Patrick boissy Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 (editat) Alta intrebare retorica! Am observat doar 3 concursuri de enduro clasic in sezonul acesta si s-au multiplicat enduro cross. Parerea mea e ca anul acesta va fi ultimul de enduro clasic si de anul viitor de enduro cross. Doua ipoteze: Prima: sau nu mai sunt piloti dispusi sa participe la enduro clasic, si in cazul acesta nu mai are rost sa mai organizam! A doua: nu mai sunt cluburi dispuse sa organizeze? In cazul acesta trebuie reformat sistemul! Si pentru subiectul acesta astept cat mai multe raspunsuri si comentarii cat mai indraznete. Editat Mai 3, 2007 de Patrick boissy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 imi pare sincer rau ca multi piloti au ales enduro-cross-ul. Am mai vorbit cu cateva persoane care au fost dezamagite de dificultatea traseului de la zarnesti. Unii se antreneaza exclusiv pentru hard enduro si numai asta viseaza. Toti mi-au spus ca a fost prea usor traseul. Nu am fost acolo, dar am incredere in ei. Stiti care suntetzi... Chiar vreti sa dispara enduro-ul din calendarul competitional? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Mai 3, 2007 Autor Share Postat Mai 3, 2007 (editat) imi pare sincer rau ca multi piloti au ales enduro-cross-ul. Am mai vorbit cu cateva persoane care au fost dezamagite de dificultatea traseului de la zarnesti. Unii se antreneaza exclusiv pentru hard enduro si numai asta viseaza. Toti mi-au spus ca a fost prea usor traseul. Nu am fost acolo, dar am incredere in ei. Stiti care suntetzi... Chiar vreti sa dispara enduro-ul din calendarul competitional? Draga Achile, In ce priveste enduro cross de la Zarnesti, am fost si eu acolo, a fost o zi foarte frumoasa si poate ca nu o sa ma crezi, dar m-am distrat si cu toate ca nu era terenul meu preferat, dar asta e lege: era traseul pentru toti la fel si cel mai bun a castigat! Opinia mea ca enduro clasic va disparea, dar asta nu e dorinta mea. Se vede un lucru clar: sunt mai milt frecventate enduro cross decat enduro clasic! Cei care vor sa apara in enduro clasic n-au decat sa participe la enduro clasic, din moment ce in enduro clasic o sa fie 120-150 de participanti, o sa aiba disciplina asta un viitor real, mai spun o data fara participanti nu o sa mai fie. Veniti cat mai multi, orice nivel aveti, din moment ce va place. In Gheorgheni sunt 3 trasee adaptate pentru fiecare nivel "a", "b", "c". Pentru un concurs de enduro cross, cu o zi inainte, cel mult doua, ai rezolvat toate problemele, la enduro clasic iti trebuie o luna. Daca clasa enduristica din Romania sustine sa fie campionat mai departe, daca nu .......... Cu prietenie Patrick. Editat Mai 3, 2007 de Patrick boissy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi bv Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 (editat) Salut. Am si eu o intrebare...ca nu am fost la nici o cursa de "enduro clasic"... Se poate concura la "enduro clasic" fara roadbook? Editat Mai 3, 2007 de gabi bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IOAN LUTAS Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Salut. Am si eu o intrebare...ca nu am fost la nici o cursa de "enduro clasic"... Se poate concura la "enduro clasic" fara roadbook? nu ai nevoie de roadbook , tot traseul este marcat dupa parerea mea enduro este cel mai frumos si complex sport cheltuielile de organizare sunt destul de ridicate fiind vorba de 2 zile de concurs si foarte multi km de traseu marcat eu sper sa ia amploare si enduro la noi in tara nu numai endurocrossul , avem trasee superbe pe care deocamdata se mai poate merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free2000alex Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Eu personal prefer Enduro. La Endurocros pierd doua zile pentru doua ore de circuit. Daca mai ai si un incident (de orice natura) ai ratat totul. Costurile de inscriere sunt cam aceleasi, iar diferenta de cazare pentru o zi in plus merita pentru un traseu de citeva zeci de Km in natura. Nu mi s-a parut ca ar fi o participare in scadere la Enduro. Cred mai degraba ca organizatorii sau FRM stiu mai bine care este explicatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Doua ipoteze: Prima: sau nu mai sunt piloti dispusi sa participe la enduro clasic, si in cazul acesta nu mai are rost sa mai organizam! A doua: nu mai sunt cluburi dispuse sa organizeze? In cazul acesta trebuie reformat sistemul! Prima ipoteza, stiu piloti care nu vor mai merge la curse de enduro atit timp cit cronometrarea si arbitrajul se fac atit de aproximativ si/sau partinitor incit nu mai merita sa-ti risti sanatatea intr-o astfel de cursa. Iar la enduro din cauza sistemului de arbitraj specific se poate face orice cu rezultatele. In plus cheltuielile pilotului ca sa participe la enduro, 3 zile, sint mai mari decit la cross-country. A doua ipoteza, organizarea unei curse de enduro este dificila, multi oameni, multe zile, multi bani. Nu multi se incumeta la asa ceva La cross-country (impropriu numit endurocross) in mod normal nu "pierzi" decit 1 zi, doar daca e f departe trebuie sa pleci in dupa masa zilei dinainte. Iar la cit s-a ajuns acum cu taxa este doar urmarea lacomiei organizatorilor sau incapacitatii lor de-a atrage sponsori. In plus nu uzezi atit de tare materialul de curse (sint 2 ore), si ca efort si senzatii primesti cam cit in 2 zile de lalaiala. Spun asta pt ca in campionatul nostru de enduro se face plimbare pe etapele de legatura, din cauza timpilor admisi mult prea mari se ajunge cu 15-25 min inainte in fata punctului de control. Raspunsul federatiei este ca se doreste ca toata lumea sa poata sa se incadreze in timp, lucru absolul anormal, doar e vorba de o cursa, nu de plimbare cu grupul. Asa ca ramin probele speciale care impreuna in 2 zile de concurs totalizeaza 30-40 min. In fapt majoritatea ar putea sa se dea strict pe speciale fara sa mai uzeze motorul pe legaturi, care oricum nu fac diferenta. In aceste conditii imi pare rau, da' nu "se merita" enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free2000alex Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Prima ipoteza, stiu piloti care nu vor mai merge la curse de enduro atit timp cit cronometrarea si arbitrajul se fac atit de aproximativ si/sau partinitor incit nu mai merita sa-ti risti sanatatea intr-o astfel de cursa. Iar la enduro din cauza sistemului de arbitraj specific se poate face orice cu rezultatele. In plus cheltuielile pilotului ca sa participe la enduro, 3 zile, sint mai mari decit la cross-country. A doua ipoteza, organizarea unei curse de enduro este dificila, multi oameni, multe zile, multi bani. Nu multi se incumeta la asa ceva La cross-country (impropriu numit endurocross) in mod normal nu "pierzi" decit 1 zi, doar daca e f departe trebuie sa pleci in dupa masa zilei dinainte. Iar la cit s-a ajuns acum cu taxa este doar urmarea lacomiei organizatorilor sau incapacitatii lor de-a atrage sponsori. In plus nu uzezi atit de tare materialul de curse (sint 2 ore), si ca efort si senzatii primesti cam cit in 2 zile de lalaiala. Spun asta pt ca in campionatul nostru de enduro se face plimbare pe etapele de legatura, din cauza timpilor admisi mult prea mari se ajunge cu 15-25 min inainte in fata punctului de control. Raspunsul federatiei este ca se doreste ca toata lumea sa poata sa se incadreze in timp, lucru absolul anormal, doar e vorba de o cursa, nu de plimbare cu grupul. Asa ca ramin probele speciale care impreuna in 2 zile de concurs totalizeaza 30-40 min. In fapt majoritatea ar putea sa se dea strict pe speciale fara sa mai uzeze motorul pe legaturi, care oricum nu fac diferenta. In aceste conditii imi pare rau, da' nu "se merita" enduro. Cred ca "cross-country" se refera la altceva. La Endurocros cu noroc poti sa nu "pierzi" decit o zi, dar la Enduro poti cistiga doua zile. Ma refer la doua zile de plimbare in viteza pe care ti-o doresti si de care esti capabil, organizat, asistat medical si pe un traseu verificat. Daca ai ceva de demonstrat, poti concura la clasa superioara fata de cea la care ai concurat pina acum (asta daca nu cumva ai mers la clasa A ) si atunci o sa vezi daca-ti mai ajunge timpul si daca te mai plictisesti intre speciale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Cross-country