Sari la conținut

Transfagaran Dus Pana La Capat In Week-End-Ul Trecut


Postări Recomandate

Stimate stefoctav,

Nu va cunosc, cum de altfel nici nici pe vladisto si nici pe trike,

deci nu ma intereseaza subiectul fratilor biologici.

Eu am emis pe un forum moto

o parere in nume propriu in avantajul clubului fratilor dvs chopperisti

despre un vers controversat

la care asteptam personal un raspuns de motociclist civilizat, corect si lamuritor.

moto.gif

Subscriu! Eu am justificat versul cred eu foarte bine, subliniind faptul ca un chopper-ist nu tine neaparat sa nu fie depasit de un participant la trafic sau altul, ci vrea sa admire privelistea ce i se deschide ochilor, viteza mare nefiind adecvata acestui scop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 170
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu am "gasit" un vers cu o conotatie mult mai completa si inalta...

valabila pentru toti motociclistii...

academicieni sau nu!

 

soleilsourire.gif

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta tura, felicitari pt. asta! Personal consider un efort tura asta, eu unul probabil ca as fi evitat. De restul nu ma leg, fiecare cu ale lui, dar daca imi permiteti o intrebare: de ce ati dat BMW-ul pt. virago asta? Sunt sigur ca pt. touring ar fi fost mult mai ok bemveu'.

Multam fain! O intrebare buna. Nu sunt inalt, plus ca este si mai usoara decat BMW K100 RS, deci mai manevrabila, mai ales in conditiile prin care am trecut. Oricum nemtii erau aliati cu japonezii, nu? Si acum ambii fac cele mai tari motoare si masini din lume. Tin sa-ti spun ca sunt la a saptea motocicleta (la masina sunt doar la a treia), si am mai avut patru chopper-e, printre care tot un Virago 535.

 

Eu am "gasit" un vers cu o conotatie mult mai completa si inalta...

valabila pentru toti motociclistii...

academicieni sau nu!

 

soleilsourire.gif

Corect: "Din nou cu adierea în păr... dintr-o zare în altă zare...

Plin de praf pe frunte, murdar de ulei pe mâini...

Călăuzit de pasiune - elegant şi curat în cuget şi simţire!"

 

Corecta si maxima:

"Motociclismul nu înseamnă un mijloc de transport...

Nu reprezintă o perioadă sau un sezon... Este o stare de spirit!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Eu zic sa ma propun pentru Gotfried-von-Herder-Preis...

 

soleilsourire.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Eu zic sa ma propun pentru Gotfried-von-Herder-Preis...

 

soleilsourire.gif

Ai deja un sustinator! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Oricum nemtii erau aliati cu japonezii, nu? Si acum ambii fac cele mai tari motoare si masini din lume.

Ha ha :) Da, buna replica, nu am ce zice! Multumesc si eu de raspuns! Era doar o curozitate personala, tin minte cand ati postat si discutati cu userul serghei42, daca nu ma insel cu el ati facut schimbul. Stima si numai de bine sa auzim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DaSchmutz, on 04 Oct 2013 - 16:32, said:

Ha ha :) Da, buna replica, nu am ce zice! Multumesc si eu de raspuns! Era doar o curozitate personala, tin minte cand ati postat si discutati cu userul serghei42, daca nu ma insel cu el ati facut schimbul. Stima si numai de bine sa auzim!

Da, asa e, Vladimir a facut schimb cu Serghei! Ha! Ha! Ha! Am onoarea! Cu respect! Alles gute! Poate mai convingi si pe altii sa vina pe 20 octombrie, duminica, la ora 14.00, la Piata Victoriei, cu motor sau fara, la un miting si mars pentru Unirea cu Basarabia stramoseasca! :peace:

 

hardKnot, on 04 Oct 2013 - 13:06, said:

Oamenii astia traiesc printre noi. Atata timp cat fanteziile umede nu tind sa devina realitate, e safe sa'i lasam sa umble strazile.

Totusi, ar fi trist pentru cariera de motociclist sa faca vreo prostie sau sa schiteze un salut de genul pe langa cine nu trebuie(sau pe langa cine trebuie, cum vreti).

 

Cat despre statutul de 'membru', clar subiectul cauta atentie vazandu'se pus pe scena.. si totusi parea mai interesant + noninvaziv topicul legat de tehnologii de pe celalalt forum...

Imi pare bine ca te intereseaza tehnologia germana din al doilea razboi mondial, in special aerodinele lenticulare cu efect Coanda, giroscoapele electrogravitationale, care anuleaza efectele acceleratiei vehiculului, inclusiv a celei gravitationale si discurile zburatoare cu propulsie magnetohidrodinamica cu motor cu implozie. Apostolul neamurilor, sfantul Pavel, spunea ca avem voie sa studiem orice, dar sa luam numai ce e bun. Cum am mai spus, niciodata nu am vrut sa omor vre-un om, indiferent de nationalitate, asa ca nu sunt eu inamicul public numarul 1, asa cum am spus, nu de mine trebuie sa va feriti, si o spun inclusiv motociclistelor. Sunt destui oameni rai, talhari, ucigasi, violatori. In aceeasi ordine de idei, e bine sa se mearga in grup la calatorii lungi, sau cel putin un pasager sa aveti cu voi. Ba, chiar mai mult, sunt pentru strangerea si gazduirea din bani publici doar a cainilor care musca, pentru ca maidanezii care sunt hraniti de locuitorii unei asezari, datorita instinctului teritorial, au rolul de a da alarma, latrand, cand se apropie vre-un hot, ucigas, sau violator, sau mai multi, reducandu-se numarul furturilor auto sau moto, inclusiv al uciderilor sau violurilor, de aici vorba: "Ce e aici, sat fara caini?!" Am experimentat mersul cu motorul prin haite de caini, iar ei, asa cum ma asteptam, se reped la roata, ca si la masina sau bicicleta, si nu la picior, deoarece li se pare nefireasca miscarea rotii. De asemenea, se tem de deschiderea umbrelei, in cazul in care mergi pe jos si totusi se reped, insa daca le vorbesti cu blandete in soapta, deoarece percep sunete de frecventa mica, se linistesc. Iar daca vrei sa mangai un caine, e bine pentru inceput sa o faci sub bot, unde ii place, pentru ca pe cap inseamna ca vrei sa-l domini, ceea ce poti sa faci, dar nu din prima. Toate cele bune! Editat de Vladisto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub bot e zona cea mai vulnerabila la animale, ai observat ca ele omoara muscand la beregata? Un animal strain nu cred ca te va lasa sa il atingi acolo, decat dupa ce capata suficienta incredere. ME 109 si FW 190 nu iti mai plac?

