jerry_mcrie Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 frumos structurat, merci, chiar am căutat aÂşa ceva.... de cultură generală... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 (editat) Vad ca nu prea exista aici informatii despre cum se acorda primul ajutor in cazul accidentelor de motocicleta, asa ca m-am gandit sa scriu eu un ghid, dupa priceperea mea. Vreau sa mentionez cateva lucruri pentru inceput: - Ghidul este scris special pentru accidentele de motocicleta. Pentru restul situatiilor aplicati primul ajutor asa cum l-ati invatat la scoala. - Ghidul este pentru oamenii de rand, asadar il scriu in limbaj popular nu medical, ca sa inteleaga toata lumea. - Nu ma consider expert in prim-ajutor. Este posibil sa fac greseli. Va rog sa ma corectati. ------------ Acordarea primului ajutor pana soseste ambulanta in cazul motociclistilor accidentati 1) NU MISCA VICTIMA! Nu conteaza ca este in mijlocul drumului. Nu conteaza ca benzina curge din rezervorul spart. Nu conteaza ca spitalul este la 50 de metri distanta. NU MISCA VICTIMA! Este foarte probabil ca accidentatul sa aiba fractura de coloana vertebrala. Daca il misti, vertebrele fracturate vor taia efectiv maduva spinarii si accidentatul va ramane paralizat pentru restul vietii. Gandeste-te la asta inainte sa-l atingi. Daca accidentatul se misca singur, sfatuieste-l sa nu se miste! Insista sa nu se miste! Fiind in stare de soc, inca nu simte durerea si este posibil sa nu-si dea seama ca si-a rupt diverse oase. 2) Afla daca respira. Deschide viziera castii fara sa misti casca! Daca viziera se abureste sau accidentatul vorbeste si este deci evident ca respira, deschide totusi viziera. Mai mult aer nu strica. In cazul unei fracturi de coloana cervicala se poate intampla ca maduva sa fie sectionata si accidentatul sa fie complet paralizat, inclusiv sa nu poata respira singur. Un om poate trai si poate fi constient, activ, 5-8 minute fara sa respire. Daca vezi ca accidentatul este treaz, clipeste, etc. nu inseamna ca si respira! O indicatie ca nu respira ar fi faptul ca se albastreste dupa cateva minute. - Respira -> 7. - Nu respira -> 3. 3) Verifica pulsul. Daca se opreste inima, in foarte scurt timp se opreste si respiratia, deci daca respira, treci la 7; nu prea are rost sa verifici pulsul. Pulsul la mana este cel mai accesibil si poti ajunge usor la el fara sa-i misti coloana, dar uneori, din graba, emotii, etc. pulsul la mana nu se simte. Nu presupune instantaneu ca nu are puls daca nu l-ai gasit la mana. Verifica pulsul pe artera carotida, dar fara sa apesi - coloana vertebrala este la doar 2 cm dedesubt. Artera carotida se simte cel mai usor la 1 cm sub coltul mandibulei, in lateral de marul lui Adam. Este putin mai dificil sa iei pulsul pe carotida cand pacientul are casca pe cap dar din moment ce nu respira, poti trece la pct. 4 inainte de a verifica pulsul la carotida. - Are puls -> 4a, 5. - N-are puls -> 4a, 4b, 5, 6. Suna la 112 in timp ce faci 2 si 3, mai tarziu n-o sa ai maini libere. 4a) Scoate casca fara a-i rupe gatul. Nu o scoate DECAT in situatia in care victima nu respira! Riscurile sunt foarte mari. Aici nu mai merge regula "nu misca victima". Pentru a scoate casca miscarea capului si gatului nu vor putea fi evitate. Regulile sunt: Nu apleca capul in nici o parte si nu pune mana pe gatul victimei, in special la ceafa. O fractura de coloana cervicala poate arata asa: http://www.jkns.or.kr/fulltext/htm/0042002015f1.htm Sa o atingi este ultimul lucru pe care vrei sa-l faci. Metoda cea mai sigura de a nu-i rupe gatul este sa tragi usor de cap in sus, adica in lungul coloanei vertebrale fara a-l roti sau apleca in nici o parte. Stiu ca nu suna deloc bine dar asa se face. Explicatia este urmatoarea: coloana vertebrala are, pe toata lungimea ei, cateva ligamente neintrerupte foarte rezistente. Tragand de cap in sus, ligamentele se intind si aliniaza vertebrele fracturate sau luxate. Exista bineinteles riscul ca in urma fracturii sa existe fragmente de os libere, care nu mai sunt retinute de ligamente. Astea pot taia sau intepa maduva spinarii la orice miscare, dar este un risc asumat. Daca nu respira si n-are puls, paralizia conteaza mai putin. (Discutabil, unii prefera moartea...) Asadar: a) Vezi ce fel de casca este. Castile flip-up nu merg scoase tragand de ele in sus. Trebuie intai deschise. Asadar, daca este flip-up, deschide-o. Desfa inchizatoarea. c) Trage casca de pe cap fara a-i apleca capul. O a doua persoana poate tine capul nemiscat impingand in sus de mandibula si din spatele urechilor. Cum ziceam mai sus, impingerea in sus a capului fara a-l roti sau apleca nu este foarte periculoasa. 