de cand lumea) (primite cadou :( ) le-am desfacut complet si am descoperit ca nu aveau ulei de loc in ele, iar un burduf este rupt. (Nu ma deranjeaza, pe mine ma intereseaza doar partea de sus care se prinde de furca).

 

La demontare am observat ca in zona din dreptul burdufurilor sunt niste gaurele. Pe acolo se pune ulei?

 

Si altceva: e normal ca cele doua parti de sus ale telescoapelor sa fie inegale? Cel din stanga (parca) este mai scurt cu aproape 5-10 mm decat cel din dreapta.

 

Mobra mea este 50s.

 

Daca stiti ceva pe tema asta va rog sa-mi raspundeti. Multumesc!

SALUT

bai pretene hai cati dam noi(axi si baluba16) O FATA DE MOBRA ORIGINALA SI STAS

DACA VREI SUNA LA 0748399228 :laugh: :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii mei prieteni Baluba si Axi va multumesc pentru oferta, dar nu vreau una noua si oricum n-are rost sa mi-o trimiteti de la Alba Iulia. Am 2 furci, si din astea doua POT sa fac una buna, adica buna - buna. Eu doar vroiam sa stiu cum se pune ulei in telescoape, am o idee vaga, dar vreau sa fiu sigur.

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu stie nimeni cum se pune ulei in telescoapele fata de Mobra? Spuneti-mi si mie.... Va rog frumos! :finger:

 

Sunt niste gaurele lateral, pe partea de sus a telescoapelor.. pe acolo poti baga ulei cu siringa...

daca sunt uzate telescoapele arunca uleiul repede afara..

 

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumiri pentru "povestire", Ion54. Cred ca o sa incerc si eu sa pun un carburator de Hoinar, sa vad cum se comporta.

Toate cele bune si

Salutari cu faru' :finger:

Sti ce carburator sa pui pe mobra....

Am avut o Yamaha dt 80, si avea mikunii pe ea.

Iti garantez eu ca cu unul din ala motorul o sa-ti mearga ceas, ce sa mai vb. de consun, sa pornire>>>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sti ce carburator sa pui pe mobra....

Am avut o Yamaha dt 80, si avea mikunii pe ea.

Iti garantez eu ca cu unul din ala motorul o sa-ti mearga ceas, ce sa mai vb. de consun, sa pornire>>>

 

 

 

mda.... dar de unde sa gasesc eu asa ceva?

Toate bune si

Salutari cu faru'

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu nu am vitezometru, dar am mers in paralel cu cineva cu masina si am atins aproape 70 km/h.

 

Depinde foarte mult de la o motoreta la alta, cat de bun are motorul, cat de bine este reglata, cat de mult sunt rotile umflate.

 

O mobra reglata corespunzator prinde 60 km/h fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Fratilor caut cu disperare pentru un amic un manual Mobra. Daca cumva aveti stiinta de asa ceva, va rog sa-mi puneti un link aici!

Multzam anticipat!

Editat de moto_comuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor caut cu disperare pentru un amic un manual Mobra. Daca cumva aveti stiinta de asa ceva, va rog sa-mi puneti un link aici!

Multzam anticipat!

 

Manualul de Mobra scanat este postat pe acest topic pagina cu pagina. Incearca pe la paginile 6,7, nu mai stiu exact..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mobra reglata foarte bine, de la mama ei, asa cum este din fabrica ar trebui sa mearga cu 60-70 km/h acum daca se fac ceva inbunatatiri poate merge si mai mult de 80 km/h fara probleme(piston modificat, camera de ardere micsorata, un pinion pe spate mai mic cu cativa dinti, alt carburator....)

Stiu pe cineva care chiar a avut asa ceva si a fost foarte multumit cativa ani de ea viteza maxima cu care mergea era in jur de 100 km/h - 110 km/h dar spunea el ca la drum tinea "pasul" la 80 km/h si chiar este adevarat, a mers unde a vrut, de la munte la mare... cu nevasta-sa si bagaje si a fost mai mult decat multumit.

Oricum si la 70 km/h este frumos...acum eu nu stiu ce sa mai zic orice astfel de modificari iti pot da ceva putere/viteza dar scad viata altot componente..., modifica consumul etc.

 

Daca vrei sa iti iei Mobra sa stii ca este un motor foarte bun, te duce unde vrei, urca in varf de munte se racaeste foarte bine datorita turbinei...

Alegerea iti apartine... dar totusi... poate devii mobrist :D

 

P.S. Sa sti ca daca este bine reglata nu prea mai ai ce sa repari... :lol: :laugh: asa ca mai cumpara un motor de rezerva sa inveti mecanica :laugh:

 

Salutari cu faru' :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o mobra si vreau sa ii fac aceleas moificari .....vreau s-o fac enduro ....dar nu stiu de unde sa ma apuc de ea ....eu vreau sa ii schimb tot cadru si vreau sa ii fac alt rezervor ...n vreau s-o folosesc pe strada......o fac doar de mers pe coclauri si prin paduri ....care mai este din galati si are aceleasi ideii ca ale mele sa ma caute si sa ne apucam de treaba ........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...