Ba da, tot Henri Marie Coanda fiind autorul avionului cu reactie si al aerodinei lenticulare sau farfuriei zburatoare cu efect Coanda (efect ce ii poarta numele, de curgere laminara a unui fluid in imediata apropiere a unei suprafete solide), inclusiv aripa zburatoare dupa care au facut americanii bombardierul invizibil B-2. Deasemenea, racheta in trepte, ceea ce a dus la primul om pe Luna, proiect sub supravegherea lui Wernehr von Braun, elevul lui Hermann Oberth al nostru din Sibiu, avandu-l inaintas pe Conrad Hass, tot din Sibiu. Si Hermann Oberth, si Henri Marie Coanda au lucrat pentru nemti in al doilea razboi mondial, iar apoi pentru americani, initial Coanda lucrand pentru canadieni. Alles gute!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DaSchmutz, on 04 Oct 2013 - 16:32, said:

Ha ha :) Da, buna replica, nu am ce zice! Multumesc si eu de raspuns! Era doar o curozitate personala, tin minte cand ati postat si discutati cu userul serghei42, daca nu ma insel cu el ati facut schimbul. Stima si numai de bine sa auzim!

Tot in legatura cu marsul pentru unirea cu Basarabia stramoseasca si care va incepe din Piata Victoriei din capitala pe 20 octombrie, duminica, la ora 14: in primul rand ar trebui sa vina si sa iasa in strada cei din capitala, asa cum au facut si in 22 decembrie '89. Pentru tine, din Constanta, este mai dificil, insa sunt sigur ca vor mai avea loc manifestatii si la tine. Tatal meu era din Constanta.

 

Kevinn, on 04 Oct 2013 - 17:43, said:

Avionul lui Coanda din 1910 nu stiu daca se putea numi cu reactie, era practic un compresor, o suflanta. Ce zici de Erich Hartman, Walter Nowotny, Adolf Galland, Bruno Klostermann, Hans-Ulrich Rudel?

Acum aud prima data de ei, dar se pare ca ai studiat in amanuntime evolutia avionului cu reactie. Poate ai absolvit si facultatea de aeronave. Banuiesc ca au avut contributii importante in domeniu.

Editat de Vladisto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aviatia e doar o fosta pasiune, acuma ma las dominat de cea pentru moto, as fi dat un testicul sa devin pilot militar, dar nici sananatea nu era perfecta iar matematica mea nu a depasit nivelul de 2+2 =4. Totusi, cred ca glumesti cand zici ca nu stii cine sunt Hartmann si Rudel! Ia cauta putin pe net, sa vezi ce inseamna barbati adevarati!

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai oamenilor, unde e dragostea? :makeout: < asa arata dragostea

 

a facut si omul ceva si na, a simtit nevoia sa impartaseasca.

 

ceva legat de moto, scris pe motoretism.ro

 

ps. unde e concursul de "cine o are mai mare?", vreau sa ma inscriu.

Richtig!

 

Aviatia e doar o fosta pasiune, acuma ma las dominat de cea pentru moto, as fi dat un testicul sa devin pilot militar, dar nici sananatea nu era perfecta iar matematica mea nu a depasit nivelul de 2+2 =4. Totusi, cred ca glumesti cand zici ca nu stii cine sunt Hartmann si Rudel! Ia cauta putin pe net, sa vezi ce inseamna barbati adevarati!

Am sa caut, multam fain! Tatal meu a fost pilot pe avioane de vanatoare. Eu doar am "zburat" pe simulator de PC pentru F-16, cu joystick si separat, maneta de gaze. La fiecare tasta a keyboard-ului ii mai corespunde o functie pe care o obtii cu shift. Daca te intereseaza, ma poti suna sa stabilim cum iti livrez CD-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 


........................................................................................................................................................................................... Asii romani WW2
Piloti pasionati de zbor, luptatori viteji ai istoriei romane.
Oameni minunati si masinile lor zburatoare:


post-12124-0-85035700-1327758080_thumb.j

Printul Bâzu Cantacuzino...
Personaj romanesc si românesc, aristocrat rasat si un pilot de exceptie!
Nici un scriitor, scenarist sau regizor din lume
nu cred ca ar fi putut avea o atat de mare imaginatie
pentru a construi si reda viata acestui cavaler al istoriei noastre.
Doar doua exemple fabuloase:
Intra in lupta impotriva Aliatilor pilotand un avion de vanatoare englezesc Hurricane...
si se intoarce din tabara de la Foggia dupa episodul colonelului Gunn...
pilotand un Mustang american!
Acestea, si multe altele... le putem afla urmarind "Aviatia româna de lupta in WW2"...

http://books.google....epage&q&f=false

Lista aşilor aviaţiei române
din cel de al Doilea Război Mondial


Grad------ Nume---Victorii omologate---Victorii probabile


Cpt. Constantin Cantacuzino („Bâzu”) 56. 12
Cpt. Alexandru Şerbănescu 47. 8
Lt. Tudor Greceanu 42
Cpt. Ioan Dicezare 40
Of. ec. cl. III Ioan Milu 30. 15(?)
Slt. Constantin Rozariu 27
Adj. Ion Mucenica 22
Adj. Cristea Chirvăsuţă 20
Adj. Constantin Lungulescu 19
Lt. Vasile Gavriliu 16. 3
Cpt. Dan Vizanti 15
Adj. Tiberiu Vinca 13
Of. ec. cl. III Ioan Maga 13
Adj. Ioan Mălăcescu 11
Adj. Teodor Zăbavă 11
Lt. Ion Dobran 10
Lt. Nicolae Polizu-Micşuneşti 10
Adj. Dumitru Ilie 10
Cpt. Gheorghe Popescu Ciocănel 9
Adj. Ştefan Greceanu 9
Adj. Gheorghe Cocebaş 9
Adj. Andrei Rădulescu 9
Cpt. Dan Scurtu 8
Adj. Traian Dârjan 8
Eugen Cameceanu 8
Mihai Mihordea 8
Adj. Ioan Panaite 8
Adj. Iosif Moraru 7
Parsifal Ştefănescu 7
Adj. Constantin Pomuţ 7
Slt. Liviu Mureşan 7
Cpt. Horia Agarici 6
Lt. Florin Alexiu 6
Constantin Ursachi 6
Ioan Vornica 6
Lt. Radu Reinek 6
Gheorghe Ţuţuianu 6
Adj. Aurel Tifrea 5
Adj. Constantin Popescu 5
Adj. Constantin Nicoară 5
Adj. stag. Petre Cordescu 5
Lt. Hariton Duşescu 5
Slt. Vintilă Brătianu 5
Adj. şef Nicolae Burileanu 5
Adj. Laurenţiu Cătană 5
Slt. Erich Selei 5
Slt. Gheorghe Cristea 5
Lt. Mircea Dumitrescu 5



Dan Vizanty, un erou uitat.
65 de ani de la o victorie de rasunet a aviatiei romane


post-882-1293638125_thumb.jpg

In urma cu 65 de ani, aviatia romana inregistra una dintre cele mai mari victorii ale sale, sub comanda capitanului aviator Dan Vizanty.

