iuliano Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 (editat) Salutare tuturor ! Am deschis acest topic pt a aduna la un loc toate informatile pentru constructia de carene sau repararea acestora, de altfel il consider un topic foarte util! Va rog sa postati daca stiti exact procedeul de turnare - confectionare de carene din fibra de sticla si locurile de unde se pot procura materialele in Bucuresti, eventual si niste preturi. Eu am un fzr 600 si carenele sunt destul de praf si as vrea sa fac eu unele din fibra, asa sper sa ies mai ieftin ca mai am de schimbat cateva pe la el , si vreau sa ii fac si un mic tuning sa ii pun o codita in genul yamaha r1. Am inteles ca este nevoie de aceea plasa + rasina + intaritor. Cine cunoaste aceasta arta a prelucrarii fibrei de sticla este rugat sa posteze. Eu sunt student si nu prea imi permit sa arunc cu banii din cauza asta as dori sa imi confectionez carenele singur sa ramana bani si de echipament ca e vital si acesta o spun din propria experienta Declar topicul deschis, profesionistii in materie au intaietate Editat Aprilie 15, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 Iuliano! Fato pai ce pana lor crezi ca astia au vre-un interes sa-ti faci tu singura carenele ?? Nu tata vor sa suga ei banutii.Tre sa cauti "plasa" aiai cum singura ai zis si rasina corespunzatoare sa se intareasca plasa. Dupa tre sa ai carenele dupa care tre sa faci "mulajul" la carene si tre sa le ai cu zugravitul sa stii cu ipsosul cat sa pui cum sa pui cum sa-l raschetezi pana nu se intareste si dupa ce se intareste etc etc dupa sa stii sa dai cu chit sa stii sa slefuiesti chtul sa stii sa vopsesti etc etc asa ca mai bine te duci la unul care se pricepe care la scoate bine si repede asta dac nu e prea prins cu alte comenzi. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 15, 2007 Autor Share Postat Aprilie 15, 2007 (editat) Iuliano! Fato pai ce pana lor crezi ca astia au vre-un interes sa-ti faci tu singura carenele ?? Nu tata vor sa suga ei banutii.Tre sa cauti "plasa" aiai cum singura ai zis si rasina corespunzatoare sa se intareasca plasa. Dupa tre sa ai carenele dupa care tre sa faci "mulajul" la carene si tre sa le ai cu zugravitul sa stii cu ipsosul cat sa pui cum sa pui cum sa-l raschetezi pana nu se intareste si dupa ce se intareste etc etc dupa sa stii sa dai cu chit sa stii sa slefuiesti chtul sa stii sa vopsesti etc etc asa ca mai bine te duci la unul care se pricepe care la scoate bine si repede asta dac nu e prea prins cu alte comenzi. Succes! ms pt raspuns am gasit pe cineva, un motociclist in adevaratul sens al cuvantului care a facut un gest nobil si mi-a explicat ce si cum. Si bani de dat la altii nu am chiar daca as fi vrut ca mai trebuie sa imi cumpar si furca si roata fata + capacul stanga de la motor deci se aduna , din cauza asta am zis ca vreau sa le repar eu si maine ma duc sa le dau jos de pe motor si o sa le fac poze cum arata acum si o sa pun si dupa aceea sa vedem ce iese. PS: sunt baiat Editat Aprilie 15, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Aprilie 16, 2007 Share Postat Aprilie 16, 2007 pai daca tot ti-a zis prietenul cum se fac nu faci si tu un bine pt altii care s-au confruntat cu aceeasi problema? explica procedeul, si ar fi de folos sa ne tii la curent cu problemele aparute, solutii etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 16, 2007 Autor Share Postat Aprilie 16, 2007 (editat) sa incep cu inceputul ... se i-a una bucata motocicleta yamaha fzr 600 modelu 3HE an 1991 lovita destul de rau (uitativa la poze) continui intr-o ora cu tot procedeu si pasii Editat Aprilie 16, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 16, 2007 Autor Share Postat Aprilie 16, 2007 (editat) am revenit .. dupa indicatiile constructorului inainte de a incepe dezasamblarea se spala bine motocicleta ( atentie la electrice, relee si ce mai sunt). Eu nu le-am mai spalat, azi am demontat toate carenele de pe motor mai putin dreapta spate. Aveti nevoie de: - un set de imbusuri - 4 lei de la castani - surubelnita stea - 1,3 lei - cheie de 10 parca si pt semnale de 18 Se demonteaza cu atentie sa nu mariti paguba!!! SE PASTREAZA TOATE CIOBURILE DE LA CARENE!!!!!! Mai jos aveti pasul 1 in poze, efectuat de mine. Sunt poze inainte si dupa ca sa va faceti o idee cum arata. Va mai trebuie si un set de tubulara cu clicket ca cel din poza pt aripa fata si oglinzi. O alta chestie importanta e ca nu trebuie desfacute toate suruburile de la capacul de la rezervor sunt decat 2 care