Sari la conținut

Ktm Lc4 Enduro (an 2004 - 640ccm)


Postări Recomandate

Salutare tuturor ! De o luna de zile sunt posesorul unui KTM LC4 Enduro, timp in care am parcurs aprox. 1500 de km pe tot felul de drumuri si am ajuns la concluzia ca aceasta motoreta este exact ceea ce-mi doream. Merge si pe sosea la tururi mai lungutze (vai curu' meu), dar pot sa intru cu ea in niste coclauri de n-am visat vreo data. Este foarte placut sa nu fii dependent de sosea, ca sa parcurgi distanta intre doua puncte, ci s-o mai iei si pe de-a dreptul, pe tot felul de carari. Sincer am ajuns mult inaintea unei vitezane, la destinatie, vitezana care a mers pe sosea, bineinteles (este un caz aparte).

 

Dar sa nu mai bat campii....iacata niste nelamuriri pe care le am in legatura cu motoreta sus mentionata si rog pe cei care posed asa ceva sa-mi deschida putin mintea. Sunt intrebari pe care manualul de intretinere nu a reusit sa ma lamureasca. Asa ca....:

 

1. Dimineata, cand pornesc motorul rece, observ pe fereastra de vizitare ca uleiul umple progresiv spatiul acela de langa geam. Este vorba de vizorul prin care se verifica nivelul de ulei. Cum se intampla ? Cand nu pornesc inca motorul, uleiul pare a fi la nivel, dupa ce pornesc motorul, acest spatiu se goleste si in aprox. 40-50 secunde se umple progresiv cu ulei, acest lucru este vizibil, iar cand ajunge la temperatura optima de functionare, nivelul la ulei este regulamentar, cum si ramane pana ma potolesc din plimbari.

Este normal sa se intample asa ???

 

2. Inaintea KTM-ului am avut un Dominator si un Africa. Ce vreau sa spun cu asta? Mototarele celor doua japoneze sunau foarte silentios in comparatie cu motorul austriacei. Ma refer la sunetul propriu al motorului atunci cand astupi cu palma esapamentul. Nu ma refer la sunetul de la toba. Cand sta la relanti motorul de KTM pare ca ar avea spart totul in el, adica troncane, croncane...tractor...ce sa mai. Precizez ca motorul are aprox. 9800km si cunosc foarte bine acest motor inca de cand a fost cumparat de la reprezentanta. Bineinteles cand ia ture altfel se aude. Intrebarea este.....este normal sa se auda asa...ale voastre suna la fel ???

 

3. A observat absenta vasului de expansiune la sistemul de racire al motorului. Cand vin cu el din curse mai lungi si opresc motorul, pe la furtunasul care intra din radiatorul drept in cadru, pisca cateva picaturi. Eu inteleg ca este normal, dar daca tot iese la lichid pe acolo el trebuie completat. Bun... cu ce sa completez lichidul lipsa, cu antigel sau cu apa distilata si cum fac asta... desurubez pur si simplu busonul la rediator si completez ??? Acest sistem nu este presurizat ???

 

Cam atat.....in rest NUMA' INCANTARE...din partea motretei...uite si o poza:

 

Multumesc anticipat !!! si poate in acest topic mai postati si alte probleme, sfaturi, intamplari legate de aceasta motocicleta. Salutare !

post-10224-1155193071_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. este normal

2. da este normal. este un motor foarte foarte usor si din cauza asta "lipsesc" niste piese care ar fi facut-o mai silentioasa. Performanta inaintea esteticii si comoditatii.

3. este normal sa curga cateva picaturi. Incearca atunci cand vi din plimbare ultimul km sa mergi mai cuminte. Asa ai sa eviti scurgerile. Daca se poate. Daca nu, completeaza intotdeauna cu solutie de racire(60% apadistilata si 40% antigel de buna calitate). Scoate capacul cu grija dupa ce s-a racit motorulcand nu mai este presiune mare in circuit.

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topic. >ia sa imi exprim si eu nelamuririle. :crack:

 

1. am pornit motorul, am aprins farul, totul e ok, dar can d o turez, lumina imi scate putin in intensitate. e ok? sau sunt probleme pe la releul de incarcare ?? bateria se incarca.

2.dupa ce am trecut prin etapele de mai sus, trag ambreiajul, bag in viteza, nu dau drumul la ambreiaj si motorul pleaca ?? si nu e din reglajul de la maneta de ambreiaj.

3. merge..merg... se incalzeste bine.. se pune rosu. opresc si vreau sa o scaot la neutru! nu merge. ramane blocata intra-ntaia. ca sa o scot trebuie sa o turez putin. si e cam enervant ca zice lumea ca vreau sa ma fac vazut pe la semafoare. :lol:

 

in rest numai de bine.

