Sari la conținut

Ulei Pt Suzuki Dr 650 R


Postări Recomandate

Scuze ca postez de doua ori, dar m-am gandit acum ca la rubrica enduro poate am sanse mai mari sa mi se raspunda la intrebare.

 

Cumparat Suzuki DR 650 R din '93 luna asta, si vreau sa schimb filtru si ulei.

Am cartea de intretinere de la un Suzuki DR 650 RS in care spune ulei 10W-40.

Am gasit ulei 4T (cred ca Motul) cu specificatii 10W40 atat in varianta sintetic cat si mineral (sau semi?). Io de care bag la DR ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sintetic...omv 10-50 sintetic special de motor...(si ala de la motul cred ca e tot sintetic...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La DR-u meu in carte scria tot 10w40.

Cum nu mai era motor nou de ceva vreme (40.000km) si avea racire pe aer, ii bagam 15w50 semisintetic de la yacco(15 ca avea uzura si 50 pt. temperatura).

La fel, in carte scrie sa-i schimbi uleiul undeva pe la 6000km, eu il schimbam (ceea ce-ti recomand si tie) cam pe la 4000km.

Nu merita sa te zgarcesti la 2000km, cand uleiul asta de la yacco e pe la 45 lei bidonu de 2L si filtrul pana in 30 lei.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact....eu fac schimbul la dr`ul meu(mai mic ce`i drept :lol: ) undeva pe la 2000-3000 ca sa fiu linistit si fac un schimb cu filtru unu fara filtru....pana acum bagam 10 w40 dar dupa sfaturile domnului viraj o sa bag si eu 15 w50...tot ce`i mai bun pt mobra mea...:kick:...a si am uitat...eu bag semisintetic :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

copy/paste de la service...

filtru gasesti si la orice nagazin de piese auto pe comanda...MH 68 de la Mann...26 lei

 

ulei am folosit mineral si nu mi-a convenit pt k la rece se invirte greu motorul(ulriul mineral fiind foarte influentat de temperatura,la rece e prea viscos la cald se subtiaza ,ciorba se face si exista si riscu sa nu unga..rupindu-se "filmu'" de ulei...bla,bla)si parca aveam si impresia k nu mere rotund motoru la cald,parca mergea frecat,parca tinea ceva...asa aveam impresia.

am bagat semisintetic 10-40(valvoline,aral)si s-a schimbat treaba,merge rotund,a crescut relantiu dupa ce am schimbat uleiu si se tureaza mai bine,mai iute.e mai putin afectat de temperatura semisinteticul.

ca o imbunatatire asa vezi ce bujii ai pe ea,la mine s-a simtit o diferenta dupa ce am pus bujia dinspre interior dpr 9ea si cea dinspre exterior dpr 8ea.

 

ulei full sintetic nu am incercat ,ma gindesc la Valvoline 10-40 k am vazut intr-un magazin pe la noi...

ma gindesc sa nu il borasca pe la toate garniturile k cica ataca garniturile,motorul fiind de generatie mai veche,neexistind la timpurile alea ulei sintetic,nefiind gindit pt asa ceva.

 

pt cine a incercat sintetic pe dr sa se "sparga" aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca postez de doua ori, dar m-am gandit acum ca la rubrica enduro poate am sanse mai mari sa mi se raspunda la intrebare.

 

Cumparat Suzuki DR 650 R din '93 luna asta, si vreau sa schimb filtru si ulei.

Am cartea de intretinere de la un Suzuki DR 650 RS in care spune ulei 10W-40.

Am gasit ulei 4T (cred ca Motul) cu specificatii 10W40 atat in varianta sintetic cat si mineral (sau semi?). Io de care bag la DR ?

 

 

Io am bagat in el Valvoline mineral ... si am mers perfect (nu tuseste).

Dar daca vrei sa fi sigur baga Semi-sintetic. E cam la 25 lei litrul deci mere.

Schimbul la 5000 daca mergi pe asfalt, 4000 la enduro, zic eu.

Cartea da 6000.

Sintetic nu baga ca dai banii in plus degeaba ... ala e facut pt. motorare care merg si peste

10000 ture....pe cand DR-ul nu mai are stiinta dupa 7500.... si oricum eu schinb treapta la maxim

5500. Maxim !!! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Va multumesc pentru sfaturi! Intr-un final (ca mi-a venit si filtrul si vreau sa plec cu el la Sibiu in weekend) o sa schimb uleiul... cel mai probabil o sa bag semisintetic 10w-40. Un motiv in plus pt semisintetic esta ca 10w-40 nu am gasit decat semisintetic sau sintetic (mineral doar varianta PETROM sau LUKOIL... asa ca mai bine nu). O sa ma uit sa iau ceva cat mai bun ... un Valvoline... Motul... sau ce reusesc sa gasesc zilele astea.

 

Mersi pt sfaturi, si... (din pacate) poate ne vedem si la urmatorul topic postat aici... ca acum am dat de alta belea. Dar despre asta... in topicul viitor.