4b) Aseaza-l pe spate pe asfalt fara a-i rupe gatul. Nu-l misca DECAT in situatia in care n-are puls! Riscurile aici sunt si mai mari decat la scoaterea castii. Nu doar coloana este in pericol aici, ci si restul oaselor fracturate. O singura miscare gresita si o fractura inchisa fara complicatii se poate transforma intr-una deschisa, cu hemoragie imensa si nervi sectionati. Regulile sunt: Trage, nu impinge. Pe toata durata manevrei, sustine capul victimei. In nici un moment capul sa nu-si sprijine greutatea pe coloana. Tine-l ridicat, adica trage-l in lungul coloanei vertebrale fara a-l roti sau apleca fata-spate sau lateral. Mare grija la maini si picioare. Si alea pot fi rupte. Intotdeauna trage in lungul membrului, niciodata in lateral. 5) Respiratie artificiala. Se face, evident, DOAR atunci cand accidentatul nu respira. In celelalte ghiduri de prim-ajutor scrie ca trebuie sa verifici daca sunt libere caile aeriene (adica nu s-a inecat cu ceva). La motociclisti asta e mai putin important. Nu cred ca exista motociclisti atat de inconstienti incat sa mestece guma in timp ce merg pe moto... In celelalte ghiduri de prim-ajutor scrie sa apleci capul pe spate in timp ce faci respiratie gura-la-gura. NU FACE ASTA! La motociclisti riscul de coloana fracturata este de zeci de ori mai mare decat la restul accidentatilor. a) Strange-l de nas. Sufla-i aer pe gura in timp ce te uiti la pieptul lui - ar trebui sa se umfle. c) Da-i drumul - ar trebui sa dea afara aerul insuflat. d) Repeta pana vine salvarea sau pana incepe sa traga aer singur. 6) Masajul cardiac. Se face, evident, DOAR atunci cand accidentatul nu respira si nu are nici puls. Accidentatul trebuie sa fie pe spate si pe o suprafata tare. Pe saltea nu merge. a) Descheie geaca/armura. Pipaie sternul. Masoara cam 3 degete de jos in sus si pune palmele incrucisate una peste alta fix acolo, exact asa cum vezi in filme. c) Tine coatele intinse si apasa scurt si cu putere pe stern, asa cum NU vezi in filme (saracii actori ar avea dureri o luna daca li s-ar face masaj cardiac pe bune). Sternul ar trebui sa coboare min. 5 cm pentru ca masajul sa fie eficient. O a doua persoana poate verifica pulsul in timpul masajului cardiac - ar trebui sa se simta un puls slab in acelasi ritm cu compresiile. Este foarte posibil sa-i rupi coastele in timp ce faci masaj cardiac. Nu conteaza, continua. Daca nu-i bate inima, coastele sunt ultima lui problema. d) 1 respiratie gura-la-gura dupa fiecare 5 compresii pe stern (sau 2 la 15 daca esti singur si trebuie sa le faci pe ambele). e) Repeta pana vine salvarea sau pana are puls singur. 7) Opreste sangerarea. - Daca este sange arterial (deschis la culoare, iese in jeturi intermitente in ritmul inimii), apasa artera deasupra leziunii sau pune garou. - Daca este sange venos (inchis la culoare, curge lin si constant), apasa vena de dedesubtul leziunii sau un bandaj compresiv doar pe vena respectiva. - Nu esti sigur ce fel de sange este? Apasa pe leziune fix in locul de unde curge, pune bandaj compresiv tot acolo sau garou deasupra. Garoul poate fi orice fel de legatura stransa peste membrul respectiv. Garoul se pune intotdeauna deasupra leziunii. Se stange foarte tare si se scrie pe el ora la care a fost pus. Nu se tine mai mult de 2 ore. Pentru cine nu stie, "deasupra" inseamna "mai spre umar" in cazul mainii si "mai spre sold" in cazul piciorului. Bandajul compresiv este aproximativ la fel ca un garou dar nu opreste intreaga circulatie a sangelui, ci doar printr-o anumita vena - cea din care curge sange. Bandajul compresiv se face punand o rola de tifon (sau orice material texil la indemana) sub bandaj in locul unde trebuie apasata vena. 8) Imobilizarea fracturilor 9) Transportul la spital 8 si 9 le face ambulanta cand soseste. NU incerca sa imobilizezi fracturi (cea de coloana oricum n-ai cu ce) si mai ales NU INCERCA SA MUTI VICTIMA. 