Sari la conținut

Outer clutch pentru CB500


sebibv
 Share

Postări Recomandate

@ flex

Da, am o lista a cheltuielilor totale:

 

Manusi vara 100 Permis 1200 Geaca 600 Cizme 350 Casca 800 manusi 230 Inmatriculare 400 Moto 4150 Bujii 80 Filtru ulei 25 Ulei 100 anvelope 723 pantaloni 610 filtru aer 60 Placute

108

Asta inseamna cam 9500 pana acum.

Pantalonii nu i-am luat si mai am manopera, rulmentii.... Trebuia sa verifice azi si compresia....

 

Poate ca TA era mai potrivit dar ce gasisem era dublu ca pret. Probabil ca dupa ceva timp o sa fac si schimbarea. Acum as vrea doar sa mearga jucaria, si sa invat sa merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ce nu merge la ea? ca nu am inteles... faptul ca zdroncane nitel - si e o problema cunoscuta la modelul ala se poate ignora cu succes. Sari peste verificat compresie si alte chestii. daca motorul merge rotund si nu consuma aberant - faci operatiunile normale de mentenanta si mergi la drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cam 1000RON pe repere schimbate, deocamdata fara manopera si or mai fi, vezi rulmenti si altele, vreo 300EUR.

Daca imi spune cineva ca vinde motocicleta la 900EUR cu cauciucuri noi - in fine, putin uzate, consumabile schimbate recent si toate cele functionale fara hachite, atunci jos palaria, bunul samaritean s-a intrupat din Biblie printre noi. La 1500EUR poate, la 900 nu.

Un incepator absolut are nevoie de un agregat in stare buna de functionare a tuturor subansamblelor, el nu stie sa compenseze scaderile mobrei si se umple de frustrare, intregul proces de invatare poate fi afectat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un incepator absolut are nevoie de un agregat in stare buna de functionare a tuturor subansamblelor, el nu stie sa compenseze scaderile mobrei si se umple de frustrare, intregul proces de invatare poate fi afectat.

cand am mers prima data pe o motocicleta noua am avut o revelatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problemele despre care discutam aici nu au impact semnificativ asupra comportamentului agregatului.

DAca nu se putea invata pe mobre mai putin decat perfecte - nu ar fi invatat aproape nmeni de aici de pe forum. (sa va povestesc despre vremea comunistelor ? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problemele despre care discutam aici nu au impact semnificativ asupra comportamentului agregatului.

 

pe dreq... cand incepe sa faca oala ca la dukaty restul motocicletei in ce stare crezi ca e?

DAca nu se putea invata pe mobre mai putin decat perfecte - nu ar fi invatat aproape nmeni de aici de pe forum. (sa va povestesc despre vremea comunistelor ? )

 

uimeste-ne :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, discutia a devenit mai generala (eu sint de vina, scuze!), a plecat din zona trancanitului ala ... sebi a intrebat daca uzura aia poate sa-i blocheze transmisia, are un stres (normal) privind acest aspect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stare decenta, asa e la modelu asta :) . Vezi ce spune omu. trancane nitel la rece apoi merge fara necaz. cu ce il afecteaza in functionare ?

ai vazut tu motocicleta? ai mers cu ea? sau iti dai cu parerea ca alexen?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, mai adaugati pe lista de piese rulmenti si simeringuri: 90 de lei.

 

Un coleg de pe forum s-a oferit sa desfacem un motor si sa vedem cum arata piesa in cauza. Daca arata bine, o sa o cumpar de la el si mai ramane doar sa invat sa merg ;)

 

Ceea ce nu am gasit la un pret decent sunt crashbar-urile. Vreau sa schimb si lampile de semnalizare pentur ca sunt pe leduri si se vad slab.

 

@ suberbec: dupa ce o fac, promit ca revin cu niste poze. Din pacate nu prea sunt in masura sa imi dau cu parerea despre functionare.

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Avand in vedere ca facea un zgomot ciudat la ambreiaj (care se auzea mai tare daca motocicleta era pornita si in pozitie dreapta decat atunci cand e pe cric-ul lateral) a observat ca o parte din arcurile din "outer clutch" sunt deformate (adica sunt comprimate) si o parte din ele fac zgomot. Tipul mi-a recomandat sa schimb acea piesa. Problema este ca una noua costa....vreo 400 EUR. Daca iau SH nu stiu ce iau.

Care este riscul in cazul in care circul cu ea asa? Se paote rupe vreun arc si? Se poate intampla sa nu mai debraieze?

 

@ superbec - citeste te rog cu atentie primul post al threadului. Ajuta mult :)

... io vad doar ca un mecanic i-a recomandat sa schimbe oala, de vreme ce cam toate motocicletele peste 50k km fac zgomotul asta poate asta face mult mai tare?