se insureubeaza pe rezervor restul e pt carena, asta la fzr 600 3HE! Apoi se evalueaza carenele cand sunt date jos si incercati sa gasiti cioburile corespunzatoare fiecarei carene in parte. Se vor coase apoi bucatile cu sarma, procedeul consta in efectuarea unor mici gauri cu o bormasina cu acumulatori , dupa cum zicea invatatorul meu : " turatie mare si presiune moderata" apoi se i-a o bucata de sarma si se vor coase astfel ca o capsa de hartie pe interior si pe exterior se va rasuci sarma de 2 ori atat. Cioburile sa fie bine aliniate e f important! In continuare se vor cauta materialele necesare la reparare adika rasina care este de culoare albastra, intaritorul care va albi rasina si aceea plasa. Ele pot fi gasite la ROMPOLIMER. Eu sunt inca la pasul de aliniat carenele si de cusut. PROCEDEUL DE EFECTUARE A REPARATILOR LA CARENE - se curata cu flexul piesele si degreseaza - se fac copcile cu sarma pe exterior, nu va speriati nu raman legaturile pe exterior ,cand se intareste se vor poliza - se pune in interior plasa si un strat de rasina care sa se aseze bine cu pensula - cand se usuca dupa o zi mai turnati un strat, daca vreti si mai rezistent mai puneti un strat Atentie carenele din fibra nu vor pica la gaura ca cele originale din prima deci rabdare + indemanare + cateva aptitudini tehnice si iese cava bun ... sa speram asa cred si eu sa iasa ceva bun Acum cantitatea de rasina si intaritor pt compozitie e cam asa: la o masura ca aia de lapte praf de rasina se pun 10 picaturi cu seringa de intaritor, iar perioada de intarire - uscare este de 2 ore si definitiv o zi. Asa mi-a zis maestrul in ale fibrei, deci eu unul o sa ma conformez Continuarea pe parcurs ce aplic metoda... so.. va urma Editat Aprilie 16, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popaBiker Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 "Ele pot fi gasite la ROMPOLIMER. " Imi poti da si mie o adresa mai exact. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 Rompolimer Bucuresti Str. Biharia nr.67 - 77 Sector 1 - Bucuresti cod 013981 Tel: 021 20 11 305 ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 propun mutarea acestui topic la important sau articole si tutoriale pt ca sigur o sa aiba multa lume nevoie de el, inclusiv eu. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parly Postat Aprilie 18, 2007 Share Postat Aprilie 18, 2007 si cam cat costa fibra? sa stiu informativ ca-mi trebuie si mie si sa-mi fac un calcul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 ''fibra'' e formata din rasina , intaritor si stratimat, care da rezistenta piesei. este asema tor unui sac de rafie-compozitie .optional se adauga accelerator pe timp de iarna. rasina casta cam 100 miilei litrul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinionunebun Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 (editat) http://forum.17pouces.net/viewtopic.php?t=5612 E in franceza -dĂŠsolĂŠ- dar acolo ai tot(poti comanda materialele pe internet) Editat Aprilie 19, 2007 de pinionunebun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Bun, a spus bine pana acum, asa se repara, dar cum se fabrica de la zero??? si inca o intrebare, dupa ce se face carena din fibra, cu ce se da pe deasupra? Daca va uitati la carenele vandute sunt date cu o chestie alba care le si intareste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 19, 2007 Autor Share Postat Aprilie 19, 2007 (editat) nu merge la depozitul de mai sus va trebuie masina cu atestat special pt transport am sunat la Policolor si acolo da , dar numai la butoi de 20 kg si e cam 100 000 kg in lei vechi si plasa aceea stratimatul e tot asa la kg dar se da la calup de 30 de kg , deci care va strangeti sa luam un butoi si un calup de stratimat? PS : rasina e valabila 6 luni dupa cate mi-a zis cel de la policolor Editat Aprilie 19, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 nu merge la depozitul de mai sus va trebuie masina cu atestat special pt transport am sunat la Policolor si acolo da , dar numai la butoi de 20 kg si e cam 100 000 kg in lei vechi si plasa aceea stratimatul e tot asa la kg dar se da la calup de 30 de kg , deci care va strangeti sa luam un butoi si un calup de stratimat? PS : rasina e valabila 6 luni dupa cate mi-a zis cel de la policolor din cate am inteles cea de la policolor e mai proasta calitativ decat cea de la rompolimer......poti sa te duci la rompolimer si cand cumpara cineva cu masina speciala il rogi sa-ti ia si tie 5kg avantajul e ca la rompolimer iti vand orice cantitate