Numele acestui erou nu este cunoscut publicului larg si nu apare in vreun manual de istorie moderna, desi datorita lui au fost limitate cu mult pierderile de vieti omenesti si distrugerile in Bucuresti si Ploiesti, in timpul raidurilor anglo-americane din 1944.

Pilotul Dan Vizanty a fost comandantul Grupului 6 Vanatoare care a aparat Capitala cu un numar mic de aparate.

Romanii au inregistrat in acea perioada mai multe serii de succese, dar o victorie de rasunet a avut loc acum 65 de ani, pe 10 iunie 1944.

[...] In calitate de comandant al Grupului 6 Vanatoare (cod "Paris"), care avea drept misiune apararea Bucurestiului si a zonei petroliere Ploiesti in perioada bombardamentelor americane de pana la 23 august 1944, consider, ca participant direct la aceste evenimente, ca sunt indreptatit sa aduc marturii asupra acestei perioade si sa prezint activitatea deosebit de importanta, dar prea putin cunoscuta a aviatiei romane.

Lupta prodigioasa si extrem de dificila a unei armate care, in timpul aceluiasi conflict, a luptat la inceput impotriva URSS la est, contra anglo-americanilor in interior, iar la sfarsit, contra Germaniei la vest. In paginile ce urmeaza nu ne vom referi decat la lupta aviatiei romane impotriva fortelor britanice si americane.

Pentru a clarifica problema, se cuvine sa amintesc astfel cateva cifre aproximative:

Romania a intrat in razboi pe 22 iunie 1941 cu peste 2500 avioane de diferite tipuri: avioane de vanatoare, bombardiere, avioane de observatie-recunoastere, de comandament, legatura, scoala (din care o treime de vanatoare).

Pe durata conflictului, am contabilizat la sol 325 bombardiere americane si engleze doborate (marea majoritate americane) precum si 65 avioane de vanatoare, si aceasta exclusiv in regiunea Bucuresti si zona petroliera Ploiesti (aceste cifre au fost stabilite cu ocazia ridicarii epavelor acestor avioane in vederea reciclarii in circuitul industrial a componentelor lor feroase si neferoase).

Trebuie mentionat ca aceasta hecatomba a fost realizata nu numai datorita unitatilor de vanatoare romanesti inzestrate cu IAR 80 si IAR 81, dar, de asemenea, datorita unitatilor romane si germane dotate cu Messerschmitt 109G si 110, fara sa uitam, bineinteles, unitatile de aparare antiaeriana.

Ma simt obligat sa amintesc in plus cei cca. 1400 de aviatori inamici, cazuti eroic in timpul luptelor deasupra teritoriului Romaniei si cei 1590 de prizonieri (aviatori americani, englezi, canadieni) care, cu concursul meu, au fost eliberati si trimisi la Foggia, in Italia, dupa armistitiul de la 23 august 1944, inainte de intrarea trupelor sovietice in Bucuresti.

In sfarsit, nu pot uita acei eroi, acei 51 de piloti, acei 51 de romani, apartinand unitatilor comandate de mine, care au cazut in aceste lupte.

*
post-882-1293638143_thumb.jpg

Avionul IAR 80 a fost conceput de un grup de cercetatori, alcatuit din ingineri sub conducerea profesorului Ion Grossu, pe vremea aceea director al uzinei I.A.R. (Industria Aeronautica Romana).

Proiectul fusese inspirat la origine de avionul IAR 14, conceput de un grup de cercetatori ai uzinei in 1931. Acest avion de vanatoare batuse, in ianuarie 1932, recordul mondial de viteza, pilotat de cpt. Romeo Popescu, aviator devenit celebru, mai ales, datorita unei aterizari fortate la Roma, pe malurile Tibrului, in jurul anului 1930 [...]

Incepand cu vara anului 1945 si imediat dupa ocuparea tarii de catre trupele sovietice, toate uzinele de aviatie romanesti, bineinteles, in primul rand, uzinele I.A.R., si-au incetat total activitatea. Apoi uzinele, utilajele, masinile, laboratoarele, modelele, prototipurile, planurile, ansamblul flotei aeriene au fost transferate in URSS.

Astfel a disparut o industrie avansata, superior dezvoltata, inzestrata cu un utilaj modern, un personal tehnic de inalta calificare, un "now-how" dobandit in timp de aproape 30 de ani de activitate si de reusite, dupa cum stau marturie admirabilele succese ale aviatiei romane din timpul celui de al II-lea razboi mondial pe fronturile de Est si Vest.

10 iunie 1944 - O stralucita victorie a aviatiei romane

Primul raid asupra Ploiestiului

Duminica, 1 august 1943, o formatie de cca. 180-200 avioane de bombardament americane "Liberator" decolau de la Benghazi, din Africa, cu misiunea de a distruge zona petroliera Ploiesti. Aceasta misiune a fost un esec, numai cca. 60 de avioane intorcandu-se la baza.

Cauzele acestui esec au fost: marea distanta de la Benghazi la Ploiesti si, in special, survolarea Mediteranei si optiunea pentru un atac la joasa altitudine, permitand apararii antiaeriene romane sa doboare avioanele americane.

Imediat dupa acest raid, generalul Gheorghe Jienescu, ministrul Aerului, tinand seama de eventualitatea unor noi atacuri, a decis restructurarea aviatiei de vanatoare romane. Cu aceasta ocazie, am fost numit comandant al Grupului 6 Vanatoare, destinat apararii capitalei si a zonei petroliere Ploiesti.

Grupul 6 Vanatoare era constituit din avioane IAR 80 si IAR 81, care, dupa cum am aratat mai sus, erau uneori confundate de catre americani cu avionul german de vanatoare FockeWulf 190.

Incepand din 4 aprilie 1944, Comandamentul American situat in Italia a intreprins, pornind din 22 aerodromuri situate la Foggia, bombardarea masiva a zonei petroliere. Mijloacele puse in actiune erau importante, intrucat Comandamentul Interaliat dispunea de 1000 de avioane dintre care cca. 600 bombardiere Liberator si Fortarete si 400 avioane de vanatoare Mustang si Lightning.

In general, atacurile erau realizate in valuri de bombardiere esalonate intre 8000 m si 4000 m altitudine, incadrate de formatiuni de vanatoare dotate cu avioane avand o mare autonomie de zbor si cu o viteza si performante superioare tuturor celor cunoscute la acea data in Europa.

Avand in vedere aceasta mare superioritate numerica si de performante, rezultatele pe care unitatile mele IAR 80 le-au obtinut, cu pretul, din nefericire, al unor pierderi importante, sunt exceptionale.

Sambata, 10 iunie 1944. Aerodromul militar Popesti-Leordeni (20 km de Bucuresti)

O dimineata splendida de vara, soarele stralucitor invaluie aerodromul cu razele sale calde. Terenul este vast si permite decolarea simultana a mai multor escadrile in patrule de cate patru. Nori grosi de timp frumos, de un alb imaculat sunt prezenti pe cer, mici si totodata imensi, contribuind astfel la o perfecta vizibilitate.