 

sebibv nu stie cum trebuie sa se auda , daca mecanicul nu-i tepar poate are o parere mai competenta decat a unuia de pe forum care n-a vazut/auzit motocicleta, ce zici?

 

eu cam asta am vrut sa spun , daca nu era clar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad ca toate CB 500 au o problema cu zgomotul la oala de ambreiaj.

Nimeni nu a raportat probleme in functionarea ambreiajului. Exista si un user aici care spune ca a mers 50 mii km cu zgomotul asta fara sa avanseze sau sa aiba efecte negative.

Pe forumurile dedicate (m-am uitat putin sa vad despre ce e vorba) nu sunt raportate cedari catastrofale.

luand in considerare felul in care e asamblata piesa - evolutia defectului pare a fi spre gaurirea cosului pentru discuri de ambreiaj, moment in care practic ambreiajul nu va mai debraia complet/ va agata - de aici analogia cu cablul rupt care e un fenomen mult mai des intalnit in lumea moto :) @ sebibv - ia un kit de cabluri sa il ai la tine, e sfant

 

 

@ superbec - exista mai multe natii de mecanici. foarte putini sunt competenti si onesti. Traiesti intr-o tara in care lucrurile stau altfel decat la noi si poate ai uitat deliciile vietii din ro. Invata-l pe om cum sa caute opinii suplimentare si sa ajunga la concluzii corecte. O parere de pe forum e de multe ori mai valoroase decat parerea unuia care: - vrea sa faca el un ban de manopera ca nu are ce sa repare/ are el o piesa tocmai buna, mult mai buna decat aia de pe mobra ta/ stieel un prieten care sudeaza saibe aiurea / nu stie cu ce se mananca da vrea sa para interesant si daca face zgomot - se schimba - si tot asa. Din pacate asta intalnim in minim 90% din cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inteles ca toate 'Onda fac asa... inclusiv la Varadero am problema asta. Culmea, si la viroaga, care nu-i 'Onda dar e veche :)) O ureche neavizata probabil ca nu o sa auda nimic in neregula, dar se simte... ignori si tragi de gaz, nu e ceva grav.

De cand am sesizat problema la viroaga, am inceput sa "sap" pe net... se pare ca merge mult si bine asa. Si cand o pica... schimbam fara ambreiaj pana acasa si alta oala.

 

@ Sebi: piesele sunt ok ca pret la tine, chiar daca iti par scumpe, se poate si mai rau (orice iau la viroaga, comparabil ca pret cu a ta, e aproape dublu la varadero). Anvelope bune, kitul de lant ok, suspensii ok, frane bune (nu doar ok), functionare ok a motorului, benzina si km... probabil dupa primul sezon o sa vrei altceva, daca nu esti indragostit de motocicleta asta, nu baga o caruta de bani in ea, in chestii care nu te intereseaza. Nu o sa-ti recuperezi banii in veci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad ca toate CB 500 au o problema cu zgomotul la oala de ambreiaj.

toate motocicletele cu ambreiaj umed au problema asta, daca te uiti cu atentie la pozele cu oala desfacuta e foarte simplu sa-ti dai seama dece.

 

am mers cu multe motociclete, pe la 30k sunetul e aproape inperceptibil, pe la 50 incepe sa se auda dar nu deranjant, 70-80k se aude pe fata , peste 100-150k se aude de zici ca se rupe

 

binenteles ca cifrele difera in functie de prea multi factori dar ca idee generala cam asa stau lucrurile,

 

Nimeni nu a raportat probleme in functionarea ambreiajului. Exista si un user aici care spune ca a mers 50 mii km cu zgomotul asta fara sa avanseze sau sa aiba efecte negative.

Pe forumurile dedicate (m-am uitat putin sa vad despre ce e vorba) nu sunt raportate cedari catastrofale.

asa am si eu un client care a mers 20k cu lantul de distributie si primary aproape libere prin motor, el nu auzea nimic suspect, peste astea ii mai bate si oala

 

 

@ superbec - exista mai multe natii de mecanici. foarte putini sunt competenti si onesti. Traiesti intr-o tara in care lucrurile stau altfel decat la noi si poate ai uitat deliciile vietii din ro. Invata-l pe om cum sa caute opinii suplimentare si sa ajunga la concluzii corecte. O parere de pe forum e de multe ori mai valoroase decat parerea unuia care: - vrea sa faca el un ban de manopera ca nu are ce sa repare/ are el o piesa tocmai buna, mult mai buna decat aia de pe mobra ta/ stieel un prieten care sudeaza saibe aiurea / nu stie cu ce se mananca da vrea sa para interesant si daca face zgomot - se schimba - si tot asa. Din pacate asta intalnim in minim 90% din cazuri.

inteleg ce zici, dar n-ai dreptate si aici e plin de tepari, cu cat e firma mai luminoasa cu atat e teapa mai mare, mai bine te intelegi cu turcii daca le explici ca nu esti paralel cu mecanica, altfel te violeaza toti.