10) Apara accidentatul de agresori Intotdeauna se gasesc oameni binevoitori si oameni de actiune care vor zice "Cum sa lasi accidentatul in mijlocul drumului?! Trage-l macar pe margine!". Nu te lua dupa ce zic ei. AmintESTe-le ca accidentatii nu trebuie deplasati pana nu sunt imobilizate fracturile! Zi-le sa stea de-o parte sau da-le ceva de facut (sa puna triunghiul, sa sune la salvare). Daca nu te asculta si vor sa mute victima, incepe sa imparti pumni. ------ Imi doresc sa nu aveti ocazia sa puneti in practica ce am scris eu aici, dar accidente intotdeauna vor exista. Nu strica sa stiti ce sa faceti. merita pus ,,sus'' la inceput de pagina sau la TUTORIALE...asa ceva trebuie invatat!sunt lucruri importante! altfel... Editat Iunie 20, 2011 de SUZIE-GSX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Horatiuv Postat August 15, 2011 Share Postat August 15, 2011 frumos structurat, merci, chiar am căutat aÂşa ceva.... de cultură generală... Mare atentie la faptul ca protocolul de resuscitare este de 30 de compresiuni toracice si 2 ventilatii , NU 5 cu 1 sau 15 cu 2 . Total Gresit !!!! Intotdeauna inainte de a face ventilatia verificati ca si caile aeriene sa nu fie OBSTRUATE. Si aici nu ne referim la guma de mestecat ci poate sa fie sange , sau chiar limba in sine care este un organ musculos poate obstrua caile aeriene. In cazul Traumelor victima nu trebuie miscata in nici un caz. Vrei sa faci un bine dar in necunostiinta de cauza faci mai mult RAU decat BINE. Daca suntetzi martori la un accident rutier cel mai bine e sa alertatzi sistemul integrat 112 sa spuneti cate victime sunt. Iar despre meseriasii de PAR-A-MEDICI dati-mi voie sa am o anumita retine cu privire la cat de bine pot ei salva vieti. " Paramedic (Subgrupa majora 31, Grupa minora 315, Grupa de baza 3151) Nivelul de instruire: 3 (studii medii sau postliceale) Descriere Ocupatia a fost introdusa prin Ordinul 397/2008 MMFES si Ordinul 451/2008 INS. Initial la acest cod a fost ocupatia Specialist coordonator de securitate la incendiu, introdusa prin Ordinele 149/2006 MMSSF si 308/2006.INS. Serviciile private de ambulanta nu fac urgenta pentru ca nu li se da voie sa intre in contract cu statul pentru acest tip de servicii. Nu lasa taticul Burjalarab. Cat despre serviciile private de ambulanta exista in Bucuresti ,Ploiesti , Brasov, Sibiu , Ramnicu Valcea , Targu Mures , Cluj Napoca , Timisoara , Oradea. Asfalt uscat tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oly_x Postat Iulie 30, 2012 Share Postat Iulie 30, 2012 Imi cer scuze ca am sa postez acest "material" aici dupa ce l-am mai postat o data si pe /index.php?/topic/18784-notiuni-de-prim-ajutor/page__st__40 dar cred ca este absolut necesar sa fim cat mai bine informati cu privire la notiuniile de prim ajutor. Salutare la toata lumea , eu consider ca este extrem de important ca toti participantii la trafic si nu numai sa cunoasca notiuni elementare de acordare a primului ajutor in caz de accidente sau orice alta situatie in care o persoana are nevoie de ajutorul nostru. Am citit toate posturile de pe acest topic iar unele contin informatii si proceduri corecte dar incomplecte iar altele total neindicate in caz de accident rutier asadar am sa incerc sa structurez cat mai simplu ce trebuie sau ce NU trebuie facut in cazul unui accident rutier ( in acest caz toate victimele sunt considerate ca fiind traumatizate ne tinunde-se cont de stare lor de constienta, adica daca este constienta si poate vb noi sa nu o consideram ca fiind traumatizata este total gresit) : 1: Regula de baza in orice actiune care presupune acordarea primului ajutor este SIGURANTA SALVATORULUI deoarece siguranta ta personala este mai presus decat cea a victimei ( tu faci parte din " rezolvarea problemei nu din problema" ) , niciodata nu trebuie si nu esti obligat de lege ca atunci cand tu consideri si este evident faptul ca viata ta poate fi pusa in pericol sa acorzi unei persoane primul ajutor , poti inrautatii situatia daca