Sari la conținut

Ulei Absolut Negru La 4000km ?


Postări Recomandate

Oameni buni ieri am dat jos capacul care tzine filtrul de ulei k

sa dau cu pasta de garnituri pe garnitura aia de la capc k pica uleiu'de ma ruina.

Stateam k la dentist shi ma uitam cum curge in lighean shi nu'mi venea sa cred cat de negru era :cheers: dupa 4000Km de la schimb. Precizez k Schimbul l'am facut la un service. :cheers:

Deci este NEGRU in conditziile in care l'am mai shi completat cu aproape 1L de Motorex 10W60, :crack: in ashtia 4000Km, care e aproape incolor cand e nou.

Intrebarea: E normal sa arate atat de NEGRU un ulei dupa 4000Km ? Cum arata uleiul cand il schimbatzi ?

Ma gandesc sa nu mai circul cu ea pana la salariu cand o sa am bani sa'i schimb uleiu'. Suzi >> :lol:

Editat de AlexLau_81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa fie si roz bombon...nu are importanta culoarea...ci calitatea lui ...cit de gras este,ca doar asta e rolul lui sa greseze!

Merci man dar totushi eu ma gandeam k dak, culoarea de acum atat de "diferita" fatza atunci cand e nou, inseamna k s'au schimba shi proprietatzile...de asta vreau sa shtiu dak e normal sa arate asha...alte pareri ?

:lol:

Editat de AlexLau_81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de-o parte, uleiul de schimba (teoretic) la 5000 km. Cel putin asa stiu eu. Pe de alta parte, tine seama si de indicatorul de bord. Ca tre sa ai acolo un bec de presiune ulei. (In speranta ca functioneaza) ala iti zice cand uleiul nu mai e bun de nimic. Insa e bine sau nu stai chiar asa de mult cu un schimb de ulei. Cat despre culoare.... aia se schimba de cand bagi uleiul in motor. Ca nu ai cum sa speli tot uleiul uzat din motor. Ce nu e normal e sa ti se consume 1l. :lol:

Editat de Dl_Doctor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de-o parte, uleiul de schimba (teoretic) la 5000 km. Cel putin asa stiu eu. Pe de alta parte, tine seama si de indicatorul de bord. Ca tre sa ai acolo un bec de presiune ulei. (In speranta ca functioneaza) ala iti zice cand uleiul nu mai e bun de nimic. Insa e bine sau nu stai chiar asa de mult cu un schimb de ulei. Cat despre culoare.... aia se schimba de cand bagi uleiul in motor. Ca nu ai cum sa speli tot uleiul uzat din motor. Ce nu e normal e sa ti se consume 1l. :lol:

Tare mi'e ca becu ala indica nivelul, nu calitatea uleiului....la salariu il schimb oricum dar dar ar insemna sa mai merg vreo 500Km asha. In fine la voi cum arata cand il schimbatzi la 5000?

P.S. Metrou e o varianta...e shi mai racoare :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Merci man dar totushi eu ma gandeam k dak, culoarea de acum atat de "diferita" fatza atunci cand e nou, inseamna k s'au schimba shi proprietatzile...de asta vreau sa shtiu dak e normal sa arate asha...alte pareri ?

:lol:

 

 

stai linistit, se innegreste si cum il pui imediat in motor si dupa aia in 10-20 km e deja foarte inchis la culoare! :cheers: de la ambreiaj se face asa! sa nu aiba pilitura in el (sau poa' sa aiba da' etrem de putina) si sa fie schimbat la timp! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai linistit, se innegreste si cum il pui imediat in motor si dupa aia in 10-20 km e deja foarte inchis la culoare! :cheers: de la ambreiaj se face asa! sa nu aiba pilitura in el (sau poa' sa aiba da' etrem de putina) si sa fie schimbat la timp! :crack:

Merci , cum am mai zis...aveam eu o banuiala k sunt paranoic dar credeam k e doar lumea invidioasa :cheers:

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Metrou e o varianta...e shi mai racoare

 

 

S-o crezi tu p-asta. In statii poate, dar in metrou e jale. Crede-ma, abia astept sa iau numerele la a mea ca sa scap de metrorex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul are si proprietati de curatzare a motorului. Daca inainte de schimb nu ai folosit solutie de curatzare..uleiul i a preluat sarcina. Acum mie mi se pare putin ciudata si alegerea ta la capitolul vascozitate...10 W 60 in GS 500 ....mai consulta te si cu altii, dar nu suna prea bine indicele asta.