 

@petrica> sa te stapaneasca sanatos.

Editat de Treijumate
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Dimineata, cand pornesc motorul rece, observ pe fereastra de vizitare ca uleiul...

2. ...motorul de KTM pare ca ar avea spart totul in el, adica troncane, croncane...tractor...

3. ...cu ce sa completez lichidul lipsa, cu antigel sau cu apa distilata si cum fac asta...

 

1. E normal, uleiul rece e vascos si la inceput pompa ti-l arunca sus, in chiulasa, de unde se scurge mai greu in carter. Atunci nivelul e scazut. Pe masura ce se incalzeste, incepe sa coboare mai usor inapoi in carter si nivelul revine la normal.

 

2. Nu stiu la LC4, dar la EXC e exact la fel. Cu toate astea, merge perfect... :crack:

 

3. In nici un caz cu Pepsi, nici macar Max :D

 

 

bun topic. >ia sa imi exprim si eu nelamuririle. :D

 

1. ...dar cand o turez, lumina imi scate putin in intensitate...

2. ...bag in viteza, nu dau drumul la ambreiaj si motorul pleaca ??

3. ...vreau sa o scot la neutru! nu merge. ramane blocata intra-ntaia...

 

1. :lol:

2. La fel - uleiul rece e vascos. Ambreiajele in ulei au frecare ca la balamuc cand e uleiul rece. La mine abia pot sa o imping daca nu o scot din viteza.

3. Si la EXC punctul mort e o mare necunoscuta. Treci din a'ntaia in a doua si inapoi... Dar te obisnuiesti. Ori stai cu ambreiajul tinut, ori opresti de tot motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topic. >ia sa imi exprim si eu nelamuririle. :crack:

 

1. am pornit motorul, am aprins farul, totul e ok, dar can d o turez, lumina imi scate putin in intensitate. e ok? sau sunt probleme pe la releul de incarcare ?? bateria se incarca.

2.dupa ce am trecut prin etapele de mai sus, trag ambreiajul, bag in viteza, nu dau drumul la ambreiaj si motorul pleaca ?? si nu e din reglajul de la maneta de ambreiaj.

3. merge..merg... se incalzeste bine.. se pune rosu. opresc si vreau sa o scaot la neutru! nu merge. ramane blocata intra-ntaia. ca sa o scot trebuie sa o turez putin. si e cam enervant ca zice lumea ca vreau sa ma fac vazut pe la semafoare. :lol:

 

in rest numai de bine.

 

@petrica> sa te stapaneasca sanatos.

 

1. verifica consumurile.

2 si 3. verifica si tija ce trece prin motor si impinge placa de presiune, poate nu mai este nu mai este reglata. Mai incearca sa verifici si cilindrul receptor de la instalatia de presiune a ambreiajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topic. >ia sa imi exprim si eu nelamuririle. :crack:

 

1. am pornit motorul, am aprins farul, totul e ok, dar can d o turez, lumina imi scate putin in intensitate. e ok? sau sunt probleme pe la releul de incarcare ?? bateria se incarca.

2.dupa ce am trecut prin etapele de mai sus, trag ambreiajul, bag in viteza, nu dau drumul la ambreiaj si motorul pleaca ?? si nu e din reglajul de la maneta de ambreiaj.

3. merge..merg... se incalzeste bine.. se pune rosu. opresc si vreau sa o scaot la neutru! nu merge. ramane blocata intra-ntaia. ca sa o scot trebuie sa o turez putin. si e cam enervant ca zice lumea ca vreau sa ma fac vazut pe la semafoare. :lol:

 

in rest numai de bine.

 

@petrica> sa te stapaneasca sanatos.

 

Salut!

 

1. Nu am idee.........

2. Eu dimineata cand motorul este rece, i-l pornesc si nici nu ma urc calare pe el pana cand indicatorul de temperatura a-l apei nu se ridica la "doua linii", abia atunci plec de pe loc si merg incetinel pana cand se fac "patru linii", temperatura optima; abia atunci i-i dau " cox". Eu cred ca trebuie sa acorzi atentie acestei etape "incalzirea motorului", poate ca poblemele vin si de aici.