tu din salvator devi victima. Ex: accident rutier , ajungi primul la fata locului vezi ca exista pericol iminent de incendiu/explozie sau orice alt factor care iti poate pune iminent viata in pericol NU te apropii de autovehiculele implicate in acel accident chiar daca in ele sunt persoane tot ce poti face este sa suni la nr unic de urgenta 112 si sa transmiti cat mai detaliat situatia de la fata locului ( chiar daca ti-e o sa t-i se para ca doamna de la dispecerat iti cere tot felul de data si se pierde timp , defapt nu este deloc asa cu cat tu dai mai multe detalii cu atat echipajele de prim ajutor situ mai multe detalii dinainte sa ajunga la fata locului si nu mai pierd asa mult timp cu evaluarea situatiei (oricum vor face o evaluare, dar care dureaza mai putin) dupa ce au ajuns la fata locului mai exact tu esti " ochii si urechile lor" 2: Suni imediat la nr unic de urgenta 112! Cu cat avei alerta/ informa mai repede autoritatiile abilitate in acest sens victimele vor putea primi asistenta medicala de urgenta. 3: Evaluarea victimei/ victimelor.Aici nu vei putea tu ca simplu participant in trafic si fara o pregatire in acordarea primului ajutor calificat sa faci o evaluare amanuntita a victimei/vicimelor , tot ce poti face este ca sa vezi care dintre ele are nevoie cel mai urgent de ajutorul tau. Cum facem asta? Prin verificarea daca victimele au hemoragii puternice care sa le puna viata in pericol imediat si prin verificatea starii de constienta a victimei care se realizeaza prin trei metode: - VERBAL o intrebi ceva si vezi daca iti raspunde - TACTIL pui mana pe ea si o misti foarte usor si vezi daca raspunde la acest stimul -DUREROS se realizeaza printr-o "piscatura"/strangere a pieli intr-o zona unde pielea este mai sensibila ( o zona sensibila este cea mamelonara dar tinand cont ca poate vi vb de o victima de sex feminin se evita folosirea acestei zone) , si vezi daca raspunde la acelt stimul. De aici lucrurile se impart in doua categorii: -CONSTIENTA -INCONSTIENTA 4. A .VICTIMA CONSTIENTA Aici treaba este destul de simpla victima este constienta deci poate respira singura si are circulatie se va intervenii doar daca are hemoragii.Hemoragiile sunt de doua feluri: - ARTERIALA ( extrem de periculoasa datorita cantitatii mari de sange ce se pierde in timp scurt) : este lezata o artera si se recunoaste prin urmatoarele semne: -sange de culare rosu aprins ( datoruta oxigenului), se "scurge" in afara arganismuli prin jeturi intrerupte dar de putere mare , uneori apare "spumegarea" sangelui scurs prin plaga( rana) -VENOASA ( mai putin periculasa decat cea arteriala ;cantitatea este mai mica ) este lezata o vena si se recunoaste prin urmatoarele semne: -sangele are o culoare rosu inchis spre brun ( datorita dioxidului de carbon) , se "scurge" in afara organismului prin flux continuu fara intrerupeti/jeturi Cum se intervine in cazul hemoragiilor: a) Arteriala:- prin pansament compresiv direct in plaga( rana) se pune pansament /tifon in rana si se apasa puternic. -prin aplicarea de puncte de presiune in diferite puncte din jurul "ranei" (DEASUPRA zonei/arterei lezate) -aplicarea de presiune digitala ( cu degetul/degetele) direct asupra arterei lezate -aplicarea garoului ( DOAR IN CAZUL AMPUTARII MEMBRELOR!!! SAU IN CAZUL HEMORAGIILOR FORTE MARI SI CAND ALTE METODE NU AU DAT REZULTATE!! ) ,in celorlalte cazuri nu este recomandat datorita faptului ca portiunea de tesut de desuptul ranii chiar daca garoul a fost aplicat corect va fi afectata iremediabil ( tesulul moare se necrozeaza) iar la aplicare acestuia se noteza pe un biletel atasat acestuia ora si minutul la care a fost aplicat si la fiecare 15 minute se va slabi pentru scurt timp garoul, pentru a permite alimentarea cu sange a membrului. Venoasa- se realizeaza aceleasi procedee ca si la hemoragia arteriala diferenta fiind doar ca acestea se pun DEDESUPTUL zonei afectate. NOTA: Victima constienta si care respira singura nu are hemoragii si nu esxista alti factori alte care sa-i puna viata in pericol imediat NU SE MISCA ( posibile fracturi la nivelul coloanei vertebrale nesesizate de victina datorita adrenalinei eliberate in primele momente dupa