 

Asfalt uscat!

Editat de valhall
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul are si proprietati de curatzare a motorului. Daca inainte de schimb nu ai folosit solutie de curatzare..uleiul i a preluat sarcina. Acum mie mi se pare putin ciudata si alegerea ta la capitolul vascozitate...10 W 60 in GS 500 ....mai consulta te si cu altii, dar nu suna prea bine indicele asta.

 

Asfalt uscat!

Bai m'am gandit k 10w40 s'ar cam subtzia la caldura asta mai ales ca GS'ul e racit pe aer. Dar oricum la 5000 o sa bag 10w40 full synt

P.S. litru' ala cu care am completat a fost pt ca'mi curgea(pica pe la capacul de la filtru) shi nu reusham sa ma prind :cheers: pt k era muuuuult jeg in jurul capaculuiu sub galeriile de evacuare.

Merci de raspunsuri shi asfalt uscat la toata lumea !

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai m'am gandit k 10w40 s'ar cam subtzia la caldura asta mai ales ca GS'ul e racit pe aer. Dar oricum la 5000 o sa bag 10w40 full synt

P.S. litru' ala cu care am completat a fost pt ca'mi curgea(pica pe la capacul de la filtru) shi nu reusham sa ma prind :cheers: pt k era muuuuult jeg in jurul capaculuiu sub galeriile de evacuare.

Merci de raspunsuri shi asfalt uscat la toata lumea !

:lol:

 

 

Daca vrei ca motocicleta sa ramana prietena cu tine inca vreo cateva zeci de mii de km, baga i un 15 w 50, e scump, stiu, dar uite eu am bagat ieri si se aude motorul cu totul altfel, chiar si cutia merge mai bine. In perspectiva economisesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt eu nebun sau la mine în carte scrie că uleiul se schimbă la 12.000 km? Eu un CB500, aceeaÂşi clasă Âşi aceeaÂşi generație de motocicletă.

 

Scrie bine!

 

Numai ca romanii schimba mai devreme ca asa au auzit ei prin prieteni. E mai bine oricum :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei ca motocicleta sa ramana prietena cu tine inca vreo cateva zeci de mii de km, baga i un 15 w 50, e scump, stiu, dar uite eu am bagat ieri si se aude motorul cu totul altfel, chiar si cutia merge mai bine. In perspectiva economisesti...

15w 50 nu zic ca nu este bun pentru gs dar aia in carte spun ca trebuie 10w 40 or fi ei tampiti ? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15w 50 nu zic ca nu este bun pentru gs dar aia in carte spun ca trebuie 10w 40 or fi ei tampiti ? :lol:

 

Nu sunt "chiar" tampiti dar:

 

uleiului ii scade vascozitatea

- la temperatura mare de lucru

- cu trecerea timpului

 

Un ulei bun isi pastreaza muuult mai bine valoarea vascozitatii in conditiile de mai sus. => Ulei scump.

 

Un ulei de "pe la noi" nu e asa de bun si ii scade pana pe la W30. De aceea se baga W50 ca sa ajungi in final la W40.

 

Ca sa nu iasa interpretari, cele mai de sus sunt dintr-un studiu de specialitate si nu dupa capul meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU TREBUIE SA SE INEGREASCA !! Cu cat ramane mai mult timp curat cu atat mai bine e buna si chestia cu spalatul dar nu cu solutie ci cu un ulei mai inferior pe care-l schimbi la 1000 sau 1500 de Km e mult mai bine.

La moto a mea uleiul se face maroniu pe la 4000 la 6000 cand schimb nu e negru e inchis la culoare dar nu negru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU TREBUIE SA SE INEGREASCA !!

 

 

Sunt de acord la cele full syntetic "simple esther" si "double esther"

 

Dar ce te faci la cele minerale si semistetice? La care componenta din "petrol" arde prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15w 50 nu zic ca nu este bun pentru gs dar aia in carte spun ca trebuie 10w 40 or fi ei tampiti ? :lol:

Numai ca romanii schimba mai devreme ca asa au auzit ei prin prieteni. E mai bine oricum

 

In manualul GS'ului scrie 10w40 schimbat la 6000Km.