este denumirea corecta a sportului care la noi a primit numele de endurocross. Cross country este numele folosit atit in toata Europa cit si in state. Doar la noi se foloseste acest nume pt ca a fost utilizat prima data de cei de la Lazarea care au facut primii in Romania curse de acest gen (plecau 4 concurenti pe un circuit natural de 3-4 km) cu ceva ani in urma, s-a incetatenit si asa gresit a ramas. Este si endurocross, insa este varianta scurta si foarte hard, de obicei in sala, a cross country-ului, asa cum super cross-ul este pt motocross. Nu stiu cite curse de enduro ai la activ insa ce se face de 2 ani incoace este ceea ce am spus mai sus, plimbare, indiferent de categorie. La "C" ar fi in regula asa pt ca sa atraga lumea, insa la A si B deja se presupune ca se participa cu adevarat la o cursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
univet Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 Nu cred ca va disparea enduro-ul. Cred insa ca enduro-cross-ul e mai la moda, mai spectaculos, mai putin costisitor atat pentru organizatori cat si pentru sportivi. In plus e mai exact in departajarea sportivilor, tehnica prevaland orientarii in teren. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LO550 Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 (editat) Prima ipoteza, stiu piloti care nu vor mai merge la curse de enduro atit timp cit cronometrarea si arbitrajul se fac atit de aproximativ si/sau partinitor incit nu mai merita sa-ti risti sanatatea intr-o astfel de cursa. Iar la enduro din cauza sistemului de arbitraj specific se poate face orice cu rezultatele. In plus cheltuielile pilotului ca sa participe la enduro, 3 zile, sint mai mari decit la cross-country. A doua ipoteza, organizarea unei curse de enduro este dificila, multi oameni, multe zile, multi bani. Nu multi se incumeta la asa ceva La cross-country (impropriu numit endurocross) in mod normal nu "pierzi" decit 1 zi, doar daca e f departe trebuie sa pleci in dupa masa zilei dinainte. Iar la cit s-a ajuns acum cu taxa este doar urmarea lacomiei organizatorilor sau incapacitatii lor de-a atrage sponsori. In plus nu uzezi atit de tare materialul de curse (sint 2 ore), si ca efort si senzatii primesti cam cit in 2 zile de lalaiala. Spun asta pt ca in campionatul nostru de enduro se face plimbare pe etapele de legatura, din cauza timpilor admisi mult prea mari se ajunge cu 15-25 min inainte in fata punctului de control. Raspunsul federatiei este ca se doreste ca toata lumea sa poata sa se incadreze in timp, lucru absolul anormal, doar e vorba de o cursa, nu de plimbare cu grupul. Asa ca ramin probele speciale care impreuna in 2 zile de concurs totalizeaza 30-40 min. In fapt majoritatea ar putea sa se dea strict pe speciale fara sa mai uzeze motorul pe legaturi, care oricum nu fac diferenta. In aceste conditii imi pare rau, da' nu "se merita" enduro. -faci 900km pt 2 ore de mers cu motocicleta nu merita -nu ne cumparam motociclete sa ne uitam la ele -NU FEDRATIA FACE TIMPII DE LEGATURA -nu te supara FLOO ai cam lipsit de la cursele de enduro -NE VEDEM LA GEORGHIENI SA MA CONTRAZICI,ASTA E PAREREA MEA SPER SA NU TE SUPERRI nu ai nevoie de roadbook , tot traseul este marcat dupa parerea mea enduro este cel mai frumos si complex sport cheltuielile de organizare sunt destul de ridicate fiind vorba de 2 zile de concurs si foarte multi km de traseu marcat eu sper sa ia amploare si enduro la noi in tara nu numai endurocrossul , avem trasee superbe pe care deocamdata se mai poate merge [/quot Editat Mai 3, 2007 de LO550 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 3, 2007 Share Postat Mai 3, 2007 (editat) -faci 900km pt 2 ore de mers cu motocicleta nu merita -nu ne cumparam motociclete sa ne uitam la ele -NU FEDRATIA FACE TIMPII DE LEGATURA -nu te supara FLOO ai cam lipsit de la cursele de enduro -NE VEDEM LA GEORGHIENI SA MA CONTRAZICI,ASTA E PAREREA MEA SPER SA NU TE SUPERRI 1. Depinde unde stai ; da' 900km + aprox 120km/zi plimbare moto pt 15-20min de cronometrare. merita? 2. Corect! 