Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

...moalisti sau Gica-contra atunci cand un om din propria experienta vorbeste ? ...

=======================

...un bun ulei de amestec pentru 2T nu are voie sa arda...

Cu tot respectul, nu fac morala nimanui, nu asta am vrut... e treba ta ce crezi si nu ma intereseaza... nu fac polemica cu oameni care le stiu pe toate! Apoi exista "experiente" acumulate din proceduri corecte sau gresite. Asa-i?

======================

Insa cand faci afirmatii in necunostiinta de cauza (vezi a doua postare) este altceva... Daca ai fi citit despre uleiuri: caracteristici si destinatii, nu ai fi scris asa ceva.

Stiu, tu nu ai nevoie de aceste informatii... am scris pentru altii, sa nu ia de buna o astfel de "experienta"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Domnule Cristi, te stiu de multa vreme de aici de pe forum si din respect am so las personal moarta.

Nu-mi plac discutiile in contradictoriu cu persoane care nu inteleg decat ceea ce vor.

Sa lasam restul forumistilor sa traga singuri propriile concluzii privind acumularea sau neacumularea uleiului in toba de esapament a motoretei Hoinar care defapt a fost subiectul acestei discutii ce ulterior a capatat amploare.

 

Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foxxbiker confirm asta!

Motorul Hoinarului meu are modificat esapamentul de catre mine astfel incat cotul de evacuare care pleaca din cilindru sa vina pe jos, asa cum spui si tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aplicat metoda lui Calin si am reusit sa reglez aprinderea :banana:.Chiar am si pornit-o...dar de aici alte probleme

1)am pornito impinsa...porneste destul de repede in viteza a 2a dar cand o scot din viteza sta turata aproape la maxim...cand incerc sa-i reglez aerul se opreste imediat

2)am incercat sa merg cu ea asa turata si cand incerc sa schimb in treapta a 3 a moare motorul oricat de incet as da drumul la ambreiaj

3) nu reusesc sa reglez nivelul in carburator.Ori este prea mare si imi da benzina continuu pe langa butonul de amorsare ori este prea mic si dupa ce amorsez o pornesc si merge maxim 100 de metri

 

imi este frica sa nu fie segmentii dusi...compresia nu am cum sa o masor...in viteza 1 sta roata blocata daca o imping...se invarte doar daca este cineva urcat pe ea...cred ca asta este un semn ca are compresie...si pedala se apasa greu daca incerc sa o pornesc.

 

Slaba activitate pe acest topic.Se vede ca s-a plictisit lumea de Mobre...azi in timp ce incercam sa pornesc Mobra m-am intalnit cu un manelist discutia a fost urmatoarea:

-waw ce motor misto!!!ce marca este?

-Mobra

-aaa asta este mobra?ce faci ma cu ea ca este vechi astea.Nici degeaba nu as luao

 

exact asta a fost discutia inclusiv "este" :kick:

 

Concluzia o trageti voi!

 

 

Nu mai zic de etnia respectivului ca ...o ghiciti voi...

Eu cred ca era tigan de etnie rroma! care este!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, uite incerc sa lamuresc problema pusa de tine. Evident prin logica mea.

 

A. arderea intr-un motor se face dupa anumite principii.

1. O ardere normala inseamna ca amestecul sa contina benzina si aer intr-un anume raport, astfel incat la sfarsitul ciclului benzina sa fie arsa complet iar oxigenul din aer oxidat in procent de 99%. Si fac o paranteza: de regula in atmosfera 75% este azot, cca 23% oxigen iar 2% alte gaze... acest raport nu poate fii determinat precis(motoarele moderne sunt dotate ce sonda lambda tocmai pentru a stabili cu precizie acest raport)

2. daca raportul aer este mai mare, ramane oxigen nears

3. daca benzina este mai multa, atunci cand se termina oxigenul, ardere inceteaza(deci ramane benzina nearsa ce este apoi evacuata).

 

B. Uleiul de amestec este un combustibil cu rol de ungere(nu o spun eu, ci fabricantii...). Adica este fabricat special cu aceasta destinatie... restul sunt vorbe!

 

C. Faptul ca il regasesti in evacuare are alta cauza. In primul rand amestecul bogat(vezi cazul 3), avans mic, scanteie rece etc... Daca ai sa pui degetul si ai sa mirosi acel ulei ai sa vezi ca are miros de benzina. Faptul ca nu contine si benzina se datoreaza temperaturii din acea zona. Benzina are volatilitate mare in comparatie cu uleiul.

