Sari la conținut

In Caz De Accident


Baracuda
 Share

Postări Recomandate

Exista si in Timisoara serviciu de ambulanta privata, dar eu zic sa il lasam pentru batranii cu bani, ca altceva n-am vazut sa plimbe. Plus ca nu au echipare pentru urgente de gradul "0".

Vorbind acum de Timisoara nu cred ca aveti ce sa reprosati Ambulantei de stat. In Bucuresti din cauza ariei mari ce trebuie acoperite/trafic/sistem apar probleme, nu e cazul la noi. Nu mai vorbesc de orasele in care exista un serviciu SMURD dezvoltat(Tg Mures, Oradea etc).

Haideti sa nu devenim euforici cu ambulantele private ca pana sa apara acestea nu ne-au salvat fii ploii. :blink:

 

Na si serviciu ala care duce batranii cu bani, cum se cheama? ce numar are?

 

--- Mesaj completat în 05 Oct 2007 23:32 -------------
M-am interesat la cineva care lucrează la "112". Ei îs singurii care intervin în caz de urgență în TimiÂş. Cu serviciul de ambulanță mai îs 2 firme, Neuromed Âşi mai una, dar ăÂştia fac doar transporturi de la un spital la altul Âşi din astea. Dacă ar fi să vedem partea plină a paharului, Serviciul de Ambulanță (112) a primit maÂşini noi, dotate ganț pentru intervenții . . dar să sperăm că nu o să avem nevoie

Asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu de exemplu am asistat la un accident rutier , intre o ambulanta si un taxi , si ambulanta aceea ce a facut accident era singura disponibila din oras (Baia Mare) la ora aia. Soferul si medicul din ambulanta au avut fracturi la umar si la maini , am sunat la 112 dar au venit dupa aproximativ 40 minute! :laugh: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Intrrebare pentru cei ce stiu:

In cazul unui accident grav, care sunt recomandarile pentru a scoate casca? ( pentru a putea face respiratie artificiala in caz de nevoie)Aveti vreun sfat- pentru a evita lezarea suplimentara in cazul unui traumatism al coloanei.

Cred ca a lasa un motociclist fara sa ii scoti casca cand e in stop cardiorespirator nu e acceptabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrrebare pentru cei ce stiu:

In cazul unui accident grav, care sunt recomandarile pentru a scoate casca? ( pentru a putea face respiratie artificiala in caz de nevoie)Aveti vreun sfat- pentru a evita lezarea suplimentara in cazul unui traumatism al coloanei.

Cred ca a lasa un motociclist fara sa ii scoti casca cand e in stop cardiorespirator nu e acceptabil

 

9JWiw0HFpDo

 

http://www.2wheeltouring.net/stories/firstaid.htm

 

Si-ar mai fi multe, daca te uiti pe la "accidente" dupa topicuri cu primul ajutor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

De facut in cazul unui accident moto:

 

1) Locul accidentului trebuie protejat si semnalizat, pentru a evita un nou accident. (opresti o masina cu avariile puse, pui pe cineva sa faca semne, etc.)

 

2) Alertezi salvarea telefonic, indicand locul exact, numarul ranitilor si eventual natura ranilor.

 

3) Dai primul ajutor:

- ranitul se intinde in pozitie laterala (ca sa nu se inece)

- nu se muta decat daca e risc de incendiu sau accident

- nu se scoate casca decat daca e in stop respirator, si atunci cu metoda de mai sus, cu atentie sa nu i se miste gatul, pentru a i se face gura-la-gura

- se aplica presiune pe hemoragii, sau garou

- nu i se da de baut nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

E o treama tare delicata cu accidentele mai ales cele de motocicleta. E caz fericit daca motociclistul cade si ramine cu fata in sus. Cel mai bine e sa sunati la 112.Nu va apucati sa faceti manevre ce i-ar putea agrava leziunile sau chiar i-ar putea pune viata in pericol. O manevra facuta de o persoana fara minime cunostinte medicale ar putea duce la agravarea fracturilor de coloana sau a altor leziuni.. Daca persoana e constienta incercati sa o calmati, sa ramina in pozitia care a cazut, sa va dea detalii(daca poate) unde o doare si ce o doare, ca atunci cind veti anunta 112 sa dati aceste mici detalii care vor ajuta dispecerul sau medicul de garda sa stie ce fel de ambulanta sa trimita si cu ce dotari.E valabil si la accidentele auto.Cursul SMURD e F.bun dar trbuie facut practic ca doar citiit e cam greu de aplicat.Daca stiti cum sa faceti doar o subluxatie mangibulara sa va asigutati- ca i-ati eliberat caile respiratorii. Mi departe se vor ocupa profesionistii.Am facut cursul smurd si stiu ce vorbesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
De facut in cazul unui accident moto:

 

1) Locul accidentului trebuie protejat si semnalizat, pentru a evita un nou accident. (opresti o masina cu avariile puse, pui pe cineva sa faca semne, etc.)

