B.B. Postat Ianuarie 28, 2006 Share Postat Ianuarie 28, 2006 In primul rand: Bine ai venit pe forum! Informatiile transmise de tine sunt pretioase pentru noi, posesorii de Mobre, si iti multumesc pentru ca ai avut rabdare sa le transpui aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Ianuarie 30, 2006 Share Postat Ianuarie 30, 2006 In primul rand: Bine ai venit pe forum! Informatiile transmise de tine sunt pretioase pentru noi, posesorii de Mobre, si iti multumesc pentru ca ai avut rabdare sa le transpui aici. Multumesc pentru urare. Am multe amintiri placute legate de "capra". Pe vremea aia era singurul meu mijloc de transport. Ne-a dus, pe mine si nevasta, in cateva excursii frumoase. Acum, in Canada, ma plimb cu fiul cel mare cand vremea e buna si am si timp (concediile sunt cam scurte pe aici). Ce imi lipseste sunt drumurile de munte din Romania. Pe aici, in zona Toronto, terenul e plat si drumurile drepte. Majoritatea sunt autostarzi cu doua si trei benzi pe sens. Daca apuci pe ele mergi ca masinile cu 120 pana te plictisesti. Daca vrei sa le eviti dureaza mai mult de o ora sa scapi in afara orasului. Va urez la toti calatorii pe doua roti placute si fara accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Ianuarie 31, 2006 Share Postat Ianuarie 31, 2006 Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania. Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti. Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki? Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania. Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti. Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki? Salutari cu faru' Pot sa ma alatur si eu???????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Pot sa ma alatur si eu???????? Bineinteles, cu cea mai mare placere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Bineinteles, cu cea mai mare placere! UHH.... Ce bini ca mai sunt si baieti destia (fain coltu comunistelor) nu ca aia cu japoneze.... Impresii ... Multzam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Multumim pentru urari si iti doresc si eu aceleasi ganduri bune si cine stie poate timpul va fi ingaduitor cu tine si vei reusi sa vii si in Romania. Ma bucur sa vad ca mai exista oameni care poarta pentru Mobra admiratie amintindu-si cu placere de aceasta "doamna a soselelor" care i-a facut candva fericiti. Imi propun ca in sezonul acesta sa fac turul Romaniei, stiu ca se poate, si de ce sa nu o fac si pe asta? Am vazut ca spuneai ca ai facut de doua ori inconjurul Romaniei, la ce sa ma astept in ceea ce priveste Mobrasaki? Salutari cu faru' Turul l-am facut asa: Plecat dupamasa din Pitesti spre vest pana la Craiova. Dormit noaptea acolo si a doua zi plecat dimineata la Timisoara. Petrecut o zi in Timisoara. A patra zi plecat din Timisoara la Oradea prin Arad. La iesirea din Arad militianul aproape a facut infarct cand a observat ca am numere de Arges si a zis ca sunt nebun. Seara am ajuns la Oradea. A cincea zi in Oradea si prin imprejurimi. A sasea zi Oradea Cluj iar a saptea in Cluj cu treburi. A opta zi am plecat din Cluj la Suceava. Asta a fost cea mai lunga zi in sea. Ziua a noua in Suceava. Ziua a zecea plecat la Iasi. Dupa o zi in Iasi plecat la Galati. Galati – Tulcea, Tulcea – Calarasi, Calarasi – Bucuresti si in sfarsit Bucuresti – Pitesti. In excursie, care a luat aproape 3 saptamani (de fapt lucram la aviatia utilitara si eram in inspectie – deci interes de serviciu), am avut la mine tot timpul o camera de schimb, presa si petece calde, cateva zale de lant, trusa de scule a Mobrei, un manometru, doua bujii, uh bec de far, un set de platine, un piston, doi segmenti, un bolt si un rulment pe