accident) si este incurajata sa ramana in pozitia in care se afla pana la sosirea echipajelor de prim ajutor.Tot ce poti face este sa stai cu ea si sa incerci sa o calmezi/incurajezi ( suportul moral este foarte important pt o persoana aflata in soc traumatic) 4.B. VICTIMA INCONSTIENTA. Dupa ce executa pasii de la punctele 1, 2, 3 se verifica daca victima respira sau nu prin metoda : Auz/vaz/simt Verificarea respiratiei Metoda Auz/Vaz/Simt:: Persoana care acorda primul ajutor se va apropia cu urechea de gura victimei ascutand daca din cavitatea acesteia se aud zgomotele specifice respiratie si in acelasi timp urmarind daca pe obrazul lui se simte aerul iesit din gura victimei ( poti sa nu auzi dar sa simti cand fluxul de aer este foarte redus) , in acelasi timp cat va asculta/simti salvatorul ( persona care acorda primul ajutor) va privii piepul victimei concomitent cu punerea unei maini pe pieptul victimei.Tot acest procedeu de verificare a respiratiei trebuie executat pe o perioada de MINIM 10 secunde ( trebuie sa ne asiguram exact daca persoana respira sau nu). NOTA:- Verificarea respiratie la o persoana inconstienta este foarte importanta deoarece tot cee ce urmeaza a fi facut pt ai da o sansa la viata depinde de aceasta. - Daca o victima inconstienta respira SIGUR!!!!!!! ARE SI PULS!!! este biologic imposibil ca o persoana sa nu respire dar sa aiba puls decat pe o perioada foarte scurta de vreme si apare doar atunci cand victima devine inconstienta din cauza unei " afectiuni" de natura respiratorie. PULS FARA RESPIRATIE EXISTA DAR RESPIRATIE FARA PULS NU! Daca victima respira singura nu are hemoragii care sa-i puna viata in pericol imediat NU SE MISCA!!! din pozitia gasita ( posibile leziuni ale coloanei vertebrale unde orice miscare gresita poate duce la paralizia victimei sau chiar moartea acesteia mai ales cand fractura este la nivelul coloanei cervicale ) in niciuncaz. Daca victima nu respira si nu are puls se incep manevrele de resuscitare cardio-pulmanara. Definitia resuscitarii cardio-pulmanare ( R.C.P.) -Reprezinta preluarea de catre salvator a functiilor viatale ale victimei adica a raspiratiei si a activitatii cardiace ( pulsul) mecanic prin interventia directa si mecanica a salvatorului si consta in introdicerea de catre salvator a unei cantitati cat mai mare de oxigem in plamanii victimei si de punerea in miscare a sangelui in organismul acesteia. Modalitate de realizare a resuscitarii cardio-pulmonare: NOTA:- Pt a putea realiza aceasta manevra este absolut necesar ca victima sa fie asezata pe un plan dur altfel manevrele nu au maximum de eficienta. - Pt a intelege exact la ce ma refer cand voi folosi termeni de eliberare cai aeriene si de dezobstructia cailor aeriene voi da definitia si metoda de realizare celor doua termene: Eliberare cai aeriene : victima nu are caile aeriene obstructionate de catre corpi straini, cheaguri de sange, fracmente osoase, proteze dentare etc inseamna ca caile sale aeriene sunt inchise datorita faptului ca atunci cand o persoana este inconstienta apare relaxarea musculara iar epiglota ( "supapa sa-i spunem asa care este in spatele limbii si care inchide caile aeriene atunci cand ingitim sau bem ceva pt ca lichidele sau alimentele sa nu intre in plamani) "cade" cu tot cu limba ( epiglota este atasata de limba ) si inchide caile aeriene ( ATENTIE nu exista si nu se poate din punct de vedere bio- mecanic efectul denumit in popor de "ingitire a limbi") iar metoda se imparte in doua categorii cand persoana este in trauma ( se considera traumatizata orice persoana care a fost implicata in accidente rutiere , caderi de la inaltime sau din acelasi plac ( din picioare) persoanele in stare de ebrietate etc) sau in non trauma cand lipsa respiratiei si a pulsului este datorat unor probleme medicale ( probleme cardiace , respiratorii etc) In trauma: Eliberarea cailor aeriene se face prin subluxatie mandibularea adica salvatorul se va aseza la capul vicrimei in pozitia " in genunchi" prinzand capul victimei intre genunchii acestuia , aseaza podul palmelor pe pometii victimei iar cu degetele mainilor trage mandibula victimei in sus iar in acelasi timp cu cele doua degete