 

2) Alertezi salvarea telefonic, indicand locul exact, numarul ranitilor si eventual natura ranilor.

 

3) Dai primul ajutor:

- ranitul se intinde in pozitie laterala (ca sa nu se inece)

- nu se muta decat daca e risc de incendiu sau accident

- nu se scoate casca decat daca e in stop respirator, si atunci cu metoda de mai sus, cu atentie sa nu i se miste gatul, pentru a i se face gura-la-gura

- se aplica presiune pe hemoragii, sau garou

- nu i se da de baut nimic

 

Bine pana la punctul 3.

La punctul 3 as face niste corectii: pozitia laterala de siguranta NU se foloseste la traume.

La traume apare problema ca nu trebuie miscat dar daca e in stop respirator/cardiac in 5-10 minute tipul ala nu mai are nevoie de nici o salvare. Treaba asta cu lasatul victimei acolo ca eu sunt politist nu-s medic e ff aiurea, ei ar trebui sa aiba cursuri de BLS. Toti ar trebui sa avem.

In Bucuresti au inaugurat Smurdul, au si ambulante si elicopter. Au si stiu tot ce trebe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

in curand am sa intru si eu in randul motocilcistilor, am cautat diverse siteuri cu sfaturi pentru siguranta, pe ele pe langa sfaturi erau si filmulete cu accidente, poate suna stupid ce intreb eu, dar in unul din accidente erau deja la fata locului politisti, si zice unul din ei care a verificat starea victimei, nu respira, dupa care pur si simplu sta langa victima fara sa faca nimic, de ce nu incearca sa ii scoata casca sa ii dea primul ajutor? ca am mai constatat si in alte filmulete ,,stau cu mana in fund" :( si nu ii dau nici o sansa motociclistului accidentat, este vreun motiv logic pt care se intampla asta, pe langa faptul, ar fi afectata coloana, dar din cate stiu partea din spate a corpului e cea mai rezistenta in cazul unui accident, si nu mi se pare normal sa il lasi sa moara si sa stai lang el fara sa faci nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va dau un sfat pe care l-am dat si fiului meu tot motociclist. Mergeti la un centru de recoltare a sangelui, faceti determinarea grupei sanguine si pastrati abtipildul lipit pe C.I. (pe spate). In caz de accident se vor economisi minute pretioase, aveti deja grupa la vedere. Cum spunea cineva inainte daca sunteti martorii unui accident sunati la 112 pt ajutor, se misca repede in max 15 minute apar echipele. Dati detalii daca sunt mai multe victime (pt a trimite cat mai multe echipaje) si foarte important daca sunt persoane incarcerate.

Sa nu aveti nevoie de asa ceva. Am salvat pana acum peste 15 persoane accidentate, acum 2 ani chiar din accident feroviar 3 persoane. Mama, tata copil de 2 ani. Pentru toti am ramas un necunoscut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
off-topic-@tuduruta-ude se face asta?

Si eu am facut cursul asta smurd.Durata lui e de 2 saptamani si se face la spitalul Floreasca.Eu m-am inscris pt curs la SSMB(societatea studentilor in medicina bucuresti).Initial am urmat cateva ore de instuire teoretica cu paramedici din Cluj( prin luna mai)..apoi m-am inscris la cursurile SMURD.Trebuie sa astepti pt ca se fac niste liste...si cam in 2 luni te anunta ei data exacta de incepere a cursurilor.Dupa terminarea lor,daca te simti capabil poti deveni voluntar smurd...daca nu,ramai cu informatiile.Cel mai sigur mergeti la Floreasca,iar pe langa UPU(unitatea primiri urgente) o sa vedeti si un fel de centru de informare..intrebati acolo despre cursuri si voluntariat.Stiu ca astfel de cursruri vor mai fi si prin sept-oct. Bafta in invatarea acordarii primului ajutor.Merita!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Am primit un mail cu urmatorul continut (n-am verificat daca a mai fost postat pe undeva; scuze daca repet mesajul) :

 