Puritatea atmosferei, transparenta aerului, claritatea formelor ingaduiau privirii sa cuprinda aproape in totalitate campia Baraganului.
Raportul grupului are loc, ca de obicei, la ora 7 dimineata. Se desfasoara ceremonialul cotidian. Intregul personal este prezent: personalul navigant, tehnic, mecanici, armurieri, servanti, radiofonisti, trupa, soferi etc., grupati pe escadrile, in careu, toti cu zambetul pe buze, constienti de importanta fiecaruia in bunul mers al unitatii.

In acelasi timp, toti isi dau seama de inegalitatea fortelor aflate in lupta: celor aprox. 1000 de avioane americane li se opuneau, in interiorul Romaniei, doar 178 de avioane, al caror numar scadea pe masura ce se inmulteau raidurile; inegalitate accentuata de faptul ca in 1944, performantele avioanelor de vanatoare americane Mustang si Lightning, care tocmai atunci sosisera in Europa, depaseau cu mult, atat ca viteza cat si ca raza de actiune, avioanele europene;

inegalitate existenta si la nivelul armamentului, stiut fiind faptul ca formatiunile de avioane de bombardament Liberator erau protejate si de catre Fortaretele zburatoare, echipate fiecare cu cate 31 de mitraliere. Gravitatea situatiei, permanenta starii de alarma in care traiam confereau acestor rapoarte matinale o dimensiune, o solemnitate, o densitate emotionala din care tasnea, aproape palpabil, un sentiment de fraternitate de arme.

Asadar, toti stiau ca in fiecare clipa putea sa se declanseze o lupta apriga si inegala. Ma uitam cu mandrie si cu emotie la acesti tineri pe care ii comandam, plini de talent si experienta, si-n privirea carora citeam acea nevoie, acea sete de autodepasire, de a incerca impreuna cu mine imposibilul. Avea fiecare o familie, o dragoste, un prieten, o fiinta draga, ce le dadeau o ratiune de a trai, un imbold in lupta, un refugiu pentru suflet, forta in fata adversitatii.

[...] Sa ne intoarcem la acea dimineata de 10 iunie 1944, in timpul raportului de dimineata. In timp ce se inalta drapelul, privirea mea trecea de la o escadrila la alta, notand absenta celor ce ne parasisera, absenta acelor figuri, a acelor personalitati, inca mai dragi si mai apropiate acum tocmai prin absenta lor.

Nu puteam si nu voi putea vreodata uita zambetul fermecator si blanda voce a lui Constantin Dimache, cel care, seara, la un "pahar" ne canta, acompaniindu-se la chitara: "Costica, Costica, fa lampa mai mica!"
Grelele pierderi de piloti si avioane pe care le suferisem ma indurerau profund.

Daca avioanele se intorceau din lupta ciuruite de gloante, se puteau repara chiar pe aerodrom, in cea mai mare parte a cazurilor, datorita experientei si vointei neobosite a personalului tehnic, in schimb, pe langa intolerabila durere provocata de disparitia fiecaruia dintre camarazii nostri, adevarul cumplit era ca nu aveam alti piloti capabili sa le inlocuiasca marea capacitate si exceptionalul talent.

*
Dupa terminarea raportului, spre ora 7 si 30 min., Statul major al Grupului s-a indreptat ca de obicei catre Cartierul General. In acea dimineata ma insoteau: maiorul mecanic Trandafirescu, seful Serviciului tehnic, comandorul Traian Gavriliu, seful Biroului-Operatii, si cei trei comandanti de escadrila: capitanii Petre Constantinescu, Mircea Dumitrescu si Gheorghe Posteuca.

Pe drum discutam despre problema cea mai grava a zilei: in caz de alarma nu aveam imediat disponibile decat doua patrule din fiecare escadrila, adica 24 de avioane, fara sa punem la socoteala celula mea de comanda [compusa din doua aparate, al comandantului si al coechipierului - n. red.], deci un total de 26 de avioane. Maistrul Paduroiu, seful serviciului tehnic ne promisese ca dupa ora 10 dimineata, fiecare escadrila va mai avea la dispozitie inca o patrula, deci inca 12 aparate. Puteam astfel fi gata cu 38 de aparate la ora obisnuita a raidurilor americane.

Dupa ce am rezolvat provizoriu aceasta problema, am trecut in revista, in minte, ordinele pe care le dadusem, in timp ce in jurul meu fiecare isi vedea de treburile si responsabilitatile sale: incalzirea motoarelor, verificarea armamentului si a aparaturii radio, realizarea reparatiilor si punerea la punct a avioanelor. Toate sarcinile se rezolvau intr-o atmosfera de incredere, de speranta si de voie buna.


*
Ora 8 dimineata. Postul de Comanda al Comandamentului Aviatiei din Balcani (nume de cod "Tigrul"), situat la Otopeni si comandat de colonelul german Eduard Neumann, una din cele mai mari si distinse personalitati ale aviatiei de vanatoare germane, este dotat cu un ecran mare pe care apar, datorita aparatelor "Freja" si "Wurtzburg" (stramosii radarului) miscarile aviatiei americane.

Pentru ca formatiile americane, plecate de la Foggia, survoland apoi Marea Adriatica si Iugoslavia, sa poata fi inregistrate si sa apara pe ecranul P.C. "Tigrul", era necesar ca zborul lor sa aiba loc la o anumita altitudine. De indata ce o miscare aparea pe ecran, ofiterul de garda trebuie sa apese pe butonul de alarma, punand astfel ansamblul sistemului de aparare al aviatiei de vanatoare si al apararii antiaeriene (intregul DCA), in stare de alarma.

Cum raidurile aviatiei americane asupra Romaniei nu avusesera niciodata loc inainte de ora 10 dimineata, ofiterii aflati de garda la orele probabile ale raidurilor erau alesi dintre ofiterii superiori. Asadar, la ora 8 dimineata, ora putin probabila pentru un raid, de garda se aflau ofiteri de grad inferior.

In acea dimineata s-a produs un fapt de necrezut, adevarat miracol (si nu singurul in acea zi memorabila, ceea ce dovedeste ca uneori se petrec evenimente care nu au nici o explicatie normala, nici o justificare logica). Deci, la ora 8, ofiterul de garda, ca urmare a unei neatentii a lasat ecranul nesupravegheat un timp nedeterminat. Revenindu-si, speriat, cu un reflex de aviator, el declanseaza fara ezitare alarma pe intregul teritoriu.

*
Pe aerodrom, tocmai intrasem in birou sa-mi parcurg corespondenta, cand... alarma?... ora 8?!! Surprins pentru moment de ora neobisnuita, imi iau pistolul de alarma, ies repede si lansez racheta verde prin care dau unitatilor mele ordinul de decolare imediata. Ma indrept impreuna cu coechipierul meu spre avionul meu.