mari ale impinge in spre inainte defapt provoci o dizlocare a maxilarului victimei ( stiu ca pare ciudat si chiar barbar/ inumam/ dureros sau cum o sa-i mai ziceti dar este singura metoda de ai deschide si mentine caile aeriene deschise. Defapt ce se intampla mai exact este faptul ca prin dizlocarea maxilarului limba impreuna cu epiglota mai sus definita se ridica de pe trahee si permite introducerea de aer de catre salvator prin insuflatii. In non-trauma: Eliberarea cailor aeriene se face prin hiperextensia capului ( darea acestuia pe spate cu podul palmei asezat pe fruntea victimei) concomitent cu ridicarea barbiei. NOTA: -Cele doua metode difera deoarece in trauma daca i-am face victimei hiperextensia capului si aceasta are o leziune la coloana cervica cu siguranta ori ramane paralizat ori in omoram noi cu mana noastra) -In timpul eliberari cailor aeriene in capul victimei traumatizate NU este miscat sub nici o forma!!!! Dezobstructia cailor aeriene: -reprezinta deblocarea cailor aeriene blocate de sange , corpi straini, fragmente osoase , proteze dentare etc. -se realizeaza prin metoda " carlig" adica cu degetul aratator infasurat intr-un tifon incovoiat sub forma unui carligeste introdus cu atentie in cavitatea bucala ( gura) a victimei FARA a provoca acel corp sa alunece in jos in "gat" , iar degetul se introduce de la un colt al guri si se scoate la celalalt colt al gurii (dintr-o parte in alta) cu o miscare semi-circulara. RESUSCITAREA CARDIO-PLUMONARA Se realizeaza dupa verificarea si eliberarea-dezobstuctionarea cailor aeriene si se realizeaza astfel: -Salvatorul se va aseza in lateralul victimei i-si v-a impreuma degetele celor doua maine si l-e va pozitiona in treimea (1/3) inferioara a sternului ( in "cosul" sau " gaura pieptului" ) si va executa o serie de 30 de compresiuni toracice in care toracele treuie "infundat"/ "apasat pe o adancime de 5-6 cm ( o adancime mai mica nu are eficienta urmarita si reprezinta preluarea mecanica de catre salvator a funtiiei cardiace a victimei) dupa care se realizeaza 2 insuflatii cu propriul aer din plamanii salvatorului. Insuflatiile se realizeaza prin pensarea ( prinderea ) celor doua nari ( narine) ale vicrimei astfel incat aerul insuflat( bagat) de care salvator prin gura victimei sa nu scape pe nas si sa intre in plamanii acesteia( respiratia gura la gura) NOTA: Salvatorului ii este recomandat sa nu puna direct gura sa pe gura victimei( decat daca este ruda sau cunoscut dar si atunci este pe propria raspundere deoarece daca nu se cunoaste victima aceasta poate suferii de anumite boli ex: tuberculoza si atunci salvatorul se poate imbolnavi si el sau mai exista riscul ca victima datorita faptului ca in timpul insuflatiilor o anumita parte din aerul introdus de catre salvator sa ajunga in stomacul victimei si aceasta sa regurgiteze) , ci se foloseste "batista salvatorului" care se afla in mod normal in toate trusele de prim ajutor si este o bucata de material cu dimensiunea de aprox15/15cm prevazuta in mijolocul acesteia cu o "valva" care lasa doar sa intre aerul prin ea si sa nu iasa. Atunci cand gura victimei nu permite datorita leziuniilor suferite in urma accidentului motoda repiratiei gura la gura pe fol metoda respiratiei gura la nas unde aerul se introduce prin nasul victimei , aceasta metoda se foloseste mai ales de catre persoanele tinere (copii) care acorda prim ajutor adultiilor iar dimesiume gurii acestora este prea mica pt a putea acoperii total gura victimei Frecventa compresiunilor toracice este de 100/min iar raportul compresiuni-insuflatii esre de 30/2. Primul ajutor in cazul arsurilor - In cazul arsurilor cu agenti chimici locul afectat trebuie spalat cat mai repede cu jet de apa minim 5 minute fara a se folosii alte substante de curatare sau creme de calmare sau de alta natura deoarece compusii chimici din substanta cauzatoare pot face reactie chimica cu compusii din creme sau mai stiu eu ce alte metode "din popor" si poti face mai mult rau decat bine , se spala doar cu jet de apa min 5 min dupa care trebuie mers la cea mai apropiata unitate medicala pt tratamen de specialitate. -In cazul arsurilor termice locul afectat se spala cu apa