" IMPORTANT pentru. turisti si pentru.noi toti ! Poliția, salvarea si pompierii au observat că persoanele accidentate poseda telefoane mobile. Dar salvatorii nu Âştiu pe cine să anunțe din lista telefonului. Recomandarea lor este să se înregistreze în telefonul mobil numărul Âşi numele persoanelor care trebuie anunțate în caz de nevoie. Pentru aceasta s-a înființat pseudonimul internațional ICE (In Case of Emergency). În cazul în care vrei să dai mai multe persoane, foloseÂşti pseudonimele ICE1, ICE2 etc.. E util si in cazul turistilor in strainatate ! Solutia este simplă Âşi utila. Dati acest mesaj mai departe. "

 

Cred ca sunt utile asemenea "intrari" in agenda de telefon.

 

Sa dea Domnul sa nu fie nevoie de ele !

Drum uscat si bafta !

Editat de KPax Honda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 2 months later...

e nasol ca nu sunt si in tara astfel de servicii de ambulanta private... pana vine salvarea pe aici ori te vindeci singur ori nu mai apuci sa faci nimic si se plang ca "au facut tot ce se poate"

Numa bine si asfalt uscat!!

Editat de rzv28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 6 months later...
e nasol ca nu sunt si in tara astfel de servicii de ambulanta private... pana vine salvarea pe aici ori te vindeci singur ori nu mai apuci sa faci nimic si se plang ca "au facut tot ce se poate"

Numa bine si asfalt uscat!!

ba sunt si la noi, cei de la PULS. au si elicopter cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

M-am uitat acum la Puls si BGS, au sedii numai in bucuresti din cate am vazut eu.

 

Daca stiti servicii private de ambulanta din alte orase va rog sa le postati aici.

Nu cumva e posibil ca atunci cand suni la 112 sa mentionezi ca vrei sa fie alertat si un serviciu de ambulanta privat ?

[/quote

 

BGS este si in pitesti ....dar nu stiu nr de tel , il stie cnv ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

pentru Brasov:

Medo - Ecografie, interne, medicina primara si serviciu de urgenta / ambulanta Brasov

Adresa: Str. M. Kogalniceanu 14 Brasov

Telefoane: 0268-412.421; fax:0268-474.236

Website: www.medo.ro

 

 

pentru Bucuresti:

Serviciul de Ambulanta din Bucuresti -SOS Medical & Ambulance Services

Adresa: Str. Caras nr. 24 - Bucuresti

Telefoane: 021- 9761; 021-222.2071

 

Serviciul de Ambulanta din Bucuresti - Terra

Adresa: Bulevardul Unirii

Telefoane: 021-9603; 0723-629.675

Website: www.salvare.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serviciul de Ambulanta din Bucuresti - Puls

Adresa: Str. Turda nr. 127, sector 1, Bucuresti

str. Tunari nr. 37, sector 2, Bucuresti

str. Teiul Doamnei nr. 2, sector 2, Bucuresti

Telefoane: 021-224.01.87; 021-212.40.40; 021-242.13.76

Website: www.pulsmedica.ro

Editat de Blue-angel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Vad ca nu prea exista aici informatii despre cum se acorda primul ajutor in cazul accidentelor de motocicleta, asa ca m-am gandit sa scriu eu un ghid, dupa priceperea mea. Vreau sa mentionez cateva lucruri pentru inceput:

- Ghidul este scris special pentru accidentele de motocicleta. Pentru restul situatiilor aplicati primul ajutor asa cum l-ati invatat la scoala.

- Ghidul este pentru oamenii de rand, asadar il scriu in limbaj popular nu medical, ca sa inteleaga toata lumea.

- Nu ma consider expert in prim-ajutor. Este posibil sa fac greseli. Va rog sa ma corectati.

------------

 

Acordarea primului ajutor pana soseste ambulanta in cazul motociclistilor accidentati

 

1) NU MISCA VICTIMA!

Nu conteaza ca este in mijlocul drumului. Nu conteaza ca benzina curge din rezervorul spart. Nu conteaza ca spitalul este la 50 de metri distanta. NU MISCA VICTIMA!

Este foarte probabil ca accidentatul sa aiba fractura de coloana vertebrala. Daca il misti, vertebrele fracturate vor taia efectiv maduva spinarii si accidentatul va ramane paralizat pentru restul vietii. Gandeste-te la asta inainte sa-l atingi.

Daca accidentatul se misca singur, sfatuieste-l sa nu se miste! Insista sa nu se miste! Fiind in stare de soc, inca nu simte durerea si este posibil sa nu-si dea seama ca si-a rupt diverse oase.