Dupa un minut si 36 de secunde, prima patrula decoleaza, urmata fara intrerupere de restul formatiei. Deja echipat si instalat in avion, privesc o clipa coechipierul meu, un suras, un scurt salut, un semn de intelegere si decolam si noi. Pentru acest tip de situatie stabilisem de mult un plan de lupta: escadrilele incolonate dupa decolare trebuiau sa execute, luand altitudine, un viraj strans, efectuand o jumatate de intoarcere care la 1500 m altitudine le aducea la verticala aerodromului.

Coechipierul meu si cu mine, am decolat imediat dupa ultima patrula si, taind traiectoria formatiei, ne-am situat in fruntea ei, continuand sa luam altitudine si indreptandu-ne spre un sector determinat in prealabil (sectorul S.N. la 100 km N.V. de Bucuresti), pe care il atingeam, in general, la 10000 m altitudine.

Aceasta manevra repetata de atatea ori ne era bine cunoscuta. De obicei, in timp ce ne ridicam, primeam prin radio de la Postul de Comanda "Tigrul" de la Otopeni, informatii cu privire la raidul american: directia, inaltimea zborului fiecarui val de bombardiere, numarul aproximativ al acestora etc.

In ziua aceea, in timp ce ma aflam la 1500 m altitudine in fruntea formatiei, am auzit in casca, codificat: "Atentie Paris, atentie Paris, indieni deasupra cuibului". Am recunoscut indata vocea lui Traian Gavriliu, seful Biroului Operatii al aerodromului Popesti-Leordeni care ma anunta astfel ca avioanele de vanatoare (indienii cu doua pene) se indreptau spre aerodrom (cuib).

Atunci, privind peste bord, vad val dupa val, la foarte joasa altitudine, formatiuni de Lightning (avioane de vanatoare americane cu dublu fuselaj) care se indreptau, venind dinspre est (cand, de obicei, veneau de la vest) direct spre aerodromul nostru. Imediat si fara ezitare ordon prin radio: "Paris catre Paris 1, 2, 3 (escadrilele mele), atacam, urmati-ma!" si, intr-o fractiune de secunda, situatia se rastoarna radical, caci Dumnezeu a vrut altfel.

In locul surprizei pe care americanii ne-o pregateau venind la o ora neobisnuita si dintr-o directie neasteptata, sosind in razmot de la Foggia peste Adriatica si Iugoslavia, de-a lungul Dunarii pana la Oltenita, sperand astfel sa scape de "radarul" de la Postul de control "Tigrul", ei sunt cei care, de fapt, cad in capcana, inainte de a fi declansat atacul.

Ofensiva noastra fulgeratoare a fost o surpriza totala. Intr-un picaj vertiginos, ne-am napustit cu totii asupra Lightning-urilor care, in acel moment, se aflau la nivelul liniei de centura a capitalei si se pregateau sa ne nimiceasca la sol. Primul nostru atac a fost decisiv si am avut norocul chiar din primele clipe sa-l doboram pe Comandantul formatiei care, de altfel, a fost singurul supravietuitor dintre pilotii americani participanti la raid.

Atacul nostru a fost atat de rapid incat nici unul din cele 100 de avioane americane nu a putut sa traga nici macar un singur proiectil asupra avioanelor noastre de la sol. In aceasta lupta aeriana protagonistii se deosebeau cu usurinta, pe de o parte aflandu-se avioanele cu dublu fuselaj Lightning si, pe de alta parte, avioanele IAR 80.

Marea dificultate a acestei lupte s-a datorat insa joasei altitudini la care s-a desfasurat, din moment ce esentialul s-a petrecut intre sol si 200 m inaltime, totul evoluand intr-o confuzie totala, cumplita, avand in vedere marele numar de aparate participante la lupta. Dupa primul atac, in invalmaseala care a urmat, principala noastra preocupare a fost sa evitam ciocnirile in acest vartej in care la fiecare clipa ne aflam fata in fata, incrucisandu-ne cu viteze relativ uimitoare, depasind uneori 1000 km/ora.

Luati prin surprindere si pierzandu-si din start comandantul, aproape jumatate din avioanele americane au incercat sa se degajeze si au reusit sa paraseasca terenul prin tehnica cercului defensiv, intorcandu-se inapoi la Foggia.
Cu nervii incordati la maxim, cu sensibilitatea vie si cu simturile ascutite, am inregistrat dintr-o privire intregul spectacol, ansamblul exaltant al acestui camp de batalie aerian.

In acele momente am realizat inca o data cu mandrie, curajul, daruirea, exceptionala pregatire si siguranta "baietilor" mei precum si extraordinara manevrabilitate a avioanelor IAR 80, in fata carora Lightning-urile pareau niste pasari prea mari, stanjenite de propria lor forta si de joasa inaltime la care au fost silite sa lupte.

Personalul de la sol, surprins de rapiditatea atacului, ramasese inmarmurit. Tot astfel, taranii de pe camp, muncitorii de la fabrica "Apretura" din vecinatatea aerodromului, toti au fost spectatorii si martorii acelei lupte sangeroase, in lumina orbitoare a soarelui de vara, in zgomotul exploziilor, in tacanitul asurzitor al mitralierelor, in urletul fantastic al motoarelor, in timp ce pretutindeni se inaltau spre cer volutele de fum ale avioanelor doborate ce ardeau.

Apoi, brusc, s-a asternut tacerea, se auzea doar zgomotul motoarelor incetinind, pe cand cerul si pamantul inca mai vibrau de dezlantuirea lor. Aceasta impresionanta lupta aeriana a durat 12 minute, 12 minute infiorator de lungi pentru unii, incredibil de scurte pentru altii.
Astfel a luat sfarsit una din cele mai importante batalii aeriene din cel de-al II-lea razboi mondial, cel putin din aceasta regiune de sud-est a Europei.

De mentionat ca in imediata vecinatate a aerodromului Popesti-Leordeni s-au gasit 24 de avioane americane doborate; din nefericire, cum am precizat mai sus, numai un singur pilot american a supravietuit, comandantul formatiei, care reusise sa iasa din avion inainte ca acesta sa explodeze dupa aterizarea sa fortata.

Dupa aterizare, dupa primirea triumfala si primele momente de euforie, dupa imbratisarile si lacrimile de bucurie si emotie, am avut durerea sa constatam ca trei dintre camarazii nostri lipseau la apel: lt. Nicolae Limburg, supranumit "Generalul", adj. Tari si adj. Giurgiu, doborati de americani, in urma unei inclestari dramatice. Am constatat, de asemenea, ca si avioanele noastre suferisera numeroase avarii. Totusi, spre surprinderea noastra, desi ciuruite de gloante, toate acestea se intorsesera la baza in bune conditii.