3 Ba da, federatia impreuna cu organizatorul face timpii, eu chiar am discutat cu ei aceasta problema si mi-au spus ca vor sa faca enduro-ul accesibil maselor. E in regula, insa pt asta e clasa C, incepatori. B avansati si A experti ar trebui sa chiar aiba parte de cursa. 4 Adevar graiesti, dupa Saliste-Sibiu am decis ca pina nu vor avea un cronometraj adevarat sa lipsesc nemotivat, poate voi face cite o exceptie pe ici colo daca cursa e mai aproape de mine, de anul asta adopt filozofia ta, sa ma simt bine, rezultatul...care o fi. In rest am cross-country, e ca tzuica, imi place si spritzul dar mai rar 5 Nu vreau neaparat sa te contrazic insa nu cred ca trebuie sa facem curse pt mase ci pur si simplu curse, cu grade de dificultate si timpi corespunzatori categoriei 6 cel mai important punct! PE TINE NU MA POT SUPARA Editat Mai 3, 2007 de floo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Mai 4, 2007 Autor Share Postat Mai 4, 2007 (editat) Te salut Floo! Cred ca trebuie sa ne cunoastem, probabil ca deja ne-am intalnit. In ce priveste cronometrajul ai absoluta dreptate. O firma de cronometraj oficial te costa in jur de 2500euro, deja pentru tine 30 euro era scump, daca mai punem 25 pentru cronometraj sa nu faci un stop cardiac si asa ceva nu vreau. Enduro cross e ceva tipic romanesc, o parte pe teren motocross si o parte pe teren natural, nu e deloc cross country, care e doar pe teren natural. Am vazut asemenea competitii in Franta in anii '80, era un echipaj de 2 piloti, o motocicleta si un concurs de 6 ore. In ce priveste concursurile de masa, tot la fel eu sunt dispus sa organizez un concurs pentru 10 persoane si poate ar fi mai bine, ar fi un singur traseu, o singura categorie( elita) si taxa de inscriere ar fi de 500 euro. Primele enduro pe care le-am facut in Romania in 2003 le-am facut la Baia Mare, era atunci campionatul Ungariei, Romaniei si al Austriei, nu mai stiu cati erau competitori, dar erau foarte putini din Romania. Mi-a placut la nebunie, era foarte bine organizat si tin eu minte ca doar majoritatea concurentilor din Romania plangeau ca era prea greu. Al doilea a fost la Paraul Rece (apropo daca te intalnesti cu Elekes Csaba sa-l intrebi cat a costat organizarea, vei surprins). Din 70-80 din clasa "b" n-a terminat nici unul fara penalizare, Otto Weisser a terminat cu 8 minute penalizare, personal am terminat cu 20 minute penalizare si Duicu Romeo cu 23. Cel putin asa tin eu minte. A doua zi am terminat cu 20-25 minute penalizare si stiu ca Romeo avea cu 8 minute in plus fata de mine si ca Otto si-a rupt bratul. In categoria "a" prima zi, cei care au terminat erau din Ungaria si duminica dupa o scurtare a traseului au reusit sa termine 10, eu tin minte ca toata lumea plangea ca era prea greu si tu probabil! (presupun ca erai si tu la concurs) Al treilea in Baia mare, la campionatul european s-au prezentat 10 concurenti din Romania! Am sa incerc sa-ti explic de ce sunt 3 categorii ( mi se pare foarte jignitor din partea ta sa ii consideri pe cei care n-au nivelul tau ca fiind niste concurenti de zona a doua). Clasa "c" e pentru cel care vrea sa descopere enduro clasic, sa petreaca un weekend frumos in munti, practicand pasiunea lui la un nivel umil, dar cu aceleasi drepturi ca si clasa "a". Am initiat acum 2 ani aceasta clasa, am impus-o fata de federatie si sunt mandru de asta. Clasa "b" e pentru competitori medii, care au trecut deja prin "c" sau care presupun sunt mai pregatiti pentru "b", nivel ceva mai aspru si timpul de legatura larg. Si pentru cel adevarat ca tine si ca mine, asa autoproclamat mascul adevarat exista clasa "a" pentru care anul acesta, fata de acum 2 ani, am inasprit traseul si timpii mei vor fi pusi in aplicatie (nu federatia determina timpul de legatura, ci stabilesc directorul de concurs impreuna cu organizatorul). Am observat ca in socotelile tale ai inclus si mancare de vineri, sambata si duminica! Mamamia! Ca tu mananci doar in weekend in timp de concurs. Hai nu mai glumi. Te-am inscris pe cheltuiala mea in clasa "a" la enduro Gheorgheni, cheltuieli de cazare si mancare nu o sa ai pentru ca te invit la mine. Si pentru enduro din mai si pentru Xtreme din