 

Exista un tabel in care sunt expuse temperaturile de vaporizare a tuturor hidrocarburilor ce sunt prezente in compozitia benzinei. Nu stau acum sa caut… e inutil pentru mine, eu stiu aceste lucruri. Din amintiri este parca intre 40 si 180℃.

Uleiurile in schimb devin volatile la peste 600℃. Acest lucru explica de ce in evacuare gasesti doar uleiul. Galeria de evacuare nu depaseste niciodata 400℃. Logic nu?

 

Vreau sa mai adug un lucru: nu exista motor sa aiba alt principiu cand este vorba de ardere sau raporturi amestec. In schimb nu toate motoarele au acelasi ranament.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint multe lucruri care influenteaza un motor:avansul la aprindere,calitatea scanteii(la cele cu platini la turatii mari mai scapa cate o scanteie),reglajele carburatorului(mersul la relanti si sarcina),calitatea uleiului,partea de evacuare etansata corect si curatata,bujia folosita....

Deci nu e asa simplu cum cred unii,bujie noua si rasucit un surubel in carb...



Pai din moment ce ea a fost gandita ca o motoreta "de strada", clar nu prea e de domeniul ei sa "zboare" prin padure. Nu zic ca nu merge, dar in prmul rand va fi mult mai solicitata suspensia, si oricum nici la capitolul fiabilitate nu sta prea bine...

Bafta!

In special cardul din teava tubulara si neinchis(continuarea pe sub motor ca la hoinar) este cel acre cedeaza.La motoarele modificate mobra mai are obiceiul de a mai rupe si suportul motorului care e prins de aceeasi teava care vine de sub rezervor.



salut,

 

Vreau sa cumpar un set cilindru de honda dio pentru hoinarul din garaj si am cateva intrebari:

 

Nu am gasit decat piesa calitatea 2.Este mai bun decat cilindrul original sau dau banii degeaba?

Daca e mai bun, cum aflu cota cilindrului de care am nevoie?

Este nevoie de modificari pentru montarea acestui cilindru?

Daca are cineva 2 burdufuri furca sau alte piese de hoinar in stare ar fi extraordinar. ofer bani sau o casca nitro purtata 1 luna la schimb.

Pistonul de honda dio dar la cota urmatoare potriveste perfect,lungime,bolt,cursa, dar alezat cilindrul.



are cineva poze cu un motor de hoinar desfacut ca eu am desfacut unul si cum am avut rulmenti blocati a iesit greu si cand a iesit sa imprastiat cutia si sa fiu sigur cand o montez la loc caut niste sfaturi . pinioanele care stau pe boltul care tine si discurile de ambreiaj vine de la mic la mare la pinioanele de viteze e la fel ? si as fi interesat daca stie cineva din ce material se fac garnituri

Asaza pinioanele pe ax fara bilele de blocare si cind axele sint paralele si pinioanele sint corect montate.





Atunci stop cadre din film cu Mobra prototip din 1968 ( are nr de Brasov)
Poate reusesc sa pun si secvente din film pe youtube.




Ce este interesant nu avea marca Mobra scrisa pe rezervor. Dar in schimb se vede o emblema posibil o carte de joc ( As de pica?) cum era moda "cafe racer" din anii 60.
Desi filmul a aparut in '68, primele mobre de serie au aparut in 1970. Explicatia posibila pt intarziere (apropape doi ani)ar fi trecerea fabricii de la Zarnesti la productia de armament in urma invaziei Cehoslovaciei in 1968.

Aia prima cred ca e zundapp nu mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@edysson , am rupt 2 cadre de mobra 50 la imbinarea suportului de motor , exact cum spui tu , primul cadru rupt l-am sudat cu autogenul , l-am supraincalzit ocazie cu care am reusit sa topesc si bucsile de plastic din cadru ce tin bascula :) , ulterior am confectionat o teava prinsa de sub rezervor pana la prinderea in motorul de mobra (cea cu seria motor ) , cadre de mobra hoinar nu am reusit sa rup .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cadrul unei motorete mobra de-amea pe care am avuto in trecut sa fisurat in acelasi loc.La suportul motorului.

Se mai fisurau chiar si blocurile-motor in special la surubul superior de prindere al motorului pe cadru din cauza vibratiilor.

La Hoinar cadrul a fost conceput mai robust.Aici Hoinarul este conceput a fi mai eficient fata de micuta mobra 50, mobra 50 Super si mobra Turist.

