Sari la conținut

Kawasaki GPZ 500s


cezarzanf
 Share

Postări Recomandate

Salut.

Domnilor, detin o motocicleta Kawa GPZ 500s din 1995. Km facuti 37.***. Ulei schimbat cand a fost cumparata si filtru. Cauciucuri noi, placute frana ok. Totul a mers ok, mai mult decat ok chiar. De cateva zile insa imi da in gat. O las sa se incalzeasca cam 5 minute dimineata/ Dau sa plec cu ea si ori trebuie sa o accelerez tare si sa dau drumul la ambreiaj incet ca sa imi plece ori vreau sa plec normal cu sa si se opreste dupa ce se misca putin sau tremura. Ambreiajul este pus pe treapta 3. Pana o saptamana a fost totul ok. Dar acum nu stiu ce are de face figuri. SI pe drum daca este turata putin si sunt in prima treapta pe la stop sau une merg incet si vreau sau o acc atunci imi tremura ca si cum nu ar avea benzina. De la ce sa fie?

Am pus benzina Alto 100 penultima data si a mers ok cateva zile apoi au inceput figurile.Am pus apoi Efix si tot asa face. Am observat in timp ca de la Petrom mananca bemzina mai bine si merge mai ok. De cate ori am pus de la Rompetrol simteam ca da in gat. Sa fie de la benzina?

Cu schimbatul vitezelor ca sa nu faca pb acum le schimb pe la 4500-5000 treapta I si merg pana pe la 4500-5000 treapta a II-a. Asta in oras. Afara schimb pe la 6000-7000 ture. Ma gandeam ca poate sa fie si de la cum schimb vitezele si de aceea am inceput sa schimb mai sus.

La drum intins merge ok fara probleme. Dar nu stiu de ce imi face aceste figuri. DIn pacate nu ma pricep la mecanica.

Sa fie de la bujii? De la carburatoare? Sau de la vreun cablu de ambreiaj sau acceleratie? Sau chiar de la banzina. Am turat-o de mai multe ori poate se curata dar nimic.

Am luat-o la o tura acum dar vad ca merge ok. A mai dat in gat de 2 ori dar putin. :rose:

 

Multumesc frumos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca sunt diferente mari vizavi de benzina, cea mai buna, ce mai ieftina si indicata ca sa zic asa e cea de la Petrom.

Ce spui tu aici pare ca iti merge numai intr-un cilindru, posibil ori sa nu se alimenteze un carburator ori sa ai vreo bujie nasoala. Imediat dupa ce o pornesti pune mana pe coturile ce ies din motor si vezi daca se incalzesc ambele la fel, daca se incalzeste unul mai repede si altul mai greu sau deloc e clar ca iti merge intr-un cilindru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca e sa mearga doar intr-un cilindru se poate remedia? Sau sa fie pb de la benzina? O sa o pornesc acum sa vad cum se incalzeste.

Posibil sa fie de la benzina. Nu stiu. Insa am sa schimb normal vitezele adica la turatie mai mica.

Azi vad ca a mers ok insa fara figuri. AM observat ca atunci cand pun de pa rompetrol face figuri. De la petrom nu face insa.

Se poate sa am apa in carburatoare. Si ce pot sa fac? Sau de la bujii pe care oricum vreau saptamana viitoare sa le schimb.

 

Ciudat ca motorul merrge foarte bine. Doar uneori face figuri cand pun benzina de la rompetrol. Sa poate sa nu faca arderea cum trebuie

cu un anumit tip de benzina?

Mecanicul meu cam peste 1-2 saptamani cred ca poate sa isi faca treaba. Din pacate a suferit un accident cu motorul si acum se recupereaza. :rose:

Doamne ajuta sa se faca bine.

Am mai patit sa faca figuri cand dadeam drumul la ambreiaj uneori si se oprea motorul. Dar cred ca era din vina mea ca ba nu o turam cum trebuie ba

dadeam drumul prea repede.

Am crezut ca este motor de turatii si de aceea schimbam mai sus.

