Betrayal Postat Martie 28, 2007 Share Postat Martie 28, 2007 Scuze ca postez de doua ori, dar m-am gandit acum ca la rubrica enduro poate am sanse mai mari sa mi se raspunda la intrebare. Cumparat Suzuki DR 650 R din '93 luna asta, si vreau sa schimb filtru si ulei. Am cartea de intretinere de la un Suzuki DR 650 RS in care spune ulei 10W-40. Am gasit ulei 4T (cred ca Motul) cu specificatii 10W40 atat in varianta sintetic cat si mineral (sau semi?). Io de care bag la DR ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Martie 28, 2007 Share Postat Martie 28, 2007 sintetic...omv 10-50 sintetic special de motor...(si ala de la motul cred ca e tot sintetic...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Martie 28, 2007 Share Postat Martie 28, 2007 La DR-u meu in carte scria tot 10w40. Cum nu mai era motor nou de ceva vreme (40.000km) si avea racire pe aer, ii bagam 15w50 semisintetic de la yacco(15 ca avea uzura si 50 pt. temperatura). La fel, in carte scrie sa-i schimbi uleiul undeva pe la 6000km, eu il schimbam (ceea ce-ti recomand si tie) cam pe la 4000km. Nu merita sa te zgarcesti la 2000km, cand uleiul asta de la yacco e pe la 45 lei bidonu de 2L si filtrul pana in 30 lei. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smile Postat Martie 28, 2007 Share Postat Martie 28, 2007 exact....eu fac schimbul la dr`ul meu(mai mic ce`i drept ) undeva pe la 2000-3000 ca sa fiu linistit si fac un schimb cu filtru unu fara filtru....pana acum bagam 10 w40 dar dupa sfaturile domnului viraj o sa bag si eu 15 w50...tot ce`i mai bun pt mobra mea......a si am uitat...eu bag semisintetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chesterfield Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 Eu la DR 350 bag exact cum scrie in carte: 10W40 - de altfel, e scris si pe capacul de la joja. Semisintetic Valvoline, special pt moto, 27 ron/litru, azi am luat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 copy/paste de la service... filtru gasesti si la orice nagazin de piese auto pe comanda...MH 68 de la Mann...26 lei ulei am folosit mineral si nu mi-a convenit pt k la rece se invirte greu motorul(ulriul mineral fiind foarte influentat de temperatura,la rece e prea viscos la cald se subtiaza ,ciorba se face si exista si riscu sa nu unga..rupindu-se "filmu'" de ulei...bla,bla)si parca aveam si impresia k nu mere rotund motoru la cald,parca mergea frecat,parca tinea ceva...asa aveam impresia. am bagat semisintetic 10-40(valvoline,aral)si s-a schimbat treaba,merge rotund,a crescut relantiu dupa ce am schimbat uleiu si se tureaza mai bine,mai iute.e mai putin afectat de temperatura semisinteticul. ca o imbunatatire asa vezi ce bujii ai pe ea,la mine s-a simtit o diferenta dupa ce am pus bujia dinspre interior dpr 9ea si cea dinspre exterior dpr 8ea. ulei full sintetic nu am incercat ,ma gindesc la Valvoline 10-40 k am vazut intr-un magazin pe la noi... ma gindesc sa nu il borasca pe la toate garniturile k cica ataca garniturile,motorul fiind de generatie mai veche,neexistind la timpurile alea ulei sintetic,nefiind gindit pt asa ceva. pt cine a incercat sintetic pe dr sa se "sparga" aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sadik69 Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 Scuze ca postez de doua ori, dar m-am gandit acum ca la rubrica enduro poate am sanse mai mari sa mi se raspunda la intrebare. Cumparat Suzuki DR 650 R din '93 luna asta, si vreau sa schimb filtru si ulei. Am cartea de intretinere de la un Suzuki DR 650 RS in care spune ulei 10W-40. Am gasit ulei 4T (cred ca Motul) cu specificatii 10W40 atat in varianta sintetic cat si mineral (sau semi?). Io de care bag la DR ? Io am bagat in el Valvoline mineral ... si am mers perfect (nu tuseste). Dar daca vrei sa fi sigur baga Semi-sintetic. E cam la 25 lei litrul deci mere. Schimbul la 5000 daca mergi pe asfalt, 4000 la enduro, zic eu. Cartea da 6000. Sintetic nu baga ca dai banii in plus degeaba ... ala e facut pt. motorare care merg si peste 10000 ture....pe cand DR-ul nu mai are stiinta dupa 7500.... si oricum eu schinb treapta la maxim 5500. Maxim !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Betrayal Postat Aprilie 23, 2007 Autor Share Postat Aprilie 23, 2007 Va multumesc pentru sfaturi! Intr-un final (ca mi-a venit si filtrul si vreau sa plec cu el la Sibiu in weekend) o sa schimb uleiul... cel mai probabil o sa bag semisintetic 10w-40. Un motiv in plus pt semisintetic esta ca 10w-40 nu am gasit decat semisintetic sau sintetic (mineral doar varianta PETROM sau LUKOIL... asa ca mai bine nu). O sa ma uit sa iau ceva cat mai bun ... un Valvoline... Motul... sau ce reusesc sa gasesc zilele astea. Mersi pt sfaturi, si... (din pacate) poate ne vedem si la urmatorul topic postat aici... ca acum am dat de alta belea. Dar despre asta... in topicul viitor. Asfalt uscat si... prudenta la drum nu strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Aprilie 24, 2007 Share Postat Aprilie 24, 2007 10w40.......15w50....etc Cifra mica reprezinta vascozitatea (cifra mare = vascozitate mare) iar cifra mare reprezinta temperatura (cifra mare = temperatura mare la care rezista uleiul) Din punctul meu de vedere, 10w40 = ulei de