atata timp cat le duci tu recipientul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUCIFER Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 (editat) Salut! Pt. repararea unei carene din polyester ai nevoie de rasina, intaritor(BUTANOX sau in limbaj de fabrica MEK) si stratimat (MAT). Am vazut mai sus ca zicea cineva de "o plasa ca sacul de rafie" ... e acel material se numeste TESATURA si se foloseste ca element de intarire in structura polyesterului. Mai ai nevoie si de NORCOL (o pasta din fibra tocata).Aceasta pasta o folosesti ca sa repari zonele unde iti lipsesc bucati din carena.Cind se intareste arata si se comporta ca un material compozit. Acum: se polizeaza suprafata care se vrea reparata, se pune banda de hartie(scotch) pe cealalta parte a gaurii, se face amestecul de Norcol+ Butanox (foarte putin Butanox)si se umple gaurile. Se intinde cu o pensula rasina (+ intaritorul Btx) upa care se pune un atrat de mat (fibra).Se tapeaza bine toata zona cu pensula, pina cind rasina se impregneaza in fibra. Se mai adauga o Tesatura( pentru a da mai multa rezistenta structurii nou formate) si se toarna rasina peste aceasta dupa care se repeta operatia de tapare cu pensula. Cam asta este. Apropo: Rasina de la Rompolimer este buna. Alte alternative la rasina: DSM (Olanda) si Nord Composite., dar sunt f. scumpe. Sper sa va ajute cu ceva !!! Ca sa faci o carena de la 0 creezi desenul 3D al acesteia , functie de prinderile disponibile pe moto si de designul motocicletei dupa care cu ajutorul unei masini de frezat CNC frezezi matrita (Aluminiu sau MDF) pe care se va lamina viitoarea carena. Dupa ce matrita este gata se slefuieste OGLINDA dupa care se vopseste cu un strat de Gelcoat slefuibil ( pt ca sa se poata vopsi mai tirziu in culorile dorite). Dupa ce gelcoat-ul s-a uscat se fac operatiile descrise la inceput. Se poate utiliza si Norcolul la colturi (mai ales) - acolo este nevoie de o mai mare rezistenta deoarece este dificil sa laminezi (dar nu imposibil)mat-uri sau tesaturi. Este bine sa folosesti Stratimat de 300 sau 450 g/m2 si tesatura de 580g/m2 Bafta! Editat Aprilie 19, 2007 de LUCIFER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 (editat) Salut! Pt. repararea unei carene din polyester ai nevoie de rasina, intaritor(BUTANOX sau in limbaj de fabrica MEK) si stratimat (MAT). Am vazut mai sus ca zicea cineva de "o plasa ca sacul de rafie" ... e acel material se numeste TESATURA si se foloseste ca element de intarire in structura polyesterului. Mai ai nevoie si de NORCOL (o pasta din fibra tocata).Aceasta pasta o folosesti ca sa repari zonele unde iti lipsesc bucati din carena.Cind se intareste arata si se comporta ca un material compozit. Acum: se polizeaza suprafata care se vrea reparata, se pune banda de hartie(scotch) pe cealalta parte a gaurii, se face amestecul de Norcol+ Butanox (foarte putin Butanox)si se umple gaurile. Se intinde cu o pensula rasina (+ intaritorul Btx) upa care se pune un atrat de mat (fibra).Se tapeaza bine toata zona cu pensula, pina cind rasina se impregneaza in fibra. Se mai adauga o Tesatura( pentru a da mai multa rezistenta structurii nou formate) si se toarna rasina peste aceasta dupa care se repeta operatia de tapare cu pensula. Cam asta este. Apropo: Rasina de la Rompolimer este buna. Alte alternative la rasina: DSM (Olanda) si Nord Composite., dar sunt f. scumpe. Sper sa va ajute cu ceva !!! Ca sa faci o carena de la 0 creezi desenul 3D al acesteia , functie de prinderile disponibile pe moto si de designul motocicletei dupa care cu ajutorul unei masini de frezat CNC frezezi matrita (Aluminiu sau MDF) pe care se va lamina viitoarea carena. Dupa ce matrita este gata se slefuieste OGLINDA dupa care se vopseste cu un strat de Gelcoat slefuibil ( pt ca sa se poata vopsi mai tirziu in culorile dorite). Dupa ce gelcoat-ul s-a uscat se fac operatiile descrise la inceput. Se poate utiliza si Norcolul la colturi (mai ales) - acolo este nevoie de o mai mare rezistenta deoarece este dificil sa laminezi (dar nu imposibil)mat-uri sau tesaturi. Este bine sa folosesti Stratimat de 300 sau 450 g/m2 si tesatura de 580g/m2 Bafta! Uite cineva care chiar a lucrat in domeniu dar pe scurt sa nu se prinda lumea ai uitat sa spui ca mai potzi face o piesa de la zero copiind o matritza dupa o alta piesa originala (carena,etc)...scotzi matritza dup aceea piesa ..slefuiala alea alea..si dupa aceea cand crezi ca ai o suprafata destul de dreapta si fara nici un fel de impuritatazi te apuci de turnat in ea ...mai