3. Tu spui ca iese greu pe liber ?...al meu iese, uimitor de usor, cat de rece sau de cald ar fi, cred ca ai o problema cu sistemul hidraulic care comanda ambreajul. Verifica sa nu ai pierderi din acel lichid, vezi este la nivel. Nu am desfacut nici o data asa ceva ca am de curand lc4, dar cred ca pompitele alea care compun comanda ambreiajului finctioneaza exact ca o frana pe fata, un cilindru de comanda si unul receptor, pistoanele astora au si ele niste garnituri " or' fi in regula". Asta gandesc eu, altii poate stiu mai multe.

 

Sanatate si bafta multa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topicul. Raspunsuri la intrebari nu prea stiu sa dau, insa am si eu o problema. La plecarea la rece, dimineata, desi porneste fara probleme, dupa cateva secunde de mers, nu vrea sa se tureze. Aproape deloc, urca pana in 2500, uneori mai mult si sta acolo. Incerc sa plec cu ea asa, si da in nas. Daca apuc sa iau un pic de viteza si sa dau a doua, problema e rezolvata, nu mai are nimic, se tureaza frumos, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topicul. Raspunsuri la intrebari nu prea stiu sa dau, insa am si eu o problema. La plecarea la rece, dimineata, desi porneste fara probleme, dupa cateva secunde de mers, nu vrea sa se tureze. Aproape deloc, urca pana in 2500, uneori mai mult si sta acolo. Incerc sa plec cu ea asa, si da in nas. Daca apuc sa iau un pic de viteza si sa dau a doua, problema e rezolvata, nu mai are nimic, se tureaza frumos, etc.

 

e normal. E rece. nu-ti bate capu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topicul. Raspunsuri la intrebari nu prea stiu sa dau, insa am si eu o problema. La plecarea la rece, dimineata, desi porneste fara probleme, dupa cateva secunde de mers, nu vrea sa se tureze. Aproape deloc, urca pana in 2500, uneori mai mult si sta acolo. Incerc sa plec cu ea asa, si da in nas. Daca apuc sa iau un pic de viteza si sa dau a doua, problema e rezolvata, nu mai are nimic, se tureaza frumos, etc.

 

Respecta etapa aceea care-am scris-o mai sus, cu incalzirea motorului.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

1. Nu am idee.........

2. Eu dimineata cand motorul este rece, i-l pornesc si nici nu ma urc calare pe el pana cand indicatorul de temperatura a-l apei nu se ridica la "doua linii", abia atunci plec de pe loc si merg incetinel pana cand se fac "patru linii", temperatura optima; abia atunci i-i dau " cox". Eu cred ca trebuie sa acorzi atentie acestei etape "incalzirea motorului", poate ca poblemele vin si de aici.

3. Tu spui ca iese greu pe liber ?...al meu iese, uimitor de usor, cat de rece sau de cald ar fi, cred ca ai o problema cu sistemul hidraulic care comanda ambreajul. Verifica sa nu ai pierderi din acel lichid, vezi este la nivel. Nu am desfacut nici o data asa ceva ca am de curand lc4, dar cred ca pompitele alea care compun comanda ambreiajului finctioneaza exact ca o frana pe fata, un cilindru de comanda si unul receptor, pistoanele astora au si ele niste garnituri " or' fi in regula". Asta gandesc eu, altii poate stiu mai multe.

 

Sanatate si bafta multa !!!

 

2. nu e vorba de incalzit motorul. face aceiasi faza la orice temperatura.

 

3. nu am specificat ca nu am ambreiaj hidraulic. modelul este '99 :lol:

 

mersi, o sa ma uit la tija de care zice ketemeu, pote are ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. nu e vorba de incalzit motorul. face aceiasi faza la orice temperatura.

 

3. nu am specificat ca nu am ambreiaj hidraulic. modelul este '99 :lol:

 

mersi, o sa ma uit la tija de care zice ketemeu, pote are ceva.

 

Am avut intentii bune si nu stiam din ce an este motorul tau.

 

I-mi cer scuze! Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-mi cer scuze! Bafta !

 

Eu i-mi cer scuze

Tu i-ti ceri scuze

El/ea i-si cere scuze

Noi n-e cerem scuze

Voi v-a cereti scuze

Ei/ele i-si cer scuze

 

??? :crack: ?? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu de la aprilia cum se comporta la rece, ca dadea in nas cand incercam sa o iau din loc. Dar asta nu vrea sa se tureze. Trag de gaz pana in capat si ea ramane la 2000-2500.

 

se apara si ea cum poate :lol:

Daca nu te deranjeaza cu adevarat si e vorba doar de primul minut dupa ce o pornesti (rece) eu zic sa o lasi in pace. Daca e mai mult de-atat fa o vizita la Doru si la Lorenzo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

1. am pornit motorul, am aprins farul, totul e ok, dar can d o turez, lumina imi scate putin in intensitate. e ok? sau sunt probleme pe la releul de incarcare ?? bateria se incarca.