 

2) Afla daca respira.

Deschide viziera castii fara sa misti casca! Daca viziera se abureste sau accidentatul vorbeste si este deci evident ca respira, deschide totusi viziera. Mai mult aer nu strica.

In cazul unei fracturi de coloana cervicala se poate intampla ca maduva sa fie sectionata si accidentatul sa fie complet paralizat, inclusiv sa nu poata respira singur.

Un om poate trai si poate fi constient, activ, 5-8 minute fara sa respire. Daca vezi ca accidentatul este treaz, clipeste, etc. nu inseamna ca si respira!

O indicatie ca nu respira ar fi faptul ca se albastreste dupa cateva minute.

- Respira -> 7.

- Nu respira -> 3.

 

3) Verifica pulsul.

Daca se opreste inima, in foarte scurt timp se opreste si respiratia, deci daca respira, treci la 7; nu prea are rost sa verifici pulsul.

Pulsul la mana este cel mai accesibil si poti ajunge usor la el fara sa-i misti coloana, dar uneori, din graba, emotii, etc. pulsul la mana nu se simte. Nu presupune instantaneu ca nu are puls daca nu l-ai gasit la mana.

Verifica pulsul pe artera carotida, dar fara sa apesi - coloana vertebrala este la doar 2 cm dedesubt. Artera carotida se simte cel mai usor la 1 cm sub coltul mandibulei, in lateral de marul lui Adam. Este putin mai dificil sa iei pulsul pe carotida cand pacientul are casca pe cap dar din moment ce nu respira, poti trece la pct. 4 inainte de a verifica pulsul la carotida.

- Are puls -> 4a, 5.

- N-are puls -> 4a, 4b, 5, 6.

 

Suna la 112 in timp ce faci 2 si 3, mai tarziu n-o sa ai maini libere.

 

4a) Scoate casca fara a-i rupe gatul. Nu o scoate DECAT in situatia in care victima nu respira!

Riscurile sunt foarte mari. Aici nu mai merge regula "nu misca victima". Pentru a scoate casca miscarea capului si gatului nu vor putea fi evitate. Regulile sunt: Nu apleca capul in nici o parte si nu pune mana pe gatul victimei, in special la ceafa. O fractura de coloana cervicala poate arata asa: http://www.jkns.or.kr/fulltext/htm/0042002015f1.htm Sa o atingi este ultimul lucru pe care vrei sa-l faci.

Metoda cea mai sigura de a nu-i rupe gatul este sa tragi usor de cap in sus, adica in lungul coloanei vertebrale fara a-l roti sau apleca in nici o parte.

Stiu ca nu suna deloc bine dar asa se face. Explicatia este urmatoarea: coloana vertebrala are, pe toata lungimea ei, cateva ligamente neintrerupte foarte rezistente. Tragand de cap in sus, ligamentele se intind si aliniaza vertebrele fracturate sau luxate.

Exista bineinteles riscul ca in urma fracturii sa existe fragmente de os libere, care nu mai sunt retinute de ligamente. Astea pot taia sau intepa maduva spinarii la orice miscare, dar este un risc asumat. Daca nu respira si n-are puls, paralizia conteaza mai putin. (Discutabil, unii prefera moartea...)

Asadar:

a) Vezi ce fel de casca este. Castile flip-up nu merg scoase tragand de ele in sus. Trebuie intai deschise. Asadar, daca este flip-up, deschide-o.

B) Desfa inchizatoarea.

c) Trage casca de pe cap fara a-i apleca capul. O a doua persoana poate tine capul nemiscat impingand in sus de mandibula si din spatele urechilor. Cum ziceam mai sus, impingerea in sus a capului fara a-l roti sau apleca nu este foarte periculoasa.

 

4b) Aseaza-l pe spate pe asfalt fara a-i rupe gatul. Nu-l misca DECAT in situatia in care n-are puls!

Riscurile aici sunt si mai mari decat la scoaterea castii. Nu doar coloana este in pericol aici, ci si restul oaselor fracturate. O singura miscare gresita si o fractura inchisa fara complicatii se poate transforma intr-una deschisa, cu hemoragie imensa si nervi sectionati.

Regulile sunt: Trage, nu impinge.

Pe toata durata manevrei, sustine capul victimei. In nici un moment capul sa nu-si sprijine greutatea pe coloana. Tine-l ridicat, adica trage-l in lungul coloanei vertebrale fara a-l roti sau apleca fata-spate sau lateral.