ace pentru bolt. Bagajul l-am carat pe rezervor agatat de gat (o geanta mare pusa de-a latul cu cureaua de umar scurtata ca sa nu aiba prea mult joc cand sunt in mers. Aveam pe Mobra suporti laterali pe care am avut de la socru doua portharturi militare cu piese de schimb si scule. Singurile modificari pe care le avea Mobra erau legate de instalatia electrica, adica magnetoul fusese rebobinat si aveam bobina de inductie de Dacia si bec de far de Dacia. Becurile mici (frana si pozitie) erau si ele de 12V. Ca sa previi panele de cauciuc trebuie sa ai cauciucurile umflate corespunzator si sa mai ai si carne pe ele. Pe toata durata excursiei am folosit benzina de 94CO de la avioanele de utilitara si am cumparat numai uleiul de amestec. Am folosit un amestec cu 3% ulei. Benzina de avion nu este din cele mai bune pentru Mobra, dar era gratis. Temperatura de ardere e mai mare si nu poti merge distante lungi la viteza maxima pentru ca bujia se supra incalzeste. Pe vremea aia cea mai rece bujie avea cifra termica 270. Intodeaunda am avut grija sa curat motorul (chiulasa si capul pistonului) de calamina. O metoda buna este sa adaugi camfor (il luam de la farmacie) in benzina. La fiecare 5000 de km oricum desfaceam motorul si daca era nevoie lustruiam chiulasa si capul pistonului. Daca segmentii erau cromati trebuia sa-I schimb cam la 15000 - 20000 km, daca nu la circa 10000. Tot la 10000 curatam toba de esapament. La doua schimburi de segmenti schimbam cilindrul. O imbunatatire in performanta am obtinut schimband carburatorul cu unul de Hoinar. Acum puteam sta la turatie maxima tot timpul si ralantiul s-a imbunatatit. Consumul de benzina (circa 3L/100 km) a ramas practic la fel. A doua oara a fost cu nevasta, dar asta va fi in alt post. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 Salut pe toata lumea mobrista! Am si eu o intrebare: Cum se pune ulei in telescoapele din fata? Furca mea are urmatoarea problema: capetele de sus ale telescoapelor (acolo unde se infileteaza piulitele) au acel filet cu pasul mic mancat, iar piulitele tind sa iasa la fiecare hop mai pronuntat. Am gasit alte telescoape, pereche, care au totul in regula inclusiv filetul cu pricina si intentionez sa le schimb cu cele de pe motoreta. Pe astea noi (vorba vine, sunt vechi de cand lumea) (primite cadou ) le-am desfacut complet si am descoperit ca nu aveau ulei de loc in ele, iar un burduf este rupt. (Nu ma deranjeaza, pe mine ma intereseaza doar partea de sus care se prinde de furca). La demontare am observat ca in zona din dreptul burdufurilor sunt niste gaurele. Pe acolo se pune ulei? Si altceva: e normal ca cele doua parti de sus ale telescoapelor sa fie inegale? Cel din stanga (parca) este mai scurt cu aproape 5-10 mm decat cel din dreapta. Mobra mea este 50s. Daca stiti ceva pe tema asta va rog sa-mi raspundeti. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Februarie 2, 2006 Share Postat Februarie 2, 2006 Salut pe toata lumea mobrista! Am si eu o intrebare: Cum se pune ulei in telescoapele din fata? Furca mea are urmatoarea problema: capetele de sus ale telescoapelor (acolo unde se infileteaza piulitele) au acel filet cu pasul mic mancat, iar piulitele tind sa iasa la fiecare hop mai pronuntat. Am gasit alte telescoape, pereche, care au totul in regula inclusiv filetul cu pricina si intentionez sa le schimb cu cele de pe motoreta. Pe astea noi (vorba vine, sunt vechi de cand lumea) (primite cadou ) le-am desfacut complet si am descoperit ca nu aveau ulei de loc in ele, iar un burduf este rupt. (Nu ma deranjeaza, pe mine ma intereseaza doar partea de sus care se prinde de furca). La demontare am observat ca in zona din dreptul burdufurilor sunt