intai ungi matritaza cu o ceara speciala pt decofrat dupa aceea urmeaza.....glecoat (lasat sa se usuce) ...stratimat+rasina +mek....se lasa timpul suficent de intarire si se decofreaza cu atentie..daca crezi ca nu iese se ia usor la batut cu un ciocan de cauciuc....imposibil sa nu iasa daca nu ai dat cu aceea ciara !! cum ziceam pe scurt poate nu am zis chiar tot Editat Aprilie 19, 2007 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUCIFER Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Acel demulant se numeste MIRROR GLAZE si il poti folosii pt mai multe laminari fara ca sa strici matrita in urma demularii piesei de pe ea. Apropo (nu ca lauda- dar lucrez la o firma ce concepe si produce diferite produse din materiale compozite - Departamentul Cercetare Dezvoltare) Pt alte intrebari imi puteti scrie pe adresa firmei research@arplama.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Apropo cum spunea tovarasul mai sus nu gasitzi de unde sa luatzi rasina si mek pt ca sunt materiale imflamabile bla bla bla bla ....poate stratimat gasitzi.... dar pt ca sunt eu baiat bun am sa va fac rost de ce avetzi nevoie :RASINA,INTARITOR(MEK),STRATIMAT SI ACETONA pt ca va garanterz ca o sa avetzi nevoie si de ACETONA logik totul contra cost ca doar nik nu mai e free in ziua de azi si chiar la aceleasi preturi care sunt pe piata nik mai scmpicel. ...asa ca daca chiar esti interesat discutam daca nu ata ete Acel demulant se numeste MIRROR GLAZE si il poti folosii pt mai multe laminari fara ca sa strici matrita in urma demularii piesei de pe ea. Apropo (nu ca lauda- dar lucrez la o firma ce concepe si produce diferite produse din materiale compozite - Departamentul Cercetare Dezvoltare) Pt alte intrebari imi puteti scrie pe adresa firmei research@arplama.ro EEeee acum eu hai s o dam in public eu am lucrat cu un demulant numit FORMULA FIVE....si mi s`a parut destul de bun....adik nu imi aduc aminte sa fi avut probleme ..dar zici ca e bun si ala ? ? ? ? ca sa stiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUCIFER Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Ceea ce am spus aici nu am facut-o in scop publicitar , ci ca sa dau o vedere de ansamblu asupra conceperii si producerii pieselor din materiale composite. Ai ceva cunostinte despre poiester smok3 .... lucrezi in domeniu? Poate tinem legatura! Mirror Glaze este un produs American profesional; dar acum am aflat si de Formula Five (ca alternativa ... cine stie cind am nevoie) Te salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Ceea ce am spus aici nu am facut-o in scop publicitar , ci ca sa dau o vedere de ansamblu asupra conceperii si producerii pieselor din materiale composite. Ai ceva cunostinte despre poiester smok3 .... lucrezi in domeniu? Poate tinem legatura! Mirror Glaze este un produs American profesional; dar acum am aflat si de Formula Five (ca alternativa ... cine stie cind am nevoie) Te salut! de tinut tinem legatura stai calm p......pot spune ca am lucrat in domeniu cand eram mai tanar nu ca acum as fi batran rau ...si pot spune ca cunostintze am ceva acolo incat sa nu mor prost adika hai sa iti arat eu cu manutza mea mi`am facut gpz`ul nu am avut nevoie de ajutor si nici de service... alea alea ...bine aci ma refer la partea de carenaj...am sa pun niste poze ... cum arata si ce a iesit ...dupa aceea ...sa iti faci o parere...in domeniu nu mai lucrz dar POT FACE ROST DE MATERIALE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUCIFER Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Frumos! Nu arata rau deloc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 19, 2007 Autor Share Postat Aprilie 19, 2007 MULTUMESC tuturor pt informatii si smok3 o sa ma duc maine la rompolimer daca nu pot face rost de akolo de materiale o sa te contactez si poate ma poti ajuta cu materiale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Aprilie 20, 2007 Share Postat Aprilie 20, 2007 MULTUMESC tuturor pt informatii si smok3 o sa ma duc maine la rompolimer daca nu pot face rost de akolo de materiale o sa te contactez si poate ma poti ajuta cu materiale stai calm omu...vb daca e ceva .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliano Postat Aprilie 21, 2007 Autor Share Postat Aprilie 21, 2007 (editat) am sistat lucrarile deocamdata la carene pt ca nu am gasit furca fata si intai vreau sa ii fac reparatiile mecanice apoi carenele, o sa postez cand reiau reparatiile Editat Aprilie 21, 2007 de bikerboy-iuliano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.