.....

 

Nu sunt probleme la incarcare.Deobicei releul baga mai mult curent la ralanti, asa ca daca o turezi, taie din incarcare si asta se vede la far, mai ales cand ai bateria slaba(uzata) si nu mai retine curent in ea.

Exact asa se intampla si la mine, numai ca eu nu am baterie deloc(n-am nevoie).

Daca te deranjeaza, ia-ti o baterie noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum va reglati amortizoarele? In carte dau asa zisa “basic setting”. Nu spun nimic de setarile de strada sau enduro, cu sau fara pasager, care ar trebui sa fie diferite. In afara de ‘‘basic setting’’, care nici nu stiu la ce e buna, strada sau enduro, habar n-am cum sa-mi setez amortizoarele :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehei, ai atins o problema care a generat rauri intregi de "cerneala" si pe tema careia s-a filozofat mult... Eu am gasit ceva informatii utile pe www.thumpertalk.com. Oricum, ideea principala e ca trebuie sa incerci, sa modifici, sa testezi si iarasi de la capat. Ca principiu general atat compression cat si rebound trebuie date spre minus cand mergi off-road si spre plus cand mergi pe strada. Dar mai departe apar variatii in functie de cum se combina greutatea ta cu caracteristica arcurilor, sigur ca difera mult cu/fara pasager, si chiar si in functie de stilul propriu de condus.

 

Eu am mers trei ani cu suspensiile "din fabrica"; abia week-end-ul trecut am inceput sa umblu la ele si am ramas surprins ce rezultate pozitive am avut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt probleme la incarcare.Deobicei releul baga mai mult curent la ralanti, asa ca daca o turezi, taie din incarcare si asta se vede la far, mai ales cand ai bateria slaba(uzata) si nu mai retine curent in ea.

Exact asa se intampla si la mine, numai ca eu nu am baterie deloc(n-am nevoie).

Daca te deranjeaza, ia-ti o baterie noua.

 

aha !! daca e doar bateria e ok. mersi frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce service din Bucuresti imi recomandati sa-mi duc ktm-ul. Daca aveti propuneri sa-mi spuneti si adresa sau cum se ajunge. Multumesc :crack:

 

Motoadventure Cotroceni - detalii la Mihaela 0724 390 757

Mototech Colentina - detalii la Doru 0722 337 811

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce service din Bucuresti imi recomandati sa-mi duc ktm-ul.

 

Din pacate situatia nu e prea roza in domeniul asta. NICI MACAR UNUL din mecanicii pe care ii cunosc nu stie sa citeasca. Nu stie sa citeasca manualul de utilizare, de intretinere si de service al motocicletei. Ba mai mult, daca incerci sa-i spui ca austriacul zice asa si pe dincolo, mai ai putin si te injura.

 

Cat despre partea teoretica, de exemplu rapoarte de amestec benzina-aer, diverse tipuri de vaseline si unde se folosesc ele, cupluri de strangere la suruburi, jocuri la culbutori, cote la cilindru si piston, etc., etc., etc., toti sunt tabula-rasa. Plus ca ar fi nevoie si de scule speciale - extractoare, bucsi ajutatoare, ceas comparator, etc., pe care nu am vazut sa le aiba nimeni.

 

Ei lucreaza dupa cum au invatat una-alta de la Nea Cutare si Nea Cutarica. Zsolt ar putea (si ar vrea) sa-i trimita la scoala la Matighoffen, dar bineinteles ca limbi straine nexam, ca ei la scoala s-au dus ca sa se bulaneasca, nu ca sa invete ceva.

 

Asa ca, daca vrei doar sa-ti schimbi uleiul sau placutele de frana, service-urile enumerate de Ionut sunt OK, dar daca ai probleme mai serioase, e nashpa. Eu personal, pentru ca ma si pricep si am si scule, prefer sa-mi fac singur. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca, daca vrei doar sa-ti schimbi uleiul sau placutele de frana, service-urile enumerate de Ionut sunt OK, dar daca ai probleme mai serioase, e nashpa.

 

Esti f exigent :crack:

George de la Motoadventure e OK pentru multe operatiuni (lucreaza de ceva ani pe KTM-uri, are chiar el un LC4).

Cat despre Doru si Lorenzo de la Mototech ... eu nu am auzit sa nu aiba solutie la vreun KTM, Husa sau orice alta capra de teren. Le-au trecut f multe prin mana. Laurentiu merge de ani de zile la concursuri si stie bine ce se intampla cu motoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...