Sari la conținut

Problema electrica la un CBR954


Postări Recomandate

Am si eu o intrebare pentru baietii cu ceva experienta in electrica.


Datele sunt asa:


1. CBR 954RR 2002


2. Baterie AGM fara intretinere noua


3. Incarcarea bateriei la relanti aprox 13v


4. Incarcarea bateriei la ceva turatii peste relanti aprox 14v


5. Incarcarea bateriei intre 4000-5000 rpm cu toate becurile pornite 14.5v


6. Consum amperaj cu motorul oprit si fara consumatori <0.2mA (probabil HISS-ul)



Acum situatia ciudata:


Cu bateria la plecare de acasa indicand 12.5V fac un Bucurest-Adancata-Bucuresti (~120km).Cand ajung o masor si constat ca are 12V in cap. De abia a mai pornit odata ajuns acasa. Daca o lasam peste noapte, dimineata nu mai pornea.



Oare ce-mi omoara bateria in mers? Are cineva experienta cu asa simptome ciudate?



Multumesc anticipat.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica conexiunile precum: borne baterie, legatura baterie cadru, mufa stator-regulator, soclu siguranta principala.

Verifica si statorul, gasesti pe forum cum se face.

Daca astea-s ok cel mai probabil ai un regulator pe moarte, ar trebui sa-l schimbi ca sa nu te lase in drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa ai un defect care se manifesta la cald, dupa o anumita perioada.

Primul suspect este releul - incearca sa masori cum incarca dupa ce mergi o vreme cu mobra.

Suspectul numarul doi - statorul alternatorului. Cand faci masuratoarea la cald - poti scoate mufa care vine de la alternator si sa masori tensiunile alternative de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0.2mA ... adica 200 microA?

fixed

» Post actualizat in 22 May 2017 16:02

@Santon fa rost de un voltmetru din ala de se baga la priza de bricheta (daca nu ai e cazul sa ti-o montezi ca e utila. Asa vei prinde momentul cand se intampla.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In conditii normale si corecte d.p.d.v a solicitarii electrice si pierderilor de curent/curentul de scurgere la motociclete trebuie sa fie mai mic 1 mA ! (vezi foto)

1 mA = 0,001 A = 10-3 A

post-74268-0-10222400-1495469164_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa pierzi timp pentru ca majoritatea manualelor moto nu o sa gasesti informatia. De regula, valoare 'leak current' se afla in manuale moto care au si sisteme de tip 'immobiliser' pe langa pachetul injectiei electronice, sisteme denumite HISS(Honda), KISS(Kawasaki), SAIS(Suzuki), etc. Valoarea este de 0,2-0,4 mA in functie de sistem. Mai sunt pierderi in conexiuni/rezistente de contact, iar daca mai ai si o alarma clasica care iti ia pe off 0,25 mA, atunci in final se ajunge la ce am precizat mai sus, adica 1m A si totul este OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrii mult, prost si fara rost.

1) parametrii sistemului electric apar in manualele de service facute cu cat de cat bun simt. Consumul de curent cu motorul oprit este in zona miliamperilor la mobrele cu electronica. 2 +/-1 (imobilizator, ECU, ceasul din bord, memoria pt diferite module, etc). Chestia asta nu este relevanta pentru problema omului si nu ajuta deloc la rezolvarea problemei lui.

2)Un consum in zona miliamperilor cu motorul oprit, chiar si de 10 ori mai mare decat ce a masurat el, nu ar duce la epuizarea bateriei in cateva ore. Si mai important este faptul ca problma a aparut dupa cateva ore de mers cu motocicleta, desi la plecare parea ca incarca normal. Suspectul de serviciu in astfel de situatii este un defect intermitent, care se manifesta dupa o perioada de functionare.......... Fie releu, fie infasurarile generatorului.

Solutia cea mai comoda pentru diagnosticare ar fi utilizarea unui voltmetru in mers - se pot sacrifica doua sonde ieftine, taiate, prelungite putin si legate la baterie apoi roiul la plimbare.

Sistemul electric al motocicletelor care au generator cu magnet permanent genereaza putere maxima peste un anumit numar de ture indiferent cat este necesar pt functionarea mobrei. Excesul e disipat de releu. Pe langa asta apare si caldura generata de motor in functionare (efect asupra statorului) - toate conditiile pentru a avea o problema care nu e vizibila la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot asa i-ai spus si lui Vlad 58 in urma cu cateva zile ca scrie prost si nu stie ce scrie, etc..Din cate stiu omul a lucrat o viata in domeniul electric si electronic si are suport in ceea ce scrie. Eu nu rascolsc net-ul ca sa dau raspunsuri, pentru ca nu sunt moderator si nu am timp, si de aceea nu tin cont de parerile tale pentru ca se vede ca nu ai expertiza in domeniu si te-am citit de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa folosesti experienta la masurat zecimi de miliamper care descarca o baterie moto in cateva ore in timpul mersului pe oriunde.

As vrea sa vad posturi mai la subiect, care chiar sa ajute in subiectul dezbatut. Asta se cheama sa fii on topic.

Am o alergie pronuntata la teoretizarea inutila si despicatul firului in 4 pe baza amintirilor din copilarie sau a banuielilor de "meserias" care nu are timp sa caute o documentatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de off topic, dar te-as intreba cate ore pe zi iti 'petreci' intr-un atelier moto/electric, laborator sau atelier de JT, teoretic si practic, pentru ca vad ca vorbesti de 'banuieli' de meserias, si faci aluzie la mine sau la Vlad, sau la amandoi, nu stiu ! Nu imi amintesc in 4 ani sa vad o postare de a ta din practica /exemplificata, ci numai insiruiri de texte fara substanta si argumente.