 

Asfalt uscat si... prudenta la drum nu strica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40.......15w50....etc

Cifra mica reprezinta vascozitatea (cifra mare = vascozitate mare) iar cifra mare reprezinta temperatura (cifra mare = temperatura mare la care rezista uleiul) Din punctul meu de vedere, 10w40 = ulei de iarna iar 15w50 = ulei de vara. Uleiul sintetic, spre deosebire de cel semi sau mineral, isi pastreaza proprietatile de ungere la turatii si temperaturi mari. Luate in ordine valorica descrescatoare (din punctul meu de vedere) ar fi asa: sintetic :smoke: , semi-sintetic :nono: , mineral ;)

 

ps- repet, este doar o opinie personala, asa ca nu sariti ca apucatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...."Luate in ordine valorica descrescatoare (din punctul meu de vedere) ar fi asa: sintetic :smoke: , semi-sintetic :nono: , mineral ;)

 

ps- repet, este doar o opinie personala, asa ca nu sariti ca apucatii...."

 

na,k sar cu gura....opinia TA dar pe care o SUSTIN.

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

La DR-u meu in carte scria tot 10w40.

Cum nu mai era motor nou de ceva vreme (40.000km) si avea racire pe aer, ii bagam 15w50 semisintetic de la yacco(15 ca avea uzura si 50 pt. temperatura).

La fel, in carte scrie sa-i schimbi uleiul undeva pe la 6000km, eu il schimbam (ceea ce-ti recomand si tie) cam pe la 4000km.

Nu merita sa te zgarcesti la 2000km, cand uleiul asta de la yacco e pe la 45 lei bidonu de 2L si filtrul pana in 30 lei.

 

Spor!

baga un castrol de motor 10w 50 yo de ala bag si e f bun . de masina nu merge ca la dr unge si cutia de viteze .tot dr am

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singurul ulei recomandat este uleiul mineral si sa va si argumentez de ce :uleiul sintetic distruge ambreiajul(il macina),fiindca placile ambreiajului sunt organice pana la modelele din 1998 si aici ma refer la toate capacitatile cilindrice pana inclusiv 650.de aceea trebuie folosit doar ulei mineral si in cel mai RAU caz semisintetic...daca discurile de ambreiaj sunt sinterizate atunci se poate folosi ulei semisintetic..deci renuntati cat mai repede la uleiul sintetic..

 

PS..codul uleiului de ex 10W40 reprezinta in ordine vascozitatea la rece si la cald...deci toate uleiurile indiferent de model(sintetic,semisintetic sau mineral)au aceeasi vascozitate..iar chestiunea ca nu asigura pelicula de ungere la cald este vorba doar de uleiuri din astea ordinar de ieftine...gen 8-10 lei litrul :finger:

 

uleiurile de masina nu au nici o legatura cu uleiurile de motocicleta..au compozitii total diferite si nu ma refer la ulei in sine ci la aditivii folositi.. acum 15 ani fiind incepator am turnat in uleiul de motor un aditiv de masina ptr imbunatatirea arderilor,etc bla bla..le stie toata lumea...aproape ca nu mai putea ambreia si debreia pana nu am schimbat complet uleiul,la orice ambreiere caraia cutia de viteze ca la raba..asa ca aviz amatorilor nu puneti ulei dupa ureche sau la sfatul unor 'specialisti" de la coltul blocului...

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca suntem multi meseriasi la ulei. Putin spus meseriasi. Tatici la uleiuri.

 

Sa va explic si eu parerea mea:

Uleiurile pot fi monograd sau multigrad in functie de temperatura ambianta la care au viscozitatea potrivita ca sa pornim motoru'. Alea monograd se comporta OK pe o plaja mica de temperaturi, alea multigrad (un amestec de monograde) pe o plaja mai mare.

De aceea, monogradele au un singur indicativ (vezi tabel) pentru temperatura de start, iar multigradele 2 indicative - pentru temperaturile extreme.

post-13058-1196335536_thumb.jpg

Alt aspect tulburator e ca uleiul sintetic nu ataca discurile de ambreiaj de la motorete mai vechi, conform miturilor.

Este adevarat ca unele produse fac discurile vechi sa patineze, insa firmele serioase ofera formule care sa previna acest inconvenient - a se vedea Castrol: luati o sticla in manunte si cititi eticheta.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca suntem multi meseriasi la ulei. Putin spus meseriasi. Tatici la uleiuri.

 

Sa va explic si eu parerea mea:

Uleiurile pot fi monograd sau multigrad in functie de temperatura ambianta la care au viscozitatea potrivita ca sa pornim motoru'. Alea monograd se comporta OK pe o plaja mica de temperaturi, alea multigrad (un amestec de monograde) pe o plaja mai mare.

De aceea, monogradele au un singur indicativ (vezi tabel) pentru temperatura de start, iar multigradele 2 indicative - pentru temperaturile extreme.

post-13058-1196335536_thumb.jpg

Alt aspect tulburator e ca uleiul sintetic nu ataca discurile de ambreiaj de la motorete mai vechi, conform miturilor.

Este adevarat ca unele produse fac discurile vechi sa patineze, insa firmele serioase ofera formule care sa previna acest inconvenient - a se vedea Castrol: luati o sticla in manunte si cititi eticheta.

 

sa traiti sefu...respect...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...