august. Pot sa ma bazez pe tine? Editat Mai 4, 2007 de Patrick boissy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 daca e sa fie de discutie, din punctul de vedere al organizatorului de asemenea chestii va pot spune urmatoarele: 1 pe mai nimeni nu intereseaza performanta sportiva; 2 pe cine se lauda ca-l intereseza de fapt tinde catre cresterea vanzarilor la diverse mobre (in cele mai multe cazuri); 3 cei care se dau de fapt vizeaza minim de kilometri si maxim de distractie, din mai toate punctele de vedere: cheltuieli mai mici directe (benzina, cazaturi, cazare, mancare, etc), cheltuieli mai mici indirecte (uzuri componente, piese, service) 4 timp pierdut mai mic (e mai bine o zi-doua cu tot cu deplasare decat trei-patru) 5 conditie fizica precara (mai toti mor dupa cateva ore de tras) 6 abilitati de orientare in teren si navigatie lipsa (inclusiv faptul ca nu se mai face stagiul militar inainte de facultate ne-a dat o generatie intreaga de "ratacibili prin padure") - lumea prefera sa mearga cu o banda de plastic rosie sau galbena si sa se tina de ea. 7 lipsa unor cluburi cu adevarat sportive, cu un plan de actiune si activitate, cu bugete pe masura si personal angajat de specialitate. astea sunt in mare cauzele ce dau putini participanti la rally raid, dar scaland totul la mai mic, aceeasi poveste este si la enduro, care este un rally raid mult mai mic. la toate sedintele federatiei s-a remarcat migrarea enduro-cross ului si scaderea enduro-ului (chiar se punea problema sa organizam noi, cei de la raid si o etapa de enduro ca sa iasa de un campionat). in mare motivele sunt cele de mai sus. inca o poveste esta ca de fapt enduro este o treapta intermediara intre endurocross si rallyraid. Si fiind o activitate de nisa are avantajele si dezavantajele ei. Unii considera ca pot mai mult si atunci urca spre rally raid, altii vad ca e prea mult si coboara sprea endurocross. Aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 Te salut si eu, sint Florin Tirs, ai dreptate, ne cunoastem. In ciuda tonului tau zeflemitor eu nu am sa-ti raspund la fel. Am intrat in aceasta discutie pt ca mi se pare importana si pt ca stiu ca citesc si altii care chiar pot sa faca ceva pt motociclismul de teren din Romania. In ce priveste cronometrajul ai absoluta dreptate. O firma de cronometraj oficial te costa in jur de 2500euro, deja pentru tine 30 euro era scump, daca mai punem 25 pentru cronometraj sa nu faci un stop cardiac si asa ceva nu vreau. Un sistem de cronometraj costa undeva in jur de 6000-10000 eur, asa cum bulgarii sint in stare sa aiba un sistem AMB de citiva ani (il aduc la balcaniadele de MX), tot asa ar putea si frm-ul sa aiba unul. Daca as sti ca din taxa ce o platesc banii sint folosisti pt a asigura condiii mai bune de cursa n-as avea nimic de comentat. Insa in conditiile in care taxa se tot mareste iar concurentul primeste tot aia ca pina acum, scuze dar nu vad justificarea. Enduro cross e ceva tipic romanesc, o parte pe teren motocross si o parte pe teren natural, nu e deloc cross country, care e doar pe teren natural. Am vazut asemenea competitii in Franta in anii '80, era un echipaj de 2 piloti, o motocicleta si un concurs de 6 ore. Enduro cross-ul nu e ceva tipic romanesc, eu cind am facut acest tip de cursa nu am inventat nimic, am invatat de la americani si de europeni si se numeste CROSS_COUNTRY, nume pe care am vrut sa-l impun, insa cel cu care am organizat cursa si avea banii s-a opus, pt ca romanii defineau deja acest gen de cursa deja ca enduro cross. Atit in Europa cit si in state acest tip de curse se desfasoara tot asa, o parte mx (daca este circuit in zona), o parte natural. La ce ai participat tu este un fel de anduranta off-road. Exista si enduro-cross a fost inventat de spanioli si este un mini cross-country f dur, teren artificial, care se despasoara in sali f mari. Primele enduro pe care le-am facut in Romania in 2003 le-am facut la Baia Mare, era atunci campionatul Ungariei, Romaniei si al Austriei, nu mai stiu cati erau competitori, dar erau foarte putini din Romania. Mi-a placut la nebunie, era foarte bine organizat si tin