spitfiredragos Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Eu Mobra o am, tot primul model (an 1971), dar saua a fost bricolata ireversibil. Pune si tu poze cu mobra si cu saua... suntem curiosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_unu Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Ce cablu de acceleratie as putea "improviza" ? Nu gasesc unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Ce cablu de acceleratie as putea "improviza" ? Nu gasesc unul. Il poti face usor dintr-un cablu de frana de bicicleta , un aparat de lipit si putin cositor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Salut! Sunt nou pe aici dar urmaresc forumul de foarte mult timp. Am si eu o Mobra S50 in curs de restaurare si am o mica nelamurire legata de pinionul de la motor, cel care angreneaza lantul. Este normal sa aiba aprox 3 mm joc inainte si inapoi? am observat ca atunci cand bag in viteza 1 vine mai in fata iar cand ridic pedala se duce mai in spate. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_cristi_ Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Nu este normal. verifica rulmentul care este dupa pinion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Simson4 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 dezmembrez mobra 1000 km preturi mici 0729205010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Am identificat problema. Este o bucsa sau un rulment, nu imi dau seama inca, il am in poza. Intrebarea este cum se schimba acest rulment sau bucsa? Trebuie desfacut motorul de tot sau se poate pe la ambreaj? Ms! Ps: Azi am reusit sa o asamblez. Pun 2 poze! Ca sa fiu mai clar am pus poza cu o sageata rosie. Acolo am joc in toate directiile sus jos stanga dreapta inainte inapoi. Suze pentru dublu post nu stiu sa editez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_cristi_ Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 acel ax schimba vitezele. e normal sa aiba joc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marina8282 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Este exact cum spune Cristi, insa uzura lui se manifesta prin ''saritul din viteze''. Daca ti se intampla asta atunci va trebuie sa-l rectifici/schimbi, daca nu ai nici o problema iti recomand sa nu-i faci nimic. Am identificat problema. Este o bucsa sau un rulment, nu imi dau seama inca, il am in poza. Intrebarea este cum se schimba acest rulment sau bucsa? Trebuie desfacut motorul de tot sau se poate pe la ambreaj? Ms! Ps: Azi am reusit sa o asamblez. Pun 2 poze! Ca sa fiu mai clar am pus poza cu o sageata rosie. Acolo am joc in toate directiile sus jos stanga dreapta inainte inapoi. Suze pentru dublu post nu stiu sa editez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Nu sare din viteza. Am reusit sa pun capacul de la ambreiaj calumea azi si merge binisor de inceput. Trebuie sa mai jonglez din cablu pt ca tinde sa plece bagata in viteza si cu ambreiajul apasat. Ps: nu inteleg de ce are joc atunci pe partea cealalta la pinion, rulmentul l-am verificat si pare ok. Ps2: in ce trebuie sa se opreasca piciorul? pt ca atinge de lant cand este ridicat. Editat Martie 31, 2013 de shadow_deen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marina8282 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 O sa-ti pun niste poze de cum arata pinionul ala din partea cu vitezelte. In principiu arborele care se termina cu pinionul de lant este fixat in cele 2 carcase ale cutiei cu un rulment si un semering. Daca nu ar fi fost bine montat pinioanele nu erau aliniate si se bloca. PS2: Iti revine pedadala cand pornesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Da, daca nu o tin cu piciorul sare si poate intra chiar si in viteza. Ps: Apropo de pinioane aliniate, cateodata caraie cand apas pedala sa bag viteza 1 si ambreiajul apasat. Trebuie sa apas brusc si mai tare sa intre. Cu motorul oprit pe loc merge bine. Ma gandesc ca daca pinionul mic pe care vine lantul se deplaseaza inainte si inapoi 3mm sa zic se decaleaza si pinioanele cutiei si de aici caraitul. Editat Martie 31, 2013 de shadow_deen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marina8282 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Nu sare din viteza. Am reusit sa pun capacul de la ambreiaj calumea azi si merge binisor de inceput. Trebuie sa mai jonglez din cablu pt ca tinde sa plece bagata in viteza si cu ambreiajul apasat. Ps: nu inteleg de ce are joc atunci pe partea cealalta la pinion, rulmentul l-am verificat si pare ok. Ps2: in ce trebuie sa se opreasca piciorul? pt ca atinge de lant cand este ridicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Rulmentul din partea cu pinionul vine pana in buza marcata in poza? Ar trebui sa tina axul presat spre partea cu ambreiajul? Se poate scoate rulmentul pe la pinion? fara sa demontez motorul in 2? Daca da, cum? Editat Martie 31, 2013 de shadow_deen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marina8282 