niste gaurele. Pe acolo se pune ulei? Si altceva: e normal ca cele doua parti de sus ale telescoapelor sa fie inegale? Cel din stanga (parca) este mai scurt cu aproape 5-10 mm decat cel din dreapta. Mobra mea este 50s. Daca stiti ceva pe tema asta va rog sa-mi raspundeti. Multumesc! SALUT bai pretene hai cati dam noi(axi si baluba16) O FATA DE MOBRA ORIGINALA SI STAS DACA VREI SUNA LA 0748399228 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 3, 2006 Share Postat Februarie 3, 2006 Dragii mei prieteni Baluba si Axi va multumesc pentru oferta, dar nu vreau una noua si oricum n-are rost sa mi-o trimiteti de la Alba Iulia. Am 2 furci, si din astea doua POT sa fac una buna, adica buna - buna. Eu doar vroiam sa stiu cum se pune ulei in telescoape, am o idee vaga, dar vreau sa fiu sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Multumiri pentru "povestire", Ion54. Cred ca o sa incerc si eu sa pun un carburator de Hoinar, sa vad cum se comporta. Toate cele bune si Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 9, 2006 Share Postat Februarie 9, 2006 Chiar nu stie nimeni cum se pune ulei in telescoapele fata de Mobra? Spuneti-mi si mie.... Va rog frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Februarie 9, 2006 Share Postat Februarie 9, 2006 Chiar nu stie nimeni cum se pune ulei in telescoapele fata de Mobra? Spuneti-mi si mie.... Va rog frumos! Sunt niste gaurele lateral, pe partea de sus a telescoapelor.. pe acolo poti baga ulei cu siringa... daca sunt uzate telescoapele arunca uleiul repede afara.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 9, 2006 Share Postat Februarie 9, 2006 finally! Thank you Nagy! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 13, 2006 Share Postat Februarie 13, 2006 Multumiri pentru "povestire", Ion54. Cred ca o sa incerc si eu sa pun un carburator de Hoinar, sa vad cum se comporta. Toate cele bune si Salutari cu faru' Sti ce carburator sa pui pe mobra.... Am avut o Yamaha dt 80, si avea mikunii pe ea. Iti garantez eu ca cu unul din ala motorul o sa-ti mearga ceas, ce sa mai vb. de consun, sa pornire>>> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Februarie 18, 2006 Share Postat Februarie 18, 2006 Sti ce carburator sa pui pe mobra.... Am avut o Yamaha dt 80, si avea mikunii pe ea. Iti garantez eu ca cu unul din ala motorul o sa-ti mearga ceas, ce sa mai vb. de consun, sa pornire>>> mda.... dar de unde sa gasesc eu asa ceva? Toate bune si Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Buna, Imi spuneti si mie ce viteza maxima ati atins cu mobra? Dar sa fie valorile reale, nu povesti ca la pescuit.Vreau sa imi iau si eu intai o mobra ca sa invat mecanica....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Eu nu am vitezometru, dar am mers in paralel cu cineva cu masina si am atins aproape 70 km/h. Depinde foarte mult de la o motoreta la alta, cat de bun are motorul, cat de bine este reglata, cat de mult sunt rotile umflate. O mobra reglata corespunzator prinde 60 km/h fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) Fratilor caut cu disperare pentru un amic un manual Mobra. Daca cumva aveti stiinta de asa ceva, va rog sa-mi puneti un link aici! Multzam anticipat! Editat Martie 17, 2006 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 Fratilor caut cu disperare pentru un amic un manual Mobra. Daca cumva aveti stiinta de asa ceva, va rog sa-mi puneti un link aici! Multzam anticipat! Manualul de Mobra scanat este postat pe acest topic pagina cu pagina. Incearca pe la paginile 6,7, nu mai stiu exact.