Scuze dar trebuie sa inchei, a inceput programul de lucru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ce faci la munca si citeste documentatia inainte. Am trecut putin mai departe de munca in laborator in ultimii 3 ani. In atelier de electrica nu am mai lucrat din 2000 :). Totul este legt $$$. A ramas doar garajul meu de acasa. Putem face sesiuni practice oricand, dincolo de 3 poze cu multimetre sau o instalare de alarma. Nu ma deranjeaza daca mai invata careva cate ceva de la mine. Sunt oameni care au lucrat in domeniu 30 de ani fara sa inteleaga ce fac.

 

In cateva ore o sa sterg posturile astea offtopic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat la manual si am pierderea in parametrii. Deci pierderea la "fara consumatori" este in grafic.

Intre timp, aseara cred ca am gasit si problema. Inspectand mufele am gasit ceva frumos. Doamne ajuta ca nu am luat foc in mers.

 

Concluziile sunt:

 

1. Posibil scurt din cauza apei caci merg zilnic cu motorul.

2. Posibil corodaj la contacte + arc electric

Mufa este de la stator catre regulator. Tensiunea de incarcare imi arata OK insa nu am cum sa verific si amperajul de incarcare care cel mai probabil era minuscul.

 

Cred ca o sa cositoresc firele intre ele.

 

Citind pe fireblades.org am gasit problema asta la mai multe 954, vfr-uri etc...

post-44816-0-36057400-1495522685_thumb.jpg

post-44816-0-35119500-1495522748_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat la manual si am pierderea in parametrii. Deci pierderea la "fara consumatori" este in grafic.

Intre timp, aseara cred ca am gasit si problema. Inspectand mufele am gasit ceva frumos. Doamne ajuta ca nu am luat foc in mers.

 

Concluziile sunt:

 

1. Posibil scurt din cauza apei caci merg zilnic cu motorul.

2. Posibil corodaj la contacte + arc electric

Mufa este de la stator catre regulator. Tensiunea de incarcare imi arata OK insa nu am cum sa verific si amperajul de incarcare care cel mai probabil era minuscul.

 

Cred ca o sa cositoresc firele intre ele.

 

Citind pe fireblades.org am gasit problema asta la mai multe 954, vfr-uri etc...

Amperajul nu-ti era deloc minuscul la valorile de tensiune date de tine la inceputul topicului, era normal, mai mult ca sigur mufa cu pricina e vinovata, in timp contactele se oxideaza incep sa degajeze caldura pe rezistenta marita de contact si produc nenorocirile respective.

Cositorirea, daca vrei o confirmare, e solutia ideala.

 

PS

Vezi ca problema cu incarcatul o poate face si siguranta principala ( de 30A la cam majoritatea mobrelor), mai precis soclul ei, daca tot te-ai bagat la verificat baga un ochi si acolo, eventual curata contactele.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat la manual si am pierderea in parametrii. Deci pierderea la "fara consumatori" este in grafic.

Intre timp, aseara cred ca am gasit si problema. Inspectand mufele am gasit ceva frumos. Doamne ajuta ca nu am luat foc in mers.

 

Concluziile sunt:

 

1. Posibil scurt din cauza apei caci merg zilnic cu motorul.

2. Posibil corodaj la contacte + arc electric

Mufa este de la stator catre regulator. Tensiunea de incarcare imi arata OK insa nu am cum sa verific si amperajul de incarcare care cel mai probabil era minuscul.

 

Cred ca o sa cositoresc firele intre ele.

 

Citind pe fireblades.org am gasit problema asta la mai multe 954, vfr-uri etc...

 

este o problema generala la motociclete pentru ca nu au avut bunavointa sa foloseasca sealed connectors, le crestea costul de productie cu 5$ pe trocarici

 

curatatul cu spray de contact si manjit cu vaselina dielectrica o data la 2 ani te scapa de multe probleme ... dar cine face asta?....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti tine tensiunea de 14,5 cu toate becurile aprinse cand esti pe loc si apoi iti merge doar pe baterie dupa o vreme e foarte probabil sa mai ai un defect (14,5v cu toti consumatorii porniti inseamna ca generatorul da suficienta zeama si implicit faptul ca mufa aia poate sa o duca mai departe in mod relativ decent). Nu pleca prea departe de casa pana cand nu te asiguri ca iti incarca mereu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diseara am sa elimin mufa complet si am sa cositoresc firele. Voi masura zilnic apoi incarcarea si capacitatea bateriei dupa fiecare drum. Sper sa scap doar cu mufa aia ca problema.

Ce m-a speriat a fost faptul ca peretii despartitori ai cablurilor din mufa erau complet topiti si firele la o simpla atingere sau vibratie se atingeau. Sper ca asta imi omora bateria cumva... Nu ma prea pricep da invat...

Editat de Santon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca intra in contact acolo (intre releu si generator) efectul este ca nu mai ajunge suficienta tensiune la releul regulator si - mai departe - nu poate asigura suficienta tensiune in circuitul de incarcare. Atata timp cat alea nu stateau in contact permanent inseamna ca nu mergea tot timpul pe baterie - asa cum ai si observat valori normale la masuratoarea mentionata in primul post - si asta ar fi trebuit sa aiba un efect de descarcare mult mai putin pronuntat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...