Sari la conținut

Catre "diaspora" Si Nu Numai


FERI
 Share

Postări Recomandate

Intreb si eu ca omul, cit este de complicat sa inmarticulezi un triker facut artizanal, cu motor de citroen(varianta romaneasca Olcit) in tarile cu apa calda, citesete UE?

Oameni de la RAR cind au auzit ce vreau sa fac se uitau la mine de parca vroiam sa lansez un satelit pe orbita, :baubau:

post-24-1088595293_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa insisti. Cauta pe cineva interesat care sa te ajute. Ar fi pacat ca mototrul arata bine de nu se poate. Bafta multa! Incearca la Ministerul Transporturilor ca RAR e sub tutela lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu am creat o impresie eronata, poza nu reprezinta trike-ul facut de mine. "Animalul" este inca in faza de constructie, dar sper ca la sfarsit sa arate cel putin la fel de bine. :baubau:

 

Sunt usor pesimist in ceea ce priveste inmatricularea in Ro. din ce am vazut pe Discovery pe "dincolo" nu este nevoie sa faci 100 de teste si norme pentru a inmatricula un vehicul. Nu vorbesc de acele "artizanale" care vin in kit-uri de montaj cu care treci faza de inmatriculare ca voda prin loboda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, e foarte bine ca e inca in constructie. Te rugam sa-i faci o poza si sa ne tii la curent. Poate mai invatam si noi cate ceva, sau poate vor veni si cateva idei bune.

Deci vrem poze la fiecare faza.

:baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei poti lua legatura cu valceanu care a facut motocicleta cu motor de Dacia dar care se loveste de multa prostie si taxe nesimtite la RAR. El are deja un dosar tehnic redactat de un inginer RAR si iti poate da sfaturi. Cumperi o revista Motolife te uiti la anunturi si vezi acolo telefonul lui.

Enorma bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"dincolo" nu este nevoie sa faci 100 de teste si norme pentru a inmatricula un vehicul

 

Ba sa stii ca "dincolo" sunt foarte rigurosi si te cauta TUV-ul (sau alte organizatii echivalente) si-n gaura carbelitorului, si peste, peste tot. Iti fac toate testele necesare, asa cum scrie la legislatie.

 

Acum legislatia noastra rutiera este copiata dupa UE si aproximativ similara, deci in principiu o sa trebuiasca sa treci cam prin aceleasi chinuri.

 

Problema e ca la ei terenul e deja destzelenit, au mai trecut si (destui) altii prin asemenea omologari, exista deja precedente si putina obisnuinta.

 

La noi, mai ales daca esti din provincie, vei da peste indivizi care aud pentru prima data in viata lor de asa ceva, se vor uita crucis, si apoi vor alege varianta cea mai simpla pentru ei: in loc sa puna osul la treaba si sa se documenteze, e mult mai usor sa spuna "nu se poate" si sa-ti intoarca spatele.

 

Deci trebuie sa te inarmezi cu toate argumentele legale, multa rabdare si tenacitate. Si nu-i injura prea tare, ca doar atata stiu sa faca, sa fie lenesi si sa spuna nu, si nici macar nu e 100% vina lor ci a scolii si a societatii care asa i-a educat.

 

Dar o sa reusesti, ca dreptatea si legea sunt de partea ta, daca indeplinesti conditiile tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, e foarte bine ca e inca in constructie. Te rugam sa-i faci o poza si sa ne tii la curent. Poate mai invatam si noi cate ceva, sau poate vor veni si cateva idei bune.

Deci vrem poze la fiecare faza.

:baubau:

Pentru poze putintica rabdare sa prinda un pic de contur, abia am facut cadrul motor. Studiez problema basculelor in functie si de amortizoarele spring+cartus.

Cadrul este facut din profil de 50\50, asta deoarece nu pot sa ma joc cu teava de inox(costa) Inevitabil cind lucrezi dupa o schita sau prioiect, constati cu mare bucurie ca era mai bine sa sudezi un suport cu 5 mm mai in fata.

Cind va fii gata voi trece tot cadrul pe teava inox.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai Feri bacsi, nu te mai lasa rugat atata. Baga o poza cu cadrul, si tine-ne la curent cu fiecare surub. Fa-ne un serial online gen Orange county choppers.

Daca restul nu e interesat, tine-ma la curent pe privat sad_prod@hotmail.com si cand va fi gata, i-ti dau atata bere cat poti bea dintr-o data. :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un proiect (motocicleta) in cap, daca ma ajuta ce-L de sus, anu viitor ma apuc de treaba. Deocamdata nu pot sa spun despre ce e vorba, ca 80% din motociclisti vor rade si cu curu de mine, iar ceilalti 20% vor spune ca-s tampit. :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Exista pe undeva legislatia in care sunt precizate conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un vehicul construit artizanal pentru a putea fi omologat si inmatriculat?

Din cate stiu eu aia de la RAR pot sa-ti omologheze sau nu dupa bunul lor plac.(sper ca nu mai e asa)

Citisem mai demult intr-o revista auto ca daca modifici sasiul sau il construiesti trebuie facuta o omologare care costa sute de milioane( nu mai stiu exact cat si oricum revista era veche tare)

Eu am vrut sa-mi inmatriculez IJ-ul fara atas si mi-au spus ca trebuie omologare si costa mai mult decat am dat eu pe el; stiu ca se poate si cu o spaga dar cum nu mai aveam bani si calea legala era mult prea comlicata si costisitoare l-am lasat cu atas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva a facut un trike cu motor de hoinar (49 cc) si a atasat o pereche de pedale simbolice. Nu e inmatriculat.

E declarat ca moped (poate tricicleta :banana: ) si a zis ca nu s-a luat nimeni de el pana acum desi a fost si pe la mare cu el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cautat acu' vreun an conditiile de inmatriculare pt. moto, si am gasit, dar cu greu. Treaba sta cam asa:

 

Romania este in curs de adoptare a legislatiei UE cu privire la chestiile astea. Mare parte (daca nu cumva toate) au fost deja adoptate, prin aderarea la niste conventii europene. Astea se gasesc destul de usor pe net, cu un search.

 

Deci intai tre' sa search intr-un program de legislatie romana (vezi si site-ul Politiei Romane, parca am gasit ceva si pe acolo), in care nu o sa gasesti explicatia in clar, dar o sa gasesti trimiterea la conventia UE. Apoi pe net.

 

Imi aduc aminte ca am gasit totul foarte detaliat, de exemplu chiar si distanta in centimetri care tre' sa fie intre semnalizatoarele spate, decibelii claxonului, etc. etc. etc.

 

Sau o vizita la RAR ar trebui sa te lumineze. E un pic de munca dar nu e imposibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...