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 O mobra reglata foarte bine, de la mama ei, asa cum este din fabrica ar trebui sa mearga cu 60-70 km/h acum daca se fac ceva inbunatatiri poate merge si mai mult de 80 km/h fara probleme(piston modificat, camera de ardere micsorata, un pinion pe spate mai mic cu cativa dinti, alt carburator....) Stiu pe cineva care chiar a avut asa ceva si a fost foarte multumit cativa ani de ea viteza maxima cu care mergea era in jur de 100 km/h - 110 km/h dar spunea el ca la drum tinea "pasul" la 80 km/h si chiar este adevarat, a mers unde a vrut, de la munte la mare... cu nevasta-sa si bagaje si a fost mai mult decat multumit. Oricum si la 70 km/h este frumos...acum eu nu stiu ce sa mai zic orice astfel de modificari iti pot da ceva putere/viteza dar scad viata altot componente..., modifica consumul etc. Daca vrei sa iti iei Mobra sa stii ca este un motor foarte bun, te duce unde vrei, urca in varf de munte se racaeste foarte bine datorita turbinei... Alegerea iti apartine... dar totusi... poate devii mobrist P.S. Sa sti ca daca este bine reglata nu prea mai ai ce sa repari... asa ca mai cumpara un motor de rezerva sa inveti mecanica Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neamtzu_ro Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 am si eu o mobra si vreau sa ii fac aceleas moificari .....vreau s-o fac enduro ....dar nu stiu de unde sa ma apuc de ea ....eu vreau sa ii schimb tot cadru si vreau sa ii fac alt rezervor ...n vreau s-o folosesc pe strada......o fac doar de mers pe coclauri si prin paduri ....care mai este din galati si are aceleasi ideii ca ale mele sa ma caute si sa ne apucam de treaba ........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) O mobra reglata foarte bine, de la mama ei, asa cum este din fabrica ar trebui sa mearga cu 60-70 km/h acum daca se fac ceva inbunatatiri poate merge si mai mult de 80 km/h fara probleme(piston modificat, camera de ardere micsorata, un pinion pe spate mai mic cu cativa dinti, alt carburator....) Stiu pe cineva care chiar a avut asa ceva si a fost foarte multumit cativa ani de ea viteza maxima cu care mergea era in jur de 100 km/h - 110 km/h dar spunea el ca la drum tinea "pasul" la 80 km/h si chiar este adevarat, a mers unde a vrut, de la munte la mare... cu nevasta-sa si bagaje si a fost mai mult decat multumit. Oricum si la 70 km/h este frumos...acum eu nu stiu ce sa mai zic orice astfel de modificari iti pot da ceva putere/viteza dar scad viata altot componente..., modifica consumul etc. Si eu tot 70 km/h am atins cu mobra..Dar putin probabil sa atingi viteza de 100-110 km/h fara modificari aerodinamice a motoretei... Eu cu ETZ 250cc ating destul de greu aceasta viteza..Si motorciletele de 125cc trec greu pragul de 100 km/h..(excludem cele de competitie) Multi batrani se lauda ca au mers cu 90 km/h dar parerea mea este ca din cauza kilometrajului inprecis, zic ei asta..Si eu cand am mers cu 70 km/h paralel cu o alta motocicleta la mine pe kilometraj arata intre 80 si 90...(tremura si acul deja) :-))) Viteze medii calculat pe distante de 150 - 200 km am atins cu mobra in cel mai fericit caz 45 km/h singur, si 35-40 km/h cu doua persoane... Asa ca este departe si viteza accea de 70-80 km/h mers constant.. Editat Martie 17, 2006 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 io am atins 110 cu hoinaru'! da' avea piston de 85 cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 eu zic ca merge si cu 100- 110 daca are ceva modificari in orice caz 70 daca este bine regalat merge sigur eu am mers in jur de 80 km /h in spatele unei rabe si avea vlaga in ea(nu era turata la maxim motorul) dar cand ma bagam in depasire se simte lipsa de putere, cand lua vantul in piept scadea la 60 in cel mai bun caz Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.