eu minte ca doar majoritatea concurentilor din Romania plangeau ca era prea greu La vremea aceea cam citi romani ai vazut la Baia Mare cam aia erau competitorii enduro in tara, iar nivelul era in consecinta, nu e de mirare ca se plingeau ca e prea greu. Al doilea a fost la Paraul Rece (apropo daca te intalnesti cu Elekes Csaba sa-l intrebi cat a costat organizarea, vei surprins). Din 70-80 din clasa "b" n-a terminat nici unul fara penalizare, Otto Weisser a terminat cu 8 minute penalizare, personal am terminat cu 20 minute penalizare si Duicu Romeo cu 23. Cel putin asa tin eu minte. A doua zi am terminat cu 20-25 minute penalizare si stiu ca Romeo avea cu 8 minute in plus fata de mine si ca Otto si-a rupt bratul. In categoria "a" prima zi, cei care au terminat erau din Ungaria si duminica dupa o scurtare a traseului au reusit sa termine 10, eu tin minte ca toata lumea plangea ca era prea greu si tu probabil! (presupun ca erai si tu la concurs) Am fost acolo, am fost unul din cei 6 care au mers in turul 2 din 67 de concurenti (nu 70-80), si nu m-am plins de nimic, nici dupa ce am fost luat de torent cu tot cu motor, desi cursa ar fi trebuit sa fi fost oprita dupa ruperea de nori din motive de siguranta, torentul avind peste 1,5m adincime. Katay din Ungaria cel care a cistigat la A si care este pilot de nivel european in primii 15, a spus atunci ca a fost cea mai grea cursa din viata lui, asa ca.... Eu cam stiu cit la costat pe Elekes, insa el a platit tot, inclusiv cazari pt 2 saptamini la marcatori, mincare, benzina si un mic salariu, care la acea vreme era cit un salar mediu pe o luna. Eu imi scat palaria in fata lui Elekes pt efortul pe care l-a facut. Am sa incerc sa-ti explic de ce sunt 3 categorii ( mi se pare foarte jignitor din partea ta sa ii consideri pe cei care n-au nivelul tau ca fiind niste concurenti de zona a doua). Unde am afirmat eu asa ceva? Asta e o rautate gratuita, sa nu spun mai mult.... practicand pasiunea lui la un nivel umil Asta afirmi tu.... Clasa "b" e pentru competitori medii, care au trecut deja prin "c" sau care presupun sunt mai pregatiti pentru "b", nivel ceva mai aspru si timpul de legatura larg. Asta e cum vezi tu lucrurile si din pacate in urma exemplului dat in cursa ta, asa au ramas lucrurile ulterior. Dupa cum ai observat inainte se mergea la B intr-o cursa de enduro adevarata, nu doar specialele contau. B nu este un C "ceva mai aspru si timpul de legatura larg", B este categoria sport sau club-man, unde deja ai tehnica destul de avansata sa faci cam orice traseu, insa nu ai pregatirea fizica sau dorinta sa mergi atitia km cit se cere la A. Timpii de legatura trebuie sa fie facuti pt un nivel B mediu spre inalt. Informeaza-te si ai sa vezi ca asa se face. Si pentru cel adevarat ca tine si ca mine, asa autoproclamat mascul adevarat Eu nu pot sa subscriu acestei autoaprecieri, sper ca nu te vei supara (nu federatia determina timpul de legatura, ci stabilesc directorul de concurs impreuna cu organizatorul). Am observat ca in socotelile tale ai inclus si mancare de vineri, sambata si duminica! Mamamia! Ca tu mananci doar in weekend in timp de concurs. Hai nu mai glumi. Te-am inscris pe cheltuiala mea in clasa "a" la enduro Gheorgheni, cheltuieli de cazare si mancare nu o sa ai pentru ca te invit la mine. Si pentru enduro din mai si pentru Xtreme din august. Pot sa ma bazez pe tine? Asta cu scotelile si banii o discutam in celalat topic. La Xtreme am sa vin ca suna interesant, la etapa, nu stiu, la A e prea lunga cursa pt mine. As merge la B daca ai de gind sa redai B-ului spiritul de cursa care ar trebui sa-l aiba, traseu destul de tehnic si timpi pe care sa aiba rost sa te bati. A, apropo de chestia cu plinsul ca e prea greu traseul, sa stii ca si in campionatul mondial se pling citeodata pilotii ca a fost prea greu traseul, si culmea cei de la virf. Am inregistrate etape sa vezi cum se "smiorcaie" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Mai 4, 2007 Autor Share Postat Mai 4, 2007 Draga Florin, eram aproape sigur ca tu erai Floo, ca tu esti singurul pe care l-am cunoscut aici si care se plange mereu, la