 

chiar saptamana trecuta am fost la rep opel sa iau niste piesulite la duba, mi-au cerut 75euro pe 2 piese pe care le-am luat noi de pe net cu 15 !!!! nu le-am gasit asa usor dar dupa ce mi-au spus 75e + 1 saptamana livrare ... nici nu vreau sa ma gandesc cat ar fi fost manopera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, revin cu noutati, desi nu prea bune.

 

Am luat de la userul skeala o alta oala, de pe un motor avariat. De fapt am dus azi motorul la mecanic si l-a desfacut. Problema este ca nici asta nu era mult mai buna, insa mecanicul mi-a spus ca e totusi o mica imbunatatire. Piesa a costat 200 de lei. Sper ca a fost un pret corect pentru ambele parti. La asta se mai adauga un drum dus-intors de vreo 60-70 km. Mecanicul o sa puna probabil maine uleiul ca sa se poata ocupa si de carburatoare...sa o poata porni...el stie mai bine ce mai are de facut.

O sa vedem zilele urmatoare ce se intampla. Nu stiu daca e oportun sa iau si oala veche si sa incerc sa sudez niste saibe. Ma gandesc si la faptul ca temperatura crescuta din zona ar putea afecta structura. Nu stiu ce sa zic.

 

Am descoperit din pacate o alta problema: vitezometrul care nu functioneaza. Mecanicul mi-a spus ca nu are treba cu cablul pentru ca inregistreaza km parcursi. La vitezometru a zis ca nu se baga asa ca imi va ramane mie, ca tema de casa. Eu am mai desfacut un vitezometru mai demult (eram copil, si dasisem o rabla abandonata pe strada, inc are lumea...mai arunca si gunoaie). Intr-o zi ne-am dus 2 pusti curiosi si i-am luat ceasurile (era singurul lucru care il mai avea masina aia pe ea, in afara de tabla). Constructia era banala: un disc magnetic legat la cablul de kilometraj si acul care era legat de un alt disc. Cand discul magnetic se invartea, din cauza campului magnetic se misca si acul. Ce mama naibii are al meu, nu stiu...poate sunt diferite astea de motocicleta? Or fi distrus ceva cand au dat km inapoi. Cu oala au zis cei de la Sermoto ca nu ma ajuta pentru ca mi-au spus de zgomot. O sa le scriu acum de vitezometru sa vedem ce spun.

 

Mai am o sigura problema de rezolvat: semnalizarile. Desi alea pe care le am arata foarte bine, problema este ca se vad destul de prost. Nu stiu in ce masura se poate imbunatati acest aspect. Imi va ramane doar sa caut unele originale sau, ceva similar in care sa bag un bec normal. Stie cienva de cati w este un bec original? Sunt de-alea ca la Dacia 1310 numite para sau cireasa (erau parca unele de 21W si alea cireasa...nu mai stiu de cat)?


» Post actualizat in 06 Mar 2016 15:47

LE:

 

Am uitat de crashbar: nu inteleg de ce sunt atat de scumpe. Nu gasesc pe nicaieri SH... :(

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crash bar

Suna la 0746175884 - Marius, are CB si face asa ceva manual la preturi decente( e fratemiu, stiu ce vorbesc).

 

 

Si totusi ... s-a uitat cineva la amaraciunea aia de rulment al oalei? mie tare imi e ca zgomotul tau e de acolo si nu din arcuri.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Mie tare-mi e ca bagi bani aiurea in piese care nu trebuiau schimbate acum.

 

Daca tot ai scos oala, pune si tu poze cu ea, poate oameni mai inclinati tehnic de pe forum isi pot da cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati. Ieri au adus baietii motocicleta in garajul in care o tin. Avand in vedere ca am reusit sa stau in curent (mi-am mutat biroul intr-un spatiu de birouri mult mai mare in care e...si curent), combinat apoi cu vreo 2-3 pahare de vin de la frigider, am facut buba in gat. Asa ca nu am reusit sa merg deloc cu ea (si nici nu era indicat pentru ca azi abia am fost in stare sa conduc masina cativa km).

 

Oricum, oala a costat 200 de lei si se pare ca totul este in regula. Mai am 2 probleme de rezolvat. Cred ca o sa deschid un topic separat pentru ele deoarece o sa mixez informatia si topicul nu va mai fi la subiect.

 

O sa mai ies o data, de 2 ori pe la marginea orasului si o sa aduc apoi motocicleta acasa. Trebuie sa imi fac un pic de curaj. Ideea e ca nu imi este frica decat de giratorii....iar in brasov aproape toate intersectiile au giratorii cu 3 benzi.

 

Trebuie sa ma obisnuiesc sa plec relativ repede de pe loc pentru ca altfel sunt mancat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...