rece iar pe zona afectata nu se pun alte " tratamente din popor" gen ulei,smantana ,cartof taiat si alte minuni ci se merge de urgenta la cea mai apropiata unitate medicala. Cum se procedeaza: - siguranta salvatorului ( a-m descris mai sus ce presupune) -indepartarea hainelo doar daca acestea NU sunt lipite de piele -jet de apa rece doar pe zona afectata -se pot folosi doar pansamente umede( cu apa) altfel nu sunt indicate! -deplasare la spital. NOTA: Nu folositi nici o alta sunbstanta chimica pt curatarea/tratarea/calmarea/racirea zonei afectate decat jet de apa rece !!!! Orice altceva este contraindicat. Primul ajutor in cazul inecatiilor Persoana inecata se considera o persoana TRAUMATIZATA in consecinta nu se misca capul acesteia pe cat posibil la scoaterea din apa si deloc dupa ce a fost scoasa. La persoanele inecate se incepe cu 5 ventilatii salvatoare si dpa aceea se incepe manevrele de resuscitare. Am incercat sa aduc un pic de lumina in acest topic despre cum se acorda primul ajutor sper sa v-a fi fost de folos aceste randuri de mai sus si sper sa nu fiti niciodata nevoiti sa l-e pune-ti in practica. Imi cer scuze pt toate greselile de exprimare sau de ortografie care au aparut in textul de mai sus. Numai bine si asfalt uscat. Bineinteles ca am uitat sa sa spun cum se procedeaza in cazul unui accident in care este implicat un motociclist .In cazul acesta daca nu exista pericol iminent de explozie sau incendiu sau alte pericole ce pot pune iminent viata motociclistului in pericol acesta nu trebuie miscat sub nici o farma chiar daca este constient si vrea sa se ridice acesta trebuie convins ca este mai bine sa nu se ridice chiar daca imediat dupa accident el are senzatia ca nu il doare nimic este mai bine sa astepte sosirea echipajelor de prim ajutor deoarece cum am mai spus si mai sus sub efectul adrenalinei durerea poate aparea mai tarziu iar motoclistul risca o paralizie sau chiar decesul. Casca unui motociclist nu trebuie scoasa sub nici o forma daca acesta respira doar in cazul in care el este in stop cardio-respirator trebuie scoasa pt a se pute-a incepe resuscitarea si se va scoate in urmatorul mod: - desfaceti curelusa de prindere a casti de sub barbile va pozitionati in genunchi alsfel incat sa-i tine-ti capul intre genunchi d-voasta , prindeti marginea casti usor fara sa ii misca-ti capul pe lateralele acesteia in dreptul urechiilor , trageti de marginiile casti inspre exterior si apoi trage-ti usor de casca catre d-voasta in asa fel incat sa nu-i misca-ti capul in lateral ( o miscare in lateral la o victima cu fracuta de coloana cervicala este mai periculoasa pt victima decat una in ax adica exact dealungul coloanei cervicale). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pstefan Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Ai motor? Hai sa inveti cum sa acorzi primul ajutor! Te invitam la un curs de prim ajutor special pentru motociclisti, curs organizat de catre Asociatia React si Vodafone Romania in parteneriat cu IGSU, Ministerul Sanatatii si STS, in cadrul campaniei "O viata poate depinde de tine". Mentionam faptul ca acest curs este gratuit, dureaza aproximativ 2 ore si este sustinut de catre un instructor formator SMURD. Cursul va avea loc marti, 28 august. Se poate veni cu motorul! Pentru inscrieri asteptam un e-mail pe adresa cristina.pascu@asociatiareact.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DrDre Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 In general,multi dintre motociclisti cunosc macar regulile de baza in acordarea primului ajutor,in special punctul cu casca....problema este ca primii ajunsi la locul accidentului (in care este implicat un motociclist) sant tot felul de personaje ce,in general,nu au habar de astfel de reguli. In cazul meu,imediat dupa accidentul in care am fost implicat (noroc ca nu eram inconstient) i-am auzit pe cei care se adunasera pe linga mine: "sa-i scoatem casca!"