Sari la conținut

Cum Sa Montezi Un Claxon


bizoo_n
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua, voinici!

 

Enunt: Am luat un claxon

Cerinta: Cum sa-l instalez?

 

Detalii: Dupa cum se vede in fotografia atasata claxonul asta are doua borne pe care nu scrie nimic. Pana aici totul era foarte clar, l-as fi pus dupa capul meu. Chestia care m-a speriat este schema pe care am gasit-o in cutie si pe care la randul ei, o atasez. Cum sunt total atehnic orice amanunt de genul asta ma baga-n sperieti, facandu-ma sa gandesc scenarii conform carora, in cazul unei montari gresite, s-ar putea ca: la primul claxon motocicleta ia foc sub mine, sau la prima tura sa claxonez ca la parada, sau la primele alegeri sa iasa Becali.

 

Va rog, luminati-ma si va multumesc! :ok:

 

 

post-3496-1176383560_thumb.jpg post-3496-1176383570_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inteleg ca pana acum nu ai avut motor la motor ca sa poti sa scoti pur si simplu cablurile de la ala vechi (stricat) si sa-l bagi in asta nou?

 

i poza sunt 2 scheme: prima pt. cazul in care se face contactul la claxon pe plus, si a doua pe minus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca in poza este claxonul vechi, de tip normal, iar ce ti-ai luat e un set de 2 goarne/whatever, are au venit si cu un releu.

Daca nu e asa, nu citi mai departe! :ok:

Treaba e ca astea noi necesita curent mult mai mare, deci nu le poti alimenta direct de la firele existente. Se face asa:

- legi infasurarea releului (85-86) in locul claxonului actual

- tragi un fir (zdravan, 2-3mm diametru, in genul celui care duce la electromotor, dar nu chiar asa de gros) de la + baterie, prin siguranta, la borna 30 (siguranta o pui in capatul dinspre baterie).

- legi cate un contact de la fiecare goarna impreuna la borna 87 a releului (cu acelasi tip de fir).

- legi celelalte contacte de la goarne la masa (un surub neizolat de pe cadru, sau - baterie). Tot cu fir serios.

 

P.S. indicatiile sunt pt cazul cel mai comun, cu minusul la masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

la mine la ij claxonul n-are releu, nu are plus sau minus (ma rog, normal ca are dar nu conteaza cum pun firele pe papucii lui)... au si lucruri bune troacele astea vad! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc! De rezolvat inca nu am rezolvat, dar am facut niste pasi inainte. Problema o expusesem inainte de a vedea cum e prins vechiul claxon, cel care e inca pe motoreta (F650GS Dakar).

 

@bcristian: nu, in poza e chiar claxonul cel nou, dar chestia care am aflat-o de la cineva care a vazut schema este ca cele doua goarne exista intr-adevar, dar sunt in acelasi claxon. Inafara de claxon si de schema aia n-am primit nimic-nimic.

 

Claxonul de pe motoreta, cel vechi, am vazut ca are tot doua "limbi" d'alea, numai ca-s mufate cu totul altfel. Deci pana la urma tot va trebui sa fac un artificiu acolo. In caz ca nu m-am facut inteles de la inceput, repet: pe mine schemele alea m-au "scos din schema". Am dibuit eu ca pe-acolo inafara de baterie si claxon mai e ceva intercalat. Dar spre marea mea rusine notiunea de "releu", "siguranta" etc nu reprezinta mare lucru pentru mine. Si ma intrebam daca motoreta mea are "chestiile" alea pe circuit sau daca, pe langa claxonul nou-cumparat, mai trebuie sa iau si alea. Asta e tot.

 

Alata problema mai e ca (,) claxonul asta e 12V 3A. Oricat am rascolit eu toata documentatia ce-o aveam la indemana, inclusiv insemnele de pe claxonul instalat, tot n-am reusit sa aflu cati amperi are acesta. Siguranta corespunzatoare este una pentru far/semnalizare/stop/claxon si e de 15A. Ma intreb, tot la fel de nestiutor, daca asta de pe motoreta are, habar n-am, 1-2A comparativ cu cei 3 ai nou-venitului exista riscul sa ard siguranta?

 

Iertati-mi necunostina si multumesc citotorilor pateticului meu post! Usor -usor invat si eu. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine la ij claxonul n-are releu, nu are plus sau minus (ma rog, normal ca are dar nu conteaza cum pun firele pe papucii lui)... au si lucruri bune troacele astea vad! :ok:

pai asta cu lipsa releului nu e un lucru bun.rolul unuia e sa limiteze curentul ce trece prin butonul de actionare la cateva sutimi sau zecimi de amper,pe cand fara el ar trece min. 2-3A,ceea ce in timp duce la impuscarea contactelor sau chiar mai rau.mai ales in cazul unui claxon de putere mare alimentarea prin intermediul unui releu este imperios necesara,asta daca nu vrei sa te trezesti cu surprize neplacute prin instalatie.acelasi lucru este valabil si ptr. far.mai ales cele echipate cu halogen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa ma intelegi. facem altfel. pune pe "direct". leaga claxonul bine. ai grija sa faca "masa" klumea. adica prindel de caroserie klumea. apoi... iei un fir si il pui pe borna + si celalat capat il pui pe unul din pini(papuci sau cum vrei tu sa ii zici). daca vezi ca suna criminla si esti multumit..... incepi sa desfaci comanda. adica sa te legi la intrerupatorul de claxon. e mai dificil. dar daca tragi o fuga la bacau sau la iasi o rezolvam in 30 de minute. multa bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...