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Exact. Nu se poate fara sa desfaci cutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Rulmentul acela de la pinion are un capac cu patru surubele. Inauntru are un arculet din cate am vazut. Cumva arculetul ala trebuie sa tina rulmentul presat inauntru sau care este rolul lui? O sa incerc sa mai preses rulmentul poate este iesit inafara. Altfel nu imi explic. Ps: la ce trebuie sa fiu atent cand desfac motorul in 2? Sunt ceva arculete de pus la loc mai dificil cum este la ambreiaj? Sau ceva mai special? Ps2: Ma duc chiar acum sa incerc sa mai presez rulmentul Ps3: Daca tot desfac motorul in 2 ce mai este de schimbat pe acolo de regula? Multumesc pentru ajutor! O sa mai am nevoie. Editat Martie 31, 2013 de shadow_deen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_unu Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Ce ulei folositi pentru mobre si ce cantitate /1l benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Am observat ca: atunci cand dau de pedala schimbator de viteze in spre viteza intai, axul cu pinionul vine spre exterior cu 2mm. Atunci cand dau spre viteza 2 in sus, pinionul este tras spre motor. Daca tin fortat pinionul in pozitia care eu cred ca e normala, adica spre motor, nu intra in nici o viteza. Ma gandesc sa nu fie un distantier ceva intre ultimul pinion din motor si rulmentul dinspre pinion. Deja raman fara idei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robyn Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Vand 8 seturi segmenti noi mobra 50,cota 0,luati in '88,25 lei/setul,pretul are inclus si transportul cu Posta Romana.Contact pe PM. Editat Martie 31, 2013 de robyn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Pai,tot ansamblul cu pinionul mic de la lant,cu bile ,craboti,pana si pinioanele secundare din cutie,tot acest ansamblu are in partea dinspre lantz un rulment si un semering (iese f usor semeringul prin desfacerea celor 4 suruburi ale capacului in care este incastrat) iar in partea opusa se sprijina pe o bucse din bronz.Rigiditatea fata de o deplasarea axiala i-o da rulmentul cu pricina,care rulment este fix ,odata pe cracasa motorului si odata fix pe axul ansamblului.Motivele pentru care se misca axial pot fi:rulmentu a capatat joc in carcasa,piesa a capatat joc in rulment sau rulmentul este varza si carcasa interioara a rulmentului a capatat joc mare fata de carcasa exterioara. Ca sa vezi ce se intampla:dai jos pinionul de angrenare a lantului,dai jos semeringul dupa cum am aratat mai sus,te uiti sa vezi daca siguranta este la locul ei (rulmentul are doua sigurante,una in interior si una pe exterior).Actionezi asupra axului astfel incat sa-i provoci deplasare axiala si faci constatarea.Ultima faza depinde si de talentele tale de mecanic.Spor la treaba. Ai grije ca la carcasa semeringului exista o garnitura.Sa o pui la loc sau faci alta daca asta se rupe. Editat Martie 31, 2013 de HondaSan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Axul culiseaza in partea interioara a rulmentului. Asta sa fie problema? rulmentul sa uzat la interior si permite axului sa vina mai in fata. Daca e asa cum aflu dimensiunea rulmentului la interior daca e deja tocit? Stie cineva dimensiunea acelui rulment? Sau ce trebuie sa cumpar, ce sa cer. Pun 2 poze pe care le-am facut acum cateva minute, se observa jocul axului marcat cu sageti. In prima poza, axul este iesit inspre pinion iar in a doua poza axul este impins pana partea mai groasa ajunge la fata cu rulmentul cum de altfel ma gandesc ca e normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Dragul meu ,ma tem ca va trebui sa schimbi si piesa cilindrica ,cu gauri si bile.Cred ca rulmentul sa uzat mai putin pe interior.Sa le schimbi pe amandoua.Da pentru asta trebuie sa "dai motorul in doua" si asta este o operatiune mai delicata.Apeleaza la cineva care stie ce trebuie facut.Daca nu ai la cine sigur vei fi indrumat ,pas cu pas,pe acest cinstit forum. Dupa ce scoti rulmentul vei vedea ca pe el sunt stantate dimensiunile sau iei rulmentul cu tine si-l masoara cei de la magazinul de rulmenti. Editat Martie 31, 2013 de HondaSan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Imi trebuie alt ax si alt rulment. Deci cumpar ax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marina8282 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Ce ulei folositi pentru mobre si ce cantitate /1l benzina? ulei pentru 2t, nu-mi amintesc brand-ul. 30ml/1l benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Trece si tu la profil mai multe date,sa stim si noi cu cine discutam.Dupa cum vezi ,pe aici e o mica "mafie" ,unde toata lumea se cam cunoaste. ulei pentru 2t, nu-mi amintesc brand-ul. 30ml/1l benzina Daca e de mai proasta calitate.Astea de azi e bine sa vezi ce recomanda producatorul pe cutie.Io am dat de un ulei unguresc ce recomanda 1 L ulei la 90 l benzina.Am bagat la generator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.