 

 

 

Am venit cu ea acum de la o plimbare de 15 minute. Am pus mana pe coturile de la motor si ambele sunt calde si nu sunt diferente de temperatura.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar de la benzina sau mai exact de la lipsa ei.

 

Daca cumva ai filtru de benzina montat pe furtunul de alimentare, arunca-l si nu mai pune nimic.

 

Daca ai cumva mizerie in carburi poti goli camerele de nivel asa: sub fiecare carb, "paharelul" are un surub de golire in lateral, desurubezi, vezi ca incepe sa curga benzina, o lasi sa curga toata, apoi strangi la loc. Faci asa la orice carb daca e posibil. (nu stiu exact daca la 4 carb in linie e acces la surubul asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai raspuns la intrebare, ai filtru pe furtun sau nu?

 

3L e putin.

 

Daca vrei sa zici 3 litri peste rezerva e OK, dar numai 3L e foarte putin.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca am filtru sincer. Sunt zero la mecanica. Adica nu stiu unde sa ma uit pentru a vedea lucrul asta.

Am 3l peste rezerva.

E un furtun de la robinetul rezervorului spre carburatoare pe care curge benzina. Acolo lumea pune de obicei un filtru NENECESAR care se infunda si iti lasa un debit prea mic de benzina.

 

Nivelul e OK in rezervor, daca e peste rezerva, cand intri pe rezerva presiunea scade si debitul spre carburi o sa fie mai mic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Kawasaki-ul meu, zxr400, si eu patesc sa faca faze de genul uneori, dar asta cand am foarte putina benzina in rezervor. Incearca atunci cand iti mai face asa sa treci pe REZERVA si sa vezi daca isi revine dupa cateva secunde. Eu asa fac si merge tot timpul, dar inca nu stiu ce are, probabil presiunea cum zicea Belbody, dar tot nu mi se pare normal sa faca asa

Editat de Shockeru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e o faza:

 

Benzina curge din rezervor printr-o sita de forma cilindrica aflata in interiorul acestuia. Toata mizeria se aduna logic in partea mai de jos a sitei... cu cat nivelul din rezervor scade si mai ales cand se trece pe rezerva benzina curge prin partea mai de jos mai murdara a sitei... iar cand esti pe rezerva partea de sus a sitei este peste nivelul benzinei din rezervor...

Sita e ca o tevusca, scurgerea pentru normal e undeva pe la jumatatea ei, iar pentru rezerva la baza ei.

 

Pentru a preintimpina astfel de probleme, se scoate sita demontand robinetul de pe rezervor si se spala aceasta sita bine. Atentie, e foarte finuta, se rupe usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-o la service daca zici ca nu te bagi la mecanica si spune-le sa ia bujiile la inspectat/curatat daca e cazul. Apoi sa ia si fishele de la bujii la verificat sa vada daca fac contact bine.

 

Apoi, daca tot s-a dat jos rezervorul ca sa ajungi la bujii, carburatoarele luate la curatat, tot va trebui sa fie facut asta odata. La mine facea in mod asemanatoar ca un jigler de la 1 carburator era pe jumate sugrumat de mizeria depusa. Si cand acceleram de la 5000 insus, se simtea o gaura de putere, incepea sa dea in nas, sa tuseasca, ba mai inceprea sa scoata si rateuri

 

Si vezi de acel filtru de benzina de care zicea Belbody, cam asa arata: PhotoID19345.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu ai cumva vacum in rezervor,eu am patit-o.Mergi cu busonul deschis cativa km sa vezi cum se comporta.Daca nu sesizezi nimic e necesara o curatenie generala la carburatoare,verificarea jigloarelor,sincronizat,schimbat filtru aer daca e necesar si setul de bujii,neaparat sa corespunda cu cele recomandate de producator.Si vezi o verificare a magnetilor de la rotor sa nu fie dezlipiti,cam asta e boala GPZ-urilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimati domni,

 

nu am filtru pe furtun.

Am verificat daca e apa in carburatoare dar sunt ok.