....desi aveam flip-up si mi-l ridicasem singur! In al doilea rand,in timp ce eram intins pe asfalt,asteptand ambulanta,un altul care a pretins ca ar fi medic,a incercat sa-mi ia pulsul de la mina stanga pe care o aveam fracturata in 2 locuri,inclusiv fractura de metacarpiene,in timp ce mina dreapta nu avea nimic! Concluzia: Ar trebui o actiune mai ampla in acest scop,pentru a aduca si pe altii care nefiind motociclisti dar ajungand primii la locul unui accident,pot lasa invalid pe viata sau mai rau,pot omora un nefericit care in alte conditii ar putea fi salvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oly_x Postat August 5, 2012 Share Postat August 5, 2012 (editat) Asa este ai dreptate din pacate cam primii ajunsi la locul accidentului sunt aceea care nu au habar de minimele cunostinte de baza in acordarea primului ajutor. Ar trebui ca si cei din media sa promoveze o campanie la nivel national similare cu cele de genul : "excesul de sare si grasimi poate dauna sanatatii d-voastre" , eu zic ca ar fi oricum ceva decat nimic. PS: imi pare rau de accidentul tau DrDre multa sanatate si asfalt uscat. Editat August 5, 2012 de oly_x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 Ar trebui sa invatam primul ajutor in scoala, obligatoriu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 De acord! Ore practice, nu oricum, eventual si un examen separat pe partea de prim ajutor. Pentru toate categoriile de permis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniel_iorga Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 contactati SC DESPAGUBIRI ACCIDENTE VATAMARI. sunt o societate specializata in obtinerea daunelor ce vi se cuvin PLATA SERVICIILOR FIIND UN COMISION DIN SUMA INCASATA LA FINAL contact ;office@despagubiriaccidente.ro sau 0785 279.956 fax 021 410 20 14 ATENTIE in cazul in care sunteti reprezentati de societatea noastra se poate face plata AMIABIL perioada in care dvs sa beneficiati de despagubirile ce va revin fiind mai scurta This post has been edited by daniel_iorga: 03 October 2012 - 09:45 AM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Ar trebui sa invatam primul ajutor in scoala, obligatoriu +1 Daca se aloca ore pt religie...ar trebui sa se aloce si pentru Prim Ajutor (in caz de cutare si cutare,macar o ora pe saptamana), ar trebui sa se aloce si pentru Comportament Pietonal (de pe vremea lui Ceasca au crescut infinit riscurile de a merge ca pieton), si inca cateva chestii EDUCATIVE , ca sa nu zic vitale ! Parintii au aici un cuvant ! Comunitatea are aici un cuvant! Politia/Primariile au aici cuvant ! Ma refer la gimnaziu / liceu , pentru ca scoala generala nu cred ca are rost. Nu vorbesc de Ministerul Invatamantului caci ala e praf...fac reforme peste reforme, toate cu capul in jos, innebunesc copii aia de e clar ca nu mai stiu la ce sa se astepte...nu mai vorbesc de clasele 1-4 care cara saracii copii ghiozdanele doldora ca sa duca in ele numai tampenii! CU VIATA NU E DE JOACA.SECUNDA SAU MINUTUL POT FACE DIFERENTA.OMUL POATE FACE DIFERENTA... Stiam unele chestii structurate mai sus, poate nu asa de amanuntit sau in prezentarea respectiva, cert este ca le dau print si am sa le ofer fiecarui cunoscut sofer sau motociclist , poate si o campanie de distribuire pentru soferi/motociclisti in parcari de supermarket/etc. Cat imi ia sa tiparesc?secunde?minute? Cat imi ia sa le impart la cativa (preferabil cat mai multi) ?secunde ? minute? Poate da, poate nu...DAR SPER SA FIE SECUNDELE SAU MINUTELE CARE SA FACA DIFERENTA...SA SALVEZE... Macar atat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 Ridici motorul si il parchezi cu grija. Nu conteaza cum e pasagera. Sursa trafictube.ro. care va recunoasteti? http://www.trafictube.ro/inconstient-doua-roti/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 IN CAZ DE ACCIDENT : faci orice sa nu apari pe forum ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
planoristul Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 Va salut si va doresc asfalt uscat si drumuri bune! As dori sa intreb : In caz de accident soldat cu decesul motociclistului si motocicleta distrusa in proportie de 80 la suta pana la terminarea procesului cum se procedeaza cu reparatia motorului.Se asteapta finalizarea dosarului sau imediat dupa producerea accidentului se poate trece la repararea sau inlocuirea motorului?depinde dupa caz. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.