iarna iar 15w50 = ulei de vara. Uleiul sintetic, spre deosebire de cel semi sau mineral, isi pastreaza proprietatile de ungere la turatii si temperaturi mari. Luate in ordine valorica descrescatoare (din punctul meu de vedere) ar fi asa: sintetic , semi-sintetic , mineral ps- repet, este doar o opinie personala, asa ca nu sariti ca apucatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Aprilie 24, 2007 Share Postat Aprilie 24, 2007 (editat) ...."Luate in ordine valorica descrescatoare (din punctul meu de vedere) ar fi asa: sintetic , semi-sintetic , mineral ps- repet, este doar o opinie personala, asa ca nu sariti ca apucatii...." na,k sar cu gura....opinia TA dar pe care o SUSTIN. Editat Aprilie 24, 2007 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Aprilie 24, 2007 Share Postat Aprilie 24, 2007 Motul 300V 15w50 Full sintetic double ester Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalin_dr1314 Postat Noiembrie 29, 2007 Share Postat Noiembrie 29, 2007 La DR-u meu in carte scria tot 10w40. Cum nu mai era motor nou de ceva vreme (40.000km) si avea racire pe aer, ii bagam 15w50 semisintetic de la yacco(15 ca avea uzura si 50 pt. temperatura). La fel, in carte scrie sa-i schimbi uleiul undeva pe la 6000km, eu il schimbam (ceea ce-ti recomand si tie) cam pe la 4000km. Nu merita sa te zgarcesti la 2000km, cand uleiul asta de la yacco e pe la 45 lei bidonu de 2L si filtrul pana in 30 lei. Spor! baga un castrol de motor 10w 50 yo de ala bag si e f bun . de masina nu merge ca la dr unge si cutia de viteze .tot dr am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Super Zero 6 Forty Postat Noiembrie 29, 2007 Share Postat Noiembrie 29, 2007 Cred ca totusi l-a schimbat de atunci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Noiembrie 29, 2007 Share Postat Noiembrie 29, 2007 (editat) singurul ulei recomandat este uleiul mineral si sa va si argumentez de ce :uleiul sintetic distruge ambreiajul(il macina),fiindca placile ambreiajului sunt organice pana la modelele din 1998 si aici ma refer la toate capacitatile cilindrice pana inclusiv 650.de aceea trebuie folosit doar ulei mineral si in cel mai RAU caz semisintetic...daca discurile de ambreiaj sunt sinterizate atunci se poate folosi ulei semisintetic..deci renuntati cat mai repede la uleiul sintetic.. PS..codul uleiului de ex 10W40 reprezinta in ordine vascozitatea la rece si la cald...deci toate uleiurile indiferent de model(sintetic,semisintetic sau mineral)au aceeasi vascozitate..iar chestiunea ca nu asigura pelicula de ungere la cald este vorba doar de uleiuri din astea ordinar de ieftine...gen 8-10 lei litrul uleiurile de masina nu au nici o legatura cu uleiurile de motocicleta..au compozitii total diferite si nu ma refer la ulei in sine ci la aditivii folositi.. acum 15 ani fiind incepator am turnat in uleiul de motor un aditiv de masina ptr imbunatatirea arderilor,etc bla bla..le stie toata lumea...aproape ca nu mai putea ambreia si debreia pana nu am schimbat complet uleiul,la orice ambreiere caraia cutia de viteze ca la raba..asa ca aviz amatorilor nu puneti ulei dupa ureche sau la sfatul unor 'specialisti" de la coltul blocului... Editat Noiembrie 29, 2007 de atillas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Noiembrie 29, 2007 Share Postat Noiembrie 29, 2007 (editat) Vad ca suntem multi meseriasi la ulei. Putin spus meseriasi. Tatici la uleiuri. Sa va explic si eu parerea mea: Uleiurile pot fi monograd sau multigrad in functie de temperatura ambianta la care au viscozitatea potrivita ca sa pornim motoru'. Alea monograd se comporta OK pe o plaja mica de temperaturi, alea multigrad (un amestec de monograde) pe o plaja mai mare. De aceea, monogradele au un singur indicativ (vezi tabel) pentru temperatura de start, iar multigradele 2 indicative - pentru temperaturile extreme. Alt aspect tulburator e ca uleiul sintetic nu ataca discurile de ambreiaj de la motorete mai vechi, conform miturilor. Este adevarat ca unele produse fac discurile vechi sa patineze, insa firmele serioase ofera formule care sa previna acest inconvenient - a se vedea Castrol: luati o sticla in manunte si cititi eticheta. Editat Noiembrie 29, 2007 de Sanchez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Noiembrie 30, 2007 Share Postat Noiembrie 30, 2007 Vad ca suntem multi meseriasi la ulei. Putin spus meseriasi. Tatici la uleiuri. Sa va explic si eu parerea mea: Uleiurile pot fi monograd sau multigrad in functie de temperatura ambianta la care au viscozitatea potrivita ca sa pornim motoru'. Alea monograd se comporta OK pe o plaja mica de temperaturi, alea multigrad (un amestec de monograde) pe o plaja mai mare. De aceea, monogradele au un singur indicativ (vezi tabel) pentru temperatura de start, iar multigradele 2 indicative - pentru temperaturile extreme. Alt aspect tulburator e ca uleiul sintetic nu ataca discurile de ambreiaj de la motorete mai vechi, conform miturilor. Este adevarat ca unele produse fac discurile vechi sa patineze, insa firmele serioase ofera formule care sa previna acest inconvenient - a se vedea Castrol: luati o sticla in manunte si cititi eticheta. sa traiti sefu...respect... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.