 

Mobra si mobra Hoinar au avut jentile rotilor foarte slabe din pacate.Se indoiau usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Vrea sa-mi repar cutia de viteza a mobrei Hoinar pe care o am. Cine-mi poate furniza ceva piese pentru cutie la un pret rezonabil.

 

Simtomele sunt ca pana cand se incalzeste cutia imi sare din vitezele 2,3,4,5. Sincer nu am desfacut-o inca dar vreau sa am deja piesele care in general se uzeaza la momentul cand o fac.

 

Multumesc.post-66134-0-25872400-1357992949_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am eu cutie completa de hoinar plus alte piese de motor,doua ambielaje bune chiuloasa ,capac aprindere si ambreaj si alte maruntaie din motor.prima data vezi daca e reglata bine cutia de viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Salutare. Dragi prieteni, incepand din aceasta zi sunt si eu unul din fericitii posesori ai unei motorete Mobra S50 super. Mobra a fost cumparata de la o batranica ptr o suma modica (cand spun modic ma refer comparativ cu preturile cerute pe net in prezent ptr o mobra in stare medie) si a apartinut sotului care din p-acate a decedat in urma cu aprox 9 ani.

Aceasta piesa de muzeu a stata pe bara timp de aprox 10 ani sub protectia si dragostea unui covor persan, covor care a protejat-o nelasand timpul sa isi puna amprenta asupra sa.

 

Intentia mea este sa o "aranjez" si sa o pun in camera mea ca piesa de muzeu dar vreau s ao fac si functionala ptr a ma putea deplasa si face senzatie la intrunirile de pe plaiurile mioritice cat si cele din vecini.

 

Dati-mi voie sa va arat jucaria si sa va citesc parerile si impresiile ce vor urma.

 

PS: Vreau sa sa ma ajutati in a gasi o protectie de lant cu tot cu acele tuburi care intra pana in capacul stang al motorului ptr a fi completa.

Am o problema, nu stiu cum sa atasez pozele. Nu vad nicaieri o optiune in acest sens. daca cineva ma poate ajuta...

 

 

Am gasit si cum sa atasez. Scuze, oboseala dupa aproximativ 12 ore de munca isi spune cuvantul!

post-50710-0-06736400-1358198974_thumb.jpg

post-50710-0-47141800-1358199003_thumb.jpg

post-50710-0-34793600-1358199016_thumb.jpg

post-50710-0-85808300-1358199031_thumb.jpg

post-50710-0-98912300-1358199041_thumb.jpg

post-50710-0-68804300-1358199057_thumb.jpg

Editat de spitfiredragos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun gasit Dragos!

 

E foarte draguta mobrentina ta.Sa cureti motorul cu o pensula si diluant apoi sa il stergi cu o carpa de bumbac.Are vopseaua gri-albastruie (originala).De obicei culoarea capacelor de aluminium ale motoarelor de mobra se scrijeleste si ulterior dispare cu totul insa vad ca mobra ta inca are acest strat pe capacele motorului.

 

La mine motorul l-am polisat si l-am suflat cu un strat de lac.

 

Cat despre intentia ta de a pastra aceasta frumoasa mobra in camera pe post de bibelou pot sa spun ca si mobra mea are momentan aceasi menire dupa ce am radiato.Foarte frumos!

 

Dar sa scoti toata benzina din rezervor pana la ultimul strop inainte de a o baga in camera ta.

 

Eu acum confectionez o vitrina de sticla cu rame de lemn vechi-lacuit, iar jos sub roti pun marmura alba granulata cu o perdea bordo.

 

O poza cu mobreta mea incarc mai jos.

 

Stima!



.

post-27109-0-37504900-1358252320_thumb.jpg

post-27109-0-68509600-1358252752_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faine jucarii.Acum am adus si eu o mobra care vreau sa o refac pt pus in vitrina si iesit duminica daca nu ploua.Revin cu poze cum decurge lucrarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Edysson.La tine a ajuns mobra aia (primul model) verde cu semnalizari de la acel remat ?

Sal,nu! Eu o am de la un privat de aprox jumatate de an si am mai adus una dar nu completa de la un remat din Alba.E portocalie si nu e primul model ala cu furca intoarsa ,e modelul cu telescoape.Dar eu nu stiu sa fi facut fabrica mobra cu semnalizari,eram curios si eu sa o vad,am tot citit pe forum de ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoreta din prima poza are in dotare un motor de Zundapp.

Imaginea cu acea domnisoara provine dintr-un film romanesc cu Florian Pitis care in acel film calarea acea mobra.

Filmul se numeste: ''Frumoasele Vacante'' daca nu ma insel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...