Eu insumi am fost uimit sa constat ca avionul meu IAR 81, cu numarul 344, primise printre multe altele un proiectil de 13,2 mm care, intrand prin parbriz, traversase carlinga. In mod normal, traiectoria proiectilului ar fi trebuit sa treaca prin capul meu si am fost cu totii incapabili sa ne explicam prin ce minune scapasem cu viata. Astfel, inca un fapt se adauga, pentru mine, celorlalte evenimente extraordinare si providentiale ale acestei zile memorabile, care a debutat printr-o alarma eronata si in acelasi timp miraculoasa.

La scurt timp dupa sfarsitul luptei, generalul Gheorghe Jienescu, ministrul Aerului, insotit de Nicolae Dinischiotu, ministrul adjunct al Economiei nationale, au venit sa ne felicite si ne-au adus in dar 24 de sticle de sampanie frantuzeasca pentru cele 24 de victorii ale noastre; in ceea ce ma priveste, am primit si 3 sticle de whisky pentru cele 3 victorii personale care tocmai se adaugasera palmaresului meu.

Intr-adevar, in acea perioada, aveam deja la activul meu 9 bombardiere si 3 avioane de vanatoare doborate. La sfarsitul razboiului, scorul meu privind exclusiv bombardierele americane s-a ridicat la 12 (fara a mai socoti victoriile mele asupra avioanelor sovietice).

Am ajuns astfel la finalul acestei povestiri. Aceasta intreprindere am realizat-o pentru:

-a restabili adevarul despre rolul avioanelor IAR 80 si al pilotilor de vanatoare romani, rectificand astfel informatiile furnizate de anumiti autori, insuficient documentati asupra derularii conflictului aerian din aceasta parte a lumii;
-a smulge din uitare aparatul IAR 80 si prestigioasa Industrie Aeronautica Romana;

-a incerca schitarea portretului unui pilot de vanatoare;
-a da marturie despre una din cele mai importante si extraordinare batalii aeriene, importanta prin numarul de avioane implicate, extraordinara prin desfasurarea ei impresionanta;
-a reaminti cu mandrie, respect, emotie si duiosie rolul jucat de toti camarazii mei, vii sau disparuti, aducand un viu omagiu memoriei tuturor celor ce au participat in lupta.

Daca am reusit, cu atat mai bine!
In orice caz, a fost un prilej de a impartasi punctul meu de vedere, de a-mi povesti amintirile, de a-mi expune gandurile, acest exercitiu trezind in mine gustul rememorarii, desi, initial, a fost un impuls datorat, in primul rand, sentimentelor de onoare si datorie.

Fragment dintr-un amplu articol scris de catre Dan Vizanti

si publicat in revista "Pionniers" - Revue Aeronautique Trimestrielle des "Vieilles Tiges"
(nr. 74 - oct.1982): Un nedreptatit - IAR 80
Industria Aeronautica Romana - traducerea in limba romana: Ana Maria Vizanti.


http://www.rumaniami...a-romana-in-ww2

http://www.aviatori....etails.php?id=6
Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kevinn, on 04 Oct 2013 - 18:22, said:

Pe ce a zburat? Pe Mig uri? 15, 17, 19, 21, 23 sau 29? Sau IAR 93?

Dupa ce citesti despre cei de care ti am zis sa mi lasi o parere te rog, sunt curios!

Fiind nascut in '33 (eu sunt in '67) a zburat pe la sfarsitul anilor '50, inceputul anilor '60, pe IL-2, avion de vanatoare sovietic de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial. A aterizat fortat de 2 ori: odata i s-a oprit motorul, a doua oara i-a luat foc motorul. De aici i s-a tras, de la acceleratiile mari bruste, a facut o congestie pulmonara, cu pericol de congestie cerebrala. Altfel putea ajunge sa zboare si pe MIG 21, asa cum au apucat colegii lui. A devenit apoi un bun inginer agronom, la un moment dat sef peste 9 ferme, iar de murit de congestie cerebrala a murit totusi, pentru ca a consumat alcool, fiind influentat de ceilalti, si nu avea voie deloc. Maine ma voi uita la inovatiile celor doi nemti, ca acum din pacate nu mai am timp. Toate cele bune!

 

 

Interesant!

Eu am "gasit" un vers cu o conotatie mult mai completa si inalta...

valabila pentru toti motociclistii...

academicieni sau nu!

 

soleilsourire.gif

Traiasca chopper-istii si formatia Phenomenon cu celebrul lor cantec: "Vantul bate din fata, simt puterea lui!/ Am pornit catre fratii, haiducii drumului!/Pielea-ncinsa de soare, nu ma opreste in loc!/ Libertatea-mi da forta, s-alerg prin apa si prin foc!/ Sunt depasit de toate, cat sunt cu fratii mei!/Grijile sunt lasate, avem suflet de lei!/ Frati de Cruce, noi vom fi mereu, la bine si la greu!/ Noaptea e lunga, esti nemuritor, calare pe motor!"

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.

Fiind nascut in '33 (eu sunt in '67) a zburat pe la sfarsitul anilor '50, inceputul anilor '60, pe IL-2, avion de vanatoare sovietic de la sfarsitul celui de-al doilea razboi...

2.

Traiasca chopper-istii si formatia Phenomenon cu celebrul lor cantec: "Vantul bate din fata, simt puterea lui!/ Am pornit catre fratii, haiducii drumului!/Pielea-ncinsa de soare, nu ma opreste in loc!/ Libertatea-mi da forta, s-alerg prin apa si prin foc!/ Sunt depasit de toate, cat sunt cu fratii mei!/Grijile sunt lasate, avem suflet de lei!/ Frati de Cruce, noi vom fi mereu, la bine si la greu!/ Noaptea e lunga, esti nemuritor, calare pe motor!"

1. Celebrul Sturmovik.

 

2. Presupunand ca versurile sunt citate corect... nu pot decat sa concluzionez:

Daca baiatul de la Phenomenon ar fi fost poet... sigur ar fi scris:

Sunt depasite toate (probleme, greutati, necazuri) cat (cand) sunt cu fratii mei!

 

Traiasca motociclistii.

Parerea mea!

 

chevalsoleil.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Celebrul Sturmovik.

 

2. Presupunand ca versurile sunt citate corect... nu pot decat sa concluzionez:

Daca baiatul de la Phenomenon ar fi fost poet... sigur ar fi scris:

Sunt depasite toate (probleme, greutati, necazuri) cat (cand) sunt cu fratii mei!

 

Traiasca motociclistii.

Parerea mea!

 

chevalsoleil.gif

Corect! Ca asa am parcurs Transfagarasanul pe ninsoare si zapada, cu ajutorul fratelui de Cruce si intr-adevar n-a fost o Cruce usoara de purtat! Traiasca chopper-istii si formatia Phenomenon cu celebrul lor cantec: "Vantul bate din fata, simt puterea lui!/ Am pornit catre fratii, haiducii drumului!/Pielea-ncinsa de soare, nu ma opreste in loc!/ Libertatea-mi da forta, s-alerg prin apa si prin foc!/ Le depasim pe toate, cand sunt cu fratii mei!/Grijile sunt lasate, avem suflet de lei!/ Frati de Cruce, noi vom fi mereu, la bine si la greu!/ Noaptea e lunga, esti nemuritor, calare pe motor!"