Ieri nu a mai facut nimic.

O sa ma uit la sita de la rezervor sa vad. Si o sa cumpar bujii saptamana viitoare neaparat sa le schimb. Se poate sa fie de la bujii adica sa fie cablurile unde, poate a fost stropit motorul de vreo masina ca l-am pus cu 2 seri inainte langa o balta si l-am gasit ud.

Ceea ce a fost facut mai sus a fost facut de un prieten de-al meu nu de mine. Am uns cu ocazia asta si maneta de acceleratie ca nu mai avea ulei deloc si mai ramanea acc uneori si trebuia sa o dau eu la loc. Acum este totul ok referitor la acceleratie si merge mai usor.

Este modelul din 1995 deci nu am probleme la magnetou.

Cand o sa isi revina Iulica o sa il rog pe el sa imi verifice carburatoarele.

De ce nu da benzina daca scoti furtunul de la rezervor? De la vacum? SI de ce imi fluiera rezervorul si trebuie sa deschid capacul? Mai mereu mi se aude ca imi fluiera? Si daca deschid capacul nu mai face dar apoi revine.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la vacum.Curata bine busonul de rezervor cu ceva spray degresant ca sa circule aerul cum trebuie.Si eu am avut simptomele astea pana cand s-au agravat,mi se oprea mobra cu totul dupa cativa km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Si eu am patit sa se opreasca motorul in mers si nu stiam de la ce este. Deci trebuie sa curat doar busonulde la rezervor. Se face. Sa vad cum curat sita acum. Ca nu stiu

Multumesc pentru ajutor si o sa va mai bat la cap. Promit :laugh:

Mesaj completat

Noapte buna. Se doarme la ora asta. :laugh:

Mesaj completat

Plec in bar in seara asta si ii dau drumul sa se incalzeasca. Dau socul sa fie pe la 2500 ture. O las cam 4 minute si imi vine in minte sa ma uit la cilindrii. La tevi. Cand colo ce sa vezi? Surpriza! Cea din dreapta era mult mai rosie decat cea din stanga care abia abia se vedea ca e calda. O mai las putin si se incalzzesc la fel. Drepata mai tare ca stanga. Postez aici 3 poze sa vedeti si voi. Asta sa fie problema?

 

04102009224.th.jpg

 

http://img242.imageshack.us/img242/4993/04102009224.jpg

 

 

04102009223.th.jpg

 

http://img257.imageshack.us/img257/6039/04102009223.jpg

 

 

04102009225.th.jpg

 

http://img237.imageshack.us/img237/7976/04102009225.jpg

 

Ce pot sa fac ? Poate sa fie de la bujii? Din cauza asta sa imi dea in nas? Am patit azi ca sa fie totul ok dar cand am dat viteza a III-a si am accelerat intai a stat putin si apoi a accelerat. De 3-4 ori si apoi nu a mai facut figuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omu, nu te mai lega de alte prostii si nu sari de la una la alta. La kawele astea vechi e normal sa porneasca mai in 2 mai in 3. Termina prima parte.

Curata tot ce se cheama traseu benzina si poti incepe cu rezervorul, chiar daca gasesti totul curat macar elimini o necunoscuta din ecuatie.

Incepe cu rezervorul, goleste-l de tot, demonteaza-l, demonteaza robinetul de pe el, curata sita robinetului, curata paharelul de decantare al robinetului (ar trebui sa aiba si asa ceva) (si ala are o sita), curata tot. Apoi pune la loc si vezi ce se mai intampla.

Faptul ca porneste in X cilindri nu are nici o legatura cu opritul in mers si datul in nas..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Salut. Recent mi-am achizitionat un kawasaki KLE 500, prima problema care am avut a fost lipirea segmentilor pe piston, dupa ce am desfacut motorul si i-am curatat merge foarte bine, dar acum problema e ca imi da antigelul pe la cele doua ''gauri'' de pe lateralul blocului motor... Care ar fi problema, mentionez ca pana sa mi se lipeasca segmentii nu pierdea apa pe acolo! Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...