Paraul Rece tin eu minte cat te plangeai de dificultatea traseului. La Saliste a fost aceeasi chestie, doar cand termini probele bine clasat nu esti suparat de traseu................. Apropo, de enduro cross, poate nu m-ai inteles. Enduro cross cum se practica in Romania, ex. Zarnesti acum 15 zile, jumatate pe teren de moto cross si jumatate pe teren natural, parerea mea ca e unic, dar nu pretind ca stiu totul despre motociclism tot teren.Pentru cronometraj am intrat in legatura cu o firma care se ocupa de cronometraj si au cerut 2500 euro pentru 2 zile, dar n-am vrut sa cumpar,ci doar sa inchiriez. Sa revenim la pretul de organizare, Avem o experienta putin mai mare decat a ta, reafirm ca fara 5000 de euro nu o sa faci ceva ca lumea. In Gheorgheni, acum doi ani am cheltuit toti banii de angajare +500 euro, stiu ca am scos 300 euro din buzunar, bani care sa-ti permita sa vii sa te distrezi si sa concurezi si cu aceasta ocazie ti-ai permis sa ne critici. Am observat ca tu critici foarte usor, dar la organizare te vedem tot mai putin, ar trebui sa organizezi o data enduro Cluj si pe urma o sa poti sa-mi explici cat te-a costat. Asta ti-o spun cu toata prietenia, ti-am si spus ca esti un morocanos, treaba pe care o dovedesti din nou. Traseul "b" va fi exact la fel cum a fost (cu acelasi spirit), o sa fie o plimbare (vorba ta) si cel care vrea sa sufere sa mearga in "a". Iti innoiesc invitatia mea in Gheorgheni, nu neaparat in ziua de concurs, in orice weekend mi-ar face o placere deosebita sa ma duc cu tine. Faptul ca nu avem aceeasi parere nu ne impiedica sa ramanem prieteni. Cu prietenie Patrick! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 Desi (temporar) nu mai am motocicleta enduro, eu prefer categoric enduro si nu-mi place endurocross-ul. Motivele: nu ma pricep la cross si nici nu-mi place ideea de a merge laolalta (mai ales la start) cu toata lumea, imi plac in schimb urcarile tehnice, grele, chiar daca nu reusesc sa trec din prima. Plus ca-mi plac cursele de 4-5 ore si traseele lungi, mai variate ca la endurocross. La anul (cand imi iau iarasi enduro) sper sa se mai organizeze concursuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 Si eu sunt de parere ca e cel mai frumos si mai barbatesc sport off road si sper sa se termine cu cursele de enduro doar atunci cand nu ne vor mai da voie prin paduri si pe munti. Pana atunci, sper sa fie suficienti oameni pasionati si cluburi solide care sa poata organiza concursuri. Respect maxim pentru toti cei care fac ceva pentru sportul asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 Patrick, tu ai cerut cind ai deschis cele 2 topicuri legate de enduro, citez: "Astept raspuns cat mai contradictoriu si cat mai numeros, cu care sa avem un dialog cat mai aspru." Iata ca daca esti criticat, si nu gratuit ci cu argumente reale, nu-ti place. Atunci ce faci, simplu ca-n politica, ataci persoana si incerci s-o discreditezi, discutia pe problema devine oarecum secundara. Pentru asta se pot folosi si chestiuni inventate care oricum nu pot fi verificate. Amindoi stim ca afirmatia ta nu corespunde realitatii. Nu e frumos Patrick, c'est pas bon! Imi pare rau sa-ti spun ca daca punem experienta pe care "o avem" trecem cu mult peste asteptarile tale si asta include si o cursa de enduro facuta asa cum trebuie si cu buget adevarat. Asa ca iti repet, pe mine nu ma convingi (nu ca ar trebui) ca-ti trebuie 5000 eur sa organizezi o cursa enduro, in stilul in care ai facut pina acum. Daca dai 2500 pe inchirierea unui sistem de cronometrare atunci DA, TE CRED si sint gata sa platesc cit trebuie la inscriere. Te declari partizan al enduro-ului, in acest caz ar trebui sa fii primul care face cursa sa respecte esenta acestui sport si care-l face atit de greu, legaturile trebuie sa aiba un timp limita care sa oblige concurentul sa aiba un ritm alert. Am spus alert nu maxim. Concurentii de virf trebuie sa ajunga cu 1-5 min inainte, cei medii 0-3min, restul incercind sa nu ia penalizare, asta indiferent de categorie. Ce concurs e ala in care vezi 10 piloti tolaniti pe jos astept sa intre in control, unii si 25 min. Cind