Editat de Vladisto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimate domnule Nastase sesizez o oarecare ironie in cele spuse de dvs si nu cred ca e cazul. Inainte de a cere o parere, ar fi trebuit sa ascultati melodia respectiva. Va recomand sa cautati pe net "Motorama".

Versul in cauza este : Uit de toti si de toate cand sunt cu fratii mei. Versul nu poate avea interpretari si se muleaza pe spiritul de grup (indiferent daca vorbim de chopper sau de altceva).

O seara placuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimate domnule Nastase sesizez o oarecare ironie in cele spuse de dvs si nu cred ca e cazul. Inainte de a cere o parere, ar fi trebuit sa ascultati melodia respectiva. Va recomand sa cautati pe net "Motorama".

Versul in cauza este : Uit de toti si de toate cand sunt cu fratii mei. Versul nu poate avea interpretari si se muleaza pe spiritul de grup (indiferent daca vorbim de chopper sau de altceva).

O seara placuta

Asa da !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimate domnule Nastase sesizez o oarecare ironie in cele spuse de dvs si nu cred ca e cazul. Inainte de a cere o parere, ar fi trebuit sa ascultati melodia respectiva. Va recomand sa cautati pe net "Motorama".

Versul in cauza este : Uit de toti si de toate cand sunt cu fratii mei. Versul nu poate avea interpretari si se muleaza pe spiritul de grup (indiferent daca vorbim de chopper sau de altceva).

O seara placuta

Am dat cautare si eu dupa "Motorama" si google a gasit https://www.google.ro/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_enRO482RO487&q=Motorama Dar daca asa suna versurile acum, e O.K.. Deci: "Vantul bate din fata, simt puterea lui!/ Am pornit catre fratii, haiducii drumului!/Pielea-ncinsa de soare, nu ma opreste in loc!/ Libertatea-mi da forta, s-alerg prin apa si prin foc!/ Uit de toti si de toate, cand sunt cu fratii mei!/Grijile sunt lasate, avem suflet de lei!/ Frati de Cruce, noi vom fi mereu, la bine si la greu!/ Noaptea e lunga, esti nemuritor, calare pe motor!" Bine si asa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ vladisto:

La imensul calvar indurat si la cele ce ne-ai scris...

desi actiunea se petrece in Fagaras... si nu in Alpi si nici in Himalaia...

Meriti o minima medalie praesumptiones si o consemnare hiperborebola

subliniata de o maxima apoteoza parabolica:

 

...Vantul bate din spate si simt puterea lui

Tremuram din toate pe marginea drumului...

Pielea muscata de ger ma opreste-n loc

Libertatea ma-ndeamna rablei sa-i dau foc !

 

soleilsourire.gif

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Cine te-a oprit sa participi? Si nu erau "unii", ci cei care au vrut sa se vada efectiv unii cu altii, inclusiv unul dintre moderatori, nu numai sa interactioneze virtual.

Nu ca m-ar fi oprit cineva, dar vroiam sa-ti atrag atentia ca nu te exprimi cum trebuie. La fel cum ai zis ca esti membru CA, la fel ai spus, eronat, ca te-ai intalnit cu membrii Pro-Biker. Cand de fapt vroiai sa spui ca te-ai intalnit cu NISTE sau UNII sau CATIVA membri. Asa i-ai deranjat si pe baietii din CA. Si tot asa ai zis 20-30 cm de zapada, cand de fapt au fost 7-8... Dupa cateva ...erori d-astea nu tre' sa te mai mire ca multi nu se mai uita-n gura ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ vladisto:

La imensul calvar indurat si la cele ce ne-ai scris...

desi actiunea se petrece in Fagaras... si nu in Alpi si nici in Himalaia...

Meriti o minima medalie praesumptiones si o consemnare hiperborebola

subliniata de o maxima apoteoza parabolica:

 

...Vantul bate din spate si simt puterea lui

Tremuram din toate pe marginea drumului...

Pielea muscata de ger ma opreste-n loc

Libertatea ma-ndeamna rablei sa-i dau foc !

 

soleilsourire.gif

Ha! Ha! Ha! Tare si poezia asta! Ce-i drept, motocicleta insa nu avea nici o problema tehnica. Inca odata, ai intr-adevar talent de poet!

 

Nu ca m-ar fi oprit cineva, dar vroiam sa-ti atrag atentia ca nu te exprimi cum trebuie. La fel cum ai zis ca esti membru CA, la fel ai spus, eronat, ca te-ai intalnit cu membrii Pro-Biker. Cand de fapt vroiai sa spui ca te-ai intalnit cu NISTE sau UNII sau CATIVA membri. Asa i-ai deranjat si pe baietii din CA. Si tot asa ai zis 20-30 cm de zapada, cand de fapt au fost 7-8... Dupa cateva ...erori d-astea nu tre' sa te mai mire ca multi nu se mai uita-n gura ta.