Mare grija la maini si picioare. Si alea pot fi rupte. Intotdeauna trage in lungul membrului, niciodata in lateral.

 

5) Respiratie artificiala. Se face, evident, DOAR atunci cand accidentatul nu respira.

In celelalte ghiduri de prim-ajutor scrie ca trebuie sa verifici daca sunt libere caile aeriene (adica nu s-a inecat cu ceva). La motociclisti asta e mai putin important. Nu cred ca exista motociclisti atat de inconstienti incat sa mestece guma in timp ce merg pe moto...

In celelalte ghiduri de prim-ajutor scrie sa apleci capul pe spate in timp ce faci respiratie gura-la-gura. NU FACE ASTA! La motociclisti riscul de coloana fracturata este de zeci de ori mai mare decat la restul accidentatilor.

a) Strange-l de nas.

B) Sufla-i aer pe gura in timp ce te uiti la pieptul lui - ar trebui sa se umfle.

c) Da-i drumul - ar trebui sa dea afara aerul insuflat.

d) Repeta pana vine salvarea sau pana incepe sa traga aer singur.

 

6) Masajul cardiac. Se face, evident, DOAR atunci cand accidentatul nu respira si nu are nici puls.

Accidentatul trebuie sa fie pe spate si pe o suprafata tare. Pe saltea nu merge.

a) Descheie geaca/armura.

B) Pipaie sternul. Masoara cam 3 degete de jos in sus si pune palmele incrucisate una peste alta fix acolo, exact asa cum vezi in filme.

c) Tine coatele intinse si apasa scurt si cu putere pe stern, asa cum NU vezi in filme (saracii actori ar avea dureri o luna daca li s-ar face masaj cardiac pe bune).

Sternul ar trebui sa coboare min. 5 cm pentru ca masajul sa fie eficient. O a doua persoana poate verifica pulsul in timpul masajului cardiac - ar trebui sa se simta un puls slab in acelasi ritm cu compresiile.

Este foarte posibil sa-i rupi coastele in timp ce faci masaj cardiac. Nu conteaza, continua. Daca nu-i bate inima, coastele sunt ultima lui problema.

d) 1 respiratie gura-la-gura dupa fiecare 5 compresii pe stern (sau 2 la 15 daca esti singur si trebuie sa le faci pe ambele).

e) Repeta pana vine salvarea sau pana are puls singur.

 

7) Opreste sangerarea.

- Daca este sange arterial (deschis la culoare, iese in jeturi intermitente in ritmul inimii), apasa artera deasupra leziunii sau pune garou.

- Daca este sange venos (inchis la culoare, curge lin si constant), apasa vena de dedesubtul leziunii sau un bandaj compresiv doar pe vena respectiva.

- Nu esti sigur ce fel de sange este? Apasa pe leziune fix in locul de unde curge, pune bandaj compresiv tot acolo sau garou deasupra.

Garoul poate fi orice fel de legatura stransa peste membrul respectiv. Garoul se pune intotdeauna deasupra leziunii. Se stange foarte tare si se scrie pe el ora la care a fost pus. Nu se tine mai mult de 2 ore. Pentru cine nu stie, "deasupra" inseamna "mai spre umar" in cazul mainii si "mai spre sold" in cazul piciorului.

Bandajul compresiv este aproximativ la fel ca un garou dar nu opreste intreaga circulatie a sangelui, ci doar printr-o anumita vena - cea din care curge sange. Bandajul compresiv se face punand o rola de tifon (sau orice material texil la indemana) sub bandaj in locul unde trebuie apasata vena.

 

8) Imobilizarea fracturilor

9) Transportul la spital

8 si 9 le face ambulanta cand soseste. NU incerca sa imobilizezi fracturi (cea de coloana oricum n-ai cu ce) si mai ales NU INCERCA SA MUTI VICTIMA.

 

10) Apara accidentatul de agresori

Intotdeauna se gasesc oameni binevoitori si oameni de actiune care vor zice "Cum sa lasi accidentatul in mijlocul drumului?! Trage-l macar pe margine!". Nu te lua dupa ce zic ei.

Amintete-le ca accidentatii nu trebuie deplasati pana nu sunt imobilizate fracturile! Zi-le sa stea de-o parte sau da-le ceva de facut (sa puna triunghiul, sa sune la salvare). Daca nu te asculta si vor sa mute victima, incepe sa imparti pumni.

 

------

Imi doresc sa nu aveti ocazia sa puneti in practica ce am scris eu aici, dar accidente intotdeauna vor exista. Nu strica sa stiti ce sa faceti.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...