intri in speciala ai pierdut toata incalzirea sa nu spun ca ritmul a plecat demult. Parerea aceasta este impartasita si de alti concurenti, insa se pare ca la tine nu ajung decit un anumit tip de zvonuri. Este lipsit de sens sa fac 50km pe tur ca sa merg ca la curse citiva kilometrii in speciale. Asta a facut ca unii piloti sa mearga mai degraba la cross-country unde spiritul si ritmul de cursa e garantat. Eu sper din tot sufletul sa-ti reconsideri pozitia si sa dai enduroului ceea ce i-ai luat prin "populism". Faptul ca nu avem aceeasi parere nu ne impiedica sa ramanem prieteni, continuarea atacurilor gratuite la persoana insa ar putea... Ramii simpatic, nu-ti sta bine altfel, lasa pe altii sa fie morocanosi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free2000alex Postat Mai 4, 2007 Share Postat Mai 4, 2007 Este adevarat ca anul trecut in doua curse (din 3) la Faget si Buzau au fost timpi gresiti in prima zi, dar s-au ajustat a doua zi. Nimanui nu-i convine sa stea tolanit pe iarba la punctele de control in loc sa alerge, dar astea sint doar erori si nu trebuie sa strice placerea sportului. E foarte clar ca nu exista ceva pe gustul tuturor orice ai face. Ar fi pacat sa dispara Enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Mai 7, 2007 Autor Share Postat Mai 7, 2007 Scuza-ma Florin pentru raspunsul intarziat, dar am fost foarte ocupat weekendul acesta cu niste prieteni (comuni) din Cluj. Topic! Topic!? Am cautat intr-un dictionar franco-roman si n-am gasit cuvantul. Hai sa spunem subiect si sa aparam limba romana. Daca vorbim de ritm alert la enduro, vorbim de clasa "a" si nu de clasa "b", regulamentele nu interzic nimanui sa se inscrie direct in clasa "a". Apropo de enduro Gheorgheni de acum 2 ani, care dupa spusele tale ar fi fost prost organizat (si sa stii ca ai mare dreptate) am sa-ti explic cum am facut si cand vorbesc de "am" vorbesc de clubul SMART Brasov. Sa nu se gandeasca nimani ca "PATRICK" poate organiza singur un enduro. Un enduro poate fi organizat de o echipa si nu de un individ. Cu toate ca acum doi ani am fost aproape singur. Schultz fiind din Brasov si neputand sa vina in fiecare zi in Gheorgheni, am umblat dupa aprobare, am facut traseul si cu o saptamana inainte de concurs au venit din Baia Mare: Aron si si asa ca impreuna cu Schultz am marcat traseul. In zilele de concurs am luat toti angajatii firmei si niste prieteni din oras, care habar n-aveau de motociclism si le-am improvizat arbitru oficial. Atunci iti dai seama de profesionalismul nostru, era prost organizat, dar era organizat!!!!! In ce priveste experienta mea de endurist, am facut primul concurs de enduro acum 30 de ani, am facut 14 sezoane de enduro in Franta, am organizat cu MC LEPUY EN VELAY nenumerate campionate mondiale si cu siguranta am participat la mai multe organizari decat ai participat tu la concursuri si e cert ca nu avem aceleasi idei despre enduro, nu pretind eu sa am dreptate!!!!! Apropo de enduro cross ai perfecta dreptate, are aproape acelasi regulament cu cross country si sunt convins ca ai mai multa experienta decat mine, in aceasta disciplina prima mea participare era acum 3-4 ani in Cozmeni si mi-a explicat regulamentul Zoli Fazakas din M. Ciuc. Te astept in continuare in Gheorgheni. Cu prietenie Patrick! PS. N-am vrut sa te jignesc si nici sa te atac nici o clipa si iti multumesc pentru raspunsul contradictoriu pe care mi l-ai dat, care inainteaza dezbaterea legata de taxa de inscriere si de organizare, care ne permite sa ne exprimam parerea "VOX POPULI VOX DEI" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floo Postat Mai 7, 2007 Share Postat Mai 7, 2007 E in regula Patrick. Iti doresc spor la organizare, eu ce am avut de spus am cam scris Daca te razgindesti si dai caracterul de categorie sport B-ului asa cum ar trebui, nu de categorie de incepatori cu mai multa experienta, te rog sa ma anunti, voi veni. La A nu ma intereseaza sa merg e prea lunga cursa (pt gustul meu) cu 3 tururi. Oricum felicitari pt efortul pe care-l depui, nu multi s-ar angaja la asa ceva. Florin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.