Nu am stat sa masor zapada, poate daca aveam o rigla gradata as fi facut-o. Iar sincer, versul "Uit de toti si de toate, cand sunt cu fratii mei", l-am auzit initial pe http://www.chopperacademy.ro/home.html "_unt depasit de toate, cat sunt cu fratii mei", de aici tragand concluzia ca era "Sunt depasit de toate, cat sunt cu fratii mei", nu e vina mea, ci a solistului care a cantat prima jumatate a versului prea repede, de aceea am incercat sa si explic ca se refera la faptul ca pe chopper-ist nu-l intereseaza viteza mare, ci placerea drumului in sine. In acel moment m-ati banat pentru 7 zile, domnule trike, pentru ca pozele si videoclipurile cu "furierii nazistii ducand informatiile vitale in timp util si castigand batalia de la Stalingrad, unde eram si noi aliati" (Ha! Ha! Ha!) le aveam de vre-o saptamana puse pe forum, si nu m-a hartuit nimeni pentru aceasta reconstituire la scara mica, ci dupa postarea versurilor intelese de mine, am fost banat pentru 7 zile imediat dupa justificarea de mai sus a versului cu pricina, care sustin si acum ca nu aduce nici o lezare mentalitatii unui chopper-ist, iar acum sa aflu de la dvs. ca nu mai sunt primit in clubul Chopper Academy pentru un vers pe care, inca odata, sincer, l-am auzit cum am scris initial. Bineinteles ca suna mai logic "Uit de toti si de toate, cand sunt cu fratii mei", mai ales ca urmeaza "Grijile sunt lasate, avem suflet de lei!", deci se continua in aceeasi idee. Pentru aceasta eroare, pentru care, inca odata imi cer scuze, dar mi se parea logic si "Sunt depasit de toate, cat sunt cu fratii mei", pentru ca atat timp cat esti cu alte chopper-e in escadrila, nu te mai intereseaza efectiv cati alti participanti la trafic te depasesc, nu mi se pare normal sa nu fiu primit ca membru intr-un clubul Chopper Academy, care se intruneste in fata Academiei Romane din Bucuresti, conditia minima fiind logic sa fie aceea de a fi posesor de permis cat. A, de chopper si de a fi absolvent cu studii superioare de lunga durata, adica intre 4 si 6 ani, ca altfel se numea Chopper Bucuresti clubul, daca nu era si aceasta ultima conditie. Si nu scriu ironic aici, cum nu am scris nici despre cum am auzit versul cu pricina si explicarea lui, care nu aducea nici un prejudiciu mentalitatii de chopper-ist, ci o descria exact! Iar casca de nazi si cagula negre poarta si un chopper-ist de pe pagina de web http://www.chopperacademy.ro/home.html, acum ar insemna ca nici castile de nazi sa nu se mai fabrice in ideea ca trebuie sa fim antinazisti fundamentalisti. Repet, de la dusman trebuie luat tot ce e bun, ce e productiv, inclusiv determinarea de a duce la bun sfarsit o actiune si daca un salut verbal si fizic ajuta la aceasta, fiind in armonie si cu castile si cagulele negre, care ar fi atrocitatea?! Chiar si Baiazid recunostea calitatile lui Mircea cel Batran, si ne folosea tinerii in armata proprie. Dar, inca odata, banarea a venit numai in momentul cand am justificat versul cu pricina, asa cum l-am auzit, insa acum, cand il ascult din nou ca fiind "Uit de toti si de toate, cand sunt cu fratii mei", recunosc ca nu l-am inteles eu pana acum, pentru aceasta lamurire, postata insa pentru fratele intru 2 roti cu motor Dan Nastase, dar pe care am putut-o vedea si eu, multumim impreuna. Astept totusi cu umilinta sa fiu primit in club, domnule trike, care faceti parte din moderatorii site-ului, din staff-ul clubului. Nu cred ca am omorat, violat, furat, sau batut crunt si invalidizat pe nimeni, si nu numai acum, dar se poate observa din cazierul meu ca niciodata, ca sa nu fiu primit intr-un club pentru care indeplinesc nu numai doua, ci chiar cele trei conditii pe care ar fi putut sa le impuna, fara nici o discriminare, pentru ca se poate observa din denumirea si locul unde se intrunesc membrii sai. Inca odata, imi exprim speranta sa fiu primit in clubul Chopper Academy, pe care cu capabilitate il conduceti. Mentionez ca daca imi spuneati pe forumul Chopper Academy ca versul corect este "Uit de toti si de toate, cand sunt cu fratii mei", imi dadeam seama imediat ca asa este. Totul a pornit de la vorbele cantate prea repede din prima jumatate a acestui vers, cantecul meritand sa il inlocuiasca pe acela al lui Valeriu Sterian, carte era si el foarte reprezentativ, chopper-istii fiind haiduci pe cai, chiar daca pe cai de fier. Toate cele bune si sper sa fiu primit in Chopper Academy, pentru ca nu am vrut sa aduc nici un prejudiciu imnului clubului! Asfalt uscat! si sa ne vedem cu bine. Iisus Hristos spune: "sa nu apuna soarele peste mania voastra!" si "toata Legea si Proorocii se cuprind in aceste doua porunci: sa-L iubesti pe Dumnezeu din toata puterea ta, iar pe aproapele tau ca pe tine insuti!", iar sfantul apostol si evanghelist Ioan spune: "Dumnezeu este Iubire si Lumina". Pe tine insuti nu te-ai ierta daca nu ai auzi cum trebuie un vers cantat prea repede? Astept cu umilinta, recunostinta si iubire sa fiu primit in club, pentru ca sincer mi-ar face placere, daca astfel voi intalni oameni de omenie, buni la suflet, cu simtul umorului, cu vederi largi, imaginatie si deschisi la minte.

 

 

calitatea de Membru Chopper Academy ,Vladisto, nu o ai si prin cele ce ai spus aici ,crede-ma ca nu o vei avea NICIODATA ,si dupa cum ai constatat probabil ,pe forumul nostru ai fost BANAT!

 

Faptul ca nu stii ce inseamna a fi Membru(poti fi si altfel de membrii sau membre)si a etala calitatea de Membru CA denota o grava ignoranta din partea ta Motociclistul Vladisto,si exprimarea ta a adus un mare neajuns clubului nostru!

 

Te invit din nou sa-ti ceri scuze public ,sa-ti faci "mea culpa" si sa inchidem incidentul la acest nivel , intelegand ca istoria Wermacht-ului este mult mai pasionanta si mai scurta decat istoria motociclismului si a culturii moto !

 

 

PS telefonul meu il gasesti in semnatura de pe foumul C.A.! de la mine nu vei primi nici macar un bip! Nu-i gresala mea!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vladisto- Daca ai fi citit inainte de a te declara Membru CA, regulamentul ,ai fi observat ca una dintre conditiile de aderare sunt cunoasterea oamenilor si prezenta lor la plimbari si actiunile Clubului!In plus ca sa ajungi Membru CA e necesar sa treci printr-o perioada de Hang-ing si dupa aceea sa fi acceptat ca Prospect ! ori in acest moment poti tu sa ne spui unde te afli incadrat??? in ce categorie???

Asta este una din problemele care ne-au deranjat si anume faptul ca ti-ai atrubuit un merit pe care nu-l ai ,si care nu este foarte placut pentru ceilalti Membrii activi care au trecut prin ani de teste si si-au obtinut acest merit!!!

Referitor la Banare...acesta este avertismentul primit de tine la postarea cu salutul si asocierea numelui Clubului CA situatie care din nou poate fi interpretata ca fiind NeoNazi,sau simpatizanta a acestei miscari CEEA CE NU NE CARACTERIZEAZA!!!

 

Interpelarea mea este de natura pasnica si doream ca tu sa dai desmintirea asupra apartenentei tale la Club ca si membru (asa cum a reiesit din declaratiile tale)

 

Referitor la versuri...nu sunt in masura sa comentez nici macar in gluma ,indiferent de contextul versurilor,munca unor oameni care s-au straduit sa scoata o melodie ,asa cum nu pot sa-ti minimalizez meritele de a te fi chinuit sa termini o plimbare pe care ti-ai propus-o!

 

Sunt un admirator al tenacitatii impinse la maxim pentru a realiza si depasii anumite situatii ,dar .....mai exista si alte situatii (idioate) in care tenacitatea asta strica!

 

Sper ca ai inteles mesajul de aceasta data si sa nu mai faci astfel de declaratii in necunostiinta de cauza!!!



Domnule Nastase,...noi ne cunoastem ,..nu foarte bine,dar am strans mainile de cateva ori!Ca motociclist,va apreciez posturile si actiunile pe care ca MotoVeteran le impartasiti,respect pasiunea pe care o puneti in promovarea fenomenului moto,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...