D'asta o sa bag...full synt !

Singurul considerent pt care am ales 10w60 data trecuta a fost pt k are aceeashi vascozitete dar ishi pastreaza proprietatzile pana la temperaturi ambiante de 60 Celsius >> GS in orash racit pe aer, semafoare multe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hehehe, exista o explicatie....cand s-a facut el geseul, nu exista 15 w 50 sintetic, si pe gsxr ul meu scrie tot 10 w 40 si face ca un tractor obosit daca ii pun asa ceva. Daca il urci in ture, uleiul se curatza de pe pistoane...in plus bietele noastre motoare nu au fost proiectate pentru mers in oras, in traficul asta si pe caldurile astea...oricum tu decizi, sper sa iei hotararea potrivita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai m'am gandit k 10w40 s'ar cam subtzia la caldura asta mai ales ca GS'ul e racit pe aer. Dar oricum la 5000 o sa bag 10w40 full synt

P.S. litru' ala cu care am completat a fost pt ca'mi curgea(pica pe la capacul de la filtru) shi nu reusham sa ma prind :cheers: pt k era muuuuult jeg in jurul capaculuiu sub galeriile de evacuare.

Merci de raspunsuri shi asfalt uscat la toata lumea !

:lol:

 

Nu cred că e indicat să bagi full syntetic, pt că ți-l va scuipa pe la toate garniturile.

Rămâi la mineral!!

Uite o schemă luată din manualul de service al BMW K 75 S (valabilă pt orice motor de moto / auto):

post-1353-1151082202_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine Mishule, schema e valabila pentru orice motor de MASINA sau moto BMW, nu uita ca la noi la moto ambreiajul este monodisc uscat, si deci cutia de viteze este unsa cu ulei special de cutie. La GS 500, si in general la japo, cu putine exceptii, cutia este unsa cu acelasi ulei ca si motorul, deci schema aia e un pic inexacta. Trebuie sa te iei dupa specificatiile producatorului in ceea ce priveste vascozitatea uleiului si cu eventuale modificari in functie de cum stii ca e clima pe meleagurile tale. E evident ca nu o sa se foloseasca 10W40 si in Norvegia si in Africa fara repercursiuni asupra motorului.

 

@Baiazid: producatorul motorului nu e interesat sa te tina mai mult de 5-6-7 ani un motor! De aia se si recomanda schimbul de ulei la 10.000-15.000 sau chiar am auzit si de 20.000 km! Pai arata-mi si mie UN SINGUR PRODUCATOR de uleiuri care sa scrie pe cutia de ulei de motor: "Eu, producator, garantez ca acest ulei isi pastreaza calitatile la 12.000 de km de mers, indiferent de regimul de turatie, conditii climatice sau alti factori"

NO WAY! Este economie de consum, trebuie sa iti schimbi motorul cat mai repede cu altul nou, si ai fi tentat sa nu il schimbi daca el merge fara probleme 1 milion de kilometri, nu?

 

Intervalul de schimb de ulei este intre 5000 si 8000 in functie de regimul si de solicitarile la care este supus motorul. Si e o chestie de bun simt, nu am pretentia ca este dovedita stiintific, matematic sau in alt mod. Cine stie mai multe este rugat sa ma combata, sunt dispus oricand sa ascult argumente inteligente!

 

:lol:

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hehehe, exista o explicatie....cand s-a facut el geseul, nu exista 15 w 50 sintetic, si pe gsxr ul meu scrie tot 10 w 40 si face ca un tractor obosit daca ii pun asa ceva. Daca il urci in ture, uleiul se curatza de pe pistoane...in plus bietele noastre motoare nu au fost proiectate pentru mers in oras, in traficul asta si pe caldurile astea...oricum tu decizi, sper sa iei hotararea potrivita

Ok cand s'a facut el GS'u....dar se face GS shi'n 2006 shi tot 10w40 scrie pe joja. Ce draq sa mai cred !? :cheers:

Pna la urma intre 10w40 shi 10w60 nu difera decat temp max ambianta la care mere?

In rest sunt shi eu de acord cu ce zice Hellryder.

Merci ink o data de raspunsuri!

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...